21. FEBRUAR 2006 21 FEBRUARY 2006 št./No 45 4 CENE PRICES št./No 5 INDEKSI CEN ŽIVLJENJSKIH POTREBŠČIN, SLOVENIJA, JANUAR 2006 CONSUMER PRICE INDICES, SLOVENIA, JANUARY 2006 Cene življenjskih potrebščin so se januarja 2006 v primerjavi s cenami v preteklem mesecu v povprečju znižale za 0,5 %, na letni ravni pa so bile višje za 2,4 %. Compared to December 2005, in January 2006 prices of consumer goods were down on average by 0.5%. The annual inflation rate was 2.4%. V januarju so se najbolj zvišale cene v skupinah: − hrana in brezalkoholne pijače (za 1,5 %) − stanovanje (za 0,8 %) − prevoz (za 0,7 %) − stanovanjska oprema ter gostinske in nastanitvene storitve (za 0,6 %). In January prices rose the most in the following groups: − food and non-alcoholic beverages (by 1.5%) − housing, water, electricity, gas and other (by 0.8%) − transport (by 0.7%) − furnishing, household equipment and maintenance, and restaurants and hotels (by 0.6%). Najbolj so se znižale cene v skupinah: − obleka in obutev (za 12,1 %) − zdravje (za 0,8 %) − rekreacija in kultura (za 0,7 %). Prices fell the most in the following groups: − clothing and footwear (by 12.1%) − health (by 0.8%) − recreation and culture (by 0.7%). Letna stopnja inflacije v 25 državah EU, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je decembra 2005 v povprečju znašala 2,1 %. Najvišjo je imela Latvija (7,1 %), najnižjo pa Poljska (0,8 %), v Sloveniji pa je bila 2,4 %. The annual inflation rate in the 25 EU Member States, measured with the harmonised index of consumer prices, was in December 2005 on average 2.1%. It was the highest in Latvia (7.1%) and the lowest in Poland (0.8%). In Slovenia it was 2.4%. Slika 1: Stopnje rasti cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP, Slovenija, januar 2006 (december 2005 = 100) Chart 1: Growth rates of consumer price by COICOP/HICP, Slovenia, January 2006 (December 2005 = 100) SKUPAJ/TOTAL % © SURS Statistične informacije, št. 45/2006 2 Rapid reports No 45/2006 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po skupinah in podskupinah, januar 2006 Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, January 2006 Struktura Structure (%) I 06 XII 05 I 06 I 05 I 06-II 05 I 05-II 04 I 06 Ø 05 00 S K U P A J 100,0 99,5 102,4 102,5 100,23 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 17,2 101,5 101,4 99,5 101,63 01 Food and non-alcoholic beverages 011 Hrana 15,6 101,4 101,3 99,5 101,57 011 Food 0111 Kruh in drugi izdelki iz žit 3,3 100,8 101,6 99,4 99,96 0111 Bread and cereals 0112 Meso 4,0 100,6 99,8 98,0 101,08 0112 Meat 0113 Ribe 0,4 102,3 102,7 100,8 102,27 0113 Fish 0114 Mleko, mlečni izdelki in jajca 2,4 100,6 96,9 97,8 98,63 0114 Milk, cheese and eggs 0115 Olje in maščoba 0,6 99,6 98,2 98,3 99,59 0115 Oils and fats 0116 Sadje, sveže in predelano 1,5 99,8 111,3 104,2 103,82 0116 Fruit 0117 Zelenjava, sveža in predelana 1,5 109,6 105,2 102,1 111,34 0117 Vegetables 0118 Sladkor in konditorski izdelki 1,4 100,4 100,0 100,7 100,52 0118 Sugar, jam chocolate and confectionery 0119 Drugi prehrambeni izdelki 0,7 99,4 98,4 98,6 100,26 0119 Food products n.e.c. 012 Brezalkoholne pijače 1,6 102,4 102,7 98,7 102,12 012 Non-alcoholic beverages 0121 Kava, čaj in kakav 0,5 100,4 106,4 99,6 101,72 0121 Coffee, tea and cocoa 0122 Gazirane in negazirane pijače 1,1 103,4 101,1 98,3 102,32 0122 Mineral waters, soft drinks and juices 02 Alkoholne pijače in tobak 5,2 100,1 103,0 103,9 101,30 02 Alcoholic beverages and tobacco 021 Alkoholne pijače 2,0 100,2 97,7 98,4 98,51 021 Alcoholic beverages 0211 Žgane pijače 0,2 100,5 104,1 98,5 100,86 0211 Spirits 0212 Vino 0,6 100,1 97,6 97,5 98,45 0212 Wine 0213 Pivo 1,1 100,3 96,6 98,8 98,07 0213 Beer 022 Tobačni izdelki 3,2 100,0 106,7 107,9 103,25 022 Tobacco 03 Obleka in obutev 8,2 87,9 95,0 98,8 89,64 03 Clothing and footwear 031 Obleka in storitve za obleko 6,4 87,6 94,6 98,0 89,56 031 Clothing 0311 Tkanine 0,1 98,3 99,4 100,2 98,43 0311 Clothing materials 0312 Oblačila 6,0 86,9 94,1 97,8 88,78 0312 Garments 0313 Drugi tekstilni izdelki in dodatki 0,2 97,4 97,0 96,6 99,46 0313 Other articles of clothing and clothing accessories 0314 Storitve za obleko 0,2 102,0 107,7 104,0 105,61 0314 Services for clothing 032 Obutev in čevljarske storitve 1,8 88,8 96,6 101,8 89,93 032 Footwear 0321 Obutev 1,8 88,7 96,6 101,8 89,79 0321 Shoes and other footwear 04 Stanovanje 13,3 100,8 108,3 109,0 103,64 04 Housing, water, electricity, gas and other 041 Najemnina 1,7 101,4 103,6 105,0 102,68 041 Actual rents for housing 043 Redno vzdrževanje in popravilo 1,2 100,4 103,2 106,0 101,28 043 Maintenance and repair of dwelling 0431 Material za vzdrževanje in popravilo 0,5 100,3 101,2 107,4 98,82 0431 Materials for the maintenance and repair of the dwelling 0432 Storitve za vzdrževanje in popravilo 0,7 100,5 104,6 105,0 103,09 0432 Services for the maintenance and repair of the dwelling 044 Komunalne storitve 2,5 100,2 101,8 103,7 100,95 044 Municipal services 0441 Voda 1,2 100,1 100,5 103,6 100,13 0441 Water supply 0442 Odvoz smeti 0,6 100,0 97,3 103,3 99,54 0442 Refuse collection 0443 Kanalščina 0,2 100,0 100,6 101,3 100,05 0443 Sewerage collection 0444 Druge storitve za stanovanje 0,5 100,6 111,0 105,9 104,82 0444 Other services relating to the dwelling 045 Goriva in energija 7,9 100,9 112,6 112,4 105,16 045 Electricity, gas and other fuels 0451 Električna energija 2,8 100,4 101,8 101,2 100,78 0451 Electricity 0452 Plin 1,0 100,4 118,4 116,0 111,67 0452 Gas 0453 Tekoča goriva 2,6 101,6 122,1 128,1 105,57 0453 Liquid fuels 0454 Trda goriva 0,4 95,6 104,3 104,9 103,49 0454 Solid fuels 0455 Daljinska energija 1,0 103,1 122,6 111,7 111,11 0455 Heat energy 05 Stanovanjska oprema 6,7 100,6 104,0 103,7 101,74 05 Furnishing, household equipment and maintenance 051 Pohištvo in talne obloge 2,3 100,5 104,9 105,4 102,13 051 Furniture and furnishing, carpets 0511 Pohištvo in oprema 2,2 100,5 105,0 105,5 102,15 0511 Furniture and furnishings 0512 Talne obloge 0,1 99,8 102,6 102,3 101,87 0512 Carpets and other floor