Z lopovščinami nadaljujejo! Klerikalci iz rKatoliške tiskarne", kjprje postlala z ukradenimi tiskovinami pmrdokavra svoje gnezdo, uganjajo svoje lopovščine brez srarau naprej ... 7 znamenje višjega varstva in dopadajeuja je naslonjena ob vratih srebrna pastirska paliea. Zato smejo, kar hočejo. Zanje ci zapovedi. Tudi rokovnjaei so kradli in ciganili, še lemenatarja so iraeli v svoji sredi! Takih lopovščin pa vendar še ne pomni ves politiški in gospodarski boj na slovenskih tleh! Perfidnost, zlobo, laž in škodoželjnost bi treba obligatoričuo upodobiti namesto tistih štirih zraajev na iiovem mostu v Ljubljani, ki drži k črnemu grabnu klerikalnih rokomalhov, da bi kazali svetu, kakšne štiri evangeliste časte tamkaj! Sedaj so izlegli v BP a p i e r Zeitung" nesramno zlagano n o tico, da je,,D5iteljskatiskarn a" ustavila vsa izplačila in da stoji pred konkurzom. — Toje, kakor že rečeno, nesramna 1 a ž , Jki sso jo seveda poklicani faktorji od naše strani takoj popravili. Talažnam i z n o v a dokazuje, da se poslužujejo klerikalci vsakega še tako nesramnega sredstva, da bi uničili naš mladizavod! To podlo d e janje nam kaže klerikalce v vsi nečisti nagoti in nam veleva, da ne smemo v boju z njimi imeti nobenih ozirov, pa nam obenem očita, da smo bili doslej {nasproti njiru vse p r e v e č obzirni, vse preveč dostojni! Najprej so si na način, ki se do pičice ujema s tatinskimi manirami, prilastili vzorce šolskih jttSfcfivin, sedaj pa to drugo dejanje, ki je do )«6i5e enako tatrini dobrega i m e n avVeliko je dobro ime vredno v trgovskem svetu, to ve vsakdo, zato je pa tisti, ki to dobro ime krade, nesramen lopov prve vrste! Tisti, ki mu veljajo te besede, sam to najbolj dobro ve! Tatvina tiskovin, tatvina glasovnic, tatvina dobrega imena! To je treba pribiti, da bodo vedeli še uaši zanamei.s kako demoralizovano erno vojsko smo s e morali boriti i n pred kako demoralizovano samogoltnostjo smo morali braniti svoje dobro in pošteno i m e! Še eno moramo pribiti: Z a v s e 1 o povščine, ki jih uganjajo v ,,Katoliški tiskarni" brez prestanka in z n a j n e s r a m n e j š o predrznostjo proti naši tiskaru i , našim listom, uašim društvom in našim podjetjem.delamo odgovorne tiste učitelj e, ki so se priplazili v klerikalni tabor. Ako ne ustavijo tega divjega mesarskega klanja, dokazujejo, da se z njira strinjajo in da se vrši z njihovo vednostjo, da, z njihovo pora o č j o ! Mislili smo, da jih je le b e d a prisilila, da so zatajili svcj žnačaj in pljunili na svojo čast, sedaj pa vidimo, da so bili čisto navadni hinavci, ki so — ko so bili še raed nami — vlekli na ušesa in premišljali, kako naj nas o s 1 e p a r i j o ! Ko so bila ušesa polna in ko so načrti za sieparstvo dozoreli, so šli tjakaj in bočejo sedaj uničiti tisto, kar jim je prej dajalo zaslužek! T a k i m 1 j u d e 111 n o b e n e g a pardona! Stakimiljudminobenega stika! Oni nam nasproti proglašajo gospodarski bojkot, mi temu bojkotu pridružimo še d r u ž a b n i b o j k o t! Mi se za svoja podjetja, društva, liste ne bojimo propada, ker vemo, kako solidne, čiste i n p o š t e n e s o r o k