PLANINSKI VESTNIK\ september 2023 PLANINSKI VESTNIK\ september 2023 39 Travnate poljane Vremščice Foto Matej Gabrovec Zaključek: Železniška postaja Črnomelj, 180 m WGS84: N 45,580009°, E 15,191117° Koča: Planinski dom na Mirni gori, 1000 m, telefon +386 40 717 629 Časi: Izhodišče–Planinski dom na Mirni gori 3 h Planinski dom na Mirni gori–Mirna gora 10 min Mirna gora–ŽP Črnomelj 3 h Skupaj 6.10 h Sezona: Vsi letni časi Vodnik: Roman Mihalič: Dolenjska, Bela krajina, Notranjska. PZS, 2012. Zemljevid: Semič z okolico. PZS, 1 : 25.000 Vzpon: Kažipot ob železniški postaji nas usmeri proti betonskim stopnicam, na vrhu katerih se po slabo uhojeni in zara- ščeni poti usmerimo levo ter se vzpne- mo do ceste, na kateri je koridor za pešce označen z modrim pasom. Drži- mo se desno in glavno cesto prečkamo kakih 50 metrov pred avtobusno posta- jo. Tam nas markacije na zadnji strani prometnega znaka usmerijo rahlo levo na pešpot. Pot nadaljujemo skozi gozd. Zahtevnost: Nezahtevna označena pot Oprema: Običajna planinska oprema Višinska razlika: 500 m Izhodišče: Železniška postaja Gornje Ležeče, 500 m. Proga Ljubljana–Seža- na. Iz Ljubljane je vožnje uro in pol, iz Kopra pa slabo uro. WGS84: N 45,666277°, E 14,072194° Zaključek: Železniška postaja Divača, 440 m WGS84: N 45,681624°, E 13,964776° Časi: Izhodišče–Vremščica 1.30 h Vremščica–Famlje 2 h Famlje–Matavun 2 h Matavun–Divača 1 h Skupaj 6.30–7 h Sezona: Vsi letni časi Vodnik: Milan Vinčec: Slovenska Istra, Čičarija, Brkini in Kras. PZS, 2016. Zemljevid: Slovenska Istra, Kras in oko- lica. PZS, 1 : 50.000 Vzpon: Kažipot ob železniški postaji nas usmeri na pešpot proti vasi, kjer zavijemo desno. Za vasjo se počasi vzpenjamo po makadamski cesti do asfaltirane ceste Divača–Pivka. Le-to lovo-bukovi gozdovi pohodnikom veči- no poti zagotavljajo prijetno senco tudi v poletnih dneh. Zahtevnost: Nezahtevna označena pot Oprema: Običajna planinska oprema Višinska razlika: 700 m Izhodišče: Železniška postaja Semič, 319 m. Proga Ljubljana–Metlika, iz Lju- bljane je vožnje približno 2 uri, iz Nove- ga mesta pol ure. WGS84: N 45,643071°, E 15,161916° tju. Gora slovi po pestrem gorskem cvetju, v maju tod cvetejo tudi narcise. Vrh slovi po izjemnih razgledih od Alp do morja. Na vrhu je pogosto vetrovno, posebej v hladni polovici leta se moramo pripraviti z ustre- znimi oblačili. Vzpon na vrh lepo povežemo z obiskom Parka Škocjanske jame. Mirna gora velja za drugi najvišji vrh Bele krajine in je med domačini najbolj priljubljena v zimski polovici leta. Vrh je sicer poraščen z gozdom, razgled na pokrajino pa nam omogoča razgledna ploščad na nekdanjem zvoniku cerkve sv. Frančiška Ksaverija. Ob deloma ob- novljeni cerkvi je planinski dom v lasti PD Črnomelj. Dom je odprt celo leto od srede do nedelje ter ob praznikih. Na Mirno goro vodi več markiranih poti, tako iz Semiča kot tudi iz Črnomlja. Je- Planinski dom na Mirni gori Foto Matjaž Geršič Vremščica je dolg, pretežno travnat gre- ben, ki se razprostira med Pivškim po- doljem na severu in dolino Reke na jugu. Najvišji vrh Velika Vremščica, 1027 m, se imenuje tudi Gora sv. Urbana po cerkvici, ki so jo leta 2009 ponovno postavili domačini na ruševinah