)znanski oddelek > JfiDNI vestnik )03 481(497.12 Ptuj) 05840,13 LETO IX =FI u p n d n i POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI 2250 PTUJ COBISS o 29. DECEMBER 2003 TN I K ( m m t ISSN 1318-900X ŠTEVILKA 13 Vsebina 98. ODLOK o proračunu Mestne občine Ptuj za leto 2004 99. ODLOK o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Ivana Potrča Ptuj 100. SOGLASJE k imenovanju direktorja ZRS BISTRA Ptuj 101. SKLEP o ukinitvi statusa zemljišča v splošni rabi na pare. št. 834/2 pašnik, v izmeri 2093 m2, vpisana v SEZ 3, k.o. Spuhlja. 102. POROČILO o gospodarskih družbah, podjetjih ali zavodih za katere v skladu s prvim odstavkom 20. člena Zakona o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo velja prepoved poslovanja z Mestno občino Ptuj ter javnimi podjetji in javnimi zavodi, katerih ustanovitelj je občina 98. Na podlagi 29.člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št.72/93, 6/94-odločba US, 45/94-odločba US, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95-odločba US, 9/96-odločba US, 39/96, 44/96-odločba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98-odločba US, 74/98, 70/00, 100/00-sklep US in 51/02), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 6/99-prečiščeno besedilo,2/01 in 1/03) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na 13. seji, dne 22.12.2003, na predlog župana sprejel 2. člen S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakonom opravlja Mestna občina Ptuj. Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren mestnemu svetu. Odredbodajalec za sredstva občinskega proračuna je župan, oziroma od njega pooblaščena oseba. 2. VIŠINA PRORAČUNA 3. člen Proračun Mestne občine Ptuj za leto 2004 se določa v višini 5.1 45.680.070 SIT. Splošni del proračuna na ravni podskupin trimestnih kontov se določa v naslednjih zneskih: v sn 711 Takse in pristojbine 16.098.000 712 Denarne kazni 7.355.000 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 500.000 714 Drugi nedavfni prihodki 617.926.416 72 KAPITALSKI PRIHODKI 806.189.814 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 317.404.714 722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 488.785.100 73 PREJETE DONACIJE 0 730 Prejete donacije iz domačih virov 0 731 Prejete donacije iz tujine 0 74 TRANSFERNI PRIHODKI 628.388.020 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 628.388.020 II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 5.099.180.070 ODLOK A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV 40 TEKOČI ODHODKI 1.072.622.949 o proračunu Mestne občine SkupirovTodskupina kontov Proračun leta 2004 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 401 Prispevki delodajalcev za socialno 327.511.456 Ptuj za leto 2004 1. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) varnost 45.511.834 1. SPLOŠNA DOLOČBA TEKOČI PRIHODKI (70+71) 4.435.560.250 3.000.982.416 402 Izdatki za blago in storitve 403 Plačila domačih obresti 675.551.382 4.048.277 70 DAVČNI PRIHODKI 2.028.578.000 409 Rezerve 20.000.000 7. člen 700 Davki na dohodek in dobiček 1.508.075.000 41 TEKOČI TRANSFERI 1.444.227.531 S tem odlokom se za proračun Mestne 703 Davki na premoženje 359.149.000 410 Subvencije 6.078.800 občine Ptuj za leto 2004 (v nadaljnjem bese- 704 Domači davki na blago in storitve 161.354.000 411 Transferi posameznikom in dilu: proračun) določajo višina proračuna. 71 NEDAVČNI PRIHODKI 972.404.416 gospodinjstvom 671.722.852 postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine. 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 330.525.000 412 Transferi neprofitnim orgonizacijom in ustanovam 125.688.696 ŠTEVILKA 13 -- - ------- -- ---------------------- ■■»»imM- — 2 STRAN DECEMBER 2003 \f E, S T N I |C LETO lx 413 Drugi tekoči domači transferi 640./3/.183 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 2.132.412.037 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 2.132.412.037 43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 449.917.553 430 Investicijski transferi 449.917.553 III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (l.-ll.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKU/U) -663.619.820 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751 +752) 63.120.000 75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 63.120.000 750 Prejeta vračila danih posojil 59.920.000 751 Prodaja kapitalskih deležev 3.200.000 752 Kupnine iz naslova privatizacije 0 V DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) 41.000.000 44 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 41.000.000 440 Dana posojila 35.000.000 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 6.000.000 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije 0 VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV-V) 22.120.000 nike v okviru doseženih prihodkov, če ni z zakonom ali posebnim aktom mestnega j sveta določeno drugače. J Uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena z občinskim proračunom in za namene, ki so opredeljeni v j posebnem delu proračuna. 5. člen V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov prora-| čuna v višini, ki je določena s proračunom, j vendar največ do višine 1,5 % prejemkov proračuna. O uporabi sredstev rezerv za namene iz 2. odstavka 49. člena Zakona o javnih financah odloča župan in o tem pisno obvešča mestni svet. V proračunu se oblikujejo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki se uporabljajo za nepredvidene namene ali za namene za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2 % prihodkov proračuna. 6. člen Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: 1. prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93). C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 380.000.000 50 ZADOLŽEVANJE 380.000.000 500 Domače zadolževanje 380.000.000 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 5.500.000 55 ODPLAČILA DOLGA 5.500.000 550 Odplačila domačega dolga 5.500.000 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU -266.999.820 (l.+IV.+VII.-ll.-V.-VIII.) X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.) 641.499.820 XI. NETO FINANCIRANJE (Vl.