Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih GLASBENA UMETNOST V OSNOVNI ŠOLI IN GLASBA V GIMNAZIJI 1 Zbirka Smernice za uporabo digitalne tehnologije ISSN 2784-5648 Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih glasbena umetnost v osnovni šoli in glasba v gimnaziji Publikacija je posodobljena verzija gradiva Smernice za uporabo IKT pri predmetih glasbena umetnost v osnovni šoli in glasba v gimnaziji ( 2016). Avtorja: dr. Inge Breznik, Zavod RS za šolstvo in Daniel Eyer, Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana, Glasbena šola Franca Šturma Urednica: dr. Inge Breznik Jezikovni pregled: Mira Turk Škraba Izdal in založil: Zavod RS za šolstvo Predstavnik: dr. Vinko Logaj Urednica založbe: Andreja Nagode Spletna izdaja, 2. verzija Ljubljana 2021 Publikacija ni plačljiva. Publikacija je dosegljiva na: www.zrss.si/pdf/DTsmernice_glasba.pdf ------------------------------------------------------- Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 67310595 ISBN 978-961-03-0556-9 (PDF) ------------------------------------------------------ 2 Vsebina A – Izpis iz učnega načrta, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetih GUM v OŠ in GLA v GIM ………………………. 4 A1 – Izpis iz učnih načrtov, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu glasbena umetnost za osnovno šolo ………………………………………………………………...…. 4 A2 – Izpis iz učnih načrtov, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu glasba v gimnazijskih programih …………………………………………………………. 5 B – Dodatni didaktični napotki za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih GUM v OŠ in GLA v GIM ..………………………………………………………... 6 B1 – Pregled izbranih (možnih) dejavnosti učencev/dijakov z osmišljeno uporabo digitalne tehnologije pri predmetih GUM v OŠ in GLA v GIM ……………………………………………....…………. 6 B2 – Seznam obstoječih e-gradiv in e-storitev oz. dostop do njih za predmeta GUM v OŠ in GLA v GIM ……………………………………..…………………… 7 Opomba V gradivu so uporabljene kratice: - OŠ – osnovna šola; - GIM – gimnazija; - GUM – glasbena umetnost; - GLA – glasba; - IKT – informacijsko-komunikacijska tehnologija. 3 A Izpis iz UN, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetih GUM v OŠ in GLA v GIM Kurikularna prenova na srednješolskem (2008) in osnovnošolskem (2011) nivoju je prinesla vključitev oz. opis razvoja digitalne kompetence v okviru vseh učnih načrtov. Tako si sodobnega pouka glasbe ne znamo več predstavljati brez digitalne tehnologije. Cilji in vsebine učnega načrta za GUM v OŠ in glasbo v gimnazijah omogočajo veliko možnosti za smiselno rabo digitalne tehnologije pri pouku. V skoraj vsaki glasbeni učilnici je nameščen računalnik z različnimi izhodnimi enotami (npr. internetna povezava, projektor, interaktivna tabla, MP3/MP4 predvajalnik, MIDI klaviatura). Spodbujamo rabo prenosnih, tabličnih računalnikov in pametnih telefonov. A1 Izpis iz UN, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu glasbena umetnost za OŠ Splošni in operativni cilji v UN (Holcar, Ada idr. 2011. UN OŠ: Glasbena vzgoja. Ljubljana: MŠŠ, ZRSŠ.) izpostavljajo smiselno in kritično rabo digitalne tehnologije, ki učence usmerja k