Ljubljanska prometna glava Ljubljanska prometna gla-va je pojem, ki opredeljuje ureditev železniške in avtobu-sne postaje. Kakšno je stanje na sedanjem »štacijonu« natn je vsem znano. Poskusov in konkretnih predlogov za bolj-šo in smotrnejšo ureditev tega pomembnega kompleksa je bilo že precej, narejenega pa bore malo, če seveda izvzame-mo polovično ureditev želez-niške postaje in postajnih ti-rov, za kaj več pa je tudi želez-ničarjem zmanjkalo denarja. Sicer pa, kar je bilo je bilo. Kakšna pa je sedanja per-spektiva ljubljanske promet-ne glave? O tem smo se pogo-varjali s podpredsednikom izvršnega sveta skupščine mesta Ljubljane, tovarišem Mirkom Korinškom. »Problemi ljubljanske av-tobusne postaje so znani in pereči že dolgo časa. Bilo je mnogo predlogov, takih in drugačnih. Aprila lanskega le-ta sta SAP in Viator predlaga-la gradnjo nove avtobusne po-staje in bi tudi nastopila kot investitorja. Vendar je izvršni svet mestne skupščine ocenil, da gre za izredno pomemben komunalni objekt in mora kot investitor zastopati mesto in ne posamezrie organizacije. Seveda smo morali najprej razčistiti s tako imenovano varianto A 54. Ko sem prevzel to delo, so me opozorili, da bodo železničarji verjetno proti spremembi oziroma opustitvi te variante. Pa smo se lepo sporazumeli, saj je bila ta varianta izredno draga in tudi sicer nesprejemljiva. Pre-dvidena je bila velika po-slovna zgradba avtobusnih podjetij ob Vilharjevi cesti. Tu pa se bo v bližnji bodoč-nosti razvil nov ljubljanski poslovni center in seveda ta-ka stavba ne sodi v sklop po-slovnega centra. Izkazalo se je popolnoma drugače, saj železničarji niso vztrajali pri starih rešitvah, ampak so se ustvarjalno vključili v novo ureditev ljub-ljanske prometne glave. Tako je bila na podlagi skupnih izhodišč pripravljena podlaga za javni natečaj, ki jo je pri-pravil ljubljanski urbanistični zavod. Vendar ta prva pdd-laga ni bila sprejeta, ampak je moral LUZ na podlagi pri-pomb izdelati drugo. Javni natečaj naj bi rešil tri osnovne težave ali naloge. Gre za ure-ditev nove Ijubljanske av-tobusne postaje, prehod pod železniškimi tiri od avtobusne postaje db trga OF in seveda priključitev nove postaje na cestno pentljo okoli Ljub-ljane. Natečaju so se pridruži-li tudi železničarji, tako;da bo lahko ta natečaj v celoti rešil bodočo ureditev ljubljanske prometne glave. Natečaj bo objavljen 1. julija, končan naj bi bil do februarja prihod-njega leta, takoj nato pa bi pri-čeli z deli, saj je imenovan tu-di že gradbeni odbor. Naj po-vem še to, da bo natečaj javen in jugoslovanski, tako da bo-mo lahko izbrali res najboljše rešitve.« Očitno se reševanje pereče problematike ljubljanske pro-metne glave le premika z mrtve točke. Upamo, da le ne bo prekmalu zmanjkalo začet-ne energije, kot že nekajkrat dOSlej. M. Pirjevec