e , ki vse to vodijo. Prepricani smo tudi, Jda je s koneem podlosti zagotovljena zmaga resnici iu pravici. Venao tudi, da bo ta podlost eksistirala le toliko easa, dokfer se bodo obnjipasleuekatere osebe. Ia trdirao naposled, da še noben tiskarski stroj izven »Katoliške tiskarne" ni natisnil tako pohujšljive in svinjaiske tiskovine, kakršaa je znana rdeča brošura, ki priporoea noseči ženi — izpremembo položaja! Ako hočejo Slovenčevci, naj nadaljujejo! Mi smo pripravljeni in bomo odbili vsak napad s tako silo, da jim bo žal do konca dni, ker so ta boj provocirali! Državnemu pravdniku in vladni policiji nasproti pa še vedno veljajo tiste besede, ki smo jih zapisali v zadnjem listu : Vsemenaka pravica! Tudi »Popotnik". Sedaj je tudi nPopotnik" na vrsti! (Glej BSlovenca" št. 28!) — Terau bojkotiranju od strani klerikalnih nped8gogov" odgovoriruo s tem, da skrbirao za čirn Dajvečje razširjenje BPopotnika", s Bpedagoškim" listom.takozvanim nSIovenskim Učiteljera", pa ven povsod, koder še dela napotje to vidno znamenje duševnega uboštva in suženstva! Če imate kaj iskati pri nas, pridite! To uaj bo odgovor ,Slovencu", ki zadhji čas tako skrbi za uašo tiskarno. Dokler pa Slovenčevci niso dali naši tiskarni zaslužiti niti vinarja, pa naj bodo lepo tiho! Svetohlinci naj sedaj le ne zavijajo oči prav pobožno. Poznamo jih! Morala jim je — žep! »Slovenec" piše: BTiskarna tistega stanu, ki se ima za najprosvitljenejšega iu ki druge uči elementov kulture in morale, pod nobenim fpogojem ne bi sraela tiskati revolveržurnala, tudi v tem slučaju ne, če bi od tega profit imela." — Politižki rokovnjači! Od kje naenkrat to spoznaDJe? Kje so sedaj oni žurnalistiški banditje. ki ob priliki vsakih volitev kradejo čast in ugled učiteljstvu, ki rohne zoper šolo in prinašajo prav rokovnjaške laži o učiteljskem stanu, da ga sramote pred ljudstvom ? Hočemo zopet pričeti priobčevati te cvetke katoliške žurnalistike? Prvi poizkus! Zoaua je že podla in guusna pisava takozvanih ^katoliških" časopisov. Vse meje pa presega slovensko klerikalno časopisje. če menite, da bi poshlo lahko kdaj bolje, se motite, ker Dasprotovati u6ite)jstvu, da ne pridedo vpliva pri Ijudstvu, je klerikaleu princip. In oni, ki menijo, da jim kompromisi prineso zlate čase, so politiški otroci. Laž, zavijanje resn:ce, ščuvanje zoper šolo ia učiteljski stan, to so cvetke s polja Bkatoliške" žurnalistike. Najbolj krvave prizcre s pozorišča v Bareeloni je opisovalo to časopisje ob priliki znanib dogodkov, lagalo in govorilo o stvareh, ki se niso nikdar dogajale — in to v Ijudskih listih — pri tem pa vsakokrat zaključevalo: nGIejte, in to je provzročila šola, to je provzročilo uŽiteljstvo, in za take razbojnike hoče vzgojiti napredno učiteljstvo naše krščanske otroke." Ob drugi priliki je pa šeuval isti list na dejanjski uapad na učitelja: nGosp. G., še kaj poskusite, pa boste še — tepeni." — In državno pravništvoje molčalo in s tera podpiralo to deraagogijo pobijalstva! Tako umetno ščuvajo in napravljajo spor rned Ijudstvom in učiteljstvorn. K a d a r Bk a t o 1 i š k o" časopisje govori o šoli in učiteljstvu, tedaj