Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VI, štev. 10, oktober 2016 Davčno nevtralni prenos družinskega podjetja na naslednike Brezplačni tečaji za zaposlene Davčni vidik izvajanja storitev v Nemčiji Logatec Postojna Vrhnika kazalo Stiki ............................................................................................. 2 Aktualno ............................................................................ 3 OOZ Logatec ........................................................... 4 OOZ Postojna ........................................................ 6 OOZ Vrhnika ............................................................ 8 Sekcije ...............................................................................10 Napotila .........................................................................12 Prispevki, dajatve ...........................................14 Sporočila .......................................................................16 oktober 2016 Krpanov glas Stiki 2 Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 – 12.00 sre 14.00 – 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Šraml Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € ½ strani (A5) 150 € 90 € ¼ strani (A6) 100 € 60 € manjše od ¼ A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika Izdajatelj: OOZ Logatec Uredniški odbor: Dejan Šraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. Naklada: 2000 izvodov Prelom in tisk: Grafika 2000 d.o.o. Oblikovanje naslovnice: Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. CIP številka: ISSN 2232-3104 Fotografija na naslovnici: Mini davčna reforma: vlada vidi plodove, podjetniki bodice Foto: s spleta Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Šraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel./fax.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 – 15.00 premor 10.30 – 11.00 Predsednik: Janez Marinčič Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 – 13.00 sre 15.00 – 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar oktober 2016 Krpanov glas Aktualno 3 Na pomoč! Enakonočje. Letošnje jesensko je so- vpadlo s polovico mandata sedanje slo- venske vlade. Takšne in drugačne oce- ne slišimo: vladne, da je pri svojem delu uspešna, državljani in gospodarstvo pa pogrešajo marsikaj, kar bi vlada mogla, tudi morala narediti. Napovedana je mini davčna reforma. Gospodarstvo zvečine ocenjuje, da pomeni predvsem nove obremenitve. Zakaj se končno ne znižajo davčne stopnje in stopnje pri- spevkov, da bi gospodarstvo lažje zadi- halo in bi – posledično – lahko država dobila več denarja, kot ga zdaj, pa še domača potrošnja bi dobila krila? Na ustavno sodišče je naslovljena po- buda za oceno zakonitosti določil o odgovornosti in uveljavljanju regresnih zahtevkov v primeru nesreč. Kakor se zakonska določila razlagajo zdaj, bi marsikateri podjetnik ali manjše podje- tje lahko bankrotiral, če bi moral regre- sne zahtevke povrniti v celoti. Naspro- tovanja takšni ureditvi so utemeljena. Ne gre za izmikanje odgovornosti, gre za zaščito delodajalcev pred neodgo- vornim ravnanjem, katerega posledica je nesreča. Glede na število pobud, na- slovljenih na ustavno sodišče, kaže, da je naša zakonodaja precej nedorečena. Zakaj, ne bomo modrovali. Počaka- li bomo na odločitev sodnikov. Kljub temu, da je zaprošena prednostna obravnava, odločitve ne bo čez noč. In če bo pobuda zavržena ali zavrnjena? In če bo pobuda sprejeta in bo odloči- tev drugačna, kot velja zdaj, ji bo zako- nodajalec sledil? Ni vselej tako. Oktober je mesec požarne varnosti. V tem času še večkrat kot sicer pomi- slimo na gasilce. V Sloveniji je v več kot 1300 društvih dejavnih prek 150 tisoč članov. Kadar koli nas doleti kaj hude- ga, pomislimo najprej nanje, pa bodi ogenj, povodenj, žled ali avtomobilska nesreča. Koliko časa namenjajo tudi izpopolnjevanju znanja, načrtovanja in usposabljanja! Hvala jim. Če bi vsak človek kaj dobrega storil za sočloveka, soseda ali neznanca v stiski, bi bil svet drugačen. Lepši in prijaznejši. Urednik Znak odličnosti Obveščamo vas, da je ponovno odprto sprejemanje prijav v ocenjevanje za pridobitev znaka odličnosti v gradbeništvu. Več o samem znaku odličnosti v gradbeništvu, ter o postopkih si lahko pre- berete na spletni strani znaka. Pravilnik o znaku odločnosti, vstopne pogoje in vprašalnik lahko dobite tudi na svoji zbornici. Na podlagi prejetega vprašalnika vam bodo poslali obvestilo o prijavi, ceni in nadaljnjih postopkih. Dodatne informacije so na voljo po elektronski pošti janko.rozman@ozs.si. Boj za ohranitev monopola? Državi zbor je potrdil zakon o pokopališki in pogrebni dejavnosti - Župan največje slovenske mestne občine pa napoveduje vsa pravna sredstva, da za- kon ne bi obveljal, ker da je, tudi po mnenju mnogih drugih, škodljiv. Sprejem novega zakona, ki je nasledil prejšnjega iz leta 1984, ki je še operiral s pojmi v smislu temeljnih organizacij (združenega dela) s področja komunale, se je vlekel dolga leta. Malo je zaleglo, če so predlagatelji za temelj novega zakona postavljali tržnost in pravico do svobodnega opravljanja dejavnosti. Nasprotniki, ki so po prejšnjem zakonu imeli monopol nad temi storitvami, so sprejemu dolgo nasprotovali. In kot kaže, je temu še vedno tako. Kaj je narobe, če cvetličarsko podjetje ali zasebnik, ki ima ustrezno regi- strirano dejavnost, poskrbi za pogreb? Saj si s tem ne prilašča upravljanja s pokopališčem, ne odtujuje ne evidenc ne drugih reči, ki so v javnem interesu. Nikjer tudi ni zagotovila, da je storitev zasebnika nujno in brezpogojno bolj- ša od storitve javnega podjetja. Če so storitve slednjega tako zelo dobre, kdo bo pa naročal slabše pri zasebniku? Razgrete izjave kaže ohladiti in se dogovoriti za znosno sodelovanje, ki bo po godu tako zasebnemu kot javnemu. Insinuacije, da si bodo zasebniki z organizacijo pogrebov (nekaj deset na leto?) kupovali jahte, pa so tudi nekam iz trte izvite. Razen, če