samostojni rabi digitalne tehnologije (minimalni standard), samostojnemu učenju in kritični presoji. Učitelj naj izbira programska, spletna okolja, ki so primerna tako za začetnike kot tudi za bolj izkušene uporabnike. Pri učencih naj poglobljeno razvija digitalno kompetenco na področju informacij1 in komunikacije,2 uvajamo pa jih tudi na področjih ustvarjanja vsebin,3 varnosti4 in reševanja problemov.5 Spodbuja naj učenčevo samostojno delo z digitalno tehnologijo (npr. iskanje, shranjevanje in obdelava podatkov, informacij, zvočnih in video posnetkov na spletu, uporabo interaktivnih e-gradiv, e-učbenikov, aplikacij, spletnih učilnic ter različne brezplačne programske opreme na spletu). 1 Učenci s pomočjo spletnih brskalnikov iščejo informacije o glasbi, skladateljih, umetniških obdobjih, znajo primerjati različne vire, oceniti kredibilnost informacij in med temi izbrati ustrezne, jih naložiti, označiti in shraniti. 2 Učenci uporabljajo različna digitalna orodja za spletno komunikacijo (npr. e-pošta, forumi v spletnih učilnicah, socialna omrežja), upoštevajo spletno etiko, posredujejo in delijo informacije (npr. o glasbi, skladateljih), vire znanja, vsebine ter znajo oblikovati svojo spletno identiteto. 3 Učenci ustvarijo digitalno vsebino v različnih formatih (npr. besedilo, slike, videe, zvok). 4 Učenci pridobijo temeljno znanje o zasebnosti na spletu ter se zavedajo vpliva rabe tehnologije na njihovo zdravje in okolje. 5 Učenci znajo prositi za pomoč in podporo pri tehničnih težavah. 4 A2 Izpis iz UN, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu glasba v GIM Na srednješolskem nivoju je uporaba digitalne tehnologije nuja, saj so dijaki v rokovanju s sodobno tehnologijo zelo spretni, hkrati pa so v razvojnem obdobju, ko je glasba pomemben element njihove identifikacije. Splošni in operativni cilji UN (Žvar, Dragica idr. 2008. Glasba: GIM: Ljubljana: MŠŠ, ZRSŠ.) vključujejo digitalno tehnologijo v sklopu področij ustvarjanja in glasbenega jezika prek raziskovanja možnosti izražanja glasbenih vsebin, snemanja lastne glasbe, poznavanja in uporabe virov, informacij o glasbi, razvoja kritičnega mišljenja in zavedanja o vplivu medijev in medijske manipulacije. Dijaki naj prednostno razvijajo digitalno kompetenco na področjih ustvarjanja vsebin,6 varnosti7 in reševanja problemov8 kot tudi na področjih informacij9 in komunikacije,10 ker so slednje v osnovi že razvili v okviru osnovnošolskega izobraževanja. Digitalna tehnologija je na področju glasbe povzročila velike spremembe v načinu izvajanja, komponiranju,11 kupovanju in izmenjavi glasbe. Glasba vseh oblik, žanrov in tradicij je na internetu naenkrat dostopna vsem oz. je v skupni rabi. Zato je toliko bolj pomembno, da dijake navajamo na kritično in varno rabo digitalne tehnologije ob upoštevanju in zaščiti avtorskih pravic glasbenih ustvarjalcev ter izvajalcev. 6 Dijaki ustvarijo digitalno vsebino v različnih formatih (npr. besedilo, slike, videe, zvok). Kljub temu da učni načrt za glasbo ne opredeljuje uporabe različnih licenc, poseganja v odprte programe in programiranja v različnih jezikih, dijake spodbujamo k razvoju teh veščin pri pouku. 