Hatollšk cerkven list. Danica izhaja vsak petek na celi poli, in veljA po poŠti za celo leto 4 gld. 6tl kr., sa pol leta 2 gld. 40 kr , th četert leta 1 gld. 10 kr. V tiskarnici sprejemana sa leto 4 gold., za pol leta 2 gld., za četert leta 1 gl; ako zadene na ta dan praznik, izide Danica dan poprej. Tečaj XXXI. V Ijubljani 28. rožnika 1878. Ust 26. »JMariJa od Previdnosti" in red v pomoč vernim dušam v vieah. (Po spisu prošta dr. Šneiderja prosto poslov. J. G.) (Dalje.) Nekoliko časa pozneje dobi Marija za dar lepo monštranco; to ji obudi nove mis'i in želje. „Gospod nas hoče blagosloviti", tako je diala, ter se berž napoti k nadškofu s pisano prošnjo, naj bi se jim dovolilo vsaj nektere dni v letu presveto Rf-šnje Telo izpostavljati dati in blagoslov prejemati. Nadškof prebere prošnjo in reče: ,,Glej, moja hči, še bratovščine, ktere štejejo že po trideset let, bi se ne upale prositi tolikega privilegija." Marija z odgovorom ni bila v zadregi; premilostni gospod, reče, naj mlajši otroci so vselej naj prederzniši. Nadškof se je naamehljal, in še nekoliko ugovarjal; vendar položi prošnjo na mizo, da bi jo podpisal. Kar naglo preneha in reče: „Ne, to ui mogoče, da bi tako dovoljenje dai." S solzami v očeh odgovori Marija: Monseigneur, prosim ponižno, verne duše deržijo vaše pero! Te besede so segle nadškofu v serce; „mislite zares?" spregovori, in pismo podpiše. Gotovo takrat ni slutil, da bo kmalo tudi on med mertvimi; 3. pros. 1857 ga je umoril brezbožen hudodelnik. Mala duhovna družina je počasi in na tihem naraščala — obdajana s križi in b agoalovom. Dasi so jih ljudje že sploh „redovnice" imenovali, še vendar nobena ni bila siovesne obljube storila. Ta visoka svečanost se je odločila za dan sv. Janeza — 27. grudna 1856. Kar se je takrat v Marijinem in njenih hčeri sercu godilo, to premore samo sv. ljubezen zapopasti! O kako živo so stali Mariji pred očmi vsi čudoviti pri-godki — vse od 2. listopada 1853! Kako zaupljivo je gledala v prihodnost, — kako vroče je Bogu darovala vso svojo ljubezen in vse svoje moči, — kako ponižno se je izročila v naročje večne Previdnosti! Domača kapelica novih redovnic bila še je prav ubožne podobe, in to je Marijo zelč žalostilo, zlasti kedar je premišljevala, kako se svetne gospe gizdavo oblačijo in kinčajo. Taka prevzetlja stvari je pač nespodobna, djala je včasi pri sebi, zakaj ne dajo Bogu časti? Nekega dne moli pred Marijino podobo, kar jo obide želja darovati ji krasno krono, da bi se s tem kazala moč in slava v podobi, ki jo je nebeški Kraljici Bog podelil. Sklene denarje in dragih kamnov pri go-spčh nabirati, misleč, da ne bo nobena sv. Devios dsru odrekla. A Marija se je hotela poprej prepričati, je li Materi Božji njen namen po godu? Tedaj si izprosi, naj bi ji dala to znamnje: „Še danes pridi neznana gospa v hišo, jaz bom z njo o svojem namenu govorila, a ne da bi ]e daru profila; lastne volje mi naj dd eno svojih naročnic!" In lej! tafco se je primerilo... tuja gosp& pride, in po kratkem pogovoru podari Mariji krasno naročnico; kmalo ji dojdejo tudi drugi predragi in različni darovi. Gospe so prinašale ena za drugo... in