kalkulacije, ki so komunalnim podjetjem znane, kaže- jo na takšno možnost. A če kažejo, potem storitve zdaj preplačujemo in bo konkurenčnost na tem področju vendar v prid naročnikom. To pa je najbrž argument, ki ga je upošteval tudi zakonodajalec. Iz ponudbe Mozaika podjetnih S KARTICO MOZAIK PODJETNIH IZKORISTITE PRIHRANEK PRI GORIVU  0,045 €/liter (DDV vključen) popusta na maloprodajno ceno dizelskega goriva na 9 Shellovih bencinskih črpalkah v Sloveniji,  0,010 €/liter (DDV vključen) popusta na maloprodajno ceno dizelskega in bencinskega goriva na več kot 200 sprejemnih mestih kartice euroShell v Sloveniji. Popusti veljajo na redne cene goriv in se ne seštevajo. Več informacij: 01/ 51 40 500 euroshell-slovenia@euroshell.com www.euroshell.si The border around the inner emblem printing in Shell Red (PMS 485C). Inner emblem Printing in Shell Yellow (PMS 116C). Flutes The seven lines that converge towards the bottom of the inner emblem, printing in Shell Red (PMS 485C). oktober 2016 4 Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec Podjetnike razpisi zanimajo Na pobudo gospodarskega strateškega sveta Občine Loga- tec smo septembra na zbornici uspešno izvedli individual- na svetovanja za pridobivanje (ne)povratnih finančnih sredstev iz aktualnih domačih in EU razpisov. Dogodka se je udeležilo 16 logaških podjetnikov najrazličnejših branž. Pridobili so koristne informacije o tem, katere dejavnosti so do sredstev najpogosteje upravičene in kakšne so olaj- šave na dobiček. Izvedeli so tudi, da sta pomembna število zaposlenih in ustvarjena dodana vrednost na zaposlenega. Predpogoj je solidna bonitetna ocena ter vsaj 25 % kapi- tala v obveznostih do virov sredstev. Projekti imajo težnjo k povezovanju med mikro, malimi, srednjimi in velikimi podjetji. Prijavitelj pa se mora zavedati kje so njegove pred- nosti na ravni EU, ter da bo, zaradi kratkih rokov, moral pravočasno, celo v naprej planirati investicije. S seje upravnega odbora Upravni odbor OOZ Logatec je na 10. redni seji, 19. sep- tembra razpravljal o predlogu upravnega odbora OZS, da je član sekcije lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljen za predsednika sekcije OZS. Člani so predlog podprli. Po- trdili so programsko in finančno poročilo o dogodkih in aktivnostih praznovanja 40-letnice zbornice, obeležene od 15. do 17. junija 2016. Ob koncu so dorekli še destinacijo in program letošnjega prednovoletnega srečanja članov; več o tem v sosednjem članku. Delavnica: komunikacija za uspešno poslovanje Učinkovita komunikacija je ključ do dobrih odnosov. Po- membno je prepoznavanje stranke, sogovornika glede na njegov jezik, ki ga uporablja ter glede na njegovo never- balno komunikacijo. Raziskave kažejo, da skrivnost dobre komunikacije ni toliko v tem, kaj rečemo, temveč kako govorimo: kar 55 % je neverbalno komunici- ranje, 38 % ton glasu in le 7 % vsebina komuni- ciranja. Pomembna je ra- ven odnosov – kaj vidim, kaj zaznavam, kaj čutim? Kakšna je moja komuni- kacija, znam poslušati? Smo vzbudili zanimanje? Potem vabljeni na delav- nico o strateškem ko- municiranju za uspe- šnejše poslovanje, ki bo v torek, 11. oktobra 2016, ob 17.00 na OOZ Logatec. Brez kotizacije za člane logaške zbornice! Iz vsebine delavnice: kaj je strateška komunikacija, NLP komunikacijski model, VAKOG – zaznavni načini, proce- sne besede, očesni gibi in kalibriranje. Delavnico bo vodila domačinka in naša nova članica Na- taša Kogoj iz podjetja Harmonija.si, ki je mednarodni li- cenčni NLP (IANLP) trener in NLP coach (ICF), licenčni transformativni DreamBuilder coach (ZDA), mednarodni licenčni družinski coach po Adizes metodi (ZDA) ter dol- goletna vaditeljica joge in drugih sprostitvenih tehnik. Kotizacija: člani OOZ Logatec brezplačno (in pri članu za- posleni ter družinski člani); člani drugih OOZ/OZS 39,90 evrov; zunanji (nečlani) 59,90 evrov. Prijave: 051 651 538, info@ooz-logatec.si. Rok za prijavo: 7. oktober 2016. Prenos (družinskega) podjetja Ne spreglejte koristnega seminarja za družinska podje- tja, na katerem boste spoznali posebnosti in postopke pri prenosu družinskega podjetja na naslednike. Pozornost bomo namenili sociološkem in davčno-pravnem vidiku. Seminar Prenos družinskega podjetja na naslednike – davčno nevtralni prenos bo v torek, 18. oktobra 2016, ob 17.00 na OOZ Logatec (predavalnica v pritličju). Brez kotizacije za člane zbornice! Vsebina seminarja: • Sociološki vidik – na kaj morajo biti podjetniki po- zorni - Odnosi v družini in strateško načrtovanje prenosa - Zakaj prenos v drugo generacijo preživi le 1/3 podjetij • Davčni vidik prenosa - Razlika med s.p. in d.o.o. - Kakšne so obdavčitve za s.p. oz. d.o.o. - Katera oblika je smiselna z vidika varnosti - Postopek prenosa in trajanje - Bilančne listine in oddaja izrednega davčnega obračuna • Prenos nepremičnin - Problematika prenosa nepremičnin - Možnost izločanja in obdavčitve - Urejanje v zemljiški knjigi • Pravni vidik prenosa - Kakšne pogodbe so potrebne za prenos dejavnosti - Kakšne pogodbe so potrebne za delo upokojencev - In kakšne za dolgoročno ureditev družinskih razmerij (pomembnost sociološkega vidika) • Vprašanja udeležencev Seminar bo izvedel Uroš Kavs, ki se je specializiral na področju prenosa dejavnosti in pomagal že številnim dru- žinskim podjetjem, tudi logaškim, da so svoje odnose ure- Nataša Kogoj Foto: osebni arhiv oktober 2016 5 Pripravlja Dejan Šraml Dobri možje OOZ Logatec bo tudi letos poskrbela za obisk Miklavža, Božička in Dedka Mraza pri otrocih podjetnikov, obrtni- kov in pri njih zaposlenih delavcev. Prireditev z zabav- no predstavo in obdaritvijo bo v Narodnem domu v Logatcu v četrtek, 15. decembra 2016, ob 17.30. Zaradi organizacije in priprave daril so potrebne vnaprej- šnje prijave. Ob prijavi navedete: ime in priimek – tudi otroka, točen naslov, starost otroka. Darila bodo lepa in primerna starosti otrok. Kotizacija: 20 evrov na otroka. Plačilo izključno na TRR OOZ Logatec št. IBAN SI56 0202 5001 4966 622 (NLB d.d.). Namen: Obdarovanje otrok. Koda namena: OTHR. Naslov: OOZ Logatec, Tržaška c. 11, Logatec. Kotizacija zajema strošek darila in del stroškov organizacije dogodka, razliko pa pokri- je OOZ Logatec. Prijave sprejemamo do 21. 