+X.) 663.619.820 Splošni del občinskega proračuna,odhodki sestavljeni po funkcionalni klasifikaciji in posebni del, sestavljen po institucionalni ter ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin | kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku. 3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 4. člen Sredstva občinskega proračuna se delijo med letom enakomerno med vse uporab- 7. člen Na predlog vodje notranje organizacijske enote župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posamezne dejavnosti proračunske porabe v posebnem delu proračuna. Za prerazporejanje morajo obstajati objektivni razlogi, ki se uskladijo z uporabniki; prerazporejanje ne sme ogrožati izvajanja nalog za katera so bila sredstva zagotovljena. Zgornja meja prerazporeditve je 15% v okviru dejavnosti. Župan v mesecu juliju in po preteku proračunskega leta poroča mestnemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2004 in njegovi realizaciji. 8. člen Župan lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta. Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 45 % pravic porabe v sprejetem proračunu za leto 2004, od tega: 1. v letu 2004 30% navedenih pravic porabe in 2. v ostalih prihodnjih letih 15% navedenih pravic porabe. Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme pre- segati 25 % pravic porabe v sprejetem proračunu za leto 2004. 9. člen | Župan je pooblaščen, da odloča o likvidnostnem zadolževanju do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna, če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševa-j nje proračuna ne more uravnovesiti. Župan odloča o začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev, ali pa za to pooblasti druge osebe odgovorne za finančno poslovanje. 10. člen Župan lahko dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga v skladu s pogoji iz 77. člena Zakona o javnih financah. 4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE 7 7. člen [ Za realizacijo obveznosti občinskega pro-J računa iz naslova investicij se bo Mestna občina Ptuj zadolžila do višine 10% reali-J ziranih prihodkov v letu pred letom zadolževanja. Pogodbe o najetju posojila sklene župan Mestne občine Ptuj. V skladu z Zakonom o financiranju občin se lahko javna podjetja in javni zavodi zadolžujejo le s soglasjem ustanovitelja, lahko pa pridobivajo tudi poroštva za izpolnitev obveznosti. O dajanju soglasij in poroštev odloča mestni svet. Dana soglasja in poroštva štejejo v obseg zadolževanja občine, zato se v letu 2004 ob polni zadolžitvi Mestne občine Ptuj javni sektor na ravni občine ne more zadolževati oz. pridobiti poroštva. 5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 72. člen V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Ptuj v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana. 73. člen Odlok o proračunu ter splošni del proračuna se objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Posebni del, načrti razvojnih programov in finančni načrti mestnih in pri-| mestnih četrti se objavijo na spletni strani | Mestne občine Ptuj. 74. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Številka: 403-191/95 Ptuj, dne 22.12.2003 Dr. Štefan ČELAN, s.r. župan Mestne občine Ptuj OTTMP 1P ŠTEVILKA 13 LETO IX V £, S T N I |C DECEMBER 2003! STRAN 3 PRORAČUN MESTNE OBČINE PTUJ ZA LETO 2004 1.SPLOŠNI DEL PRORAČUNA A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v SIT KONTO PLAN 2004 1 2 1. SKUPAJ PRIHODKI (70 + 71+72 + 73 + 74) 4.435.560.250 TEKOČI PRIHODKI (70 + 71) 3.000.982.416 70 1.DAVČNI PRIHODKI 2.028.578.000 700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 1.508.075.000 7000 Dohodnina _ _ 1.508.075.000 703 DAVKI NA PREMOŽENJE 359.149.000 7030 Davki na nepremičnine 297.265.000 Davek od oremoženia od stavb 2.505.000 Davek od orem.od orost.za počit in rekreac. 360.000 Nadom.za upor.stavb.zemli,- od prav.oseb 191.100.000 Nadom. za uoor.stavb.zemli.- od fizic.oseb 101.300.000 Zamud. obr. iz nasl. nadom. za uporabo st. z. 2.000.000 7032 Davki na dediščine in darila 3.400.000 7033 Davki na promet neprem. in na finan. premož. 58.484.000 704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE 161.354.000 7044 Davki na posebne storitve 21.147.000 Davek na dobitke od iaer na srečo 8.147.000 Posebna taksa na iaralne avtomate 13.000.000 7047 Druai davki za uporabo blaqa ali opravi.štor. 140.207.000 Taksa za obremenievanje voda 75.000.000 Turistična taksa 7.000.000 Komun.tak. za taks.zav.pred.-od prav.oseb 14.000.000 Kom.tak.za taks.zav.pred.-od fiz.os.in zas. 2.600.000 Druae komunalne takse 205.000 Požarna taksa 9.251.000 Pristoibina za vzdrževanie aozdnih cest 151.000 Taksa za obrem.okolja zaradi odlaa.odpad. 32.000.000 71 2. NEDAVČNI PRIHODKI • 972.404.416 710 UDELEŽ.NA DOBIC.IN DOH.OD PREMOŽ. 330.525.000 7100 Udeležba na dobičku iavnih podjetij 10.000.000 7102 Prihodki od obresti 29.500.000 Prejete obresti od vezave cez noc 2.300.000 Prejete obresti od vez.tolar.depozitov 20.000.000 Prejete obresti od danih posojil 7.200.000 7103 Prihodki od premoženia 291.025.000 Prih.iz nasl.naiem.za km.zeml.in aozd. 25.000 Prihodki od najemnin za posl.prostore 150.000.000 Prihodki od najemnin za stanovanja 121.000.000 Prihodki od najemnin za opremo 5.000.000 Prihodki iz naslova podeljenih koncesij 15.000.000 ------------ ----------------------- 41TB »Mf i 4 STRAN DECEMBER 2003 V" E S T H I K LETO IX ŠTEVILKA 13 711 TAKSE IN PRISTOJBINE 16.098.000 7111 Upravne takse 16.098.000 712 DENARNE KAZNI 7.355.000 7120 Denarne kazni 7.000.000 7120 Nadam.za degradac.in uzurpacijo prostora 355.000 713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV 500.000 7130 Prihodki od prodaie blaaa in storitev 500.000 714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 617.926.416 7141 Druai prihodki 617.926.416 sred.iz cene odvoza odpad.za novo dep. 203.500.000 sred.iz cene odvoza odp.za san.stare dep. 104.500.000 priključki na vodovod in kanalizacijo 3.000.000 samoplačniki 960.000 plačila izdanih računov 2.000.000 oglaševanje v Ptujčanu 4.000.000 refundacije sredstev za javna dela 3.000.000 druai prihodki 1.000.000 Koncesijska dajatev od DEM 110.114.000 drugi prihodki 179.852.416 prihodek za ustanovitev delniške družbe 6.000.000 72 3. KAPITALSKI PRIHODKI 806.189.814 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 7200 Prihodki od prodaje zaradb in prostorov 317.404.714 722 Prih.od prod.zeml.in nemater.premož. 