GLASILO OBČINE KIDRIČEVO facebook.com/kidricevo | vimeo.com/kidricevo dvosobna, trosobna, štirisobna, v izmeri 76,15 m2, od tega shramba 4,40 in PM v garaži 12,50 m2 ter večja vse do 119,30 mz, na ključ, sodobna, energetsko učinkovita gradnja, predvidena vselitev decembra 2023, prodajna cena od 160.097,76 EUR naprej... REPUBLIKA SLOVENIIA MINISTRSTVO ZA ZDRAVJE Si v stiski? Potrebuješ pogovor? Brezplačno svetovanje za otroke, mladostnike, starše in družine Tel: 070 478 804 Mail: mostovi.preventiva@arsvitae.si ar ajrS VjJbKZ. Več informacij: 031 310 803 M nepremičnine, Milena Jančič s.p., Trstenjakova ulica 7, Ptuj T: D2 798 D7 50, M: 031 310 803, www.m-nepremicnine.si Izdajatelj glasila: Občina Kidričevo, Kopališka ulica 14, Kidričevo Odgovorna urednica/priprava za tisk: Mojca Muršec Uredniški odbor: Boštjan Beranič, Simona Gaiser, Zdenka Holc, Ivanka Korez, Marina Valentan Lektoriranje: Anita Trep Tisk: Ekart design d.o.o., Naklada: 2350 izvodov Fotografija na naslovnici: Mirko Draškovič Glasilo je brezplačno in ga prejme vsako gospodinjstvo v Občini Kidričevo ter je vpisano v razvid medijev pri Ministrstvu za kulturo RS, pod zaporedno številko 1401. Obvestilo: pridržujemo si pravico do izbora člankov in fotografij po lastni presoji, skladno z razpoložljivostjo prostora za objavo, ter do preoblikovanja besedil v vsebinsko in oblikovno primerne članke. Za vsebino in točnost podatkov odgovarja avtor prispevka. Reklame in nekateri prispevki niso lektorirani s strani lektorice glasila. Prispevke za naslednjo izdajo Ravnega polja lahko oddate na portal www.mojaobcina.si do 10. 11. 2023. Kontakt uredništva glasila Ravno polje je urednistvo@kidricevo.si Kolesarska povezava Ptuj-Hajdina-Kidričevo-Majšperk odprta za uporabnike Zaključena je izgradnja kolesarskih stez v sklopu RKP - odsek 1: Ptuj-Hajdina-Kidričevo-Majšperk, v dolžini 13.400 m. Na območju Občine Kidričevo so bili zgrajeni naslednji odseki: - Od križišča JP 666 091 do občinske meje z Občino Majšperk, - Od križišča JP 666 101 do križišča JP 666 091, - Od križišča JP 665 111 do križišča JP 666 101, - Od Apaškega križa do križišča JP 665 111, - Od Taluma do Apaškega križa ob R432, - Od križišča LC 165 161 do Taluma, - Od meje z Občino Hajdina do križišča z LC 165 161, - Ob LC 165 191 do občinske meje z Občino Slovenska Bistrica, - Od križišča LC 165 191 v Šikolah do pešpoti v Gaju pri Pragerskem, - Od križišča LC 165 191 v Šikolah do križišča LC 165 181 v Pongrcah, - Ob Framskem potoku od LC 165 061 do JP 665 311, - Ob Framskem potoku od JP 665 311 do reg. ceste R2-432. Otvoritev omenjenega odseka je bila 20. 9. 2023. UVODNIK Sprejemanje sprememb daje priložnost za rast Anja Rajher, podžupanja Občine Kidričevo Spoštovane občanke in spoštovani občani Občine Kidričevo! Jesen je potrkala na naša vrata. Skupaj proslavimo te čarobne mesece. To je čas, ko narava odvrže svojo poletno obleko in se obleče v pisane odtenke, ko nas opomni na spreminjajoče se čase in nas spomni, da so tudi v življenju spremembe nekaj naravnega. Jesenski dnevi so polni čudovitih barv in dišečih spominov. Drevesa se prelevijo v pravo barvno paleto, ki nas osupne s svojo lepoto. Preplavijo nas spomini na otroštvo, ko smo skakali po kupih odpadlega listja, ob tem pa nas napolnita občutek topline in domačnosti. Poleg svoje lepote nam jesen prinaša tudi pomembno lekcijo. Narava nas uči, kako se prilagajati spremembam. Drevesa ne obupajo, ko izgubijo svoje liste, temveč se pripravijo na hladnejše dni in obljubijo novo rast v prihodnosti. Tudi mi se moramo naučiti sprejemati spremembe, ki prihajajo v našem življenju in verjeti v novo priložnost za rast. Naj bo jesen čas, ko se osredotočimo na prepoznavanje lepote v spremembah, na prilagajanje novim okoliščinam in na zahvalnost za vse, kar imamo. Želim vam, da preživite čudovite jesenske mesece, polne radosti, ljubezni in obilja. PRAVILA NA KOLESARKI Pravila »lepega vedenja« na naši novi kolesarki Ob uspešni otvoritvi nove regionalne kolesarske povezave, ki je potekala 20. 