Marija je pridobila 6Voji štatvi dve kroni, eno iz zlata in dijamantov. Novi duhovni družbi ni bilo mogoče vzderževati Bi hišnega kaplana; torej je bilo treba hoditi zdaj sem zdaj tje naprosit duhovna za bv. mašo sledeče jutro v kapelici. Včasi so kterega pridobile, včasi ne, eden je prišel prej, drug pozneje; ni bilo gotovosti in reda. To pritežnost je želela Marija odpraviti, in ie obhajala s svojimi družicami v začetku listopada 1857 devetdnevnico na čast sv. Jederti, da bi jim poiskala posebnega hišnega duhovna. 14. listopada se oberne Marija do predatojnika oo. jezuitov, in ta ji poroči: „Jutri vam pošljem duhovna, skerbite, da si ga ohranite." Odgovor je bil nekoliko nerazumljiv, tedaj prosijo pojasnila, in to jim dojde s temi besedami: ,,Pošljem vam duhovna za hišnega kaplana." Ta že pride drugi dan, na praznik sv. Jederti, in je ostal celih sedem let družbi zvest svetovalec. Lepo je povernila sv. Jedert Mariji njeno zaupanje. (Dalje casl.) izgledi bogolfubnih otrok iz vsih easoe kerttanttlra. G. Več Marijnih otrok. (Dalje.) c) V Dttrihovem. Na skrajnem vshodu velikega pruskega cesarstva že blizo Poljske je fara Ditrihovo (Dittrichswalde), ki je lani za ves katoliški svet postala silno imenitna. Moram še vam povedati, zakaj in kako. Okrog tarne cerkve je veliko pokopališče, na dve strani precej viseče in brežno. Na njem stoji blizo župnijskega poslopja velikansk javor, gotovo že 200 let star. Velika košata veja, ki se je bila začela le preširoko pred žunnikovim oknom raztezati in šopiriti, so pred G leti odžagali, pa ne prav vse do debla. Nekoliko više nad ostankom odžagane veje se razprostira še druga veja, zdaj usušena. Ta prostorček med odžagano in posušeno vejo je tako zaslovel, da se tisoč in tisoč ljudi od blizo in daleč zanima zanj. K omenjeni fari se prišteva razun domače še več druzih bolj ali manj oddaljenih vasi, kjer se večinoma poljski govori. Iz vsih teh različnih vasi so se 27. rožnika lanskega leta (1877) popoldne zbrali otroci pri g. župniku, da so jih zadnjikrat sprašali za pervo sv. obhajilo. Poslednja med njimi je bila na versti 131etna deklica Justina Szafrinska, sicer tiha, boječa deklica prav lepega vedenja, vendar za nauk ji je večkrat terdo šlo. Ker je bila od daleč, prišli so tudi mati z njo. Zelo se razveselijo, ko jim precej po preskušnji priteče povedat, da je prav dobro znala. ,,Gospod župnik, pravi, so me mnogo vprašali, pa sem vedila vse odgovoriti; tudi še več bi bila znala, ko bi me bili več vprašali." Mati so imeli več opravkov, za to se še le proti devetim zvečer napotite domu. Ravno blizo cerkve greste, ko začne angeljevo češenje zvoniti v bližnjem zvoniku. Mati v molitev zamaknjeni hitro gredo in ne zapazijo koj, da hčerka zastaja; ko pa vidijo, da se vedno proti cerkvi obrača, jo priganjajo, naj hitreje stopa. „Oh počakajte vendar", prosi deklica, „da vidim, kaj je — tako belo tam na drevesu in kje bo obstalo !:< Mati se za to ne zmenijo kaj in zarad zamudnosti nejevoljni hočejo kar dalje. Ker se pa Justina nikakor z mesta ne gane in zmiraj v en kraj gleda, jo vendar vprašajo, kaj vidi. „Nekaj vidim, tako ve iko