7221 Prihodki od prodaie stavbnih zemljišč 488.785.100 74 4. TRANSFERNI PRIHODKI 628.388.020 740 Transf.prih.iz drugih javnofin.instituc. 7400 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA 579.599.239 740000 Prejeta sredstva iz naslova tekočih obveznosti drž.proračuna 63.310.000 740001 Prej. sred. iz držav, proračuna za investicije 516.289.239 OŠ Olge Meglic 42.500.000 OŠ Olae Mealic - telovadnica 5.000.000 OŠ Ljudski vrt 79.950.000 Atletski stadion- MŠZŠ 7.000.000 Atletski stadion- Fundaciia za šport 10.000.000 Deponiia - sredstva iz leta 2003 in 2004 313.839.239 Ministrstvo za zdravie (prostori nuine med. pomoči in reš. postaje) 14.000.000 Ministrstvo za okolie - sofinanciranie kanalizacije 40.000.000 740004 Dr. prej.sred.iz drž.pror.za tek.por.-CRPOV-i 4.000.000 7401 PREJETA SR. IZ PRORAČUNOV LOKALNIH SKUPNOSTI 48.788.781 Prihodki občin za skupno občinsko upravo 32.788.781 Prihodki občin za izaradnio nove deponije 16.000.000 — taksa za obrem.okolja zaradi odlaaania odpadkov 16.000.000 — 11. SKUPAJ O D H O D K 1 (40+41+42+43) 5.099.180.070 40 TEK. ODHOD. (400+ 401 +402+403+409) 1.072.622.949 400 PLAČE IN DRUGI IZDAT.ZAPOSLENIM 327.511.456 401 PRISPDELODAJALCEV ZA SOC. VAR. 45.51 1.834 402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 675.551.382 4020 Pisarniški in splošni material in storitve 53.036.939 4021 Posebni materiali in storitve 6.874.192 4022 Enera.,voda,komun.storitve in komunikac. 68.267.438 4023 Prevozni stroški in storitve 5.654.502 4024 Izdatki za službena potovanja 5.276.844 4025 Tekoče vzdrževanje 308.051.119 4026 Naiemnine in zakupnine 3.967.238 4027 Kazni in odškodnine 52.500.000 4028 Davek na izplačane plače 17.868.047 4029 Druai operativni odhodki 154.055.063 403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 4.048.277 4031 Plač.obresti od kredit.poslovnim bankam 4.048.277 409 SREDSTVA IZLOČENA V REZERVE 20.000.000 4090 Splošna proračunska rezervacija 15.000.000 4091 Proračunska rezerva 5.000.000 41 TEKOČI TRANSF.(410+411 +412+413) 1.444.227.531 410 SUBVENCIJE 6.078.800 4102 Subvencije privat. podietiem in zaseb. 6.078.800 41 1 TRANSEPOSAMEZ. IN GOSPODINJ. 671.722.852 4110 Transferi nezaposlenim 3.000.000 4115 Nadomestila plač 400.000 4117 Štipendije 4.000.000 4119 Druai transferi posameznikom 664.322.852 412 TRANSF.NEPROF.ORG IN USTANOVAM 125.688.696 4120 Tekoči transferi neprof.ora. in ustanovam 125.688.696 413 DR.TEK.DOM.TRAN.(4130+4131 +41 32 + 4133) 640.737.183 4130 TEK.TRANS.DR.LOK.SK.IN OŽ.DEL.LOK.SK. 70.661.917 413003 Sredstva, prenesena druaim občinam 62.000.000 413004 Sred.,prenes.ožiim delom lokalnih skup. 8.661.917 4131 Tekoči transf.v sklade soc.zavarovanja 56.000.000 4133 TEK.TRANS V JAV.ZAV.IN DR.IZ.JAV.SLUŽB 514.075.266 413300 Sred.nameni.za plače in druae izd. zap. 189.962.605 413301 Sred., nameni.za prispevke delodajalcev 29.716.869 413302 Sred., namenj.za izdat.za blaao in storit. 294.395.792 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 2.132.412.037 420 NAKUP IN GRADNJA OSNOV. SRED. 2.132.412.037 4200 Nakup zaradb in prostorov 15.000.000 4202 Nakup opreme 19.738.490 4204 Novoaradnie, rekonstrukciie in adaptacije 1.843.012.312 4205 Investicijsko vzdrževanie in obnove 108.300.000 4206 Nakup zemliišc in naravnih boaastev 45.000.000 4208 Študije o izv. projektov in projektna dok. 101.361.235 43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 449.917.553 430 INVESTICIJSKI TRANSFERI 449.917.553 4302 Invest.transf. neprofitnim oraanizac. 6.000.000 4303 Investicijski transferi iavnim podjetjem 48.300.000 6 STRAN DECEMBER 2003 V E! S T N I IC LETO IX ŠTEVILKA 13 4305 Investicii.transferi privat.podietjem in zas. 276.000.000 4307 Invest.transf.iav.zav.in dr.izv.iavnih služb 119.617.553 III. PROR. PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ ) (l.-ll.) -663.619.820 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB 75 IV. PREJ.VRAC.DANIH POS. IN PROD. KAPITALSKIH DELEŽEV (750 + 7511 63.120.000 750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 59.920.000 7503 Preleta posolila od finančnih institucij 47.000.000 7504 Prei.vrac.od danih pos.od privat.podj. in zas. 12.920.000 751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 3.200.000 7513 Sr.pridob.s prod.druaih kapital.deležev 3.200.000 44 V. DANA POS.IN POV.KARDEL.(440+441) 41.000.000 440 DANA POSOJILA 35.000.000 4400 Dana posoiila posameznikom 15.000.000 4403 Dana posoiila finančnim institucijam 20.000.000 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 6.000.000 VI. PREJ.MINUS DANA POS.IN SPREM. KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. - V.) 22.120.000 C. RAČUN FINANCIRANJA 50 VII. ZADOLŽEVANJE 380.000.000 500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 500305 Naieti krediti pri druaih javnih skladih-dola. 380.000.000 izaradnia CERO Gaike v Spuhlii 210.000.000 izaradnia kanalizacije 137.000.000 zaščita podtalnice 33.000.000 55 Vlil. ODPLAČILA DOLGA 5.500.000 550 ODPLAČILA DOAAACEGA DOLGA 5.500.000 5501 Odplačila kreditov poslovnim bankam 5.500.000 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (l. + IV.+VII.-ll.-V.-VIII.) -266.999.820 ODHODKI PO FUNKCIONALNI KLASIFIKACIJI (40+41+42+43) ZA LETO 2004 Tekoči Tekoči Investicijski Investicijski SKUPAJ Področje odhodki - 40 transferi-41 odhodki-42 transferi-43 01 Javna uprava 616.796.181 78.135.313 45.251.753 95.000.000 835.183.247 02 Obramba (022 Civilna zaščita) 5.339.277 2.342.248 3.086.737 0 10.768.262 03 Javni red in varnost (032 Protipožarna var.) 0 45.248.255 0 6.000.000 51.248.255 04 Gospodarske deiavnosti 331.227.369 55.172.332 110.700.000 0 497.099.701 05 Varstvo okolia 63.650.000 300.000 1.299,739.477 48.300.000 1.411.989.477 06 Stanovanjska dejavnost in prostorski razvoj 26.105.000 0 75.961.235 181.500.000 283.566.235 07 Zdravstvo 0 14.272.110 0 37.088.408 51.360.518 08 Rekreacija, kultura in deiavnosti neprofitnih 19.205.122 365.359.910 60.500.000 44.307.500 489.372.532 združeni, društev in drugih institucii 09 Izobraževanje 0 672.553.003 537.172.835 37.094.000 1.246.819.838 10 Socialna varnost 10.300.000 210.844.360 0 627.645 221.772.005 SKUPAJ 1.072.622.949 1.444.227.531 2.132.412.037 449.917.553 5.099.180.070 I ■ » j iT, ŠTEVILKA 13 gllHrgr leto ix .vestnik 99. