Češke šolske knjige, Češko šolsko ministrstvo je izdalo nova pravila, kakšne morajo biti šolske knjige, poscbno onc za srednje šole. V glavn.m mo» rajo biti šolske knjigj izdelane po sledečih pravcih: 1. Odgovarjati morajo povsem današnji višini znanosti, vsebovati morajo znanstveno dognanij resnice broz spornosti ali kakšne netočnosti. . ; 2. Pri izberi snovi se mora ozirati na to, da nudi šola splošno izobrazbo in ne stro« kovne. Zato ne spadajo v knjigc podrobno« sti, ki zanimajo samo strokovnjaka, temc se morajo osredotočiti okrog tega, kar je danes podlaga življenju, !:ki pospešujejo nravstveno vzgojo, navaja naj zglede iz življenja odličnih mož in osebno= sti, ki dajo učencem pobudo k samostojnosti, k plemenitemu častihlepju in za pravilno pojmovanje individualizma. 6. Učne knjige naj po svojem obsegu in obdelavi tvarine odgovarjajo >učnim načr* tom, kar se tiče metodike moriajo biti na višku sedanje dobe, s svojimi nakvgami, vprašanji, navodili za poizkuse in ponazoro* vanja, z opombami na znanstvene pripo* močkc pa naj dijake vzgajajo k samostoj= ncmu ddu, da, celo k zasebnemu študiju. 7. Novi pojmi naj se točno in določno razjasnijo, besede tujega izvora razloži in označi1 s pravilno' izgovarjavo, toda omejiti se mora na neobhodno potrebni minimum. Ne sme se gromaditi osebnih in krajevnih imen vladar jev, pisateljev, mest, rek, naha* jališč litd. 8. Knjiga odgovarjaj duš^vni višini dis jakov, katerim je namenjena. Zato naj se izbina snov posebno za mlajše dijake iz nji* hovega okoliša, k'i je 'zmožna vzbuditi njih zanimanje. Na nižji stopnji naj se poskiži predvsem induktivnc metode, na višji stopnji pa naj pride na njeno mesto polagoma de« dukcija. 9. Obseg učnih knj>ig naj se omtji :va neobhodno potrebni minimum, ozirajoč se pri tem na tedensko število učnih ur. ki so dotičnemu predmetu na razpolago. Čitankc in krestomatija ne smejo obsegati dosti vcč bcsedila, kakor ga je v prcdpisanem štcvilu ur mogoče' povprečno obdelati. 10. Za učne knjigc sc mora rabiti točno tigotovljena terminologija "in simboMka dotične vede. Slovaška terminologija naj se od češke po mpotrebr.em ne razlikuje. 11. Vsaka učna knjiga ^mej prcgledno •kazalo — kakršen je značaj predmeta — da« Ije popoln indeks, besednjaki naj obsegajo vse besede tujega jezika, ki se nahajajo v •knjigi. 12. Slike v učnih knjigah naj se popok noma naslanjajo na besedilo, biti morajo či* stc in jasne. enostavne in okusne. Izločijo naj se slike po starih, poikvarjenih klišejih, ki pokazujejo razne tehnike svojega postan* ka in ki nimajo nikake umetniske cene, za» •kaj take slike pokva.rijo okus. 13. Kar se tiče jezika morajo biti učne knjige brcz pogreške, krasoti sloga ja po» svctiti skrajno skrb, da bo izraz jedrnat in popoln, tcda pri tem okusen in prozortm. 14. Zunanja cprema knjige mora biti ckusna, toda briz ncpotrebnih okraskov. Platnice, naslov in stavek naj so ¦na višku ti* pcgrafične tehnike. Na naslovni strani se označi vrsta in razred šole. za katero jc knji* ga namenjena, daljc uradni odlok, s katerim je bila knjiga odobrena, in letnica izdanja. 15. Besedilo se tiska s širokim tiskom, ležeči tisk se rabi le redko, navadno se tiska z garmondnim tiskom. Posameznc vrste so oddaljene druga od druge vsaj toliko, da so črke spodnje in 'zgornje dolžine vsaj za vi^ šino črke »n« narazen. Tisk mora biti jasen. nasičen in popolnoma črn. Papir dobre jako» sti, >ne pretenak in ne prcgladek, vezava in broširanje šivano z nitjo. Vsem učnim knji* gam se priporoča enotni format I5x21cm, kjer bodi stavek 11*5 cm &rok in 16—17 cm visok. Po L-ippertu — Lajbvic.