11. 2016. Dodatne informacije: 051 651 538, info@ooz-logatec.si. Varstvo pri delu in zdravniški pregledi Redno usposabljanje in izpit iz varnosti in zdravja pri delu ter požarne varnosti bo v četrtek, 13. oktobra 2016, ob 15.00 v prostorih OOZ Logatec. Prijavite se na zbornici. Zdravniški pregledi ponovno potekajo po razporedu, praviloma enkrat tedensko. Zaradi čakalnih dob, prijave oddajte vsaj en mesec prej, preden vam poteče obdobni rok. Koda 'EU 95' za 2017 Prevoznike obveščamo, da bo redno usposabljanje voz- nikov za prevoz potnikov in/ali blaga v cestnem prome- tu po predpisanem programu za leto 2017, t.i. »koda EU 95«, na OOZ Logatec v soboto, 17. decembra 2016, s pričetkom ob 7. uri zjutraj. Število mest je omejeno, zato pohitite s prijavo in tako že v letošnjem letu opravi- te obveznost za leto 2017! Kotizacija: 34,20 evrov za člane OZS in njihove zaposle- ne; za zunanje pa 44,20 evrov. Več informacij in prijavnica je objavljena na vstopni sple- tni strani ooz-logatec.si. To lahko tudi osebno izpolnite na zbornici, torej obiščete nas in uredite vse potrebno za prijavo. Predhodna prijava je obvezna! Promocijsko gradivo Območna zbornica se redno udeležuje raznih, tudi se- jemskih predstavitev, kjer lahko predstavlja člane. Če se želite pridružiti, prinesite svoje promocijsko gra- divo in sporočite, v kolikšni meri želite sodelovati. Tudi majhni koraki lahko vodijo k velikim ciljem. dili dolgoročno, kar je predpogoj za uspešno poslovanje naslednje generacije. Kotizacija: člani OZS brezplačno, zunanji (nečlani OZS) pa 79,90 evrov. Obvezne so predhodne prijave na 01 750 90 80, 051 651 538, info@ooz-logatec.si. Prednovoletno srečanje Tradicionalno prednovoletno srečanje članov bo letos v osrčju Krasa, na pristni turistični kmetiji Mahnič v Grahovem Brdu. V deželo terana, pršuta in burje se bomo odpravili v soboto, 3. decembra. Pri Mahniču, po domače Pr' Šuščevih, se z vinogradni- štvom ter integrirano pridelavo grozdja in vina ukvarja že več generacij. Zato si bomo najprej ogledali njihov ponos – vinsko klet, kjer bo priložnost za degustacijo vrhunskih vin (teran, cabarnet sauvignon, chardonay, vitovska garga- nija) - in teranovega likerja. Kmetija je znana po spomla- danski in jesenski osmici. Sušene mesnine pridelujejo na tradicionalen, kraški način; sušene so na kraški burji. Za plesno glasbo bo poskrbela logaška skupina Oaza. Podrobnejše informacije o srečanju bodo objavljene v no- vembrski številki Krpanovega glasa. Čas pa si že rezervi- rajte. Strokovna seminarja V novembru napovedujemo naslednja strokovna izobra- ževanja na OOZ Logatec: • Vodenje in motivacija zaposlenih, ki bo 8. 11. 2016 ob 17.00. • Obračun dohodkov fizičnih oseb in obračun po- tnih nalogov, ki bo 22. 11. 2016 ob 8.30. Več o obeh seminarjih boste lahko prebrali v novembr- skem KG, obvestili pa vas bomo tudi po e-pošti. oktober 2016 6 Krpanov glas Obvestila OOZ Postojna Za podporo podjetništvu in inovativnosti V ponedeljek, 19. 9. 2016 se je na Smrekarjevi domači- ji zbralo 23 predstavnikov 17-ih regijskih organizacij, ki nudijo posredne ali neposredne spodbude podjetništvu in inovativnosti. Z željo, da bi okrepili medsebojno sodelo- vanje in ponudili skupno, celovitejšo ponudbo uporabni- kom, so strokovno srečanje namenili iskanju odgovorov na skupne izzive. Med zaključki srečanja je bila zaveza udeleženih, da bodo okrepili komunikacijo in izmenjavo informacij in izkušenj med seboj, sodelovali pri načrtovanju in izvajanju skupnih aktivnosti, pripravili pa bodo tudi katalog informacij o sto- ritvah na področju podpore podjetništvu in inovativnosti v regiji, ki ga bo mogoče dobiti na naslovih vseh podpor- nih organizacij v regiji. Koordinacijo aktivnosti je prevzel Center za inovativnost in razvoj, ki deluje pod okriljem RRA Zeleni kras, d.o.o., več informacij o iniciativi je dose- gljivih na http://www.cir.si/dogodek/vzpostavitev-celo- vitega-podpornega-okolja-v-primorsko-notranjski-regiji/ Jana Nadoh Bergoč Brezplačni tečaji za zaposlene Če je bilo preteklo stoletje v znamenju tehnološkega razvoja, je 21. stoletje čas, ko bo konkurenčno pred- nost podjetij zagotavljal razvoj zaposlenih. Ljudska univerza Postojna skupaj s partnerji pričenja z delom na dveh velikih projektih, ki ju financirata Mi- nistrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Evropski socialni sklad: • Pridobivanje temeljnih in poklicnih kompetenc od 2016 do 2019 • Dejavnost informiranja in svetovanja ter ugotavlja- nje in vrednotenje neformalno pridobljenega zna- nja od 2016 do 2022 V Primorsko-notranjski regiji bodo v okviru Točke za ra- zvoj kompetenc v brezplačne tečaje in programe za pri- dobitev različnih certifikatov vključili skoraj 800 posame- znikov; med temi bodo imeli prednost zaposleni starejši od 45 let z največ poklicno šolo. Večina programov je 50- urnih. Pred vključitvijo in med potekom tečajev bodo nudili de- javnosti informiranja in svetovanja, kjer bodo deloda- jalcem in zaposlenim brezplačno svetovali glede izbire ustreznega programa, vrednotili predznanje, motivirali k vseživljenjskemu učenju in informirali o možnostih izobra- ževanja, usposabljanja in pridobivanja certifikatov v regiji in širše. Pripravili so pester nabor programov, ki si jih lahko ogle- date na spletni strani Ljudske univerze Postojna. Tako izobraževanje kot svetovanje je mogoče pripraviti za zaključene skupine, zato si želijo vašega sodelovanja. Vabljeni, da izkoristite priložnost! Za več informacij pokličite • Tino Bazjako – 05 / 721 12 89 (izvedba tečajev) • Eriko Švara – 05 721 12 87 (svetovanje) Termini rednega usposabljanja voznikov na OZS v oktobru • Program usposabljanja za leto 2012: v soboto, 1. 