coverings 052 Tekstilni izdelki za gospodinjstvo 0,6 100,6 102,8 105,0 101,22 052 Household textiles 053 Naprave in aparati za gospodinjstvo 1,3 100,1 102,6 101,2 101,43 053 Household appliances 0531 Gospodinjske naprave 1,0 100,2 101,5 99,9 101,29 0531 Major household appliances 0532 Mali gospodinjski aparati 0,1 99,8 108,5 106,4 102,96 0532 Small electronic household appliances 0533 Popravilo gospodinjskih naprav 0,1 100,0 107,2 108,9 101,22 0533 Repair of household appliances 054 Steklenina, posoda in pribor 0,4 100,6 103,9 103,5 102,20 054 Glassware, tableware and household utensils 055 Orodje in pripomočki za hišo in vrt 0,2 100,0 102,4 101,1 101,33 055 Tools and equipment for house and garden 056 Izdelki in storitve za vzdrževanje gospodinjstva 1,9 101,3 104,3 103,1 101,52 056 Goods and services for routine household maintenance 0561 Izdelki za vzdrževanje gospodinjstva 1,8 101,4 104,3 102,8 101,51 0561 Goods for routine household maintenance 0562 Storitve za vzdrževanje gospodinjstva 0,1 100,5 104,3 - 101,62 0562 Services for routine household maintenance Statistične informacije, št. 45/2006 Rapid reports No 45/2006 3 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po skupinah in podskupinah, januar 2006 Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, January 2006 Struktura Structure (%) I 06 XII 05 I 06 I 05 I 06-II 05 I 05-II 04 I 06 Ø 05 06 Zdravje 3,9 99,2 97,4 99,4 98,32 06 Health 061 Zdravila in medicinski izdelki 2,3 99,6 99,2 99,4 99,49 061 Medical products and appliances 0611 Zdravila 1,8 99,5 99,5 99,4 99,48 0611 Pharmaceutical products 0612 Medicinski in terapevtski izdelki 0,5 99,9 98,4 99,3 99,54 0612 Other medical products and therapeutic appliances 062 Zdravstvene, zobozdravstvene in druge storitve 1,2 101,1 102,4 102,5 101,71 062 Out-patient services 0621 Zdravstvene in paramedicinske storitve 0,6 101,5 102,8 102,7 102,17 0621 Medical and paramedical services 0622 Zobozdravstvene storitve 0,6 100,7 101,9 102,2 101,30 0622 Dental services 063 Bolnišnične storitve 0,4 91,6 76,1 - 83,15 063 Hospital services 07 Prevoz 17,9 100,7 103,1 102,7 100,19 07 Transport 071 Prometna sredstva 6,7 99,0 94,0 94,7 96,41 071 Purchase of vehicles 0711 Osebni avtomobili 6,4 98,9 93,7 94,4 96,31 0711 Motor cars 07111 Novi osebni avtomobili 4,2 100,7 101,2 - 101,26 07111 New motor cars 07112 Rabljeni osebni avtomobili 2,3 95,4 78,8 - 85,98 07112 Second-hand motor cars 0712 Motorna kolesa in kolesa 0,2 102,0 102,1 103,0 99,31 0712 Motor cycles and bicycles 072 Izdelki in storitve povezani z delovanjem prometnih sredstev 10,0 101,8 109,3 108,0 102,46 072 Operation of personal transport equipment 0721 Rezervni deli 0,9 100,8 105,3 104,7 101,27 0721 Spare parts and accessories 0722 Goriva in maziva 5,6 102,8 113,7 111,9 103,06 0722 Fuels and lubricants 0723 Vzdrževanje in popravilo vozil 2,0 100,6 109,0 107,3 103,75 0723 Maintenance and repairs 0724 Druge storitve 1,5 100,1 95,5 96,2 99,62 0724 Other services 073 Prevozne storitve 1,3 101,2 102,0 100,9 100,95 073 Transport services 0731 Železniški potniški prevozi 0,2 100,0 102,6 103,4 0,85 0731 Passenger transport by railway 0732 Cestni potniški prevozi 0,9 103,2 104,2 103,3 103,12 0732 Passenger transport by road 0733 Letalski potniški prevozi 0,2 90,1 88,1 85,7 87,99 0733 Passenger transport by air 08 Komunikacije 4,2 100,0 99,5 99,9 100,13 08 Communication 081 Poštne storitve 0,1 100,0 102,2 110,2 100,18 081 Postal services 082 Telefonske storitve in izdelki 4,1 100,0 99,4 99,6 100,12 082 Telephone 0821 Telefonski in drugi aparati 0,2 99,8 93,9 - 99,50 0821 Telephone and other equipment 0822 Telefonske storitve 3,9 100,0 99,7 - 100,16 0822 Telephone services 09 Rekreacija in kultura 10,4 99,3 101,3 102,1 99,39 09 Recreation and culture 091 Avdio, video, foto in računalniška oprema 0,9 99,4 94,8 94,5 97,25 091 Audio-visual, photographic and information processing equipment 0911 Avdio, video in hi-fi oprema 0,3 99,1 91,0 91,3 94,78 0911 Audio, video and hi-fi devices 0913 Računalniška oprema 0,4 99,3 93,6 92,1 96,94 0913 Information processing equipment 0914 Snemalni mediji za sliko in zvok 0,2 99,8 96,9 100,9 98,56 0914 Recording media for picture and accessories 0915 Popravilo opreme in izdelkov 0,1 100,0 102,6 103,7 100,37 0915 Repairs of equipment and accessories 093 Manjši izdelki za zabavo, šport in razvedrilo 2,3 97,9 99,9 102,2 99,55 093 Other recreational items and equipment, gardens and pets 0931 Igre in igrače 0,3 102,3 98,7 100,5 97,18 0931 Games, toys and hobbies 0932 Športna oprema 0,4 93,2 97,1 103,3 100,28 0932 Sports equipment 0933 Cvetje in izdelki za vrtnarstvo 1,0 97,5 103,3 103,7 100,68 0933 Gardens, plants and flowers 0934 Domače hišne živali 0,5 100,0 96,9 98,5 98,62 0934 Pets and related products 094 Storitve za rekreacijo, kulturo in šport 2,5 100,7 102,0 102,1 102,95 094 Recreational and cultural services 0941 Storitve za rekreacijo in šport 0,9 100,3 103,7 101,4 107,67 0941 Recreational and sport services 0942 Kulturne storitve 1,6 100,9 101,3 102,7 100,96 0942 Cultural services 095 Časopisi, knjige in pisalne potrbščine 1,7 100,7 104,9 106,3 102,72 095 Newspapers, books and stationery 0951 Knjige in učbeniki 0,5 98,5 100,4 109,1 99,29 0951 Books 0952 Časopisi 1,0 101,9 108,2 105,4 105,08 0952 Newspapers and periodicals 0953 Razne tiskovine, pisalne potrebščine 0,3 100,2 101,9 104,8 100,90 0953 Miscellaneous printed matter and drawing materials 096 Počitnice v paketu 3,0 98,2 104,4 103,0 95,30 096 Package holidays 10 Izobraževanje 1,0 100,0 107,3 107,4 102,48 10 Education 101 Predšolsko izobraževanje 0,3 100,0 109,7 108,5 102,95 101 Pre-primary education 103 Visokošolsko izobraževanje 0,3 100,0 102,4 - 101,81 103 Tertiary education 104 Izobraževalni tečaji 0,3 100,0 107,1 108,3 102,14 104 Education not definable by level 11 Gostinske in nastanitvene storitve 6,0 100,6 103,9 104,3 101,91 11 Restaurants and hotels 111 Gostinske storitve 4,7 100,2 104,0 104,3 102,19 111 Catering services 1111 Gostinski lokali 3,5 100,5 104,5 104,9 102,50 