je in tako, kakor bi bil človek. Tako dolgo hočem gledati, da bo kje obstalo. Drevo jc vse svitlo; znabiti je ogenj prišel, ali kaj?' Mati ne vidijo nič in si tudi ne morejo prav domisliti, kaj bi utegnilo biti. Že hočejo hčerko spet domu priganjati, kar pridejo g. župnik po sprehodu memo. Precej spoznajo Justino, pristopijo k njej ter ji prijazno reko: „Zdaj si vesela, kaj ne, ko pojdeš prihodnjo nedeljo k pervemu sv. obhajilu!" Deklica je kar tiho, namesti nje začnejo mati nekako preplašeno pripovedovati, da nikakor noče dalje iti, da ae vedno ozira tje proti javoru, češ, da vidi tam veliko svitlobo in nekaj belega. Duhoven velijo, naj gre bliže drevesa, da bo prikazen od blizo vidila in dopovedala. Gre tedaj ž njim, na vert blizo poprej omenjenega javorja. Precej pokaže prostor med vejama in pripoveduje, da tam na lepem zlatem z biseri kinčanem stolu sedi prelepa belo oblečena devica dolgih svitlih las. Po vsem popisu se dozdeva g. župniku, da otrok vidi prečisto Devico Marijo in ukaže jo, naj moli Češenamarijo, potlej pa naj grč domu. A zdaj se ji vidi še vse veliko svitlejše in prekrasen angelj v beli obleki z zlatimi peruti in z belim vencem na glavi pride iz nebes, se Devici prikloni in ljubeznjiva Devica vstane ter zgine. Deklica je vsa nekako spreminjena in preplašena; tudi g. župnik so vidno ginjeni ter rek6: „Nikar se ne boj: j. ridi z in drugo in se v dosego tega posluževati vsih poštenih pripomočkov. Da ima bratovšina „sv. Družine" prav lep in blag namen, da je ta namen pripomoček izdaten, da se v okom pride nevarnosti, ktero omenja okrožnica, ne bode tajil nobeden, ki reč dobro prevdari, ki mu je mar za sv. Cerkev in za blagor ljudstva; zatorej je naša sveta dolžnost, da to bratovšino podpiramo, jo včrnim priporočamo, jo širimo. Ako škofovemu vabljenju radovoljno vstrezamo in si prizadevamo pripomoči v dosego namena v okrožnici izrečenega, bodemo služili tudi sami sebi. Mi smo duhovni pastirji, postavljeni, da včme pasemo z duhovnim kruhom; postavljeni smo, da obdelujemo vinograd Gospodov. Duše moramo pasti, dokler one paše potrebujejo; vinograd Gospodov moramo obdelovati, dokler je kaj dela. Dokler ima pastir pomočnikov, mu je ložej čedo varovati volkov, dokler je v vinogradu več delavcev, se ložej in brez manjšega truda obdeluje. Ali govorimo brez prilike: dokler naa je več duhovnov, imamo dela manj, tedaj ložej z manjšim trudom in obil-nišim vapehom delamo. Kadar pa po večjih farab ne bode več pomočnikov, kadar bode tu in tam ena ali druga duhovnija brez lastnega pastirja ostala, bode župnik, bodo sosednji duhovni več dela, več truda imeli, in bati se je, da velikrat bodo ovčice bres duhovnega kruha. Ako tedaj skerbimo, da ee število duhovnov pomnoži ali vsaj zadostno obderži, ter namere milostivega škofa podpiramo, pomagamo sami sebi in delamo ne ie v blagor vernikov, ampak tudi na lastno korist. Za splošno dobro delo gre, za splošno potrebo; mora se delati skupno, mora se delati z zedinjenimi močmi. — Na delo tedaj zložno, z Božjo pomočjo! Vsaki naj gleda, da v svoji duhovniji obilno število bratov zadobi, tako bode lepa naša bratovšina sama