KLIC TRIGLAVA V danaSnji Številki: LOV NA ČAROVNICE V SLOVENIJI 351 AVGUST 1968 P/5/nA uredniku DUNAJSKI KOROTAN G. urednik' V julijski Številki vaSega lista sem brala članek Leva Detele "Korotan brez koroških študentov". Zbodle so me predvsem naslednje besede: "Pritožujejo se katoliški študentje iz domovine, ki jih je pater na Dunaju materialno izkoriščal, namesto da bi jim nudil o-lajšanja..." To prav gotovo ne drži. Zadostuje naj samo moj primer, čeprav bi jih lahko naštela še več. Letos že drugič v poletnih mesecih bivan v Korotanu. Tukaj uživam vse ugodnosti in največjo gostoljubnost in to za kar se da majhno plačilo. Ce ne bi bilo Korotana in patra Tomažiča, bi mi bilo zaradi slabih finančnih možnosti to onemo gočeho. Mislim, da temu res pod nobenim pogojem ne moremo reči materialno izkoriščanje. ANKA AŠKERC Z vjek vetrov V slovenskem Narodnem odboru je zadnje čase prišlo do naslednjih sprememb: Za odborovega II. tajnika je bil imenovan dr Ljubo Sire kot predstavnik Slovenske demokratske stranke. Kot I. tajnik ostaja g. Miloš- Stare, predstavnik Slov. ljudske stranke. Izpraznjeno mesto člana pok. dr. Jelenca ostaja zaenkrat nezasedeno. Novi člani so postali gg. Feliks U-rankar (SDS) in dr. Tine Debeljak (SLS), Alojzij Zupan pa kot tajnik Zveze liberalov iz Slovenije, ki je članica Liberalne internacionale. Milovan Djilas se nadeja, da bo jeseni obiskal tujino. Doslej mu je bilo večkrat odbito, da bi dobil potni list. a končno mu je bilo rečeno na merodajnem mestu, da ni več legalnega zadržka, da lista ne bi dobil. Vrnili so mu tudi rokopise, ki jih je pisal v zaporu. Slovenska škofa dr Držečnik in dr Jenko bosta obiska la slovenske izseljence. Prvi odpotuje 23. avgusta v Sev. Ameriko, kjer bo med drugim tudi prisostvoval proslavi 75-letnice ustanovitve clevelandske župnije sv.Vida. Dr Jenko pa bo oktobra odšel v Avstralijo, kjer bo blagoslovil novo cerkev sv.Cirila in Metoda v Melbournu. Devetdesetletnico rojstva je obhajal apost. protono-tar Dr.Jakob Ukmar v Trstu. Njegovo življenje je tesno povezano s slovensko narodno manjšino v Italiji. Vzdrževal je dobre stike s pok. papežem Janezom. Osemdeset let je dočakal v Rimu č. g. Marko Kranjc znani politični in prosvetni delavec pred vojno. UD. avgusta bo obhajal šestdesetletnico rojstva Msgr. Ignacij Kunstelj, bivši slovenski župnik v Angliji in sedanji vrhovni dušni pastir za izseljence. Nedavno se je mudil na daljšem obisku v Južni Ameriki, kjer je bil povsod zelo lepo sprejet. Na slovenski gimnaziji v Celovcu je bilo minulo šolsko leto vpisanih 405 učencev in učenk. Največji problem za to šolsko ustanovo še vedno predstavlja pomanjkanje lastnega šolskega poslopja. Na merodajnem mestu je bilo pismeno potrjeno, da je zemljišče že kupljeno. IV.tabora slovenske zamejske mladine, ki se je letos vršil v Gorici, se je to pot prvič udeležila tudi delegacija Zveze mladine Slovenije. V zaključni resoluciji je bilo rečeno, da želi zamejska slovenska mladina vzdrževati z mladino v Sloveniji neposredni stik, in da želi biti v pokoncilskem duhu odprta. Da zato hoče, da odpadejo predsodki preteklosti in se ustvari demokratično in prijatelj sko sožitje med mladino z različnim svetovnim nazorom in gledanjem v skrbi za slovenstvo. Pod skupnim uredništvom dr. Vodopivca in dr. Janežiča je v Trstu izšel osmi zbornik ' Kraljestvo božje', ki ga je moč smatrati kot slovenski doprinos v akciji za krščansko zedinjenje. Apostolska administratura Subotica je postala nova katoliška škofija v Jugoslaviji. Svečanosti se je poleg kar dinala Seperja udeležil tudi pravoslavni vladika. V deželnem svetu avtonomne dežele Furlanije-Ju= lijske krajine so razpravljali o programski izjavi predsednika deželne vlade dr Berzantija. V svojem odgovoru je ta potrdil obvezo deželnega odbora, da bo vztrajno zahteval od države primerne ukrepe za nerešena vprašanja, ki zadevajo slovensko manjšino v tržaški in goriški pokrajini. S tem pa predsednik vlade ni zanikal obstoja Slovencev tudi v videmski pokrajini. Nasprotno, dal je vedeti, da pač zato niso posebej omenjeni, ker niso organizirano predočili svojih potreb in postavili svojih zahtev. j; ■ ' ■' '......: : : ....... “ V. Levstik: Tri pisma k narodni spravi RI„ 1968 4os„a,i Vsebuje pismo zdomskemu slovenstvu in dve odprti pismi v Ljubljano. Tudi ta publikacija je prispevala k temu, da je avtor predmet tolikih napadov domovinskega tiska. Brošura se dobi v