1111 Restaurants and cafes 1112 Storitve v menzah 1,3 99,5 102,6 102,3 101,34 1112 Canteens 112 Nastanitvene storitve 1,2 101,8 103,2 104,0 100,21 112 Accommodation services 1121 Prenočevanje v hotelih 0,6 103,1 103,2 104,3 98,62 1121 Accommodation services in hotels 1122 Prenočevanje v domovih 0,6 100,5 103,1 103,6 102,01 1122 Accommodation services in students homes 12 Raznovrstno blago in storitve 6,2 100,1 103,0 102,0 101,12 12 Miscellaneous goods and services 121 Izdelki in storitve za osebno nego 2,5 100,3 101,0 100,2 100,57 121 Personal care 1211 Storitve za osebno nego 0,7 101,3 105,2 102,8 103,36 1211 Personal services 1212 Izdelki za osebno nego 1,7 99,9 99,2 99,0 99,38 1212 Products for personal care 123 Osebni predmeti 0,5 97,7 105,1 101,7 100,49 123 Personal effects n.e.c. 1231 Nakit in ure 0,2 102,9 112,5 106,5 107,79 1231 Jewelry, clocks and watches 1232 Drugi osebni predmeti 0,4 95,2 101,2 98,6 96,64 1232 Other personal effects 124 Socialno varstvo 0,3 100,0 104,1 102,8 101,61 124 Social protection 125 Zavarovanje 2,1 100,0 104,2 103,9 101,63 125 Insurance 1252 Stanovanjsko zavarovanje 0,1 100,0 102,3 105,8 101,47 1252 Insurance connected with the dwelling 1253 Zdravstveno zavarovanje 1,0 100,0 105,0 103,0 102,46 1253 Insurance connected with health 1254 Zavarovanje prometnih sredstev 1,0 100,1 103,8 104,5 100,97 1254 Insurance connected with transport 126 Finančne storitve 0,3 101,9 113,4 106,4 109,19 126 Financial services n.e.c. 127 Druge storitve 0,6 100,5 101,1 103,0 98,78 127 Other services n.e.c. Statistične informacije, št. 45/2006 4 Rapid reports No 45/2006 2. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po posebnih skupinah, januar 2006 Consumer price indices by COICOP/HICP by selected groups, January 2006 Struktura Structure (%) I 06 XII 05 I 06 I 05 I 06-II 05 I 05-II 04 I 06 Ø 05 SKUPAJ 100,0 99,5 102,4 102,5 100,23 TOTAL Skupaj brez sezonskih proizvodov 96,6 99,3 102,2 102,5 100,00 Total without seasonal products Skupaj brez alkoholnih pijač in tobaka 94,8 99,4 102,4 102,4 100,17 Total without alcoholic beverage and tobacco Skupaj brez goriv in energije 86,6 99,1 100,9 101,1 99,63 Total without fuels and energy Skupaj brez hrane, pijače in tobaka 77,6 99,0 102,6 103,2 99,86 Total without food, beverages and tobacco Sezonski proizvodi 3,4 104,4 107,7 103,0 106,99 Seasonal products Goriva in energija 13,5 101,7 113,1 112,2 104,18 Fuels and energy Hrana, pijače in tobak 22,4 101,1 101,8 100,4 101,55 Food, beverages and tobacco Blago 69,0 99,1 102,3 102,3 99,91 Goods Trajno blago 11,1 99,5 97,4 97,6 98,44 Durable goods Poltrajno blago 11,9 91,3 97,0 100,4 92,77 Semi-durable goods Blago dnevne porabe 46,1 101,1 104,7 103,8 102,06 Non-durable goods Storitve 31,0 100,2 102,7 103,1 100,96 Services 3. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1992-2005, januar 2006 Consumer price indices, 1992-2005, January 2006 (predhodni mesec / previous month = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1992 114,6 112,6 110,7 106,4 107,1 104,4 100,7 100,2 103,5 103,9 103,5 100,7 1993 103,8 101,8 101,6 100,8 102,0 100,6 100,8 100,7 102,1 102,6 102,3 101,8 1994 101,9 101,3 101,5 102,4 101,1 101,5 101,4 100,8 101,7 101,7 101,9 100,9 1995 102,0 101,2 100,4 99,8 101,1 100,5 100,1 99,7 101,0 100,5 101,4 101,0 1996 101,4 101,2 101,6 101,4 100,6 100,2 100,3 99,4 100,4 100,9 100,5 100,8 1997 101,3 100,7 100,5 101,2 101,6 100,0 100,6 100,2 100,6 100,5 100,8 100,6 1998 101,4 100,9 100,8 100,9 100,9 100,0 100,0 100,1 100,1 100,3 100,4 100,7 1999 101,0 100,4 100,3 100,4 100,6 100,0 101,7 100,9 100,8 100,5 100,5 100,8 2000 100,8 100,9 100,9 100,6 100,5 100,6 100,9 100,3 101,4 100,6 101,1 100,1 2001 100,4 101,1 101,1 100,7 101,1 100,4 100,2 100,0 100,9 100,5 100,4 100,1 2002 101,6 100,9 100,7 101,4 100,3 99,8 100,5 100,1 100,8 100,5 100,0 100,6 2003 101,0 100,5 100,7 100,5 100,5 100,3 100,5 99,6 100,3 100,3 100,3 100,1 2004 100,4 100,1 100,6 100,5 100,9 100,3 100,4 99,5 99,9 100,3 100,6 99,7 2005 99,4 100,6 101,1 100,0 100,3 100,1 100,7 99,4 101,0 100,2 99,5 100,0 2006 99,5 4. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1998-2005, januar 2006 Consumer price indices, 1998-2005, January 2006 (december preteklega leta / December previous year = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1998 101,4 102,3 103,1 104,0 104,9 104,9 104,9 105,0 105,1 105,4 105,8 106,5 1999 101,0 101,4 101,7 102,1 102,7 102,7 104,4 105,3 106,1 106,6 107,1 108,0 2000 100,8 101,7 102,6 103,2 103,7 104,3 105,2 105,5 107,0 107,6 108,8 108,9 2001 100,4 101,5 102,6 103,3 104,5 104,9 105,1 105,1 106,0 106,5 106,9 107,0 2002 101,6 102,5 103,2 104,6 104,9 104,7 105,2 105,3 106,1 106,6 106,6 107,2 2003 101,0 101,5 102,2 102,7 103,2 103,5 104,6 103,6 103,9 104,2 104,5 104,6 2004 100,4 100,5 101,1 101,6 102,5 102,8 103,2 102,7 102,6 102,9 103,5 103,2 2005 99,4 100,0 101,1 101,1 101,4 101,5 102,2 101,6 102,6 102,8 102,3 102,3 2006 99,5 Statistične informacije, št. 45/2006 Rapid reports No 45/2006 5 5. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1996-2005, januar 2006 Consumer price indices, 1996-2005, January 2006 (Ø 2005 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1996 54,24 54,88 55,74 56,54 56,86 56,97 57,13 56,81 57,02 57,56 57,82 58,31 1997 59,06 59,47 59,76 60,46 61,45 61,45 61,80 61,92 62,27 62,56 63,09 63,44 1998 64,32 64,90 65,40 65,97 66,54 66,54 66,54 66,61 66,67 66,86 67,12 67,56 1999 68,27 68,51 68,71 68,98 69,38 69,38 70,53 71,14 71,68 72,02 72,36 72,96 2000 73,55 74,21 74,86 75,30 75,66 76,10 76,76 76,98 78,07 78,51 79,39 79,46 2001 79,75 80,66 81,53 82,07 83,01 83,34 83,52 83,49 84,22 84,61 84,98 85,06 2002 86,41 87,20 87,76 88,97 89,24 89,04 89,52 89,60 90,29 90,70 90,71 91,22 2003 92,14 92,61 93,27 93,72 94,18 94,43 94,87 94,52 94,79 95,09 95,33 95,44 2004 95,80 95,92 96,52 96,96 97,80 98,11 98,45 98,01 97,90 98,20 98,78 98,51 2005 97,88 98,46 99,54 99,58 99,92 99,97 100,67 100,03 101,08 101,27 100,81 100,78 2006 100,23 6. Indeksi cen življenjskih potrebščin brez sezonskega vpliva, 