rabi take-le psovke: Brezverska šola -*- brezversko učiteljstvo — učiteljska korurapiranamasa — napredna zalega, katere žitjepn bitjeje obrnjeno sarno na žep — podleži — liberalna učiteljska banda — diabolični sebičneži — saraogoltneži — brezvestni izkoriščevalci — prodaue duše — zalega, ki jo gonijo najnižje želodčne sile — liberalna učiteljska tolpa — politiški bebci — mležnozobi učiteljski pobje! — Iu ueki d r u g i Bk a t o 1 i š k i" ljudski list jemed drugimipriobčilvletošnjem letu tudi take psovke: D e m o r a 1 i z ir a n o učiteljstvo — banda učiteljstva — učiteljstvo je zoprno slovenskemu ljudstvu, kakor so mu zoprni cigani, kisotudi brezdomovinci, dasi malo boljše vrste. kakor pa brezdomovinski liberalni učitelji — ti ničvredneži — podle duše — gnoj itd., itd. — Sedaj pa se postavlja ^Slovenec" v pozo užaljene nedolžnosti in se čudi, da je naše potrpežljivosti konec in da smo začeli izvajati geslo: klia s klinom! — To je uspeh njegove provokacije, zato naj prime samega sebe za nos, ker je dobil to, kar je iskal! »Veliko hujše pa je, če zadružno katoliško podjetje tako nekatoliško kloako tiska v izgubo." To naj bi si zapisali Slovenčevi moralisti na čelo in v spomin, kadar v BSlovencu" nepošteno ia krivično napadajo učiteljstvo in blatijo ves stan — brez izjeme. Interesantao bo pa, če pričnemo govoriti o brezplačnih izvodih BSlovencau in o njega deficitih, o katerih smo bolje informirani kakor BSloveneeu o rJu- trovih". V isti not!ci, ko pravijo Slovenčevci, da znaša dolg nJutrau23.000 K, se malo bolj spodaj obračajo na naše uredništvo z vprašanjem: Koliko v resnici znaša dolg BJutra"? — Logični bebci! Zakaj rajši ne govorite o svojib dolgovih v tiskarni in pri nSIoveneu", o katerih ste saj dobro inforrairani ? Povejte rajši o tem, da ne bomo mi imeli morebi slabšega mnenja o teh podjetjih — kakor je v resnici! Zakaj ste pa kradli pri nas? Gospodje, poštenjaki! Vi, ki ste katoliški, ste se li morali posluževati tatvine, da ste dobili šolske tiskovine iz ,,Učit. tiskarne"? Se li od tatvine preživljate, vi katoliški revolvermoralisti? Se li morate preživljati le s pomočjo bojkota v znamenju patriotizma, katolicizma in zakupništva javne morale? Kaj smemo tiskati in česanesmemo tiskati? Tako se povprašujejo moralisti iz BKatotiške tiskarne", na drugi strani so pa naprodaj kakor javne vlaČuge! nVdovsko društvo" in rUčiteljski konvikt" imata vsako leto svoj redni letni občni zbor. To je najvišja inštanca za odbora teh društev, zaraditega je vse psovanje in zaletavanje katoliških farizejev in kloakarjev zaman in brezpomembno. Odgovor se daje tem, ki so v to upravičeni in so ga vredni! »Največja oslarija." Norčevanje s slovenskim Tseučiliškim vprašanjem od strani klerikalce? se nadaljuje. — V nedeljo je imel v Ljubljani dr. Šušteršič shod, na katerem je rekel, da je bil vseučiliški fond največja oslarija. Čudno pač, da je svoj čas v kraDJskem deželnem zboru tudi on glasoval za Bnajvečjo oslarijo" in čudno. da ni tudi fonda za Bkatoliško" vseučilišče imenoval pravtako »največje oslarije"! To je pač klerikalna logika: Eakor komu kažei