prejšnje, zgrajene v 17. stole- Mirna gora, 1047 m Vremščica, 1027 m, in soteska Reke Kočevski rog Visoki Kras PLANINSKI VESTNIK\ september 2023 PLANINSKI VESTNIK\ september 2023 40 Sestop: Od koče sledimo kažipotu proti Črnomlju in na začetku sestopimo po gozdni učni poti. Prečkamo naselje Pla- nina in nadaljujemo po kolovozu, od ka- terega se po slabih 2 km odcepi marki- rana pot na pot, ki nas pripelje v naselje Rodine. Tu je orientacija zaradi številnih križišč, ki so slabše označena, nekoliko otežena. V vasi pot s ceste zavije čez pašnik, ker pa je ograjen, prehod ni mo- žen, zato je potreben krajši obhod po oznakah turnokolesarske poti. Kmalu za Talčjim Vrhom moramo biti pozorni na odcep z makadamske ceste na levo. Pot se nadaljuje skozi gozd, kjer mora- mo občasno obiti podrto drevje. Ko po mostu prečkamo črnomaljsko obvoz- nico, zavijemo desno, medtem ko pot naravnost vodi skozi romsko naselje. Ko po kolovozu pridemo do glavne ceste, se usmerimo proti železniški posta- ji. Krajša pot, kjer lahko zasledimo še nekaj starih markacij, vodi čez glavno cesto po slepi ulici blizu proge, druga pa po pločniku proti centru in nato levo proti železniški postaji. Matjaž Geršič prečkamo travnik in po vaški poti na- daljujemo v Famlje. Na asfaltirani ce- sti zavijemo desno, po 100 metrih pa levo proti cerkvici sv. Tomaža. Pri njej gremo po desni cesti do križišča sredi vasi, kjer si lahko natočimo vodo. Od tod do gradu Školj predlagamo krajšo pot po zgornjem robu soteske, smer nam kažejo oznake za kolesarsko pot 16, opozarjamo pa na oster odcep levo takoj za zadnjo hišo (iz vasi lahko na- daljujemo pot tudi v levo po markirani poti v sotesko, iz katere se po delo- ma zahtevni poti strmo dvignemo do gradu; ta različica je približno pol ure daljša). Za gradom se kmalu odcepimo levo navzdol v sotesko do Reke, ob ka- teri hodimo do ostankov mlinov blizu njenega ponora. Markacijam sledimo navzgor do Betanje, kjer se priključimo učni poti do Matavuna. Od tod imamo mimo čudovitega razgledišča na Veli- ko dolino in Škocjan slabo uro hoje do železniške postaje v Divači. Matej Gabrovec Slednja se priključi makadamski cesti iz Vrčic. Pot nas vodi mimo Kleča, za njim pa se na cestnem križišču usmerimo desno do opuščene kočevarske vasi Škrilj, kjer zavijemo levo na pot in smo v dobre pol ure pri koči. travnatem kolovozu ob ograjenem pa- šniku. Na prvem razpotju zavijemo de- sno, nato pa nas kažipot kmalu usmeri levo po slabše shojeni poti. V bližini nekdanjega postajališča Vreme pride- mo do železniške proge, ki jo previdno prečkamo in tik pod njo zavijemo po cesti desno ob daljnovodu. Malo pred koncem ceste nas slabo vidna puščica na skali usmeri po stezi levo nav- zdol skozi gozd. Ko pridemo iz gozda, samo prečkamo in nadaljujemo vzpon po stezi skozi gozd. Sto višinskih me- trov pod vrhom pridemo na cvetoče travnike, po katerih se vzpnemo do geodetske točke na vrhu. Sestop: Z vrha sestopimo zahodno, na razpotjih se držimo levo. Po eni uri hoje pridemo do ceste, ki smo jo prečkali na vzponu. Zavijemo desno in se po njej dobre četrt ure spuščamo, dokler nas kažipot ne usmeri levo po Mirna gora, 1047 m Vremščica, 1027 m, in soteska Reke Kočevski rog Visoki Kras