9. 2023 in povezuje občine Majšperk, Kidričevo, Hajdina in Ptuj, smo se odločili za kratko predstavitev oz. ponovitev pravil varne vožnje s kolesom. Kolesarji se moramo zavedati, da tudi na kolesarski poti nismo zmeraj sami in moramo upoštevati določena pravila cestnega prometa, zato v nadaljevanju dodatno izpostavljamo situacije, s katerimi se lahko v naši občini srečamo na novi kolesarki. Torej najprej na kratko predstavimo osnovna pravila: • Hitrost: Tako hitro, da lahko stalno obvladujete kolo ter se zlahka ustavite pred pričakovano oviro. Največja dovoljena hitrost na kolesarskih poteh in stezah je omejena na 25 km/h, a vseeno mora biti prilagojena stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste ter nenazadnje stanju vašega kolesa. • Sprememba smeri vožnje: Obvezno nakažemo ob zavijanju ter ob vožnji mimo ovire. S pogledom levo nazaj se najprej prepričamo, če lahko to storimo varno, nato pa pravočasno in nedvoumno nakažemo spremembo smeri vožnje z bočnim iztegom roke na strani, v katero zavijamo. • Varnost: - Primerna varnostna razdalja je odvisna od hitrosti kolesarjenja, najmanjša pa naj bo enaka dolžinam treh koles. - Zaščitna čelada je obvezen del opreme do 18. leta starosti, da pa bi bili zgled otrokom in ker v prometnih nesrečah med kolesarji prevladujejo poškodbe glave, je priporočljivo, da jo nosimo vsi. - Uporaba luči je obvezna ponoči in ob zmanjšani vidljivosti (megla, močan dež, sneženje ipd). Za boljšo vidljivost dodajmo dodatna odsevna telesa, kresničke, odsevne trakove, svetla oblačila in obutev. - Na kolesu je na posebnem sedežu, opremljenim s stopalkami za noge, dovoljen prevoz otroka, starega do 8 let. Otroka sme prevažati le polnoletna oseba. - Otrok lahko gre s kolesom v promet v spremstvu odrasle osebe, ko dopolni 6 let. - Med vožnjo ne smemo uporabljati slušalk in mobitela. - Kolesarji, ki vozijo v skupini, smejo voziti le drug za drugim. Na naši kolesarki pa se boste morda srečali še z drugimi situacijami, kot so pešci na cestišču ali srečanje z motornim vozilom (moped, traktor), zato podajamo usmeritve in pravila, kako ravnati takrat: • Pešci lahko hodijo po kolesarski stezi, kjer na vozišču ali ob njem ni pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, vendar tako, da ne ovirajo kolesarjev. • Kolesarsko pot lahko uporabljajo vozniki lahkih motornih vozil in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h (tudi električni skiro, štirikolesnik) - zanje veljajo ista pravila kot za kolesarje. • Uporaba kolesarske poti je dovoljena tudi za motokultivatorje in traktorje, vendar le za potrebe dostopa do kmetijskih obdelovalnih površin. Ker so na naši kolesarki tudi križišča s potmi do obdelovalnih površin, bi ob tem želeli posebej izpostaviti pravila srečanja kolesarja in uporabnika zemljišča, ki se nahaja v območju za kolesarsko stezo. Kjer je prisotna prometna signalizacija, je situacija jasna. Zato poglejmo pobliže situacije, kjer te signalizacije ni. Situacija, ko z vozilom zavijamo na dovozno pot, ki jo prečka kolesarska pot, nam je več ali manj poznana. Tukaj velja, da mora voznik, ki pri zavijanju prečka dvosmerno kolesarsko stezo, pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po tej stezi. Voznik torej mora pri zavijanju na kolesarsko stezo ali pri njenem prečkanju dati prednost kolesarjem in pešcem. Kaj pa če je situacija obrnjena in z vozilom pripeljemo po dovozni poti do kolesarske steze in se želimo vključiti na kolesarsko stezo ali glavno cesto? V našem primeru prihajajo vozila z nekategorizi-rane ceste in se želijo vključiti v promet na javni cesti. To pomeni, da se vključujejo na prednostno cesto, za katero velja tudi kolesarska steza. Zakon pravi, da mora voznik v tem primeru pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po prometnem pasu, na katerega se vključuje. Isto