Problemi cestnega gospodarstva Zakon o cestah je bil sprejet 16. 12. 1981. S tem zakonom se ure-sničuje stališče skupščine SR Slovenije, da je treba tudi na tem področju materialne proizvpdnje uskladiti družbeno ekonomske odnose z ustavo, zakonom o id-ruženem delu in zakonom o sku-pnih osnovah svobodne menjave dela. Ena od temeljnih novosti, ki jih prinaša novi zakon glede uvelja-vitve novih družbenoekonomskih odnosov na področju cestnega gospodarstva je v tem, da ceste prehajajo v upravljanje organiza-cij združenega dela, usposobljenih za to dejavnost in postanejo njiho-va osnovna sredstva. V zvezi s tetn so opredeljene pravice in ob-veznosti teh organizacij glede vzdrževanja in varstva cest, glede kakovosti vzdrževanja ter nadzo-ra in odgovornosti, ki iz tega izhaja. Samoupravne interesne skup-nosti za ceste pa postanejc mesto za dogovarjanje in usklajevanje programov vzdrževanja in razvoja cest. Skupnosti za cesta zagota- vljajo uveljavitev družbenih inte-resov, zlasti najširši izraz vseh interesov uporabnikov in izva-jalcev, tako v temeljnih organiz.i-cijah združenega dela kot tudi v krajevnih skupnostih. Razen tej,a se s sprejetimi rešitvami uveija-vljajo taki družbeno ekonomski odnosi, ki zagota vljajo cestnim de-lavcetn dohodek po načelih svobodne menjave dela v okviru samoupravne interesne skupnosti za ceste. Do uveljavitve novegazakonao cestah je bila bistvena razlika tned magistralnimi in regionalnimices-tami, za katere je skrbela Republi-Ška skupnost za cesta in med lokal-nimi in nekategoriziranimi cesta-mi, za katere so skrbele občine. Z novo ureditvijo prevzemajo ob-činske samoupravne interesne skupnosti zacestepristojnosttako za regionalne kot tudi lokalne ceste, vse te ceste pa postanejo osnovno sredstvo temeljnih orga-nizacij, ki jih vzdržujejo. V enotni sistem cestnega gospodarstva in v enotno skrb za ceste so tako vključene tudi lokalne ceste.