postala matica za mla-deniško semenišče in za podporo dijakom, ki bodo kazali veselje za duhovski stan. Iz Hartnma V srednji Afriki smo ravnokar od cn-dotnega novega škofa milgsp. Daniela Komboni-a prejeli pismo, ki je preteklega 17. majnika šlo od ondod. Znano je, da omenjeni gospod, iz Verone na Laškem, žo davno v afrikanskem misijonu, je bil nedavno Škot posvečen v Rimu in se je pofasm podal v svojo škofijo v Hartum, ter od ondod naznanuje, kakor nasledva: „Po silovito trudnem popotvanji, iz Kaire do Har-tuma v 72 dueh, sem obhajal slovesen vhod v Hartum, ki js bil pravo versko zmagoslavje v srednji Afriki. Popisal Vam bom naj znamenitiše oddelke. Vstanovil sem začasno v Berberu (tedaj še pred Hartumom) 5 sester iz reda ,,pobožnih Mater za Zamorsko", kteri red sem vstanovil v Veroni v p«.moč za srednjo Afriko. Te sestre bom odmenil za Gebei Nuba (Nubijaka gora) Poslal sem v Kordofan in v Gebei Nuba misijonarjev, in storili smo dobro žetev, ker dve okrajini se pripravljate na sprejetje sv. vere. Toda v vikarijatu sem v svojo veliko žalost našel strašno šibo lakote in dragine, ki žuga še hujši biti v prihodnje. Imamo namreč dve napravi v Hartumu, dve v Berberu, dve v Kordofanu, dve v Matbesu. eno v Gebei Nubi, ne vštevši dveh malih priprav v Kairi, *) — in so se torej zarad lakote in dragine stroški zmno-žil). Za odpravo enega velbioda od Koroška do Berbera (tedaj od vodopadov skoz pušavo) preteklo spomlad je stalo 40 frankov, in velblod je nesel 6 kantarov (blizo 5 centov) teže. Sedaj, ko so skoro vsi velblodi za lakoto počepali, staue en velblod 70 frankov in nese le samo 2 kantara, in izmed 10 velblodov poginejo 3. Preštejte, kolike otroške sem imel s 180 velblodi, kolikor sem iih potreboval. Se več, cena vsih reči je poskočila na štirikrat veči; in po pismih, ki aem jih dobil danes iz Kor-io-fana, voda stane 3 franke za .,bormo" (bučo). Zato sem namenil narediti klic do katoliške ljubezni, ki ga Vam p šljem in prosim, razglasitega k* v svojem slovanskem časniku. Glasi 8e: Klic do dobrotnih katoliških Slovanov o grozni drug in i v srednji Afriki. Dragina! ta strašna šiba, ki že nekaj časa tare več delov sveta, se živo razodeva in ima silo žalostne nasledke tudi v srednji AfrUi. *) Vidi se tedaj, da misijon inočno napredva in Knoble-harjevo seme začenja sad roditi med zamurci. Vr. Odrinil sem 28. pros. t. 1. iz Kaire proti svojemu vikarijatu s številno množico misijonarjev, redovnih sester in bratov pomočnikov, in spoznal sem, da celo v vso dolgo obnilsko dolino se je pritepla dragina in gospodovala je lakota ondod. Polja, ki so navadno o tem času lepo zelene in obetajo preobilno žetev, so bile žalostne in pustotne kakor podolge gorovja, ktere jih obdajajo. Mnogi fellahi (poljedelci), sicer vedno v gibanji pri svojih „nabarjih" (namakalnicab), sedaj brez dela posedajo ob bregu in prosijo kruha od popotnikov. Posestniki sami, tihi in zamišljeni na svojih ,,angarebih(< (nekaki kanape) čepeči, so čisto vnčmarni za delo in polja in terpč pomanjkanje v vsih rečeh, ki so naj bolj potrebne sa življenje. Našel sem, da revšina je bila čem dalje toliko veči, in pridši