10. 2016, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2013: v nedeljo, 2. 10. 2016, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2016: v soboto, 8. 10. 2016, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2014: v soboto, 15. 10. 2016, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2015: v nedeljo, 16. 10. 2016, od 7.00 do 13.00 Usposabljanje bo izvedeno ob zadostnem številu prijav na OZS, Celovška 69,1000 Ljubljana. Termini usposabljanja in prijavnica so objavljeni na inter- netni strani OZS: www.ozs.si. Za prijavo in dodatna pojasnila pokličite na OZS, go. Mojco Poje na tel.: 01 58 30 520. Prijavnico in pojasnila lahko dobite tudi na naši zbornici. Z regijskega posveta na Smrekarjevi domačiji Foto: J.N.B. oktober 2016 7 Pripravlja Irena Dolgan Temeljna kvalifikacija za voznike v cestnem prometu Na OZS organizirajo priprave in izpit za pridobitev te- meljne kvalifikacije, ki bo v mali sejni sobi, Celovška c. 69, Ljubljana. Teoretične priprave: sobota, 5.11.2016, lokacija Obrtno-podjetniška zbornica Slovenija Praktične priprave: od 7.11. do 9.11.2016, lokacija Avtošola Ježica Praktični del izpita: od 10.11. do 15.11.2016, lokacija Avtošola Ježica Teoretični del izpita: četrtek, 17.11.2016, lokacija Obrtno-podjetniška zbornica Slovenija Cena: - izpit (teoretični in praktični) za prevoz blaga vključen DDV - 260,00 € - izpit (teoretični in praktični) za prevoz potnikov vključen DDV - 315,00 € - priprave in izpit (teoretične in praktične) za prevoz blaga vključen DDV - 445,00 € - priprave in izpit (teoretične in praktične) za prevoz potnikov vključen DDV - 555,00 € Znesek kotizacije predhodno nakažite na račun št.: SI56 02013-0253606416, sklicna številka 00 200041, koda namena SUBS, OBRTNO-PODJETNIŠKA ZBORNICA SLOVENIJE, Celovška 71, 1000 Ljublja- na. Kandidati se pred opravljanjem izpita lahko odločijo za priprave na izpit, ki pa niso obvezne. Priprave na teoretični del izpita trajajo 10 ur, na uspo- sabljanju kandidat dobi tudi učno gradivo. Priprave na praktični del izpita obsegajo 2 uri vožnje z vozilom. Kandidat se lahko odloči samo za priprave na teoretični del izpita. K praktičnemu izpitu sme pristopiti kandidat, ki ima opra- vljen vozniški izpit ustrezne kategorije oz. veljavno vozni- ško dovoljenje te kategorije. Praktični izpit se opravi preden kandidat opravlja teoretični del izpita. Prvi del praktičnega izpita vključuje vožnjo z oceno usposobljenosti za racio- nalno vožnjo na podlagi varnostnih predpisov, ki mora tra- jati najmanj 90 minut. Drugi del praktičnega izpita, ki traja najmanj 30 minut, zajema znanja in cilje iz kataloga znanj potrebnih za pridobitev temeljnih kvalifikacij. K teoretičnemu delu izpita lahko pristopi kandidat, ki je opravil praktični del izpita. Teoretični del izpita je v pisni obliki. Skupni čas reševanja nalog je 180 minut brez odmora. Izpitna pola je sestavljena iz treh delov in si- cer so v prvem delu izbirna vprašanja s ponujenimi več možnimi odgovori, med katerimi je samo eden pravilen. V drugem delu so opisana vprašanja, ki zahtevajo nepo- sredni odgovor. V tretjem delu pa študija primera. Šteje se, da je kandidat opravil preizkus znanja, če je dosegel najmanj 60 odstotkov skupnega števila točk. Za informacije in dodatna pojasnila se lahko obrne- te na OZS, Mojca Poje, tel.: 01 5830 520, e-naslov: mojca.poje@ozs.si. Vabilo na dogodke sosednjih OOZ • Delavnica komunikacija za uspešno poslovanje – OOZ Logatec organizira delavnico, na kateri boste izvedeli, kaj je strateška komunikacija in kako pomemb- na je neverbalna komunikacija. Delavnica bo v torek, 11. oktobra 2016, ob 17.00 na OOZ Logatec. Kotizacija: člani OOZ Postojna 29,90 evrov; zunanji (nečlani) 59,90 evrov. Prijave: irena.dolgan@ozs.si, 05 726 17 20. Rok za prijavo: 7. oktober 2016. Več na str. 4. • Prenos družinskega podjetja – seminar je namenjen družinskim podjetjem. Na seminarju boste spoznali po- sebnosti in postopke pri prenosu družinskega podjetja na naslednike. Pozornost bo namenjena tako sociolo- škemu kot davčno-pravnemu vidiku prenosa podjetja. Seminar bo v torek, 18. oktobra 2016, ob 17.00 na OOZ Logatec (predavalnica v pritličju). Brez kotizacije za člane zbornice! Prijave: irena.dolgan@ozs.si, 05 726 17 20. Več na str. 4. • Davčni vidik izvajanja storitev v Nemčiji – semi- nar, na katerem boste izvedeli, kaj vse morate urediti, še preden se odpravite na delo v Nemčijo, bo v sredo, 26. oktobra 2016 ob 9.00 na OOZ Vrhnika (velika pre- davalnica), Tržaška c. 8a. Kotizacija: člani OOZ Postojna 15,00 evrov; zunanji (nečlani) 30,00 evrov. Prijave: irena.dolgan@ozs.si, 05 726 17 20. Več na str. 9. • Usposabljanje za kodo 95 – redno usposabljanje voz- nikov po programu za leto 2016 organizira OOZ Ajdo- vščina v soboto, 19. novembra 2016 ob 8.00 na OOZ Ajdovščina, Vipavska c. 4. Kotizacija: člani OOZ 15,00 evrov; za zaposlene pri članih 30,00 evrov. Prijave: irena.dolgan@ozs.si, 05 726 17 20. • Obvezno označevanje hranilne vrednosti predpa- kiranih živil – seminar je namenjen vsem živilcem, ki želijo pridobiti znanje kako označiti hranilne vrednosti za predpakirana živila in se pravočasno pripraviti na spremembe, ki jih nova uredba prinaša s 13. 12. 