Profesor Vadnjal. Višii šolskl svet za Sloveniio fe institiiciia ki nravzaorav vodi in ureia slovensko šolstvo. kaiti novcrieni-štvo za uk \n bofočastie doslei ni imelo ali volie ali časa da b' nokazalo svoie obzorie. Zeanilo ie sva>e ude le v strankarske namenc. teiti dosedanjii noveriicnik se ie čutil na ?voi^m ooverierrišikern stolčku vedtio boli 7a nriioadirka i>olitične stranke kot za šolntka. Zato bi na nri^akovali. da bi bil vsal višji šolski svet tak, da bi mu lahko zaunaii v važnih časih do r>revratu svdio 5o!sko lad-ro. Toda kakoir ni imelo učitelistvo besede ori ustr.niientu v:.šieFa Solske?a sveta. tako ni dtebila ta instjtuciia svo)Pira krmania oo.oreudarienem oredloeu vriteJistva amnajč no rr«:losti Virstovškovi. ki ro izbral za ta nose! svoie^a nekdaniesra tovariša iz praškesra akajjemskeea društva »Triflava«. Ko ie iavnosf zvedela za Vadnialovo jrnfj^avanie za oredsedrrika višieira §olsheva sveta ie mislil vsakdo da ere za neslano Vrstovškovo šalo. a šlo ie za resnico. k'i so se čudili celo Vrstovškovi poHtični rv-jvržencv. ki se ie niso znali drus»ače razlaeati kot z Vrstovškovo trmo. češ da ;c hote! DOtkazati s tem med normalnimi lisidmi nemopočim imenovaniem svoio moč. Tako se - ie prihulil na čelu višiega Solskesra sveta človek. ki mu Drlmaniku- *>'o razen zmožnosti še vse druee last- nosti za tako važno mesto. Nani snada mcž s točnim Doznatiiem vsepj Šolstva. rpsen. stvaren vzviše.n nad osebnim ma- šfevaniem. i^reudaren in trden v načeJih. Z Vadnialom pa -*i dobilo uo:.telistvo za nredsednika človeka njioti kateremu se ie že drutrič enerrično nrotestiralo on vladi. Unamo da by sedanii vladi več na ur&;e- ncm šolstvu in složnem delovaniu uč;teli- stva kot iia nr^šniah in solzah človeika. ki ip noka^al z nekatarimj nastopi da ne oo- /na namr:m:tivnei5ih nravil o dostolnosti. Človek ki erozi z meči vsakemu kdor dvoini 'ško mesto ne snada nani in ne ¦^služi druceca. kot da se ca nožene na- zai rned ^olske kloni kier lahko nanrei orrtakri wUe nred učenrj kot -iih te nek- dai v Novem inestu. ali oa v Gradcu. Ju- coslaviie nisrno orborili za to da bi na- čefoval vi.šiemu šo-lskemai svetu človek !>od katere^a vodstvom se ie smelo ne- niotenrv zahtr3vali odslovitev učiteliice sa- nio za to ker te Srbkinia. ali na zato. da bi v&dili naše šolstva Mudie ki hočeio do- knmentirati svoio znača;nnst s prinrav- nostjo kar k 3 političnim strankam. Ko hi vpdtl Verstovšek. da ^a ie niecov liub- Itenec izdal koniai se mn ie malo zazibal nnverieniški stolec. in da ?p nosi! nanrodai svoje ,,moči" k dT. Lončarju bi se tudi ma- lr> nonraskal nad tem svoiim onrodom. ki ?a ie oredlaeal nred svomtn odhodoiin iz vladne oalače za dvorne.^a svetnika. ča ^a malo ootilača za mnn^e nreiskave. ki ^ 'e naortil višii šolski svet v zadniem j-asu nanTednim učiteliem. Mi smo nače- '°mn nroti temu staremu naslovu. a če že •^oira ostati ea nai dobe zaslužni možiie. Kr-iviiih kunčfi in mešetarii ne nrizna- ^nio niki(!r. naimani na v šolstvu. ki iv,->rj temeli narodne^a živlienia. Da ga ne zastrumiTe nanravite red v šoli in od- ^ranite t-Joveka ki ea smatra učitelistvo ¦;^ ^"'p izzivanfe ako ostane §e na Dred- ¦^c!n:škem mestu. Naša det>HtacMa >e fo- vorila. zdai ic na vas nredstavniki vlade, Ja nokažete svoin vnetost za re