do Koroška ob meji velike pušsve sem se bal, da se bo treba vemiti, ali pa tam ostati zarad pomanjkanja velblodov (kamel). Rekli so mi, da so skoro vsi stradanja poginili. Le samo na mogočne priporočevanja njegove prevzvišenosti Gor-don-paša-ta, velikega poglavarja čez Sudan, ki sem ga po sreči naletel v Assvanu, in zarad mojega davnega prijatelstva s šejhom, ali velikim poglavarjem čez pu-šavo, sem samogel dobiti 50 velblodov, to je, tretjina tega, ki bi bili potrebni za potovanje skoz pušavo, in to za nenavadno visoko plačilo. In kakošni velhlodi! Vsi mersevi, ranjeni in trudni; niso se mogli obložiti z več kakor le s polovico navadnega tovora, in pri vsem tem )ih je veliko počepalo in konec storilo po pušavi, koder so obležali in pomnožili število rebrovij in belih okostij, kterih je na milje daleč nastlana vsa pot. Do-spevši v Berber in v Hartum sem našel ondotni stan primeroma veliko hujši. Dura' (nekaka koruza, navadni živež) je od 7 poskočila na 50 frankov sa „ardeb" (vrečo), tudi še na HO frankov. Srovo maslo od 1 franka za roti (45 gr.) na 3, tudi na 4 fr. Mleko od 10 cen-fezimov za „gero" (bučo, tretjina litra), na 1 frank. Meso, ki je bilo poprej po 50 centez. kilogram, se zdaj plačuje po 3, tudi po 5 frankov. In še več. V Kordo-fanu moji misijonarji in redovnice morajo kupovati vodo za pitje, za kuho in pranje po poldrugem franku za ,,b me stane voda več kot navadno vino v Evropi. Na stotine izstradanih iu obupanih 1 udi zapuša vasi. in on totna (turška) vlada je v naj večih denarnih zadregah, ker ne more utirjavati navadnih davkov. Vzrok tolike revšine in tako pošastne dragine pri vsaki za življenje naj potrebn'ši r» či je bilo pomanjkanje dežja preteklo leto. Noben človek ne p.»mni tol ke dragine. Nil je nekoliko metrov pod navadno visočino; zato se je malo aejalo (ker se ni m«gla zemlja iz Nila namakati) in še manj se bode pridelalo. Nadloga je velika in žuga zdalj-šati se, kdo vč doklej? Zivinče'a so več kot desstinjene, posestniki nimajo ne denarja, ne semena za setev; zato bo ie prihodnja žetev v grudnu, če tudi bi se vremena vgo.iniše obernilo, le prav pičla. Mi smo izpraznili vse zal. ge, kar smo imeli, in tu li smo potrošili ves denar za hrano ronoz h uapr&v, ki jih imamo v Ilartumu, v Obeidu, v Borbeni in v Gebel Nubi. Pomoč smo ska zoviili mnogim keršanskim družinam, ki so v naj večeru pomanjkanji. Pomagali smo, kar smo mog.i, tudi musul-marom v naj hujši sil;, ker ljubez-n v enacih primer-Ijejin ne dela razločka med greki, parti in tirci: zdaj pa smo prisiljeni vrata zapreti tolikim nesrečnim, ki prihajajo kroha prosit. To dela tudi nam duhovno škodo, taderžuje spreobračanja, in utegnilo bi nam vzrokovati tudi odpadov, kajti junaška vera ni dedišina nekterih tukajšnih kristjanov in spreobernjencev. In zato, ako se je moje serce večkrat z britkostjo napolnovalo, kadar sem bral prežalostne popisovanja o flragini io lakoti, kakor so dopovedovsli moji sobratje vikarji apostoljski, misijonarji, učeniki in popotniki v Kini, Mongoliji, v jutrovi Indiji: naj si slehern misli, kako se mi serce pretresuje, kadar vidim, da se meni pred očmi ponavljajo