zamejskih knjigarnah ali pri avtorju(Via S.Croce in Gerusalemme 40, Roma, Italy), enako tudi pri Založbi Slovenske Pravde(76Graeme Road, Enfield, Middx., England). Cena: 400 lir, 20 Schillingov, v Angliji 6/-. POLITIČNO NEODVISNI KLIC TRIGLAVA LONDON, 9. AVGUSTA 1968. LETO XXI. ŠTEV. 351. LOV NA ČAROVNICE "Republiški sekretariat za notranje zadeve in republiško javno tožilstvo sta storila korake, da se vprašanje vojnih zločincev v skladu z zakonom o amnestiji in z novelo zakonika o kazenskem postopku ponovno pregleda ter dosežejo ustrezne dopolnitve in popravki", je izjavil republiški sekretar za notranje zadeve Slavko Furlan 28. junija v ljubljanski republiški skupščini. To je bil zaključek odgovora na interpelacijo poslanca Ceneta Matičiča v zvezi s pisanjem slovenskega režimskega tiska proti "vojnemu zločincu" Vinku Levstiku, hotelirju v Rimu. Na Slovenskem torej še vedno preganjajo čarovnice. Kljub temu, da imajo sami na vesti 12.000 domobrancev, pobitih brez vsakega sodnega postopka, kljub temu, da bi lahko marsikateremu režimcu sodilo mednarodno sodišče za umore zavezniških padalcev v teku zadnje vojne. Toda človeška nesramnost ne pozna meja, kadar je treba skriti lastni zločin in zadovoljiti lastnemu pohlepu in nadutosti. To je namreč bistvo vse te časopisno-parlamentarne gonje zadnje mesece proti Vinku Levstiku (gl. KT 348). Dokler je bil ta tiho in ni vprašal lokalnih re-žimovcev, zakaj vendar ne pozidajo šole v Slemenu, ki so jo med revolucijo požgali (in dosledno požig naprtili Lahom!) in obenem ponudil svojo pomoč za pozidavo, ni bilo nič narobe. Lasje pa so se pričeli ježiti in strah je napolnil njihove hlače, ko se je v emigraciji čul glas, da je vendar skrajni čas, misliti na narodno spravo. In tu je dobrodošel vsak "zločin". Saj ni važno, če ga je zagrešil kak drug Levstik ali če obtoženega Levstika tedaj sploh ni bilo v tistem o-kolišu in slično. Torej čisto po receptu Frančka Sajeta in njegovega "Belogardiz ma". Ce ne bi vsega tega stalinizma doživljali že med vojno in po njej, človek ne bi verjel, da je vse to še mogoče v teh časih. Na žalost pa je tako. In nič ni zaleglo Levstikovo pismo v Ljubljano merodajnim oblastem, kjer je dokazilno in z navedenimi pričami izpodbijal časopisne obtožbe. Gre pa ob vsem tem seveda za nekaj bolj važnega kot pa je zgolj preganjanje ene same osebe. Ko namreč na Češkoslovaškem kljub strahotnemu sovjetskemu pritisku odgovorno nadaljujejo z rehabilitacijo žrtev nekdanjega stalinizma in poskušajo odgovoriti, če je mogoče napraviti komunizem človeški in civiliziran politični sistem, v katerem bo prostora za vse, ki ljubijo domovino, se stalinistični pigmejci na Slovenskem trudijo, da pred lastnimi državljani in tujino še bolj umažejo slovensko ime. Kot da ne bi bilo prelite krvi že dovolj! Ciril Zebot je umestno vprašal: "Kako dolgo bo vlada v Ljubljani še dopuš- čala, da se pereče in nujno vprašanje rehabilitacije slovenskih žrtev stalinizma še naprej odlaša z novim zastrupljanjem od strani zakrknjenih lokalnih stalinistov, ki ali imajo slabo vest ali pa ne morejo pozabiti, da so se jim za likvidacijo izbrane žrtve drznile upreti." In še: "Po lastnem priznanju je partija tako imenovani osvobodilni boj od vsega početka usmerjala z vidika revolucionarne 'zadnje etape', t. j. nasilne eliminacije vnaprej označenih nasprotnikov prisilne bolj še vizacije (takrat stalinizacije) Slovenije v času njene najhujše narodne stiske. Zaznamovane žrtve in velik del slovenskega ljudstva se je tistemu bratomo-rilstvu in napovedani boljševizaciji uprl. Odtod. Vaške straže in pozneje domobranstvo. Vse drugo je bilo postranskega pomena". Že pred mnogimi leti smo se zavzeli za narodno spravo. Sklicevali smo se na Lincolnov primer v ameriški državljanski vojni, ko je bilo obema stranema priznano, da sta se borili iz prepričanja, da gre za pravo smer. Le tako je bilo mogoče zaključiti državljansko vojno in položiti nove temelje Združenim državam Amerike. Vprašujemo: mar slovenskih komunistov ni pred svetom in zgodovino resnic sram, da hipokritsko podpirajo Cehe in Slovake, sami pa se v isti sapi vračajo nazaj v stalinizem in ne priznajo, da so končno sami krivi, če je tekla tudi njiho va kri, potem ko so se odločili za "zadnjo etapo" ? Ali jih ni nič sram, da so jih že močno prehiteli Cehi in Slovaki, ki so še pred nekaj meseci ječali v stalinizmu, kljub temu, da so naši komunisti imeli daleč v