7 Dijake uzaveščamo o zasebnosti na spletu, vplivu rabe tehnologije na njihovo zdravje in okolje ter o pomenu zaščite učenčevih naprav (npr. nameščanje in posodabljanje antivirusnih programov) ter zaščite sebe in drugih pred spletnim nasiljem. 8 Dijaki kreativno uporabljajo digitalno tehnologijo, pri čemer samostojno rešujejo tehnične probleme ter razumejo delovanje različnih spletnih orodij za razreševanje konceptualnih problemov. 9 Dijaki s pomočjo spletnih brskalnikov iščejo, razvrščajo, urejajo, analizirajo, primerjajo ter kritično vrednotijo informacije ter ocenijo njihovo ustreznost in kredibilnost. 10 Dijaki uporabljajo različna spletna orodja za komunikacijo ob upoštevanju spletne etike. 11 Glasbo lahko s pomočjo računalnika, tablice ali pametnega telefona izvaja in ustvarja vsak, tudi če je glasbeno nepodkovan. 5 B Dodatni didaktični napotki za uporabo digitalne tehnologije pri predmetih GUM v OŠ in GLA v GIM Uporabo digitalne tehnologije lahko načrtujemo pri: • ugotavljanju predznanja učencev (npr. uporaba e-učbenikov ter različnih spletnih virov, spletnih učilnic, ustvarjanje kvizov, vprašalnikov z orodji, npr. Socrative, Kliker, Mentimeter, Google Forms, MS Forms), • usvajanju novih pojmov (npr. uporaba spletnih gradiv, virov ter podatkovnih baz s spleta, ustvarjanje in reševanje učnih listov, didaktičnih predlog, kvizov, križank, interaktivnih gradiv s pomočjo različnih orodij, ustvarjanje in uporaba podkastov, video in avdio posnetkov), • preverjanju in ocenjevanju znanja, • domačem delu (npr. s programom Audacity snemanje, urejanje in montiranje zvoka s sliko ali brez nje , z Active Presenter ustvarjanje videoposnetkov), • sodelovalnem in projektnem delu ter komunikaciji z učenci in med njimi (npr. sodelovanje v forumu, pri dokumentih, npr. Google Drive, Padlet, uporaba Moodle), • zbiranju dokazov oz. predstavitvi rezultatov dela (npr. oblikovanje miselnih vzorcev, pojmovnih map s pomočjo Creately, Coggle). B1 Pregled izbranih (možnih) dejavnosti učencev/dijakov z osmišljeno uporabo digitalne tehnologije pri predmetih GUM v OŠ in GLA v GIM Slovenska literatura o rabi digitalne tehnologije pri pouku glasbe je skromna (Breznik, I. 2015. »Sodobna tehnologija pri pouku GUM: raziskava med učitelji glasbe v slovenskih OŠ v letih 2009/10 in 2013/14«. e-Šolska torba. Ljubljana: ZRSŠ; Kern, M. 2013. »Tablični računalnik – glasbeni inštrument z motivacijo«. SIRIKT 2013; Kozmus, M. 2009. »Uporaba podcastov in videocastov pri pouku glasbe«. SIRIKT 2009). Izpostavljamo literaturo, ki spodbuja posameznika k razvoju lastnih digitalnih kompetenc: - DigComp 2.1: Okvir digitalnih kompetenc za državljane (prevod). 2017. Ljubljana: ZRSŠ. https://www.zrss.si/pdf/digcomp-2-1-okvir-digitalnih-kompetenc.pdf - Okvir digitalnih kompetenc za izobraževalce (prevod). 