1998-2005, januar 2006 Seasonally adjusted consumer price indices, 1998-2005, January 2006 (Ø 2000 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1998 84,0 84,7 85,2 85,7 86,2 86,6 86,8 87,3 87,4 87,8 88,2 88,7 1999 89,2 89,4 89,6 89,7 90,2 90,6 92,2 93,2 93,9 94,4 94,8 95,7 2000 96,2 96,8 97,5 98,0 98,4 99,3 100,3 101,0 102,1 102,8 104,0 104,3 2001 104,4 105,4 106,2 106,8 107,9 108,7 109,0 109,5 110,2 110,8 111,4 111,8 2002 113,2 113,9 114,4 115,7 115,9 116,0 116,7 117,5 118,2 118,8 118,9 119,9 2003 120,8 121,2 121,7 122,0 122,4 123,0 123,5 123,8 123,9 124,4 124,9 125,3 2004 125,8 125,8 126,0 126,4 127,2 127,7 127,9 128,2 127,9 128,3 129,2 129,2 2005 128,8 129,3 130,0 129,9 130,0 130,2 130,8 130,9 131,9 132,1 131,8 132,1 2006 132,1 7. Stopnje rasti harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin v Sloveniji po glavnih skupinah, januar 2006 Growth rates of the harmonized index of consumer prices (HICP) in Slovenia by groups, January 2006 (stopnje rasti v % / rates of increase in %) Struktura Structure (%) I 06 XII 05 I 06 I 05 I 06-II 05 I 05-II 04 00 S K U P A J 100,0 -0,4 2,6 2,5 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 17,3 1,4 1,2 -0,7 01 Food and non-alcoholic beverages 02 Alkoholne pijače in tobak 5,0 0,0 3,5 4,1 02 Alcoholic beverages and tobacco 03 Obleka in obutev 6,9 -12,6 -4,6 -1,2 03 Clothing and footwear 04 Stanovanje 11,0 0,8 8,3 9,1 04 Housing, water, electricity, gas and other 05 Stanovanjska oprema 7,0 0,6 4,0 3,7 05 Furnishing, household equipment and maintenance 06 Zdravje 3,5 -0,8 -3,1 -0,7 06 Health 07 Prevoz 18,0 0,8 3,5 3,0 07 Transport 08 Komunikacije 3,4 0,0 -0,3 -0,3 08 Communication 09 Rekreacija in kultura 9,7 -0,7 1,1 1,0 09 Recreation and culture 10 Izobraževanje 1,1 0,0 5,6 5,9 10 Education 11 Gostinske in nastanitvene storitve 8,4 0,9 3,9 4,5 11 Restaurants and hotels 12 Raznovrstno blago in storitve 8,5 0,3 3,7 2,4 12 Miscellaneous goods and services 8. Harmonizirani indeksi cen življenjskih potrebščin 2001-2005, januar 2006 Harmonized consumer price indices, 2001-2005, January 2006 (Ø 2005 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 2001 79,48 80,50 81,40 81,91 82,87 83,27 83,44 83,49 84,23 84,57 84,85 84,79 2002 86,15 86,83 87,51 88,81 89,14 89,03 89,71 89,88 90,27 90,50 90,39 90,84 2003 91,91 92,42 93,04 93,61 94,12 94,57 95,19 94,96 94,85 94,96 95,13 95,13 2004 95,58 95,75 96,32 96,94 97,79 98,24 98,75 98,47 98,07 98,18 98,75 98,30 2005 97,79 98,47 99,48 99,54 99,88 99,93 100,72 100,22 101,18 101,35 100,78 100,67 2006 100,32 Statistične informacije, št. 45/2006 6 Rapid reports No 45/2006 9. Stopnje rasti harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin v EU, december 2005 Growth rates of harmonized index of consumer prices in EU, December 2005 (stopnje rasti v % / rates of increase in %) XII 05 XII 04 Ø 05 Ø 04 XII 05 XII 04 Ø 05 Ø 04 EU 251) 2,1 p 2,2 Italija / Italy 2,1 2,2 EU 151) 2,2 p 2,1 Latvija / Latvia 7,1 6,9 Slovenija / Slovenia 2,4 2,5 Litva / Lithuania 3,0 2,7 Avstrija / Austria 1,6 2,1 Luksemburg / Luxembourg 3,4 3,8 Belgija / Belgium 2,8 2,5 Madžarska / Hungary 3,3 3,5 Ciper / Cyprus 1,4 2,0 Malta / Malta 3,4 2,5 Češka republika / Czech Republic 1,9 1,6 Nemčija / Germany 2,1 1,9 Danska / Denmark 2,2 1,7 Nizozemska / Netherlands 2,1 1,5 Estonija / Estonia 3,6 4,1 Poljska / Poland 0,8 2,2 Finska / Finland 1,1 0,8 Portugalska / Portugal 2,5 2,1 Francija / France 1,8 1,9 Slovaška / Slovakia 3,9 2,8 Grčija / Greece 3,5 3,5 Španija / Spain 3,7 3,4 Irska / Ireland n.a. n.a Švedska / Sweden 1,3 0,8 Velika Britanija / United Kingdom 2,0 2,1 n.a. ni podatka / data not available p …začasni podatek / provisional data Vir: / Source: Eurostat press release, No 130/2005 1) Evropski indeks cen življenjskih potrebščin (EICP). European index of Consumer Prices (EICP). METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Namen Purpose Indeks cen življenjskih potrebščin meri spremembe drobnoprodajnih cen izdelkov in storitev glede na strukturo izdatkov, ki jih domače prebivalstvo namenja za nakupe predmetov končne porabe doma in v tujini (nacionalni princip potrošnje). The consumer price index measures changes of the level of retail prices of goods and services from the point of view of expenditure structure, which residential population intends for final consumption at home and abroad (national concept). Zajetje Coverage Košarico za izračun indeksov cen življenjskih potrebščin sestavlja 660 reprezentativnih proizvodov. V košarico so izbrani tisti proizvodi, ki imajo najpomembnejši delež v skupni potrošnji, in katerih gibanje cen obenem najbolje odraža gibanje cen sorodnih proizvodov. The basket for calculating consumer price indices contains 660 representative products. Selected for the basket are goods that have the most important share in total consumption and whose changes of prices reflect best changes of prices of related products. Metode zbiranja podatkov Data collection method Podatke o cenah reprezentativnih izdelkov in storitev vsak mesec zberejo opazovalci cen, in sicer neposredno na okoli 1200 izbranih opazovalnih mestih (kot so trgovine, tržnice, obrtne delavnice, storitvene in druge organizacije) v Kopru, Ljubljani, Mariboru in Novem mestu. Del cen pa se zbere tudi po telefonu in prek interneta. Mesečno je v izračun indeksa tako zajetih okrog 13.000 cen. Data on prices for representative goods and services are collected monthly by price collectors in Koper, Ljubljana, Maribor and Novo mesto in about 1200 selected shops, marketplaces, at craftsmen and in other organisations. Some of the prices are alco collected centrally and through the Internet. On average about 13,000 prices are used for calculating the index every month. Proizvodi so, za potrebe izvajanja oz. razporeditve časa opazovanja v posameznem mesecu razvrščeni v naslednje sorodne skupine: For the purpose of organising the observation time in individual months, products are classified into the following related groups: − kmetijski pridelki (čas opazovanja 1. in 3. teden v