velja pri samem prečkanju kolesarske steze. Vozniki, ki prihajajo s kmetijske površine, morajo torej dati prednost vsem vozilom (tudi kolesarjem in pešcem), ki so na kolesarski stezi, saj so ti zanj na prednostni cesti. Vse uporabnike naše nove kolesarske steze prosimo za previdnost in strpnost, saj so morda med kolesarji tudi takšni, ki še niso vajeni srečanj s kolesarskimi potmi. Naj bo vožnja na naši novi kolesarski stezi obzirna in varna, da bo za vse lepo doživetje. Če pa slučajno kdaj ne boste vedeli, kako ravnati, imata lepo vedenje in strpnost zmeraj prednost. (Vir: Zakon o pravilih cestnega prometa, Zakon o cestah) * i 4 I Kidričevo PRAVILA NA KOLESARKI Srečanje kolesarja s traktorjem Poziv kolesarjem in kmetom: Na kolesarski stezi bodite uvidevni drug do drugega! Odnos med kolesarji in motoriziranim prometom ne povzroča konfliktov samo v mestu. Na podeželju se kolesarji običajno srečajo s kmeti in njihovimi stroji. Ko se traktorji in kolesarji srečajo na ozkih kolesarskih stezah, lahko postane precej napeto. Zato vas že na začetku pozivamo k uvidevnosti in strpnosti, da bi se izognili nesrečam in konfliktom na naši novi kolesarski stezi. Na območju, kjer je kolesarska steza kombinirana s traktorskimi potmi, se bodo srečevali predvsem kolesarji in kmetje. Tako je naša nova kolesarska steza v razdalji 14 km skupna pot za kolesarje in voznike traktorjev - uporabnike in obdelovalce zemljišč, da lahko dostopajo do svojih zemljišč. Ob lepem vremenu in ob koncih tedna je na teh poteh veliko traktorjev s kmetijskimi stroji. Je pa v teh dneh na kolesarki tudi veliko kolesarjev, ki se jim pridružijo še sprehajalci, lastniki psov, vozniki e-skirojev, rolarji, tekači ... Ker srečanja med njimi lahko privedejo do nerazumevanja in konfliktov, želimo spodbuditi medsebojno upoštevanje in razumevanje. Zavedajmo se, da nobena pot ne pripada samo nam. Na traktorsko-kolesarski stezi lahko postane neprijetno, ko se kolesarji in traktoristi srečajo na stezi, ki je lahko preozka za njihovo varno srečanje ali prehitevanje. V teh situacijah je kolesarjem pogosto lažje zapeljati na rob poti in pustiti mimo traktorje s kmetijsko opremo. V takih primerih je na prvem mestu razumevanje in primerno obnašanje, saj kmetje uporabljajo poti za opravljanje svojega vsakodnevnega dela, ko pridelujejo našo hrano. Tukaj naj velja pravilo medsebojnega upoštevanja: prostor za udeležence v prometu naj naredijo tisti, ki jim je to lažje. Praviloma na kolesarki to ne bodo vozniki traktorjev s prikolicami ali kmetijskimi priključki, saj pogosto ne morejo voziti po robu oz. bankinah. Zato naj kolesar odstopi prednost na primernem mestu, in sicer tako, da na kratko sestopi s kolesa in da traktorju ustrezno možnost za srečanje ali prehitevanje. A tudi traktoristi naj bodo obzirni do kolesarjev in pazijo na- nje, kolikor je le mogoče, ter tako tudi sami upoštevajo pravilo medsebojnega upoštevanja. Kadar vozijo z večjo hitrostjo od kolesarja, naj se vseeno vprašajo, ali se prehitevanje splača, če je njihov cilj npr. oddaljen le kakšnih dobrih sto metrov. Kot smo že napisali: kjer širina ceste ne zadošča za varno bočno razdaljo med prehitevanjem, pomagata samo medsebojna obzirnost in sporazumni dogovor. Tako lahko na primer vozniku traktorja z dvigom roke sporočimo, da smo ga opazili in da nas lahko prehiti. Kljub temu je traktorist dolžan paziti na tistega, ki ga prehiteva, in voziti tako, da se lahko v vsakem trenutku odzove. Če varno prehitevanje ni mogoče, voznikom traktorjev svetujemo, naj raje počakajo in vozijo za kolesarji. Mogoče se bo kdo vprašal, ali zadošča, da oba udeleženca vozita počasi in zelo blizu roba poti? Tukaj gre za vprašanje krajevnih razmer, situacije na samem mestu, urejenosti cestišča, širine traktorja. Kolesarje lahko pri zelo počasni vožnji zaniha, pri traktorju s priklopnikom pa obstaja nevarnost, da zapelje z neutrjene strani cestišča in zdrsne na njivo ali v