2016. Seminar bo v ponedeljek, 21. novembra 2016 v času od 11.00 do 13.00 na OOZ Sežana. Kotizacija: člani OOZ Postojna 30,00 evrov; zunanji (nečlani) 90,00 evrov. Prijave: irena.dolgan@ozs.si, 05 726 17 20. Več na str. 10. oktober 2016 8 Krpanov glas Obvestila OOZ Vrhnika Slovesnost ob 40-letnici V soboto, 22. oktobra 2016 18. uri ste vsi člani vablje- ni v športno dvorano OŠ Antona Martina Slomška, da proslavimo 40 let dela naše zbornice. Podelili bomo posebna priznanja, izdana ob tej priložnosti, dva naziva Zaslužni član. Posameznim članom bo priznanja podelila tudi OZS, OOZ pa še plakete in listine za delovne jubi- leje (10, 20, 30 ali 40 let dela v obrtni dejavnosti). Imena dobitnikov priznanj za delovne jubileje so bila objavljena v prejšnji številki glasila. Za popestritev dogajanja pripra- vljamo tudi kulturni program. Po zaključku slovesnosti bo druženje ob prigrizku, ki ga bodo pripravili gostinci, pekarna in slaščičarna - čla- ni OOZ Vrhnika. Za plesno glasbo bo poskrbel Marko Vozelj z Mojstri. Že danes si rezervirajte četrto soboto v oktobru, vabila na prireditev boste prejeli tudi osebno. Prosimo, da svojo udeležbo potrdite po tel. ali e-pošti. Frizerji Ne spreglejte 17. slovenskega frizerskega festivala, ki bo 23. oktobra 2016 na Gospodarskem razstavišču v Lju- bljani. Udeleženci – člani OOZ Vrhnika s plačano članari- no imate možnost povračila 50% cene vstopnice. Živilci Sekcija živilskih dejavnosti pri OZS ponovno organizira izobraževanje na temo Označevanje hranilne vredno- sti za predpakirana živila. Izobraževanje bo potekalo v veliki dvorani OZS, Celovška 71, Ljubljana, v četrtek, 20. oktobra, z začetkom ob 14. uri. Na izobraževanju bo predstavljen računalniški program za izračun hranilnih vrednosti izdelka ter tiskanje in obli- kovanje nalepk. Program iz izdelane recepture izračuna energijsko vrednost, vsebnost beljakovin, maščob in oglji- kovih hidratov na podlagi surovin, ki sestavljajo izdelek. Izobraževanje je namenjeno vsem živilcem, ki želijo pri- dobiti znanje, kako označiti hranilne vrednosti za predpa- kirana živila in se pravočasno pripraviti na spremembe, ki jih nova uredba prinaša. Program: 1. Označevanje hranilne vrednosti živil, ki je obvezno od 13. 12. 2016 (predvidoma 90 minut): • pomen označevanja hranilne vrednosti živil; • načini navedbe in prikaza hranilne vrednosti; • način izračuna s praktičnimi primeri. Predavala bo dr. Blaža Nahtigal, strokovnjakinja s po- dročja označevanja živil 2. Na kaj biti pozoren ko vas obišče inšpektor Uprave za varno hrano (predvidoma 45 minut): • najpogostejše nepravilnosti, ki jih inšpektorji Upra- va RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin ugotavljajo pri zavezancih, ki se ukvarjajo z živilsko de- javnostjo; • kako v praksi odpraviti nepravilnosti oziroma se jim raje izogniti (premalo usposobljeno osebje na področju higiene živil, pomanjkljive evidence, nezadostna in ne- dokazljiva sledljivost živil...) Predavala bo mag. Katarina Železnik Logar, IVD Ma- ribor 3. Predstavitev računalniškega programa za izračun hranilne vrednosti izdelka (predvidoma 15 minut): Program bo predstavil Jože Stenšak iz podjetja Carpe diem, d.o.o. Kranj Kotizacija za člane OZS in vaše zaposlene znaša 40,00 € /udeleženca (DDV vključen), za nečlane 100,00 €/udele- ženca (DDV vključen) Prijave so obvezne, prijavnico najdete na spletni strani www.ozs.si, kotizacijo plačate ob prijavi, za več informacij pokličite. Novoletna prireditev za otroke Tudi letos Dedek Mraz ne bo pozabil obiskati in obdariti otrok. Prireditev bo v soboto, 17. decembra 2016 v veliki dvorani Doma obrtnikov na Vrhniki. Starši oz. delodajalci, ki želite, da se otroci srečajo z Ded- kom Mrazom, boste za posamezno darilo prispevali 25 €, za vse ostalo bomo poskrbeli na zbornici (prostor, anima- cija, izbor daril…). Prijave na prireditev pričakujemo najkasneje 14. no- vembra 2016, da bomo lahko pri dobavitelju pravočasno naročili primerne igrače oz. darila. Otroci do vključno 6. leta starosti bodo prejeli darilo (skupine so naslednje: do 1 leta, 1–2 leti, 3–4 leta in 5–6 let), starejši otroci (do 10 let) bodo prejeli darilni bon, ki ga bo mogoče unovčiti v trgovinah Kocka (igrače, vse za šolo…), Blago mix (igrače, oblačila…), Molek servis (vse za šolo, računalniške igrice…). Ob prijavi navedite ime, priimek ter starost otroka, da ga bomo uvrstili v pravo skupino. oktober 2016 9 Pripravlja Adela Cankar Varstvo pri delu Za člane in zaposlene delavce organiziramo usposablja- nje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in si- cer za delodajalce in delavce v petek, 14. oktobra 2016, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposle- ne delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo letos organizirali tudi v no- vembru. Davčni vidik izvajanja storitev v Nemčiji Vedno več slovenskih podjetij, predvsem v gradbenih pa- nogah, strojnih in elektro inštalacijah, se odloča za opra- vljanje storitev v Nemčiji. Pred začetkom izvajanja del mora izvajalec urediti kar nekaj dokumentacije. Da bi se izognili nepotrebnim nevšečnostim, vas želimo informi- rati, kaj je potrebno storiti in na kaj morate biti pozorni še pred podpisom pogodb in pred napotitvijo delavcev. Za vas v sredo, 26. oktobra z začetkom ob 9. uri, or- ganiziramo seminar na temo opravljanja storitev sloven- skih podjetij v Nemčiji. Seminar bo v veliki predavalnici OOZ Vrhnika, Tržaška cesta 8a na Vrhniki. Poudarki: - registracija za namene DDV - prijava delavcev in obvezni prispevki v gradbeništvu - obračun nemške dohodnine - potrdilo za oprostitev gradbenega davka - prijava dejavnosti na nemški obrtni zbornici - ustanovitev poslovne enote v Nemčiji Cena za udeleženca, člana OOZ Vrhnika, 15 €. Cena za udeleženca, člana druge OOZ, 20 €. Cena za zunanje udeležence 30 €. Prijave do 24. 10. 