mesecu) − agricultural products (observed in the 1st and 3rd week) − živilski izdelki (med 16. in 21. v mesecu) − food products (between 16th and 21st of the month) − neživilski izdelki (med 1. in 15. v mesecu) − non-food products (between 1st and 15th of the month) − storitve (med 22. in 25. v mesecu) − services (between 22nd and 25th of the month) − naftni derivati (med 1. in 25. v mesecu) − fuels (between 1st and 25th of the month) Ponderacija Weighting Uteži, ki se uporabljajo za izračun indeksa v določenem letu, temeljijo na podatkih iz anket o potrošnji gospodinjstev kot glavnemu viru. Te podatke dopolnjujemo in preverjamo še z drugimi statističnimi in ostalimi dosegljivimi viri. Uteži se spreminjajo vsako leto. Weights for calculating the index in a certain year are based on expenditure from household budget surveys as a main data source. These data are supplemented and verified with other statistical and non- statistical sources. Weights have been changed every year. Letošnje uteži temeljijo na triletnem povprečju izdatkov iz anket o potrošnji gospodinjstev za leta 2002, 2003 in 2004 preračunanih This year’s weights are based on the three-year average of expenditure from Households budget surveys in 2002, 2003 and 2004 recalculated Statistične informacije, št. 45/2006 Rapid reports No 45/2006 7 (indeksiranih) na cene decembra 2005, ki je tudi bazni mesec za izračun indeksov. (indexed) to the prices of December 2005, which is also the index base month. Izračun Calculation Ko so v posameznem mesecu zbrane vse cene, sledijo izračuni najprej poprečnih cen in nato indeksov cen. When in particular month all prices are collected, than first average prices are computed and than price indices. Poprečno ceno vsakega posameznega proizvoda v kraju izračunamo z navadno aritmetično sredino iz cen, zbranih na vseh opazovalnih mestih v tem kraju. The average price of each individual product in the locality is calculated with simple arithmetic mean from prices collected in all places of observation in that locality. Poprečno nacionalno ceno vsakega proizvoda izračunamo s tehtano aritmetično sredino iz predhodno izračunanih poprečnih krajevnih cen. The average national price of each product is calculated with weighted arithmetic mean from previously calculated average prices in the locality. Iz poprečnih nacionalnih cen vsakega tekočega in baznega meseca (december predhodnega leta) izračunamo za vsak posamezen proizvod individualne indekse. From average national prices in each current and base month (December of the previous year) we calculate individual indices for each individual product. Iz individualnih indeksov nato s tehtano aritmetično sredino izračunamo agregatne indekse, to je indekse skupin in skupni indeks po naslednji formuli: From individual indices we calculate with weighted arithmetic mean aggregate indices, i.e. indices of groups and the total price index according to the following formula: ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 Kjer je: Whereby: It/d indeks skupin oz. skupni indeks It/d index of groups or the total index pti povprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v tekočem mesecu pti average national price of product i in the current month pdi povprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v decembru pdi average national price of product i in December wdi utež (ponder) za posamezen proizvod v decembru wdi weight for an individual product in December n število izdelkov in storitev n number of goods and services Vsak tako izračunan agregatni indeks (december predhodnega leta = 100) je Laspeyresov indeks fiksnega tipa, kar pomeni da je izračunan z utežmi iz istega baznega ponderacijskega obdobja in z istim zajemom proizvodov. Each aggregate index (December of the previous year = 100) calculated in this way and all other indices derived from this index and calculated with weights of the weight base period and with the same coverage of products are Laspeyres' indices of fixed type. Indeksi, ki so izračunani na podlagi uteži iz različnih obdobij in z različnim zajemom proizvodov pa so verižno povezani indeksi. Indices, which are calculated on the basis of weights from various periods and with different coverage of products, are chain indices. Z letom 2006 smo indekse verižno povezali preko nove indeksne baze tj. leta 2005 (poprečje 2005 = 100). Vsi indeksi so sedaj izvedeni in izračunani preko poprečja 2005, in sicer na naslednje načine: Since 2006 indices have been linked through new index reference period year 2005 (average 2005 = 100). All indices are now derived and calculated through average 2005 in the following ways: − mesečni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na pretekli mesec: − Monthly index shows price changes in current month compared to the previous month: I FEB 06/ JAN 06 = I FEB 06/∅ 05 ÷ I JAN 06/∅ 05 × 100 I FEB 06 / JAN 06 = I FEB 06/∅ 05 ÷ I JAN 06/∅ 05 × 100 − kumulativni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na december preteklega leta: − Index in the current year shows price changes in current month compared to December of previous year: I FEB 06 / DEC 05 = I FEB 06/∅ 05 ÷ I DEC 05/∅ 05 × 100 I FEB 06 / DEC 05 = I FEB 06/∅ 05 ÷ I DEC 05/∅ 05 × 100 − letni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na isti mesec preteklega leta: − Annual index shows price changes in current month compared to the same month of the previous year: I FEB 06 / FEB 05 = I FEB 06/∅ 05 ÷ I FEB 05/∅ 05 × 100 I FEB 06 / FEB 05 = I FEB 06/∅ 05 ÷ I FEB 05/∅ 05 × 100 − povprečni letni indeks, ki kaže spremembe cen od začetka leta do tekočega meseca glede na enako obdobje v preteklem letu: − Annual average index shows price changes in current year compared to the same period of the previous year: I (JAN-FEB 06) / (JAN-FEB 05) = I (JAN 06 + FEB 06)/∅ 05 ÷ I (JAN 05 + FEB 05)/∅ 05 × 100 − I (JAN-FEB 06) / (JAN-FEB 05) = I (JAN 06 + FEB 06)/∅ 05 ÷ I (JAN 05 + FEB 05)/∅ 05 × 100 Statistične informacije, št. 45/2006 8 Rapid reports No 45/2006 − povprečni