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, št. 1 7/91 -1,55/92, 13/93, 66/93, 45/94-odločba US, 8/96 in 36/00), 1. odstavka 26. člena in 135. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02) in 20. člena Zakona o knjižničarstvu (Uradni list RS, št. 87/01) so: Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 29.9.2003, Občinski svet občine Destrnik na seji, dne 7.11.2003, Občinski svet občine Gorišnica na seji, dne 23.10.2003, Občinski svet občine Hajdina na seji, dne 17.12.2003, Občinski svet občine Juršinci na seji, dne 2.12.2003, Občinski svet občine Kidričevo na seji, dne 13.11.2003, Občinski svet občine Markovci na seji, dne 4.12.2003, Občinski svet občine Majšperk na seji, dne 30.10.2003, Občinski svet občine Videm na seji, dne 16.12.2003, Občinski svet občine Zavrč na seji, dne 18.12.2003, Občinski svet občine Žetale na seji, dne 21.11.2003, sprejeli ODLOK o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Ivana Potrča Ptuj I. UVODNA DOLOČILA 7. člen S tem odlokom Mestna občina Ptuj in občine Destrnik, Gorišnica, Hajdina, Juršinci, Kidričevo, Markovci, Majšperk, Videm, Zavrč in Žetale (v nadaljevanju: občine ustanoviteljice) ustanavljajo javni zavod Knjižnica Ivana Potrča Ptuj (v nadaljevanju: zavod) za izvajanje javne službe na področju knjižnične dejavnosti. 2. člen V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen S tem odlokom se ureja status, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, dejavnost zavoda, vrste gradiva, organi zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, premoženje, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, varovanje poslovne tajnosti, splošni akti zavoda, medsebojne pravice in obveznosti ter način določanja deležev občin pri sofinanciranju. II. STATUSNE DOLOČBE 1. Ime, sedež in pravni status zavoda 4. člen Ime zavoda je Knjižnica Ivana Potrča Ptuj. Skrajšano ime zavoda je KIP Ptuj. Sedež zavoda je Prešernova ulica 33 - 35, Ptuj. Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga. Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju pod številko 1/127-00. 2. Pečat zavoda 5. člen Zavod ima in uporablja okrogli pečat, premera 35 mm, v katerem je oblika ptujskega grba. Zgornji del grba je v obliki odprte knjige, iz katere se razpeti listi iz knjige dvigujejo in spreminjajo v ptice. Na zunanjem obodu je izpisano: Knjižnica Ivana Potrča Ptuj. Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena. Pečat iz prvega odstavka tega člena upo-| rablja zavod v pravnem prometu za žigosa-I nje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja organom, organizacijam, društvom, občanom in uporabnikom. [ Pečat iz drugega odstavka tega člena uporablja zavod za žigosanje predvsem finančne in knjigovodske dokumentacije. Knjižnica uporablja tudi posebne pečate za označevanje pripadnosti gradiva. Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja terdela-. vce, ki so zanje odgovorni, določi direktor. III. ORGANIZIRANOST ZAVODA IN VSEBINA DELA ZAVODA 6. člen Zavod je ustanovljen in organiziran kot osrednja območnp knjižnica za območje, ki ga odreja Pravilnik o pogojih za izvajanje knjižničarskih dejavnosti kot splošne službe. 1. Notranja organizacija 7. člen Zavod ima naslednje oddelke: - Študijski oddelek - Mladinski oddelek - Domoznanski oddelek - Oddelek potujoče knjižnice - Oddelek nabave in obdelave in službe: - Služba za razvoj mreže in - Upravno-tehnična služba. DECEMBER 2003 STRAN 7 8. člen Zavod organizira v zainteresiranih občinah svoje stalne enote in izposojevališča, svojo dejavnost pa vrši tudi z bibliobusom. 9. člen Delo zavoda je javno. Javnost dela zavod zagotavlja z obveščanjem o svojem delu, z informacijami o dopolnjevanju knjižničnega gradiva ter s poročili o dejavnosti in opravljenem delu. 10. člen S svojo organiziranostjo in delom se zavod povezuje in deluje v enotnem knjižnično informacijskem sistemu. Enotnost knjižničnoinformacijskega sistema zavod zagotavlja zlasti z: - matično dejavnostjo, - enotno strokovno obdelavo gradiva, - enotnim načinom zbiranja in obdelave informacij in podatkov, - enotnim vodenjem katalogov in druge dokumentacije knjižničnega gradiva, - razvijanjem medknjižnične izposoje knjižničnega gradiva in - s polnopravnim članstvom v sistemu Cobiss. 7 7. člen V sklopu službe za razvoj mreže zavod razvija strokovnost in organiziranost knjižnične dejavnosti, skrbi za strokovno izpopolnjevanje delavcev knjižnice in drugih, ki urejajo in posedujejo knjižnično gradivo in usmerja knjižnično gradivo, ki ga knjižnice izločajo. 72. člen Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda izvajajo občine ustanoviteljice. IV. DEJAVNOST ZAVODA 73. člen Dejavnost zavoda je javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu. 74. člen V okviru svoje dejavnosti zavod opravlja zlasti naslednje naloge: - zbiranje, obdelovanje, hranjenje in posredovanje knjižničnega gradiva, - zagotavljanje dostopa do knjižničnega gradiva in elektronskih publikacij, - izdelovanje knjižničnih katalogov, podatkovnih zbirk in drugih informacijskih virov, - posredovanje bibliografskih in drugih informacijskih proizvodov in storitev, - zbiranje, obdelovanje, varovanje in posredovanje domoznanskega gradiva za območje, ki ga pokriva, - sodelovanje v medknjižnični izposoji in posredovanju informacij, - pridobivanje in izobraževanje uporabnikov, - informacijsko opismenjevanje, - varovanje knjižničnega gradiva, ki je kulturni spomenik in ----------------------------- — 8 STRAN DECEMBER 2003 V E S T N I |C LETO IX - drugo bibliotekarsko, dokumentacijsko in informacijsko delo, - sodeluje v vseživljenjskem izobraževanju, - zagotavlja dostopnost in uporabo gradiv javnih oblasti, ki so splošno dostopna na elektronskih medijih, - organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle, ki so namenjene vzpodbujanju bralne kulture, - organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle s posebnimi potrebami, - organizira kulturne prireditve, ki so povezane z njegovo dejavnostjo, - zagotavlja storitve za skupine prebivalcev s posebnimi potrebami, - prireja seminarje, strokovna