2016 na: adela.cankar@ozs.si oz. tel. 051 619 215. Razpisi Ne spreglejte javnega razpisa garancij za bančne kredite za mikro, mala in srednja podjetja, ki jih zagotavlja RRA LUR (Regionalna razvojna agencija ljubljanske urbane regije). Preko agencije lahko pridobite garancijo v višini 50% vednosti kredita, preostalo polovico zavaruje banka po svojih pogojih. Več lahko preberete na strani 12 ali pokličete na zbor- nico. Izterjava na podlagi verodostojne listine Plačilna disciplina se je nekoliko izboljšala, vendar imate nekateri med svojimi poslovnimi partnerji še vedno dol- žnike. Odločite se za izterjavo na podlagi izdanega raču- na. Zakaj bi na zaslužen denar čakali dlje, kot ste se s po- slovnim partnerjem dogovorili ali pa na zasluženo plačilo čakali celo zaman. Tudi vi morate plačati prejete račune, davčne obveznosti… in jih težko, če vam vaši dolžniki ne plačajo vaših. Pri izterjavi neplačanih računov vam lahko pomagamo. Za vas opravimo administrativni del priprave predloga za e-izvršbo na podlagi verodostojne listine. Predlog vložimo na sodišče, ki izda sklep za izvršbo oziroma vodi postopek do poplačila terjatve. Pokličite nas, splača se, gre za vaš denar. Stroške izvršbe in sodno takso vam bo ob uspešni izvršbi vaš dolžnik plačal skupaj z glavnico in obrestmi. Najem dvorane – Dom obrtnikov Načrtujete srečanje s poslovnimi partnerji, sestanek z za- poslenimi, zunanjimi sodelavci ali kašen drug dogodek, pa ne veste kje bi se dogajalo, ker nimate ustreznega prostora? Za vaše dogodke in srečanja vam lahko damo v najem veliko sejno dvorano v Domu obrtnikov, ki se nahaja v 2. nadstropju. Prostor je opremljen s 50 konferenčnimi stoli, veliko konferenčno mizo in manjšimi mizami (za razpored učilnice), ima brezžično internetno povezavo, stojalo s platnom za projekcijo in tablo (piši-briši). Raz- poreditev miz in stolov je lahko poljubna in se prilagodi vašim potrebam in željam. Cena najema znaša 40 € za tri ure + 10 € vsaka nadaljnja ura. V kolikor se odločite za večkraten najem, se lahko dogovorimo za nižjo ceno. Člani naše zbornice s plačano članarino, imate pri najemu prostorov še posebno ugodnost, saj za vas velja 50 % po- pust na redno ceno. Pokličite in se pozanimajte. Priporočamo Prelistajte in preberite tudi strani glasila, ki so rezervirane za sosednji zbornici in se udeležite njihovih dogodkov. Ne spreglejte skupnih strani, kjer so objavljeni članki za sek- cije, informacije o razpisih, splošni napotki, zanimivosti in še kaj. Za več informacij k posameznim člankom lahko pokličete na zbornico, z veseljem vas bomo povedali več in vam pomagali. Ne spreglejte seminarja o prenosu dejavnosti na nasledni- ke, ki bo 18. oktobra na OOZ Logatec. Seminar je za člane OOZ in družinske člane brezplačen (ni brezplačen za vaše računovodske servise). oktober 2016 Krpanov glas Sekcije 10 Obvezno označevanje hranilne vrednosti predpakiranih živil Na OOZ Sežana po končanem usposabljanju HACCP organizirajo še seminar »Obvezno označevanje hranilne vrednosti živil, obvezno od 13. 12. 2016!«. Uredba 1169/2011 o zagotavljanju informacij potrošni- kom o živilih s 13. 12. 2016 zahteva za predpakirana živila obvezno označevanje hranilne vrednosti. To so povpreč- ne vrednosti, ki temeljijo na analizi živila, ki jo opravi pro- izvajalec, na izračunu iz znanih ali dejanskih povprečnih vrednosti uporabljenih sestavin, ali na izračunu iz splošno veljavnih in sprejetih podatkov. Vabimo vas na izobraže- vanje, ki je namenjeno vsem živilcem, ki želite pridobiti znanje kako označiti hranilne vrednosti za predpakirana živila in se pravočasno pripraviti na spremembe, ki jih nova uredba prinaša. Seminar bo v ponedeljek, 21. novembra 2016 v času od 11. do 13. ure na OOZ Sežana. Predavala bo dr. Blaža Nahtigal, strokovnjakinja s podro- čja označevanja živil. Kotizacija za 2-urno usposabljanje je za člane OZS in nji- hove zaposlene 30,00 €/udeleženca (DDV vključen) in za ostale udeležence (nečlane) pa 90,00 €/udeleženca (DDV vključen). Delavnico izvajajo v okviru Programa pospeševanja drob- nega gospodarstva Občine Sežana, Hrpelje-Kozina, Ko- men in Divača. Prijavite se s spletno prijavnico na, ki se nahaja na: www.ooz-sezana.si. Kobjeglava: divjačinske jedi Sekcija gostincev in živilcev Območne obrtno-podjetni- ške zbornice Sežana vabi na delavnico »Jedi iz divjačine« v torek, 4. 10. 2016 s pričetkom ob 14. uri v Gostilno Kobjeglava, Kobjeglava 63, Štanjel. Divjačina postaja vedno bolj priljubljena alternativa tra- dicionalnim vrstam mesa, predvsem zaradi svoje sestave (manj maščob, več mišičnega tkiva) in tudi okusa. Divja- čina se za razliko od npr. gojene govedi prehranjuje dosti bolj raznovrstno, zato je njen okus poseben. Delavnica je sestavljena iz teoretičnega in praktične- ga dela, namenjena je gostincem in živilcem in bo zajemala predstavitev: I. Teoretičen del; - Predstavitev sezone lova divjačine oz. lovne dobe, - Zorjenje divjačine, - Možnosti odkupa divjačine. II. Praktični – izvedbeni del; - Uporaba surovega, divjačinskega mesa v kulinariki, - Priprava divjačine kot t.i. »lažje hrane«. Delavnico bosta vodila: Andrej Sila, predsednik Brkinsko kraške lovske zveze Peter Patajac, Okrepčevalnica Ruj iz Dola pri Vogljah Kraška kuhinja iz najboljših lokalnih sestavin, v družbi najboljših kraških vin, z obiljem originalnosti in pravo mero sodobne kuharske spretnosti. Preproste jedi na so- doben in avtorski način. Cena za udeležbo na delavnici znaša 40,00 € brez DDV . Za člane Območne obrtno-podjetniške zbornice Sežana in njihove zaposlene znaša cena 10,00 € brez DDV . Za člane ostalih Območnih obrtno-podjetniških zbornic zna- ša cena 30,00 € brez DDV . Rok prijav: četrtek, 29. 9. 2016. Dodatne informacije in prijave: Območna obrtno- -podjetniška zbornica Sežana, Tel.: 05/73 00 060, Inter- net: http://www.ooz-sezana. Sekcija slikopleskarjev Vljudno vabljeni na eno najbolj pestrih predstavitev, no- vih in vsestransko uporabnih materialov, ter stenskih tapet v Sloveniji! Pridružite se nam na predstavitvi v četrtek 6. 10. 2016 od 9. do 13. ure v Konferenčnih prostorih Kristalne palače, BTC na Ameriški ulici 8, Ljubljana. Umetniški dekorater Toni Hamler vam bo predstavil naj- novejše trende za stene in ponudbo novega salona Hamler Na dan predstavitve imamo pripravljene posebne ugo- dnosti! Vljudno prosimo, da prisotnost potrdite do 26. 9. 