letošnji indeks, ki kaže spremembe cen od začetka leta do tekočega meseca glede na december preteklega leta: − Average index in the current year shows price changes in current year compared to December of previous year: I (JAN-FEB 06) / XII 05 = (I JAN 06/XII 05 + I FEB 06/XII 05) ÷ 2 I (JAN-FEB 06) / XII 05 = (I JAN 06/XII 05 + I FEB 06/XII 05) ÷ 2 − 12-mesečni povprečni indeks, ki kaže spremembe cen v zadnjih dvanajstih mesecih v primerjavi s preteklimi dvanajstimi meseci: − 12 month average index shows price changes in the latest 12 months to the average of the previous 12 months: I (JAN06-FEB05/JAN05-FEB04) = I (JAN06+DEC05+…+FEB05)/12 ÷ I (JAN05+DEC04+…+FEB04)/12 I (JAN06-FEB05/JAN05-FEB04) = I (JAN06+DEC05+…+FEB05)/12 ÷ I (JAN05+DEC04+…+FEB04)/12 Kjer je: Whereby: I FEB 06 / JAN 06 indeks februar 2006 v primerjavi z indeks januar 2006 I FEB 06 / JAN 06 index February 2006 in comparison to index January 2006 V preteklih letih so bili indeksi verižno povezani preko povprečja 2000. Za zagotovitev daljše časovne serije so ti indeksi preračunani tudi na novo bazo tj. povprečje 2005, in sicer do leta 1996. In previous years indices have been linked through index reference period 2000=100. Indices until 1996 have also been recalculated on the new index refernce period 2005=100 to provide longer time serie. Klasifikacija Classification Od leta 1997 razvrščamo proizvode in računamo indekse cen življenjskih potrebščin po novi klasifikaciji individualne porabe sredstev (COICOP/HICP). Klasifikacija je bila z letom 2000 usklajena z dokončno različico COICOP, sprejete v letu 1999.2000 usklajena z dokončno različico COICOP, sprejete v letu 1999. Since 1997 we have been using COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose) for classifying products and calculating consumer price indices. In 2000 the classification was adapted to the final version of COICOP, which was adopted in 1999. Po omenjeni klasifikaciji razvrščamo proizvode (za namene računanja in objavljanja indeksov) v: According to the mentioned classification for the purpose of calculating and publishing indices we classify products into 01 oddelke (npr. Hrana in brezalkoholne pijače), 01 divisions (e.g. Food and non-alcoholic beverages), 011 skupine (npr. Hrana) in 011 groups (e.g. food) and 0111 razrede (npr. Kruh in izdelki iz žit). 0111 classes (e.g. Bread and cereals). Indekse praviloma objavljamo do ravni razreda, razen v primerih, ko je njegova utež manjša od 0,1 %, ali v primerih, ko je razred zastopan le z enim proizvodom. As a rule, indices are published at the level of class, except in cases when the weight of the class is below 0.1% or in cases when the class in represented by one product only. Od leta 2000 v skladu z novo klasifikacijo izračunavamo še indekse za posebne skupine, kot so * blago, * blago dnevne rabe, * poltrajno blago, * trajno blago, * storitve, * goriva in energija, * sezonski proizvodi, * skupni indeks brez alkohola in tobaka ter * skupni indeks brez sezonskih proizvodov. V letu 2001 pa smo omenjenim skupinam dodali še tri: * hrana, pijače in tobak, * skupni indeks brez hrane, pijač in tobaka ter * skupni indeks brez goriv in energije. In accordance with the new classification, since January 2000 we calculate indices for special groups such as * goods, * non-durable goods, * semi-durable goods, * durable goods, * services, * fuel and energy, * seasonal products, * total index without alcoholic beverages and tobacco, and * total index without seasonal products. In 2001 we added three new special groups: * food, beverages and tobacco, * total index without food, beverages and tobacco and * total index without fuels and energy. Desezoniranje Seasonal adjustment Z januarjem 2002 smo spremenili metodologijo desezoniranja indeksov cen življenjskih potrebščin in indeksov cen na drobno. Metodo X-11 smo nadomestili z metodo TRAMO/SEATS, ki temelji na uporabi modelov ARIMA. In January 2002 we changed the methodology of seasonal adjustment of consumer prices indices and retail price indices. The X-11 method was replaced by the TRAMO/SEATS method, which is based on the use of ARIMA models. Pri oblikovanju modela smo upoštevali časovno obdobje od januarja 1996 do januarja 2006. In designing the model we took into account the period from January 1996 to January 2006. Desezonirane vrednosti vsebujejo trend-cikel in naključno komponento, vpliv sezone je izključen. Seasonally adjusted values contain the trend-cycle and the random component with the seasonal component being eliminated. Indeksi cen življenjskih potrebščin za storitve ne vključujejo sezonske komponente. In consumer price indices for services the seasonal component is not present. Definicije Definitions Harmonizirani indeks cen življenjskih potrebščin (HICŽP) meri spremembe v ravni drobnoprodajnih cen izdelkov in storitev glede na sestavo izdatkov, ki jih potrošniki (domači in tuji) namenjajo za nakupe predmetom končne porabe na ozemlju Slovenije (domače načelo porabe). Harmonized Index of Consumer Prices (HICP) measures changes in the level of retail prices of goods and services from the point of view of the expenditure structure, which consumers (domestic and foreign) intend for final consumption in the territory of Slovenia (domestic concept). Statistične informacije, št. 45/2006 Rapid reports No 45/2006 9 Za pripravo uteži se kot glavni vir uporabljajo podatki iz nacionalnih računov o izdatkih gospodinjstev za končno potrošnjo. Tudi te podatke pa preverjamo in dopolnjujemo s podatki iz drugih virov. Uteži za leto 2006 temeljijo na podatkih o strukturi izdatkov za leto 2004, preračunanih na cene decembra 2005; to je tudi referenčno cenovno obdobje. Weighting has been based on the data from National Account on the structure of household final consumption expenditure. These data are also supplemented and verified with other statistical and non-statistical sources. Weights for 2006 are based on the data for 2004 recalculated to December 2005, which is also the price reference period. Je tudi primerljiv indeks cen življenjskih potrebščin, ki ga računajo države članice EU in se uporablja za primerjanje inflacijskih stopenj v teh državah oz. s temi državami. Računamo ga od leta 2001. It is the comparable index of consumer prices produced by each Member State and used for international comparison of consumer price inflation. Slovenia has been calculating it since 2001. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonized Index of Consumer Prices) je klasifikacija oz. razvrstitev proizvodov po namenu v 12 glavnih skupin, prilagojena potrebam računanja harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonised Index of Consumer Prices) is a classification of products by purpose into 12 main groups, adapted to the needs of the harmonised index of consumer prices. Uteži pomenijo deleže potrošnje posameznega izdelka oz. storitve v skupni potrošnji in so namenjene tudi merjenju prispevka vpliva spremembe cene posameznega izdelka oz. storitve k skupni spremembi cene. Weights are shares of consumption of individual goods or services in the total consumption and are intended for measuring the impact of the change in the price of individual goods or services in the total change of the price. Referenčno (bazno) obdobje uteži je obdobje, običajno izbrano leto, na katerega se nanašajo ocenjene vrednosti potrošnje, uporabljene pri izračunu uteži. Weight reference (base) period is the period, usually the selected year, to which the estimated values of consumption, used for calculating weights, refer. Referenčno (bazno) obdobje cen je obdobje, s katerega cenami se ob vsakem izračunu indeksov primerjajo cene iz tekočega obdobja. V našem primeru je bazno cenovno obdobje december preteklega leta (od leta 1994). Price reference (base) period is the period, the prices of which are in the index calculation compared to the prices of the current period. In our case the price base period is December of the previous year (since 1994). Referenčno (bazno) obdobje indeksov je obdobje, običajno izbrano leto, v katerem je indeks enak 100. Index reference (base) period is the period, usually the selected year, in which the index base is set to 100. Blago dnevne rabe so proizvodi, katerih rok trajanja je zelo kratek, običajno do enega leta (npr. hrana, pijače). Non-durable goods are products with very short durability, usually up to one year (e.g. food). Poltrajno blago so proizvodi, katerih predvidena življenjska doba je okoli enega leta in, katerih vrednost ni prav velika (npr. obleka in obutev). Semi-durable goods are products with durability of about one year. They must not be very valuable (e.g. clothing and footwear). Trajno blago so proizvodi z daljšo življenjsko dobo, obenem pa je tudi njihova vrednost precej velika (npr. pohištvo, prometna sredstva). Durable goods are products with long durability. At the same time they can be quite valuable (e.g. furniture, means of transport). Sezonski proizvodi so proizvodi, katerih obseg ponudbe na trgu in s tem tudi njihova cena sta zelo odvisni od letnega časa oz. drugih dejavnikov. V našem primeru so med sezonske proizvode uvrščeni sadje, zelenjava in ribe. Seasonal goods are products whose market supply and price depend very much on the season and other factors. In our case seasonal products are fruit, vegetables and fishes.. In our case seasonal products are fruit, vegetables and fishes. Goriva in energija je ena od posebnih skupin, ki jo sestavljajo proizvodi za ogrevanje in razsvetljavo stanovanj (045 Goriva in energija) ter pogonska goriva (0722 Goriva in maziva). Fuels and energy is one of the special groups, which is composite from items for heating and lightning (045 Electricity, gas and other fuels) and juices (0711 Fuels and lubricants). Publiciranje Publishing Mesečno: Monthly: − Statistične informacije. Cene. Indeksi cen življenjskih potrebščin (med 10. in 15. v naslednjem mesecu, Prva skrajšana objava pa zadnji delovni dan v tekočem mesecu) − Mesečni statistični pregled − Nekateri pomembnejši podatki RS − Podatkovna baza SI-STAT − Rapid Reports. Prices. Consumer Price Indices (between the 10th and 15th day of the next month, Topical Data on the last day of the current month) − Monthly Statistical Review − Some Important Data of the Republic of Slovenia − SI-STAT database Letno: Yearly: − Slovenija v številkah − Slovenia in Figures − Statistični letopis − Statistical Yearbook KOMENTAR COMMENT Drugo leto zapored smo januarja zabeležili deflacijo. Cene življenjskih potrebščin so se namreč januarja v primerjavi s preteklim mesecem znižale za pol odstotka. For the second consecutive year in January deflation was registered. Consumer prices namely decreased by half a percent compared to the previous month. Negativna rast cen je bila predvsem posledica nižjih cen blaga, saj je bilo to v povprečju cenejše za 0,9 %; pri tem je bilo poltrajno blago cenejše za 8,7 %, trajno blago za 0,5 %, cene blaga dnevne rabe pa so bile višje za 1,1 %. Še vedno pa se nadaljuje trend rasti cen storitev, saj so bile tokrat višje za 0,2 %. This decrease was mostly the result of lower prices of goods (on average by 0.9%). Semi-durable goods were 8.7% cheaper, durable goods were 0.5% cheaper and non-durable goods were 1.1% more expensive. The trend of higher prices of services continues; this time they were up by 0.2%. Statistične informacije, št. 45/2006 10 Rapid reports No 45/2006 Rast cen, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je bila prav tako negativna (tj. -0,4 %), vendar je kljub temu 12-mesečna povprečna rast cen, merjena z »EMU konvergenčnim indeksom cen«, ostala 2,5-odstotna. The growth of prices measured with the harmonised index of consumer prices was also negative (-0.4%), but the 12-month average price growth measured with the EMU convergence price index remained at 2.5%. Po zadnjih podatkih, tj. za december 2005, je konvergenčno merilo glede stopnje inflacije prav tako znašalo 2,5 %, kar pomeni, da ga ravno dosegamo. According to December 2005 data, the EMU