2018. Ljubljana: ZRSŠ. https://www.zrss.si/digitalnaknjiznica/DigCopEdu/ 6 B2 Seznam oz. dostop do obstoječih e-gradiv in e-storitev za predmeta GUM v OŠ in GLA v GIM LEGENDA SIMBOLOV spletna stran poslušanje video gradivo izvajanje zvočni posnetek ustvarjanje animacija dokument aplikacija računalniški program plačljivo dostopno z osebnim računalnikom gradivo v slovenskem jeziku gradivo v nemškem jeziku dostopno s pametnim telefonom gradivo v angleškem jeziku dostopno s tablico gradivo v hrvaškem jeziku 7 UČNI NAČRTI, E-UČBENIKI, DIGITALNA GRADIVA IME IN PRIPOROČLJIV UPORABNO PRI VRSTA OPIS JEZIK HIPERPOVEZAVA DOSTOP DEJAVNOSTI UČNI NAČRT GUM OŠ Učni načrt za osnovnošolski predmet glasbena umetnost UČNI NAČRT GUM, Učni načrt za dvojezični osnovnošolski predmet glasbena umetnost DVOJEZIČNA OŠ UČNI NAČRTI – IZBIRNI Učni načrt za osnovnošolski izbirni predmet 3. VIO: ansambelska igra, glasbena PREDMETI IZ dela, glasbeni projekt GLASBE OŠ UČNI NAČRT Učni načrt za neobvezni izbirni osnovnošolski predmet umetnost UMETNOST OŠ UČNI NAČRT GLASBA SŠ IN Učni načrt za gimnazijski predmet glasba GIM UČNI NAČRTI Učni načrti za glasbeno izobraževanje GŠ I-UČBENIK ZA GLASBENO Interaktivni učbenik za GUM 8. r. v OŠ UMETNOST 8 I-UČBENIK ZA GLASBENO Interaktivni učbenik za GUM 9. r. v OŠ UMETNOST 9 8 I-UČBENIK ZA GLASBO V Interaktivni učbenik za glasbo v gimnaziji GIMNAZIJI UČIMSE.com Interaktivne naloge za vse razrede osnovne šole (ZMK) ROKUS KLETT Gradiva za učitelje (ROKUS) SODELOV@LNI Gradiva za učitelje glasbe za izobraževanje na daljavo (spletna učilnica za CA GLASBA glasbenike ZRSŠ) ZBORI IN VOKALNA GLASBA IME IN PRIPOROČLJIV UPORABNO NA VRSTA OPIS JEZIK HIPERPOVEZAVA DOSTOP PODROČJU UPEVANJE Upevalne vaje za otroke (Sing! Voice studio) OGREVANJE Ogrevanje zbora (Cicinati Childen's Choir) MPZ UPEVANJE Upevanje s pesmijo Havana (Cheryl Porter) UPEVANJE OPZ in MPZ – upevanje (Akademija za glas) POTUJOČA MUZIKA 2017 POTUJOČA MUZIKA 2017, posnetki po glasovih (JSKD) 9 ORKESTRI IN SIMFONIČNA GLASBA IME IN PRIPOROČLJIV UPORABNO NA VRSTA OPIS JEZIK HIPERPOVEZAVA DOSTOP PODROČJU INSIDE THE ORCHESTRA Spoznaj orkester DSO KIDS Dallas Symphony Orchestra predstavlja glasbila NY Philharmonic Bolero na daljavo BERLINER Digitalna koncertna dvorana PHILHARMONIK ER CARNEGIE HALL Zvočni in video posnetki PHILHARMONIJA Posnetki posameznih inštrumentov za ustvarjanje glasbe (Filharmonija London) UPORABNE SPLETNE STRANI ZA IZOBRAŽEVANJE GLASBE NA DALJAVO IME IN PRIPOROČLJIV UPORABNO NA VRSTA OPIS JEZIK HIPERPOVEZAVA DOSTOP PODROČJU CLASSICS FOR Različne glasbene igre za otroke KIDS POJMOVNIK TEORIJE GLASBE Didaktično gradivo za učenje in poučevanje teorije glasbe (FF UNI LJ) 10 MUSICTHEORY.NET Glasbena teorija MUSICTHEORY.NET TOOLS Različni programi za učenje teorije glasbe Musictheory.net Vaje za nauk o glasbi EXERCISES Klasična glasba, razložena na zabaven način (npr. opere v 5 minutah v izvedbi DO RE MIKRO z lego kockami) MIDNIGHT MUSIC Spletna stran z didaktičnimi idejami in pripravami za pouk glasbe IMSLP PETRUCCI Digitalna knjižnica z notnim gradivom in zvočnimi primeri MUSIC LIBRARY MUSOPEN Digitalna knjižnica z notnim gradivom in zvočnimi primeri FREESCORES Digitalna knjižnica z notnim gradivom PROJECT Odprtokodni avdio posnetki GUTENBERG GLASBENA Spletna stran Tadeje Mraz Novak (OŠ Kašelj) UČILNICA GLASBENA Spletna stran Žiga Kerta (OŠ Predoslje pri Kranju) UČILNICA GLASBENA Spletna Valentine Ugovšek (OŠ Brezovica pri