take dogodbe kristjanov po teh nesrečnih okrajinah, ki so moji Bkerbi izročene. Dela Božje morajo vidno poganjati ob znožji Kaka*ije: križi in nadloge so določljivo znamnje svetih djanj. Sveti rimBki prestol je moji slsbosti izročil strahovito butaro: zasaditi križ Jezusa Kristusa med neštevilne rodove srednje Afrike, nad ktero sloni še strshovito Kamovo prekletstvo. Bila pa je ura za rešenje Zamurcev, in eno znamenj je sedanja nadloga, ki tare mojo vikarijo, ktera je naj obširnisi, naj težavniši in naj bolj obljudena na zemlji. Znani so veliki pomočki, ki jib toliko duš pošilja v naj oddaijniši okrajine na zemlji v pomoč tolikih revnih narodov, ki jih tare dragina: torej se obračam s polnim zaupsnjem do tiste vzvišene ljubezni, ki gori v sercih katoliških Slovanov, in Vas prosim priserčno, blagovolite ozreti se z očesom usmiljenja tudi na nesrečoe Kamove otroke, in pomagajte jim z obilnimi miiošnjami. Vse oči olikanega sveta so dandaoes obernjene na srednjo Afriko. Marsiktere evropejske deržave in razne družbe odpravljajo preiskovalcev, da bi spoznali te neznane dežele, in pripravili vanje svitlobo omike. Ali kaj bi pomagale tolike darežljivosti, trošenje tolikega denara, ako bi se med tem dopustilo, da ti narodi mer jejo za lakoto? Oh! prepričan sem, da mnoge dobrotue duše, občutne za to vpitje silne britkosti, bodo hitele v pomoč tem prenesrečnim narodom v njih t >l>kanj žalostni revšini; zakaj če tudi so različni od nas po barvi, šegah in domovini, so vendar naši bratje. Bog naj milostno usliši mojo ponižno in iskreno molitev, naj blagoslovi te moje želje, in potolaži nezmčrno čedo prenesrečnih narodov srednje Afrike, ki je po Njih apostoljski Svetosti moji pastirski skerbi izročena. Dan<> v Hartumu iz našega stolnega škofijskega sedeža, 12. majnika 1878, v praznik sv. Jožefa, ženina Marije Device in varha vesoljne Cerkve in srednje Afrike. *) Daniti Comboni I. r., škof Klavdiopolitanski i. p. in apostoljski vikar srednje Afrike. Razgled po »vetu. Zastran zrelotnih posknšenj. Naučno ministerstvo je zrel'tne poskušnje precej olajšalo v več tvarinah; ve* roznanstvo pa je čisto izločilo iz teh poskušenj! Tako se gre zmeraj dalje s sunjševanjera tega, kar tiče verske potrebe za mladino: v kacih 9—10 le'ih so izlj-čene duhovne vaje, vdeleleževanje mladine pri procesijah križev t"den, uzeto obbajanje šolskega patrona, čas za prejemanje sv. zakrameatov, uzetih je več ur za nauk veroznanstva, uzera šolska mfvša razun dveh dni v tednu, in to le nekaj mescev itd., skupaj kacih 9 reči je uzetih ali stisnjenih verskim potrebam, kakor je rekel eden šolskih mož. Ako se bode tako še kaj let nadaljevalo, je vprašamo, koliko bo nazadnje še ostalo za vero in verske vaje? Ali ne vidimo, da samomor in druge grozovite pregrehe so se že tudi med šolsko mladino pri-teple? Ali ni očitno, da zoper mnoge deržavi in derživ-ijanom naj bolj nevarne hudobije ni nikjer drugej pomočka, kakor edino le v sveti veri? verske vsje so *) Ker se milgsp. škof obrača do Slovanov posebej, prosimo, naj bi to pisanje tudi drugi slovanski časniki, slovenski, hervaski, češki itd. sprejeli in