convergence criterion for inflation was 2.5%, which means that Slovenia managed to meet it. Januarja so se znižale cene v skupinah obleka in obutev (za 12,1 %), zdravje (za 0,8 %) ter rekreacija in kultura (za 0,7 %). In January lower prices were registered in the groups clothing and footwear (by 12.1%), health (by 0.8%) and recreation and culture (by 0.7%). Podobno kot lani so tudi letošnji januar zaznamovale predvsem zimske razprodaje, saj so znižale skupno rast cen za 1 odstotno točko. Zaradi razprodaj so bila oblačila tako v povprečju cenejša za 13,1 %, obutev za 11,3 %, drugi tekstilni izdelki in dodatki za 2,6 % ter tkanine za 1,7 %, storitve za obleko pa so bile dražje za 2 %. As in January 2005, in January 2006 too seasonal sales decreased the total price growth; this time by 1 percentage point. Because of sales, clothing was on average cheaper by 13.1%, footwear by 11.3%, other articles of clothing and accessories by 2.6% and clothing materials by 1.7%. Prices of services for clothing were up by 2%. Nižje cene nekaterih avtomobilov in počitnic v paketu so znižale skupno rast cen po 0,1 odstotne točke. Lower prices of some cars and of package holidays decreased the total price growth by 0.1 percentage point. Povišanje cen pa smo januarja zabeležili v skupinah hrana in brezalkoholne pijače (za 1,5 %), stanovanje (za 0,8 %), prevoz (za 0,7 %), stanovanjska oprema ter gostinske in nastanitvene storitve (za 0,6 %), alkoholne pijače in tobak ter raznovrstno blago in storitve (za 0,1 %). In January higher prices were registered in the groups food and non- alcoholic beverages (by 1.5%), housing, water, electricity, gas and other (by 0.8%), transport (by 0.7%), furnishing, household equipment and maintenance, and restaurants and hotels (by 0.6%), alcoholic beverages and tobacco, and miscellaneous goods and services (by 0.1%). Že kar tradicionalna močna rast cen na začetku leta v skupini hrana in brezalkoholne pijače je bila tokrat predvsem posledica višjih cen zelenjave (za 9,6 %), gaziranih in negaziranih pijač (za 3,4 %), ter rib (za 2,3 %). The traditional strong growth of prices of food and non-alcoholic beverages at the beginning of the year was this time the result of higher prices of vegetables (by 9.6%), mineral waters, soft drinks and juices (by 3.4%) and fish (by 2.3%). Na rast cen v skupini stanovanje so tudi tokrat vplivale predvsem cene goriv; tako je bila daljinska energija dražja za 3,1 %, tekoča goriva za 1,6 % in plin za 0,4 %, trda goriva pa so se pocenila za 4,4 %. The growth of prices in the group housing, water, electricity, gas and other was the result of higher prices of fuels; heat energy by 3.1%, liquid fuels by 1.6% and gas by 0.4%, while solid fuels were 4.4% cheaper. K skupni rasti cen so dražji prehrambeni izdelki in naftni derivati prispevali po 0,3 odstotne točke ter ostalo 0,1 odstotne točke. Higher prices of food and petroleum products pushed the inflation rate up by 0.3 percentage point each and other price rises by 0.1 point. Rast cen na letni ravni se je tudi januarja nekoliko povišala in je sedaj 2,4 %, ni pa se spremenila povprečna 12-mesečna rast, ki ostaja na 2,5 %. The annual growth of prices is slightly up again; this time 2.4%. The 12- month average price growth has not changed; it is still 2.5%. Seznam skupin, v katerih so se v letu dni cene najbolj povišale, ostaja bolj ali manj nespremenjen, saj so na prvih mestih skupine: stanovanje (za 8,3 %), izobraževanje (za 7,3 %), stanovanjska oprema (za 4 %) ter gostinske in nastanitvene storitve (za 3,9 %). The list of groups in which prices rose the most in one year remains more or less the same: housing, water, electricity, gas and other (by 8.3%), education (by 7.3%), furnishing, household equipment and maintenance (by 4%) and restaurants and hotels (by 3.9%). Za skupine obleka in obutev, zdravje ter komunikacije pa velja, da so bile njihove cene v povprečju nižje kot pred enim letom. Prices in the groups clothing and footwear, health and communication were lower than a year ago. Z januarjem 2006 smo podobno kot v preteklih letih pri indeksih cen življenjskih potrebščin spremenili uteži. Letošnje uteži temeljijo na triletnem povprečju izdatkov iz anket o potrošnji gospodinjstev za 2002, 2003 in 2004. As in the previous years, in January 2006 we changed the weights for consumer price indices. This year’s weights are based on the three-year average of expenditure from the 2002, 2003 and 2004 household budget surveys. Uteži pri harmoniziranem indeksu cen življenjskih potrebščin pa temeljijo na podatkih nacionalnih računov o izdatkih gospodinjstev za končno potrošnjo za leto 2004. Weights for the harmonised index of consumer prices are based on national accounts data on final consumption expenditure for 2004. Obenem smo osvežili tudi seznam izdelkov in storitev, za katere se spremljajo cene, in seznam prodajnih mest, kjer se spremljajo ter spremenili bazno leto za izračun indeksov kot tudi sam način objavljanja podatkov. At the same time, we have also updated the list of goods and services for which prices are collected and the list of the points of sale where these prices are collected, changed the base year for calculating the indices and the method of publishing the results. Sestavili / Prepared by: Ema Mišič, Vlasta Kohek Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljena le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statistične informacije Marina Urbas - Urednica podzbirke Ema Mišič - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Naklada 155 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN podzbirke Cene 1408-8894 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slovenia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Marina Urbas - Subject-matter editor Ema Mišič - Slovene language editor Ivanka Zobec - English language editor Boris Panič - Total print run 155 copies - ISSN of Rapid Reports 1408-192X - ISSN of subcollection Prices 1408-8894 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si.