Ljubljani) UČILNICA GLASBENA Spletna stran Vatroslava Tomaca (OŠ Oskarja Kovačiča) UČILNICA 11 GLASBENA Spletna stran Elene Sedmak (OŠ Cvetka Golarja) UČILNICA CLASSCENTRAL Seznam spletnih seminarjev o glasbi HIŠA KULTURE Spletna učilnica Hiše kulture Celje CELJE BEETHOVEN ZA Beethovnovo življenje in glasba, pripravljena za otroke (Beethoven Haus OTROKE Bonn) SPOMIN Igra spomin z glasbili (Digitalpuzzle.net) PINTEREST Različne ideje za izdelovanje glasbil TEČAJ DOMA S Spletna stran s tečaji kitare za začetnike in nadaljevalce ter izdelovanje KITARO preprostih glasbil (avtor Daniel Eyer, GŠ Franca Šturma) Glasbene igre spomin (avtorica Mateja Kuharič, OŠ dr. Jožeta Pučnika SPOMIN Črešnjevec) PREDSTAVITEV Predstavitev glasbil (avtorji učitelji slovenskih glasbenih šol) GLASBIL ONLINE SOUND Zbirka spletnih programov za glasbenike AND MUSIC TOOLS CORNERSTONE Seznam glasbenih iger za otroke 12 DIGITALNA ORODJA ZA KOMUNIKACIJO PRIPOROČLJIV UPORABNO NA VRSTA IME IN HIPERPOVEZAVA OPIS JEZIK DOSTOP PODROČJU ZOOM Program za videokonference s prilagodljivim zvokom; 40 min brezplačno Orodje za videokomunikacjo, odlično deluje ena na ena; s skupinami so SKYPE težave MICROSOFT TEAMS Microsoftovo orodje za videokomunikacijo JITSI MEET Videokomunikacijski program, ki deluje neposredno v brskalniku; Arnes ga je integriral v Arnesove učilnice na Moodlu BIG BLUE BUTTON Videokonferenčni program, ki deluje neposredno v brskalniku, je prilagojen šolam, brezplačen, treba ga je namestiti na lastni strežnik GOOGLE MEET Videokomunikacijsko orodje, vezano na Google; deluje v brskalniku Orodje za instrumentalni pouk s posebnimi DOOZOO funkcijami za glasbenike; deluje v brskalniku MOODLE Spletna učilnica (ARNES) GOOGLE CLASSROOM Spletna učilnica (GOOGLE) GOOGLE DRIVE Shramba v oblaku (GOOGLE; 15 GB brezplačno) ONE DRIVE Shramba v oblaku (MICROSOFT) 13 WE TRANSFER Izmenjava gradiv (do 2 GB) FILESENDER Arnesovo orodje za izmenjavo gradiv (do 100 GB) DIGITALNA ORODJA ZA PRIPRAVO GRADIV PRIPOROČLJIV UPORABNO NA VRSTA IME IN HIPERPOVEZAVA OPIS JEZIK DOSTOP PODROČJU MUSESCORE Odprtokodni notatorski program Spletni notatorski program FLAT.IO Spletni notatorski program NOTEFLIGHT Profesionalni notatorski program SIBELIUS FINALE Profesionalni notatorski program DORICO Profesionalni notatorski program NOTATE ME Mobilni notatorski program SYMPHONY PRO Mobilni notatorski program 14 AUDACITY Odprtokodni avdio urejevalnik OCENAUDIO Odprtokodni avdio urejevalnik Profesionalni avdio urejevalnik ADOBE AUDITION ARDOUR Odprtokodni digitalni glasbeni studio AUDIOTOOL Spletni digitalni glasbeni studio Digitalni glasbeni studio (60 dni brezplačno) REAPER Digitalni glasbeni studio CUBASE PRO TOOLS Digitalni glasbeni studio SODAPHONIC Digitalni glasbeni studio GARAGE BAND Digitalni glasbeni studio (APPLE) N-TRACK STUDIO Digitalni glasbeni studio FL-STUDIO MOBILE Digitalni glasbeni studio OPENSHOT Orodje za urejanje video posnetkov 15 DAVINCI RESOLVE Orodje za urejanje videoposnetkov, osnovna verzija brezplačna ACTION DIRECTOR Orodje za urejanje video posnetkov Orodje za snemanje ekrana in urejanje video posnetkov CAMTASIA PREZI Spletni program