»Pogrešamo sodelovanje občanov" O delu potrošniških svetov je bolj malo slišati, čeprav imajo vidno mesto pri delu kra-jevnih skupnosti in so še kako potrebni, saj je njihov osnovni namen zaščita potrošnika v vsej družbeni sferi. Za razgovor smo zaprosili MARJANA BRAUNA, 59-letnega upokojene-ga uslužbenca Zavarovalnice »SAVA«, pred-sednika potrošniškega sveta v krajevni skup-nosti »Hinko Smrekar«, ki se je takole pred-sfavil: • »Naš potrošniški svet šteje pet članov in je bil konstituiran med prvimj na področ-ju občine. Ima že kar tradicijo, saj imamo v svetu zelo delavne člane, ki so bili člani prejš-njega potrošniškega sveta. Sestavljajo ga ob-čani-potrošniki, ki obenem zelo aktivno delajo tudi v SZDL, ZZB NOV, oziroma občinski konferenci ZK«. • »In kako delujete?« • »Ko je zbrana delegacija krajevne skup-nosti ali zbor delovnih ljudi, dajemo pomemb-na vprašanja na dnevni red in tako dobimo mnenja, predloge, ideje, ki jih na sejah nato obravnavamo in formuliramo. Obenem smo vedno prisotni na sejah sveta krajevne skup-nosti. Tako smo že sestavili 5-letni razvojni načrt trgovine v krajevni skupnosti, kjer se zavzemamo za primerno ureditev živilskega trga in novo samopostrežno trgovino po re-konstrukciji Drenikove ceste, radi pa bi imeli tudi trgovino z galanterijo in železnino ter javno telefonsko govorilnico. Naredili smo predlog dežurstva trgovin, rešujemo vloge obrtnikov za dodatno zaposlitev delavcev ter dajemo mnenja o izpraznjenih poslovnih pro-storih glede narnena dejavnosti.« • »In s čim se trenutno ukvarjate?« • »Na prvi seji bomo načeli vprašanje cen na živilskem trgu, saj je pri nas vse dražje kot na osrednji ljubljarcski tržnici. Verjetno so preprodajalci pri nas našli zatočišče, zato bomo celotno vprašanje preskrbe raziskali. Obenem bomo skušali najti nove prodajalce.« • »Ali občani sodelujejo s potrošniškim svetom?« • »Zaenkrat še nismo prejeli nobene pri-tožbe od občanov. Verjetno je prav v dobri založenosti in solidni postrežbi v trgovinah iskati vzrok za »zadovoljstvo«. Sicer pa smo pripravljeni vsako pritožbo obravnavati in dati občanu ustrezen odgovor, oziroma ga za-ščitati.« • Ob koncu velja zapisati, da 5-članski po-trošniški svet ne more opraviti vsega dela na področju krajevne skupnosti. Ne gre le za kri-tiko, oziroma pritožbe, temveč bi občani lah-kopomagali s svojimi predlogi in željami, s tem pa bi potrošniški sveti lahko še bolje za-živeli. Franci Rozman