razglasili. Vr. tudi v deržavnih poBtavah zapovedane. Ne naprej po liberalni, ampak nazaj po postavni poti moramo iti, ako hočemo, da bo prav za mlade in stare, za deržavo in deržavljane. • Mladenči sami pa ne pozabite, da kolikor manj v verskih rečeh se vradno od vas zahteva, toliko več ste sami po svoji vesti zavezani storiti, da se po eni strani z resnim učenjem veroznanstva v sveti veri vterdite, po drogi strani pa z osebnimi verskimi vajami dopolnujete, kar je pomankljivega. Nebeško kraljestvo silo terpi, le kteri se trudijo in zatajajo zanj, ga bodo nase potegnili. Drobne novice. Poslanci angleški, avstrijanski in rubki so 18. t. m. imeli tehtne pogovore o Bulgariji, 19. pa je shod ravno to obravnaval. — Anglija in Francija priterjate k temu, da naj se tudi Grecija dopusti na kongres. — Zastopnik stare Serbije in Save je prišel v Berolin s prošujo do shoda, ktera obsega želje vstajnikov onih krajev. — Na Nemškem je vsled napada na cesarja še zmeraj veliko gibanje. „Vos8ische Zei-tung" pravi, da se mora rudečkarstvo z vsimi pomočki pobijati. „Volk8zeitung4< omenja, naj ae stori vse mogoče, da pri nastopnih volitvah noben socijaliet ne bo več voljen v parlament. Vaeučilišniki v Lipsiji, kjer je napadnik Nobiling študiral, hočejo poslati za sdaj odbor k cesarju, potlej pa, ko se cesar čisto ozdravi, vsi skup se k njemu podati naznanit svojo zvestobo. Pri vsem tem, da tolike šibe bičajo Prusijo, vendar osorno lute-ranstvo ne neha teptati in treti katoličanstva! Kardinalu Ledohovskemu je naloženo plačati 1350 mark od miznih prihodkov, kterih ne dobiva. V Gottesbergu so uzeli cerkev, ki je alužda dvema tisučema katoličanov šleskih, in so jo dali 200 novoproteatantom. V Koaten-u je policija naložila 30 mark globe sa vsacega merliča, kterega bi ne pokopal od luteranake vlade vsiljeni kurat Benk. Gospč Bojanovsko ondi vsled tega zadeva po 500 mark globe na teden (piše „Unita"). V Rees-u vlada ni hotla poterditi izvoljenega katoličana za župana. .. Ali ae pod Turkom hujše godi? — Odpadniki tako imenovani „starokatoliki" so blezo dosegli, kar so želeli. Njih sinoda v Bonn-u je sklenila s 75 proti 22 glasovom, da cerkvena prepoved duhovske ženitve ni ne zaderžek, da bi se njih duhovni ne mogli ženiti, in ne zaderžek za njih duhovsko službo in pastirstvo. — V Parizu so 12. rožnika imeli pervo sejo francoski in inozemski pisatelji. Doseči hočejo neko pisateljsko pravico, ki bi vsesplošno veljala in bi sboljšala atan lite-ratom. Pridružilo se je več narodov tej misli, zlasti Avstrija, Nemčija, Italija, Portugalija. Predsedniki so: Za Avstrijo, AVittemann ; za Nemčijo, Schweichel; za Italijo, Mavro Maccbi; za Rusijo, Turgheneff; za severne amerikan.