za ustvarjanje predstavitve XMIND Orodje za ustvarjanje miselnih vzorcev COOGLE Orodje za ustvarjanje miselnih vzorcev SOCRATIVE Podajanje povratnih informacij in preverjanje znanja MENTIMETER Podajanje povratnih informacij in preverjanje znanja KAHOOT Podajanje povratnih informacij in preverjanje znanja PADLET Podajanje povratnih informacij in preverjanje znanja ACAPELLA Snemanje in urejanje večglasja 16 DIGITALNA ORODJA Z VIRTUALNIMI GLASBILI PRIPOROČLJIV UPORABNO NA VRSTA IME IN HIPERPOVEZAVA OPIS JEZIK DOSTOP PODROČJU KLAVIATURA Spletna klaviatura DRUM MACHINE Ustvari bobne z različnimi zvoki SEMI CONDUCTOR Dirigiraj orkestru FREDDIE METER Koliko Freddieja Mercuryja je v tebi? A.I. DUET Duo z umetno inteligenco BEAT MAKER Bobni »v tabeli« ISLE OF TUNE Ustvarjanje glasbe na otoku; tudi kot aplikacija za iPhone SAMPULATOR Tipkovnica kot sintetizator TYPATON Kako se slišijo črke? AUTOCHORDS Sestavi avtomatsko zaporedje akordov GOOGLE Zbirka poskusov v povezavi z glasbo CREATABILITY 17 CHROME MUSIC LAB Zbirka poskusov v povezavi z glasbo LOOPIMAL Ostinato z živalmi WDR KLANGKISTE Glasbene igre STEVE REICHS Nauči se skladbo Clapping music Steva Reicha CLAPPING MUSIC PLINK Skupna spletna improvizacija PATATAP Črke na tipkovnici proizvajajo zvoke in slike JAMSTUDIO Izberi različne akorde in glasbila ter ustvari svojo pesem (FLASH!) GROOVE PIZZA Ustvari svoje ritme v krogu AQWERTYON Tipkovnica kot MIDI klaviatura SEAQUENCE Eksperimentalno skladanje glasbe z živimi glasbenimi oblikami (iOS) INCREDIBOX Sestavi svojo pesem BLOKDUST Ustvari zvoke in glasbila na računalniku Videoigrica za mlade z vključenimi ugankami s področja glasbe LOOM 18 VIDEO IN AVDIO GRADIVA PRIPOROČLJIV UPORABNO NA VRSTA IME IN POVEZAVA OPIS JEZIK DOSTOP PODROČJU KO POP SREČA KLASIKO Jure Godler na zelo zabaven način poveže pop s klasiko in obratno (RTV SLO) Violinček je otroška radijska oddaja, ki na zanimiv način približa svet glasbe VIOLINČEK otrokom (RTV SLO) SKRIVNOST VIOLINE Ugriznimo v znanost – izobraževalni program (RTV SLO) POTUJOČA MUZIKA 2019 Posnetek koncerta (JSKD in RTV SLO) POTUJOČA MUZIKA 2018 Posnetek koncerta (JSKD in RTV SLO) POTUJOČA MUZIKA 2017 Posnetek koncerta (JSKD in RTV SLO) POTUJOČA MUZIKA 2016 Posnetek koncerta (JSKD in RTV SLO) POTUJOČA MUZIKA 2015 Posnetek koncerta (JSKD in RTV SLO) POTUJOČA MUZIKA 2013 Posnetek koncerta (JSKD in RTV SLO) ZBOROVSKI BUM 2017 Posnetek koncerta (ZRSŠ in RTV SLO) 19 ZBOROVSKI BUM 2015 Posnetek koncerta (ZRSŠ in RTV SLO) ZBOROVSKI BUM 2013 Posnetek koncerta (ZRSŠ in RTV SLO) MUZIKA JE TO – HARFA Predstavitev glasbila (RTV SLO) MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbila (RTV SLO) VIOLINA MUZIKA JE TO – OPZ Predstavitev zborov (RTV SLO) IN MPZ MUZIKA JE TO – Predstavitev talentov (RTV SLO) MLADI TALENTI MUZIKA JE TO – ŽPZ Predstavitev zbora (RTV SLO) MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbila (RTV SLO) SAKSOFONI MUZIKA JE TO – SLOVENSKA Predstavitev glasbe (RTV SLO) POPEVKA MUZIKA JE TO – Predstavitev komorne zasedbe (RTV SLO) KLAVIRSKI TRIO MUZIKA JE TO – KONCERTNA Predstavitev glasbila (RTV SLO) TOLKALA MUZIKA JE TO – CITRE