2016, na tel. št. 041-706-555 ali mail: info@tonihamler.com Zanimivo bo... • Zbor ob 9. uri in kavica dobrodošlice • Predstavitev izdelkov in materialov • Zaključek predviden ob 13. uri. • Ogled celotne ponudbe v salonu Hamler Napoved strokovnega srečanja gradbincev Upravni odbori vseh treh sekcij (gradbinci, instalaterji- -energetiki, kleparji krovci) so že v septembru odločili, da tudi to zimo izvedejo skupno strokovno srečanje, ki bo zadnji vikend v januarju, to je 27. in 28. januarja 2017 (petek in sobota). Podroben program in vse druge potrebne informacije bo- ste dobili pravočasno v jesenskem času. Srečanje bo potekalo na podoben način kot prejšnja leta. Osnovna vsebina v strokovnih predavanjih bo posvečena: oktober 2016 Sekcije / Napotila 11 Krpanov glas 1. Na skupnem delu v petek dopoldan GRADBENI ZA- KONODAJI (takrat bo sprejetje novega Gradbenega zakona že v zaključni fazi) in verjetno uvajanju vzorcev GRADBENIH POGODB za gradbena in zaključna gradbena dela ter inštalacije (vsebino bomo pripravljali v jesenskem obdobju) 2. Prvi dan (petek) popoldan bodo kot vedno obravnava- ne teme po sekcijah, predvidoma: a. Sekcija gradbincev; (znak odličnosti v gradbeni- štvu,…) b. Sekcija instalaterjev-energetikov (predstavitev nove- ga INFO CENIKA za inštalatersko stroko in pred- stavitev nove KNJIGE IN PROGRAMA NORMA- TIVOV za inštalatersko stroko, …) c. Sekcija kleparjev krovcev (predstavitev izida novega PRIROČNIKA ZA KLEPARSKA IN KROVSKA DELA z normativi, pravili stroke, in vsemi drugimi strokovnimi vsebinami,….) 3. V soboto dopoldan pa bodo zanimiva predavanja vsaj v dveh predavalnicah (kako se upreti plačilni nediscipli- ni,….) in skupni zaključek med 13 – 14 uro. V petek zvečer bomo slovesno praznovali 20 letnico de- lovanja vseh treh sekcij, v sklopu katere bomo seveda tudi podelili nove znake odličnosti v gradbeništvu, vse skupaj pa bomo popestrili s posebej bogatim in slovesnim kulturnim iz ne nazadnje zabavnim programom. Ta hip vas želimo povabiti, da si rezervirate navedeni ter- min (torej zadnji vikend v januarju je tradicionalno, letos in tudi vsa prihodnja leta rezerviran za strokov- no srečanje gradbenih sekcij – prosimo vas da o tem obvestite čim širši krog vaših poslovnih partnerjev in pri- jateljev ter znancev). Prav tako pa vas prosimo, da sporočite vaše predloge in želje v povezavi z izvedbo celotnega srečanja, saj želimo srečanje čimbolj približati vam, našim članom, doseda- njim ter bodočim udeležencem. Posebej lepo vabljeni tudi naši pokrovitelji in raz- stavljalci, dosedanji in novi, saj brez vaše pomoči in strokovnega prispevka ne zmoremo več organizirati tako pomembnega dogodka, ki vsako leto tudi z vašo pomočjo dobiva vse večji ugled in priznanje. Vabimo vas k odzivu in seveda k rezervaciji datuma (27. in 28. januar 2017, Terme Zreče). Janko Rozman, sekretar sekcij Sejem plastike in gume Vabljeni na ogled sejma K DÜSSELDORF, vodilnega sej- ma plastike in gume, 20. do 22. oktober 2016. Cena za člane OZS in pri njih zaposlene*: 265,00 EUR pri min. 20 potnikih oz. 293,00 EUR pri min. 15 potnikih *Avtobusni prevoz članom OZS in pri njih zaposlenih delavcev sofinancira Sekcija plastičarjev pri OZS. Vložek sekcije znaša 100 EUR /osebo. Prijava: Turistična agencija Euroval turizem d.o.o. Maribor Prijava je možna najkasneje do 5. 10. 2016. Več informacij: EUROVAL TURIZEM d.o.o., Ulica he- roja Bračiča 6, 2000 Maribor Tel.: 00386 2 234 90 90, Fax: 00386 2 234 90 92, el. pošta: info@euroval.si www.euro- val.si Brezplačni seminarji za PUD Ponovno brezplačno usposabljanje delodajalcev in moj- strov za praktično usposabljanje dijakov in študentov V septembru 2016 so ponovno stekli brezplačni pedago- ško-andragoški (v nadaljevanju: PA) seminarji za mentor- je, delodajalce in njihove zaposlene. Čim večjemu številu mentorjev in mojstrskim kandidatom želi OZS omogočiti pridobitev usposobljenosti, ki je eden od pogojev za ve- rifikacijo učnega mesta in s tem za sodelovanje deloda- jalcev s praktičnim usposabljanjem in izobraževanjem v srednjem poklicnem, strokovnem in višjem strokovnem izobraževanju. Mojstrskim kandidatom s tem olajša opra- vljanje četrtega dela mojstrskega izpita. OZS je partner v dveh konzorcijih, ki sta uspela s pri- javo za izvajanje brezplačnih PA seminarjev v skladu z Javnim razpisom Ministrstva za šolstvo in šport v okviru sredstev Evropskega socialnega sklada-operacija »Uspo- sabljanje mentorjev za izvajanje praktičnega usposa- bljanja z delom po izobraževalnih programih za prido- bitev izobrazbe«. Namen javnega razpisa je krepitev usposobljenosti mentorjev v podjetjih oziroma v obra- tovalnicah za kakovostno izvajanje mentorstva dija- kom srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol, ki se praktično usposabljajo z delom, in študentom višjih strokovnih šol, ki se praktično izobražujejo pri deloda- jalcih, ter ostalim udeležencem drugih oblik praktič- nega usposabljanja oziroma izobraževanja (vajenci). Za mentorje se bodo izvajala brezplačna tridnevna uspo- sabljanja v skladu s programom. OZS si bo prizadevala del seminarjev izvesti v OOZ oziroma izbranih izvajalcih in tako blizu delodajalcem. V fazi priprav prijave na razpis oktober 2016 Krpanov glas Napotila 12 je OZS že pridobila številna pisma o nameri za udeležbo in se zahvaljuje za hiter odziv članom in OOZ. Vsi bodo tudi seznanjeni s termini. Usposabljanja, ki bodo, kot re- čeno, stekla sredi septembra se bodo vrstila do sredine leta 2021. Natančnejši razpored načrtovanih usposabljanj po regijah in terminih se pripravlja in usklajuje v obeh kon- zorcijih in bo dostopen članom v vseh običajnih sredstvih informiranja in obveščanja, ki jih uporablja obrtno-pod- jetniški zbornični sistem ter na spletnem portalu projekta oz. konzorcija. Še dodatno bodo člani o usposabljanjih obveščeni preko strokovnih sekcij. OZS je brezplačna PA usposabljanja pripravljala že v le- tih 2012 in 2013. Med številnimi udeleženci so bili tako delodajalci kot njihovi zaposleni in kandidati za mojstrski izpit, ki so tako pridobili potrebno PA usposobljenost za verifikacijo učnega mesta, za prenos znanja na mlade in sodelavce, kandidati za mojstrski izpit pa so se brezplačno v veliki meri pripravili na 4. del mojstrskega izpita. Veliko potrebnih informacij še sledi, ni še urejeno enotno e-prijavljanje, v pripravi je gradivo za udeležence, priprave pospešeno tečejo, informacije za uspešno izvajanje pro- jekta in udeležbo