posvetovanja, tečaje, predavanja, - vzdržuje stike s sorodnimi zavodi doma in v tujini, - izmenjuje knjižnične prireditve in razstave, - pripravlja in izdeluje vrste publikacij v knjižni in neknjižni obliki, - nudi strokovno pomoč vsem knjižnicam s svojega območja. Javna služba je tudi dejavnost knjižničnega informacijskega servisa za izmenjavo podatkov v nacionalnem vzajemnem bibliografskem sistemu, ki je namenjena zagotavljanju: - pogojev za delovanje vzajemnega bibliografskega sistema in - dostopnosti elektronskih virov informacij v tem sistemu. Poleg nalog iz prejšnjih odstavkov lahko opravlja zavod tudi naslednje naloge: - organizacija, priprava in izvedba kongresov, posvetovanj, seminarjev, predavanj, proslav in drugih prireditev komercialne narave, - oddajanje dvoran in drugih prostorov, - posojanje tehnične opreme in nudenje tehničnih storitev, - nudi interesentom pogodbene storitve v okviru svoje dejavnosti, - informativno - propagandna in založniška dejavnost, namenjena izvajanju registrirane dejavnosti, ki ni javna služba. Opravljanje dejavnosti iz tretjega odstavka tega člena ne sme ogroziti izvajanja javne službe. 75. člen Zavod se lahko povezuje v zveze in druga strokovna združenja. 16. člen DE/22.110 Izdajanje knjig DE/22.130 Izdajanje revij in periodike DE/22.140 Izdajanje posnetih nosilcev zvočnega zapisa DE/22.150 Drugo založništvo DE/22.230 Knjigoveštvo DE/22.31 0 Razmnoževanje zvočnih zapisov DE/22.320 Razmnoževanje video zapisov DE/22.330 Razmnoževanje računalniških zapisov G/52.488 Trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah G/52.630 Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln 1/60.240 Cestni tovorni promet K/70.200 Dajanje lastnih nepremičnin v najem K/70.330 Dajanje pisarniške in raču- nalniške opreme v najem K/72.300 Obdelava podatkov K/72.400 Omrežne podatkovne storitve K/72.600 Druge računalniške dejavnosti K/73.201 Raziskovanje in eksperimen- talni razvoj na področju družboslovja K/73.202 Raziskovanje in eksperimen- talni razvoj na področju humanistike K/74.852 Fotokopiranje in drugo razmnoževanje K/74.871 Prirejanje razstav, sejmov in kongresov K/74.873 Druge poslovne dejavnosti 0/92.320 Obratovanje objektov za kulturne prireditve 0/92.511 Dejavnost knjižnic 0/92.522 Varstvo kulturne dediščine Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register. V. VRSTE GRADIVA 78. člen Zavod zbira vse vrste knjižničnega gradiva: objavljene tiske, zvočne, strokovne, elektronske ali kako drugače tehnično izdelane zapise, ki so namenjeni za potrebe kulture, izobraževanja, raziskovanja in informiranja. Knjižnično gradivo so tudi rokopisi in drugo neobjavljeno gradivo namenjeno potrebam iz prejšnjega odstavka. Zavod lahko opravlja tudi gospodarsko dejavnost, če je ta namenjena opravljanju knjižnične dejavnosti kot javne službe. 7 7. člen Dejavnost zavoda je v skladu z Uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti razvrščena v: VI. ORGANI ZAVODA 79. člen Organi zavoda so: - direktor - svet zavoda - strokovni svet. 1. Direktor 20. člen Direktor zavoda organizira in vodi poslovanje ter strokovno delo zavoda. Je poslovni in programski direktor. Predstavlja in zastopa | zavod in je odgovoren za zakonitost in stro- J kovnost dela zavoda. Direktorja zavoda imenuje svet zavoda, na podlagi javnega razpisa. Mandat direktorja traja pet let in je po preteku lahko ponovno imenovan. | Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik, po predhodnem soglasju občin ustanoviteljic. 27. člen Svet zavoda si mora pred imenovanjem ali razrešitvijo direktorja, pridobiti soglasje občin ustanoviteljic, ki imajo v lasti več kot polovico ustanoviteljskega deleža glede na število prebivalcev in mnenje občin, ki so na zavod s pogodbo prenesle opravljanje te dejavnosti ter mnenje strokovnih delavcev zavoda. Soglasja in mnenja se nanašajo na kandidata za direktorja, ki ga predlaga svet zavoda izmed tistih prijavljenih, ki izpolnjujejo pogoje. Če občine ustanoviteljice ali občine pogodbenice in strokovni delavci ne odgovorijo v roku 60 dni, se šteje, da so bila soglasja podana oziroma mnenja pozitivna. Po pridobitvi soglasij in mnenj svet zavoda imenuje direktorja z večino glasov vseh članov sveta. 22. člen Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec, ki ga s splošnim pooblastilom pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec ima v času nadomeščanja vse pristojnosti določene v pooblastilu direktorja. 23. člen Naloge direktorja so: - organizira delo zavoda, - sprejema strateški načrt, - sprejema program dela s finančnim načrtom, - sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu, - sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu, - sprejema kadrovski načrt, ! - sprejema načrt nabav in odprodaje osnovnih sredstev ter investicijskega vzdrževanja, - sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda, - poroča občinam ustanoviteljicam in svetu | o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda, - pripravi letno poročilo, - sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če I jo zavod ima in ■ I ■ ►» i ■ »M I ■ ^ -— -----—----------- leto ix vestnik december 2003 stran ? - druge naloge, določene z ustanovitvenim aktom. K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, šeste, sedme in enajste alinee prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda. Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah v zvezi s strokovnim delom obveščati strokovni svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in za napredek strokovnega dela. Direktor je samostojen pri opravljanju poslov iz svojega delovnega področja. Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika. Pri izvrševanju svoje funkcije ima direktor v delovnem procesu pravico in dolžnost določati in odrejati dela in naloge posameznim delavcem ali skupini delavcev za izvršitev določenih zadev v skladu z določbami splošnih aktov zavoda. V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta (letnega izvedbenega načrta), razen: - pogodb o investicijah, za katere je potreben sklep sveta zavoda, - pogodb, ki se nanašajo na nepremičnine, ki jih ima zavod v upravljanju, za katere je potrebno soglasje lastnika. 