jarek. Kmetijski stroji so lahko tudi širši od običajnih vozil (do tri metre) in lahko imajo priključeni celo po dve prikolici. Kolesarji morda tudi ne bodo takoj opazili, da je na zadnjem delu traktorja pritrjen štrleč priključek. Zato je najvarneje, če je le mogoče, da se s kolesom ustavite ob poti in počakate. Tudi brez kmetijskega prometa velja, da kolesarji in ostali udeleženci nikoli ne uporabljajo celotne širine poti. Če vsi pustimo malo prostora, se kolesarji, vozniki lahkih motornih vozil, e--skirojev, rolarji, tekači in sprehajalci zlahka »prebijejo« mimo. Zato naj tudi kolesarji vzdržujejo primerno razdaljo do ostalih udeležencev v prometu, predvsem pri prehitevanju. Vsem kolesarjem in drugim uporabnikom kolesarsko-traktor-ske steze sporočamo, da naj v tem jesenskem času, ko poteka spravilo pridelkov, ne pričakujejo optimalnih prometnih razmer, zato naj bodo še posebej pozorni na stanje na cestišču. Vse udeležence naprošamo tudi za strpnost glede njenega čiščenja po opravljenem delu na kmetijskih površinah. Zavedajmo se, da premišljenost, uvidevnost in strpnost širijo poti! OKTOBER 2023 I 5 PROMETNA INFRASTRUKTURA Dela na področju prometne infrastrukture Na področju prometne infrastrukture ima Občina Kidričevo izvedenih in načrtovanih kar nekaj modernizacij cestnih odsekov. Zaključeni projekti Sanacija lokalne ceste LC 328 351 Kidričevo-Hajdina Zaključena je sanacija lokalne ceste LC 328 351 Kidričevo-Hajdina, od km 0+142 do km 2+224, ki leži v območju Občine Kidričevo, v dolžini 2.082 m. Projekt sta financirali Direkcija RS za infrastrukturo in Občina Kidričevo. Projekti v izvajanju Rekonstrukcija ceste vodovoda, fekalne in meteorne kanalizacije Njiverce - novi del V teku je rekonstrukcija ceste vodovoda, fekalne in meteorne kanalizacije Njiverce - novi del. Projekt zajema osem ulic vzhodno od trgovskega centra Jager in bencinskega servisa v Kidričevem ter južno od Ceste v Njiverce. Ulice so sledeče: Proletarska ul. 1-15, 15-28, Ul. Nikole Tesle 1-15, 15-29, Vegova ul. 1-12, 12-22 in 26-35. Vrednost investicije je 1.818.380,84 evra. Projekt izvaja Komunala Slovenska Bistrica, d. o. o. Rekonstrukcija vodovoda in elektrike v Apačah od doma krajanov do hišne št. 148 V teku je rekonstrukcija vodovoda in elektrike v Apačah od doma krajanov do hišne št. 148. Prav tako se bodo izvedli prekopi za posodobitev hišnih priključkov in elektrike od hišne št. 137 do hišne št. 148. Vrednost investicije je 29.247,71 evra. Projekt izvajajo Talen, d. o. o., Komunalno podjetje Ptuj, d. d. in Elektro Maribor, d. d. 6 I 4t/v Uiti- Postopek priprave: Čebulo olupimo, na drobno sesekljamo in jo na olju rahlo popražimo. Dodamo sesekljan strok česna in na drobno nariban korenček. Vse še malo popražimo, nato pa dodamo mleto meso. Dodamo vse začimbe: bazilko, origano, šetraj, domačo mešanico začimb, sol in premešamo ter popražimo (lahko dodamo tudi druge začimbe, ki jih uporabljamo in jih imamo radi). Meso pražimo tako dolgo, da izpari vsa voda. Nato dodamo (domačo) paradižnikovo mezgo in kavno žličko sladkorja. Če želimo izrazitejši okus, dodamo še žlico mešanice začimb za bolognese omako. Premešamo in pustimo vreti približno 5 minut. Mesna omaka naj bo ravno prav gosta. Če je preredka, dodamo malo moke. Če se nam zdi, da je omaka pregosta, do-lijemo malo vode. Za boljši okus dodamo malo rdečega vina. Z mesno omako napolnimo glinene skodelice, ki jih postavimo v pekač od pečice. Pire naredimo kot običajno - skuhan krompir pretlačimo, mu dodamo sol, maslo, smetano za kuhanje (obvezno) in po potrebi dolijemo še mleko. Pire naj bo bolj rahel. Z njim po vrhu napolnimo skodelice, ki smo jih predhodno napolnili z mesno omako. S pomočjo žlice po pireju naredimo »valove«. Skodelice na pekaču od pečice postavimo v predhodno ogreto pečico na 175-180 °C in pečemo 25-30 minut. Konci pireja se naj rahlo obarvajo. Količine v receptu zadostujejo za približno štiri osebe. 42 I