-ke deržave, Andr. Wbite; za Angleško, Tom. Tavlor. Zbor se deli v 3 odbore: za pravnoznanstvo, za diplomacijo in za literate iu slovstvene družbe. Ka-košt-*n duh veje v tem zboru, še ne vemo. — Na Gre-skem se oborožuje, ker so slišali, da kongres Greciji ni vgoden. Rovarstvo v Epiru in Tesali ji raste. S Krete se sliši o novih bojih mea vstajniki in Turki. — Shod ercegovskih glavarjev v Cetinju je imel namen na noge spraviti vso rajo (kristjane). Doljna Ercegovina se je določno ustavila vdeležiti se, ker naj veljavniše oseb stvo v deželi se čisto k Avstriji nagiba. G. presv. S. zadobil ljubo zdravje. — Oče živo priporoča svojo silo razuzdano in hudobno hčer, da bi ca serčne bratovske prošnje in na priproanje N. lj. G. pr. Serca k spoznanju prišla in duše ne pogubila. — Oseba v strahovitem dušnem in telesnem terpljenji prosi posebnih prošenj pri N. lj. G. presv. S. za pomoč; morebiti bi kaka dobra duša hotla tudi kako sv. Obhajilo ali drugo delo usmiljenja za njo darovati. Gotovo za veliko usmiljenje pri Bogu dobi veliko plačilo. — Mati prav skerbno priporoča bratovšini N. lj. G. presv. Serca svojega sina, ki ee mu je jelo že od nekaj časa prav hudo v glavi mešati. Ako ga bo jeujalo, hoče očitno zahvalo naznaniti Mariji na čast. — Nekdo, ki njemu in in družini velika neareča v časnih reččh v malo dneh žuga, je živo priporočen v molitev in prošnje za odver-njenje. — Nekdo se preserčno priporoča v bratovsko molitev in sv. Jožefu, da bi se neka prav hudasadrega vgodno iztekla. Bratovake zadeve. Nameni in priporoČevanja pri sv. maši in sploh v molitvi za mesec mali serpan. I. Glavni namen: Da bi resnica in pravica zopet jeli zmagovati. II. Posebni nameni: 1. malega serpana. Sv. Teobald (čevljar 1. 16). Priporoč.: Poživljenje av. vere v rokodelskih stanovih. Spreobernjenje Rusije in vsih razkolnikov. Odpravljenje sovraštva in kletvinje, posebno na Slovenskem. 2. Marijino obiskovanje. Priporoč.: Vse žene. Veliki terpini na Štaj. v hudih zadregah. Zatrenje nevarnih znanj in ponočevanja, poBebej v enem primerljeju. 3. Sv. Prokop. Priporoč.: Ceska dežela, slasti spreobernjenje husovcev. Šolska mladina, posebno za čedno obnašanje v hiši Božji. Mali otročiči. 4. Sv. Urh. Priporoč.: Parska dežela v verskem oziru. Gorečnost in edinost vernikov. Spreobernjenje Druzov. 5. Sv. Vendelin. Priporoč.: Priprosti in pastirji. Spreobernjenje judov. Vsi, kterih prošnje še niso uslišane. 6. Sv. Izaija. Priporoč.: Spreobernjenje naj bolj terdovratnih, zlasti na Slovenskem. Odprava vsake nečistosti. Oivernjenje Božjih ropov. 7. Češenje Svete Rešnje Kervi. Priporoč.: Spreobernjenje Turkov. Za vse, ki hudo lakoto terpe. Nemarni in mlačni. 8. Sv. Lizabeta (kraljica Portugalska I. 1336). Priporoč.: Visoki stanovi za vero in v katoliškem duhu postave. Vojaki. Odvernjenje vojsk in rovaratev. 9. Sv. Veronika (nuna 1. 1730). Priporoč.: Deviški stan za potrebno pomoč. Obvarovanje hude ure iti dobra letina. Nevarno bolni. 10. Sv. Felicita s 7 sinovi (1. 150). Stanovitnost mladenčev v čednosti. Uboge vdove. Odpravljenje pijanstva. Listek za raznoterosti. •J* G. Jak. Pfcr, mnogim znani vradnik v pokoju, je preteklo nedeljo po kosilu silo nagle smerti umeri, zadet od mertuda. V tolažbo njegovim prijatlom in avojcem pa bodi povedano, da je v predpražnik av. K. Telesa bil pri spovedi v samostanu. Bog mu daj večni mir. Jim oog na proauje ... tj. v,. pro„, Procesije 8¥. Rejnjega Telesa se v.praznik ss m ljubo zdravje. - Duhoven, da bi na priprosnje N. lj. zarad deževja po Ljubljani niso očitno obhajale, in tudi V vet in mul zveste wi«/