24. člen Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - univerzitetna izobrazba, - opravljen strokovni izpit iz bibliotekarstva, - pet let vodstvenih delovnih izkušenj, - znanje enega svetovnega jezika, - poznavanje dejavnosti s področja kulture, - vodstvene in organizacijske sposobnosti in znanja s področja upravljanja. Kandidat mora predložiti program dela in razvoja zavoda. V kolikor kandidat nima opravljenega bibliotekarskega izpita, ga mora v primeru imenovanja, opraviti najkasneje v dveh letih. 25. člen Direktor sklene delovno razmerje za določen čas, za čas trajanja mandata. Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje. Pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja zavoda, izvaja svet zavoda, ki sklepa pogodbe o zaposlitvi. 26. člen Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan. Svet zavoda razreši direktorja: - če direktor sam zahteva razrešitev, - če nastopi kateri od razlogov, ko po predpisih iz delovnih razmerij preneha delovno razmerje po samem zakonu, - če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi ali - če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo, ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda, - zaradi bistvenih sprememb kot sta bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je zavod ustanovljen ali zaradi prenosa ustanoviteljstva. Svet zavoda je dolžan seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih v roku 60 dni izjasni. 27. člen Če direktorju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja izmed strokovnih delavcev knjižnice, oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto. 28. člen Zoper odločitev o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in da je kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali da niso podani razlogi za razrešitev iz predhodnega člena. Zahteva za sodno varstvo se vloži v petnajstih dneh po prejemu odločitve o razrešitvi pri pristojnem sodišču. 2. Svet zavoda 29. člen Svet zavoda (v nadaljevanju: svet) ima naslednje naloge: - nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda, - spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda, - predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja, - ocenjuje delo direktorja, - daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi, pogodbam o investicijah, ter nadzira njihovo izvajanje, - daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin, - imenuje in razrešuje direktorja, - sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem in - potrjuje letno poročilo zavoda. 30. člen Svet veljavno razpravlja in odloča na sejah. Seje sveta se sklicujejo po potrebi. Seje sklicuje in vodi predsednik, v njegovi odsotnosti pa njegov namestnik. Predsednika in namestnika izvolijo člani sveta na prvi seji izmed svojih članov. Predsednik sveta mora sklicati sejo, če to zahteva direktor, občine ustanoviteljice oziroma njihovi predstavniki. Če predsednik sveta odkloni sklic, skliče, sejo direktor zavoda. Svet sprejema odločitve z večino glasov vseh članov. Člani sveta glasujejo javno z dviganjem rok, razen če se ne odločijo, da o posameznem predlogu odločitve glasujejo tajno. 3 7. člen Svet šteje pet članov. Svet sestavljajo predstavniki občin ustanoviteljic, ki jih izmed strokovnjakov s področja javnega dela zavoda, financ in pravnih zadev imenujejo občine ustanoviteljice, in sicer: - Mestna občina Ptuj - 2 predstavnika, - Občine levega brega Drave (Destrnik, Gorišnica, Juršinci in Markovci) - 1 predstavnika, - Občine desnega brega Drave (Hajdina, Kidričevo, Majšperk, Videm, Zavrč in Žetale) - 2 predstavnika. Člane sveta imenujejo občine po deležu prebivalcev, ki jih pokrivajo. Predstavnik, ki zastopa več občin v svetu mora biti vsaki mandat iz druge občine. Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta. Podrobnejše delovanje uredi svet s poslovnikom. 32. člen Predsednik sveta 60 dni pred iztekom mandata članov sveta, pozove občine ustanoviteljice za imenovanje novih predstavnikov v svet. 33. člen Član sveta je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je bil imenovan, če: - sam zahteva razrešitev, - se ne udeležuje sej, - pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi, - ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno, - če s svojim ravnanjem škoduje delu in ugledu zavoda. O predčasni razrešitvi člana sveta odloča na predlog sveta ali direktorja občina oziroma občine ustanoviteljice, ki so člana imenovale. V primeru predčasne razrešitve člana, se za čas do izteka mandata imenuje novi član, po istem postopku kot je bil imenovan razrešeni član. 34. člen Člani sveta se imenujejo za dobo petih let in so lahko ponovno imenovani. lil »Mite 10 STRAN DECEMBER 2003 VESTNIK LETO IX ŠTEVILKA 13 3. Strokovni svet 35. člen Strokovni svet sestavljalo posamezniki, ki lahko s svojimi strokovnimi oziroma poslovnimi izkušnjami in javnim ugledom prispevajo k boljšemu delovanju zavoda. 36. člen Zavod ima strokovni svet, ki ima naslednje naloge: - spremlja in ocenjuje delovanje zavoda in politiko njegovih ustanoviteljev, - ugotavlja ustreznost strateškega načrta in programa dela glede na namen, zaradi katerega je zavod ustanovljen, - obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj, - daje predhodno mnenje občinam ustanoviteljicam k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda, - daje predhodno mnenje k zavodski kolektivni pogodbi, če jo zavod ima, - daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem zavoda. 37. člen Strokovni svet ima šest članov: - dva člana imenujejo zaposleni, pri čemer je eden izvoljen izmed vseh zaposlenih, drugi pa izmed strokovnih delavcev, - dva člana imenuje Kulturniška zbornica RS in - dva člana imenuje Zveza splošnih knjižnic. Za člane strokovnega sveta je član lahko imenovan največ dvakrat. Volitve predstavnikov delavcev se uredijo v aktu, ki ga sprejme direktor v soglasju s svetom. Volitve se razpišejo največ 90 in najmanj 60 dni pred potekom mandata. Direktor mora pozvati predlagatelje na dostavo predlogov najmanj 90 dni pred potekom mandata. Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika. Mandat članov strokovnega sveta traja 5 let. Po preteku mandata so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Strokovni svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta. Strokovni svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov. Podrobnejše delovanje uredi strokovni svet zavoda s poslovnikom. VII. SKUPNE DOLOČBE ZA SVET ZAVODA IN STROKOVNI SVET 38. člen Prvo konstitutivno sejo sveta in strokovnega sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oziroma po izvolitvi predstavnikov delavcev in prejemu predlogov. Svetu prične teči mandat z dnem konstitui- ranja. Strokovnemu svetu prične teči mandat z dnem konstituiranja. VIN. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA 39. člen Zavod vodi knjigovodstvo in knjigovodske evidence po načelih in pravilih, ki jih določa za kon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in knjigovodskih evidenc odgovarjata računovodja in direktor zavoda. IX. PREMOŽENJE 40. člen Premoženje zavoda, ki se nahaja v Mestni občini Ptuj, je last Mestne občine Ptuj, v ostalih izposojevališčih je last tiste občine, kjer je izposojevališče. Bibliobus je last vseh občin, ki so bibliobus financirale v višini deleža financiranja. Z bib-liobusom pa upravlja zavod. Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren vsaki od občin glede na delež premoženja. Knjige so last občin glede na vložena sredstva za nakup, z njimi pa upravlja zavod. 41. člen Zavodu se dajejo v upravljanje premičnine in nepremičnine, ki ležijo na pare. št. 1342 in 1343, obe pripisani pri vi. št. 811 k.o. Ptuj. X. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 42. člen Zavod pridobiva sredstva za delo oziroma za izvajanje dejavnosti: a) iz javnih virov za opravljanje javne službe: - iz sredstev državnega proračuna za nakup knjig in računalniške opreme, - iz sredstev državnega proračuna za izvajanje posebnih nalog osrednje območne knjižnice, - iz sredstev proračunov občin ustanoviteljic za materialne stroške in stroške dela, povezane z izborom, nabavo in obdelavo knjižničnega gradiva, z uporabo referenčne zbirke in bibliobusa ter z delovanjem skupnih služb, - iz sredstev proračunov občin ustanoviteljic za nakup knjig za dosego minimalnega standarda, najmanj po normativih, ki jih določi Ministrstvo za kulturo, - iz sredstev proračunov občin ustanoviteljic za financiranje ostalih izposojevališč v občinah oziroma zagotavljanje knjižničarske mreže; b) iz nejavnih virov za opravljanje javne službe: - s pobiranjem članarine, zamudnin in opominov, - s storitvami fotokopiranja in izposojo video gradiva, - iz sredstev drugih uporabnikov, - donacijami, darili in iz drugih zakonitih | virov, na način in pod pogoji določenimi z J zakonom, [ - z oddajanjem prostorov za potrebe razstav, j seminarjev, srečanj in podobno; c) s prodajo blaga in storitev na trgu. 43. člen Sredstva za izvajanje javne službe zagotav-J Ijajo občine ustanoviteljice in drugi pogod-| beni partnerji na podlagi pogodbe ter na osnovi usklajenega programa dela in finančnega načrta, pripravljenih skladno s pogoji iz 36. člena Zakona o knjižničarstvu, h katerima so podale občine ustanoviteljice in pogodbeni partnerji soglasje. 44. člen V primeru, da posamezna občina ustanoviteljica ali pogodbeni partner ne izpolnjuje svojih obveznosti do zavoda po tem odloku, mora zavod o tem obvestiti ostale občine ustanoviteljice in Ministrstvo za kulturo. 45. člen O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča na predlog direktorja svet. Ta sredstva se uporabljajo le za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda. Sredstva od prodaje proizvodov in storitev ustvarjenih na trgu, lahko zavod deli v skladu z zakonodajo in sprejetim finančnim načrtom, vendar le za razvoj dejavnosti zavoda. 46. člen O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odločajo na predlog direktorja, po predhodnem soglasju sveta zavoda, občine ustanoviteljice in pogodbene partnerice, ki so pokrile svoje obveznosti v skladu s sprejetim finančnim načrtom zavoda. XI. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU 47. člen Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun. Za svoje obveznosti odgovarja z vsemi finan-| čnimi sredstvi, s katerimi upravlja. XII. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 48. člen Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine, katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda. 49. člen I Za poslovno tajnost se štejejo podatki in lis- ■ i ■ ‘m i ■ »■ i ■ m LETO IX VESTNIK DECEMBER 2003 STRAN 11 tine: - osebni podatki o članih knjižnice, - podatki in dokumenti, ki so s predpisi določeni za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih svet določi za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih zavodu zaupno sporočijo pristojni organi ali druge organizacije in - dokumenti v knjižnici zaposlenih delavcev. Poleg listin so lahko poslovna tajnosti tudi predmeti, npr. nosilci zvoka ali slike, CD-romi, računalniške baze podatkov, načrti, vzorci... 50. člen Dokumente in podatke, ki se štejejo za poslovno tajnost, morajo varovati vsi delavci zavoda. Delavec je dolžan varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja v zavodu. Kršitev poslovne tajnosti se šteje za hujšo kršitev delovnih obveznosti. Dokumenti in podatki, določeni kot tajnost, se ne smejo sporočiti ali odstopiti drugim, razen če je to z zakonom določeno. Če je za izvrševanje dela zavoda nujno, se smejo podatki in dokumenti sporočiti pristojnim organom. Osebni podatki delavcev zavoda se smejo uporabljati samo za namene, za katere so zbrani. Le s soglasjem delavca sme direktor posredovati podatke za drugo rabo oziroma namene. Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost, sme posredovati pooblaščenim organom le direktor knjižnice. XIII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 5 7. člen Zavod ima naslednje splošne akte: - akt o sistemizaciji delovnih mest, ki mora biti v skladu s pravilnikom, izdanim na podlagi 2. odstavka 36. člena Zakona o knjižničarstvu oziroma s sprejetimi normativi in standardi, - splošni akt o varstvu pri delu in požarni varnosti, - splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno finančnega poslovanja, - poslovnik knjižnice in - druge splošne akte. Pred sprejemom splošnega akta zavoda se organizira razprava, na kateri lahko delavci ali sindikat dajejo pripombe, stališča in mnenja ali predlagajo spremembe oziroma dopolnitve določb splošnih aktov. Ob odločitvi za sprejem posameznega splošnega akta svet oziroma direktor določi način in roke za pripravo delovnega besedila osnutka oziroma predloga splošnega akta, določi strokovni organ ali delavca, ki vodi razpravo in zbira pripombe ter daje mnenja o določilih delovnega besedila, osnutka oziroma predloga splošnega akta ter določi potek sprejemanja. XIV. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI 52. člen Medsebojne pravice in obveznosti občine ustanoviteljice uredijo s pogodbo. Občine ustanoviteljice pooblaščajo za podpis pogodbe svoje župane. Z občinami, ki ne želijo biti občine ustanoviteljice zavoda, le-ta sklene pogodbo o izvajanju in financiranju dejavnosti za to občino. XV. NAČIN DOLOČANJA DELEŽEV OBČIN PRI SOFINANCIRANJU 53. člen Med občine ustanoviteljice oziroma občine pogodbenice, se finančna obveznost za skupne stroške razdeli na osnovi Pravilnika o načinu določanja skupnih stroškov osrednjih knjižnic, ki zagotavljajo knjižnično dejavnost v več občinah, in stroškov krajevnih knjižic (Uradni list RS, št. 19/03). Občine letno zagotavljajo sredstva za sofinanciranje nakupa knjižničnega gradiva v dvanajstinah in glede na število prebivalcev občine. Občine zagotavljajo sredstva za skupne stroške in nakup gradiva v skladu s sprejetim finančnim načrtom zavoda in glede na število prebivalcev. Skupni stroški obsegajo predvsem materialne stroške in stroške dela, povezane z izborom, nabavo in obdelavo knjižničnega gradiva, z uporabo referenčne zbirke in bib-liobusa ter z delovanjem skupnih služb. XVI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 54. člen Svet in strokovni svet morata biti imenovana v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka. 55. člen Direktor nadaljuje z delom do izteka mandata. 56. člen Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo veljati Odločba o ukinitvi Mestne knjižnice in čitalnice Ptuj ter študijske knjižnice Ptuj in ustanovitvi Ljudske in študijske knjižnice Ptuj (Uradni vestnik št. 4/59), Odločba o spremembi odločbe o ustanovitvi Ljudske in študijske knjižnice Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 27/93), statut Knjižnice Ivana Potrča z dne 17. 2. 1994 in statutarna sklepa (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 3/01 in 8/01). 57. člen Ta odlok začne veljati, ko ga v enakem besedilu sprejmejo mestni svet in občinski sveti občin ustanoviteljic in po objavi v uradnih glasilih občin ustanoviteljic. Številka: 015-04-7/02 Datum: 18. 12. 2003 MESTNA OBČINA PTUJ župan dr. Štefan ČELAN, s.r. OBČINA DESTRNIK župan Franc PUKŠIČ, s.r. OBČINA GORIŠNICA župan Jožef KOKOT, s.r. OBČINA HAJDINA župan Radoslav SIMONIČ, s.r. OBČINA JURŠINCI župan Alojz KAUČIČ, s.r. OBČINA KIDRIČEVO župan Zvonimir HOLC, s.r. OBČINA MARKOVCI župan Franc KEKEC, s.r. OBČINA MAJŠPERK županja mag. Dornika FAKIN, s.r. OBČINA VIDEM župan Friderik BRAČIČ, s.r. OBČINA ZAVRČ župan Miran VUK, s.r. OBČINA ŽETALE župan Anton BUTOLEN, s.r. 100. Na podlagi 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 6/99-prečiščeno besedilo, 2/01 in 1/03) in 7. člena Odloka o ustanovitvi JZ ZRS BISTRA Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 5/94 in Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 12/97 ter 10/02) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 22. decembra 2003, sprejel SOGLASJE k imenovanju direktorja ZRS BISTRA Ptuj 7. Mestna občina Ptuj daje soglasje k imenovanju dr. Bojana Pahorja, univ. dipl. inž., roj. 23.9.1 965, stanujočega Dogoška 79/b, 2000 Maribor, za direktorja Znanstveno raziskovalnega središča BISTRA Ptuj. W i M *Mi i Ut * Mi i 12 STRAN DECEMBER 2003 2. Ta sklep se objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Številka: 103-10-5/99-106 Datum: 22.12.2003 Dr. Štefan ČELAN, s.r. župan Mestne občine Ptuj 101. Na podlagi 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 6/99 - prečiščeno besedilo, 2/02 in 1/03) je Mestni svet Mestne občine Ptuj na seji, dne 22. decembra 2003, sprejel naslednji SKLEP 1. S tem sklepom se ukine status zemljišča v splošni rabi na pare. št. 834/2 pašnik, v izmeri 2093 m2, vpisana v SEZ 3, k.o. Spu-hlja. 2. Z dnem uveljavitve tega sklepa nepremičnina preneha imeti značaj zemljišča v splošni rabi in postane lastnina Mestne občine Ptuj. 3. V zemljiško knjigo Okrajnega sodišča na Ptuju se na nepremičnini, navedeni v 1. točki tega sklepa, vpiše lastninska pravica za Mestno občino Ptuj. 4. Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Številka: 465-03-1/02-507 Datum: 22.12.2003 Dr. Štefan ČELAN, s.r. župan Mestne občine Ptuj 102. Mestni svet Mestne občine Ptuj na podlagi 20. člena Zakona o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo (Uradni list RS, št. 49/92 in 50/92 - popravek) in 11. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj št. 6/99 - prečiščeno besedilo, 2/01 in 1/03) po obravnavi na 13. seji, dne 22. decembra 2003, objavlja POROČILO o gospodarskih družbah, podjetjih ali zavodih za katere v skladu s prvim odstavkom 20. člena Zakona o nezdružljivosti opravljanja Vestnik javne funkcije s pridobitno dejavnostjo velja prepoved poslovanja z Mestno občino Ptuj ter javnimi podjetji in javnimi zavodi, katerih ustanovitelj je občina: 1. LIBRA Ptuj, d.o.o. Sedež: Ulica Jožefe Lackove 30, Ptuj 2. TENZOR Ptuj, d.o.o. Sedež: Mariborska cesta 13, Ptuj 3. PROTRADE INTERNATIONAL, d.o.o. Sedež: Mariborska cesta 13, Ptuj, 4. OLIMPIC Ptuj, d.o.o. Sedež: Mestni trg 4, Ptuj. Poročilo se objavi v Uradnem vestniku Mestne občine Ptuj. Številka: 103-10-20/02-106 Datum: 22.12.2003 Dr. Štefan ČELAN, s.r. župan Mestne občine Ptuj LETO IX ŠTEVILKA 13 Izdajatelj: Mestni svet Mestne občne Ptuj, Oblikovanje in teh. urejanje: Radio Tednik, d.o.o., Ptuj, Tisk: Florjančič Tisk, Uredništvo: Jurij Šarman - LDS, Hilda Slekovec - SDS, Slavko Brglez - SLS, Milan Zupanc - DeSUS, Boris Gerl - ZE Ptuja, Mirjana Nenad - ZLSD, Peter Letonja - SNS, Srečko Šneberger - Lista KS mesta Ptuj, Robert Švikart - SMS, Ivan Jurkovič - N.Si Nova Slovenija. Naklada: 8.750 izvodov. Na podlagi zakona o DDV sodi glasilo Ptujčan s prilogo Uradni vestnik Mestne občine Ptuj med proizvode, za katere se obračunava DDV po stopnji 9%.