Predstavitev glasbila (RTV SLO) 20 MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbila, 1. del (RTV SLO) HARMONIKA MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbila, 2. del (RTV SLO) HARMONIKA MUZIKA JE TO – Predstavitev komorne zasedbe (RTV SLO) GODALNI KVARTET MUZIKA JE TO – Predstavitev zasedbe (RTV SLO) PIHALNA GODBA MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbila (RTV SLO) LESENI ROGISTI MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbene zvrsti (RTV SLO) PESMI UPORA MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbila (RTV SLO) KLAVIATURE MUZIKA JE TO – KOMORNI GODALNI Predstavitev zasedbe (RTV SLO) ORKESTER MUZIKA JE TO – HIP Predstavitev glasbene zvrsti (RTV SLO) HOP MUZIKA JE TO – JAZZ Predstavitev glasbene zvrsti (RTV SLO) MUZIKA JE TO – JAZZ Predstavitev glasbene zvrsti (RTV SLO) ROCK MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbene zvrsti (RTV SLO) OPERA 21 MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbila (RTV SLO) KLASIČNA KITARA MUZIKA JE TO – Predstavitev glasbil (RTV SLO) ČUDNI INŠTRUMENTI INTERVJU Z DR. Premagovanje občutka osamljenosti z glasbo (RTV SLO) KATARINO HABE SLOVENSKI LJUDSKI Seznam slovenskih ljudskih plesov – dokumentarne oddaje (RTV SLO) PLESI FANTASIA (1940) Risanke na znane skladbe iz klasične glasbe (DISNEY) David Bowie pripoveduje glasbeno pravljico Peter in volk z Disneyjevimi PETER IN VOLK animacijami (DISNEY) OPERA ČAROBNA Produkcija BBC; 30 min PIŠČAL MozART GROUP Godalni kvartet, ki predstavlja klasično glasbo na zabaven način DOMAČA GLASBILA – Izdelave domačih glasbil – kozarci (Sanja Polšak Pesan, OŠ Pod goro SANJA POLŠAK Slovenjske Konjice) DOMAČA GLASBILA – Izdelave domačih glasbil – bobenček (Sanja Polšak Pesan, OŠ Pod goro SANJA POLŠAK Slovenjske Konjice) DOMAČA GLASBILA – Izdelave domačih glasbil – ropotuljica (Sanja Polšak Pesan, OŠ Pod goro SANJA POLŠAK Slovenjske Konjice) Body percussion na Šostakovičev valček št. 2 – 1. del (Santi Serratosa, BODY PERCUSSION Mariona Castells) Body percussion na Šostakovičev valček št. 2 – 2. del (Santi Serratosa, BODY PERCUSSION Mariona Castells) 22 LEPO JE BITI MOZART TV oddaja (RTV SLO) VIRTUALNI ZBOR Izumitelj virtualnega zbora predstavi svojo idejo s TED-talkom GLASBENA Glasbena pravljica Prepir v orkestru (Janez Sever) PRAVLJICA KORONA RAP Sanchy Dogg poje korona rap (Sanja Polšak Pesan, OŠ Pod goro Sl. Konjice) GLASBENA ABCDA Dora Ožvald razloži osnove glasbe (Dora Ožvald, OŠ Fram) Dora Ožvald razloži ples na primeru dunajskega valčka (Dora Ožvald, OŠ PLES Fram) ZAJČEK Dora Ožvald igra Zajček dolgoušček (Dora Ožvald, OŠ Fram) DOLGOUŠČEK JACOBUS GALLUS Dora Ožvald razloži življenje in delo Jacoba Gallusa (Dora Ožvald, OŠ Fram) Pogovor s Tonetom Kregarjem, pevcem skupine MI2, o rock glasbi, MI2 in POGOVOR O ROCKU življenju v karanteni (Andreja Vahen, II. OŠ Celje) POJOČI KOZARCI Eva Čeh razloži in pokaže, kako se igra glasbo na kozarcih (Eva Čeh, OŠ Antona Tomaža Linharta Radovljica) IZDELAVA VIOLIN Goslar Pavel Skaza pokaže, kako se izdeluje godala (Zdravko Ivačič) UMIVAJ SI ROKE Umivaj si roke s salso (Goran Marič, OŠ Rada Robiča Limbuš) 23