na seminarjih pa bodo sledile takoj, ko bo mogoče. Vsem, ki bi se radi prijavili za naslednje izvedbe sporoča- mo, da bo v vsaki statistični regiji do prve prve polovice 2021 izvedeno vsaj 5 seminarjev, oba konzorcija, ki vklju- čujeta več različnih izvajalcev, pripravljata objavo lokacij in terminov na svojih spletnih portalih, s povezavo tudi na naši spletni strani. Objavljamo spletni naslov z aktualnimi termini in lo- kacijami brezplačnih PA seminarjev enega od dveh kon- zorcijev, ki ga vodi Biotehniški izobraževalni center v Ljubljani, v skladu z Javnim razpisom v okviru sredstev Evropskega socialnega sklada-operacija »Usposabljanje mentorjev za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom po izobraževalnih programih za pridobitev izobrazbe«: http://www.usposabljanje-mentorjev.si/in- dex.php/aktualna-usposabljanja/ V prihodnjem letu 2017 je OZS načrtovala pet seminarjev in sicer: februarja na OOZ Črnomelj, marca na OOZ Litija, aprila na OOZ Krško, septembra na OOZ Ravne na Koroškem ter oktobra na OOZ Škofja loka. Kon- kretni termini bodo z navedenimi OOZ še podrobneje usklajeni, nato bodo objavljeni na spletni strani in v dru- gih že znanih načinih množičnega obveščanja, ki jih za informiranje članov uporabljajo OZS in OOZ. Vse aktualne informacije, termine in lokacije ter pri- javnice za seminarje v letu 2017 ter povezavo na sple- tni strani obeh konzorcijev bomo objavili na spletni strani OZS: http://www.ozs.si/Ponudba/Novice/Za- dnjenovice/Podrobnosti/tabid/1656/ArticleId/4373/ Default.aspx Vabljeni na brezplačne PA seminarje v letu 2017! Javni razpis garancij za bančne kredite mikro, malim in srednje velikim podjetjem v okviru Regijske garancijske she- me v Osrednjeslovenski regiji Javni razpis za dodeljevanje garanciji je namenjen gospo- darskim subjektom, ki delujejo in vlagajo na območju občin statistične regije Osrednja Slovenija: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova - Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, MO Ljubljana, Logatec, Log – Dragomer, Lu- kovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika. Na razpis se lahko prijavijo mikro, male in srednje velike gospodarske družbe, samostojni podjetniki ter zadruge, ki imajo sedež podjetja ali njegov registriran del (poslovna enota) v upravičenem območju in so na dan oddaje vlo- ge registrirani po Zakonu o gospodarskih družbah ali po Zakonu o zadrugah, oziroma fizične osebe, ki opravlja- jo dejavnost vpisano v drug ustrezen register. Upravičeni prijavitelji so tudi socialna podjetja, ki so status socialnega podjetja pridobila po Zakonu o socialnem podjetništvu in ustrezajo predhodnim določbam tega odstavka. Iz garancijskega sklada se bodo izdajale garancije v viši- ni 50% vrednosti kredita, preostalo polovico kredita pa zavaruje banka po svojih pogojih. Najvišji znesek kredita je lahko do 150.000 EUR, najvišji znesek odprtih garanciji na upravičenca pa bo do 120.000 EUR. Obrestne mere za kredit znašajo med 6 mesečni Euribor +1,92 % do 6 mesečni Euribor + 2,40%. Predmet prijavljenega projekta so lahko začetne investici- je oz. naložbe v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva, povezane z: • vzpostavitvijo nove poslovne enote, • razširitvijo zmogljivosti obstoječe poslovne enote, • diverzifikacijo proizvodnje poslovne enote na proizvo- de in storitve, ki jih na upravičenem območju prej ni proizvajala ali • bistveno spremembo proizvodnega procesa v obstoječi poslovni enoti. • obratni stroški v povezavi s prijavljenim projektom, vendar največ 20 % kredita na osnovi garancije po tem razpisu. JAVNI RAZPIS garancij za bančne kredite mikro, malim in srednje velikim podjetjem v okviru Regijske garancijske sheme v Osrednjeslovenski regiji je bil objavljen v Ura- dnem listu RS št. z dne 8. 4. 2016. Razpisna dokumentacija je objavljena na spletni strani RRA LUR http://www.rralur.si/sl/projekti/javni-razpis- -za-dodeljevanje-garanciji-za-ban-ne-kredite-v-osrednje- slovenski-regiji Rok za prijavo je odprt od dneva objave v Uradnem listu RS do porabe sredstev oz. najpozneje do 15. 5. 2018. oktober 2016 Napotila 13 Krpanov glas Vloge (obrazci in priloge) je potrebno poslati s priporo- čeno pošiljko po pošti ali osebno oddati na naslov RRA LUR, Tehnološki park 19, 1000 Ljubljana. V času odprtja razpisa se lahko za dodatne informacije obrnete na RRA LUR na tel: 01 306 1902 oz. na e-naslov: roman.medved@ljubljana.si Postopek pridobitve garancije: 1. Pri eni od pogodbenih bank (Banka Koper, ABANKA, Delavska hranilnica, Nova KBM, NLB, banka Sparkas- se, Hranilnica LON, Hranilnica Vipava) se dogovorite za kredit v okviru Regijske garancijske sheme (kontaktni podatki bank so objavljeni na spletni strani RRA LUR). 2. O nameri za prijavo na razpis za pridobitev garancije obvestite kontaktno osebo na RRA LUR. 3. Pripravite dokumentacijo, ki je potrebna za prijavo na razpis (poslovni načrt, prijavni list,..) 4. Po pridobitvi sklepa o odobritvi kredita s strani banke oddate prijavo na razpis za pridobitev garancije. 5. Vlogo obravnava Kreditno-garancijski odbor pri RRA LUR. 6. Po odobritvi vloge se sklene pogodba med podjetjem in RRA LUR o odobritvi garancije ter pogodba med podjetjem in banko o odobritvi kredita. Kratkotrajno delo ožjega družinskega člana Zakon o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (Ura- dni list RS, št. 32/14) ureja pogoje in način opravljanja kratkotrajnega dela. Za kratkotrajno delo se šteje brezplačno opravljanje dela: * v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ 10 zaposlenimi ali * pri samozaposleni osebi z največ 10 zaposlenimi. Delo lahko opravljajo: - zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v regi- strirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mi- krodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe (žena/ mož, partnerka/partner), - zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v registri- rani istospolni skupnosti enega od staršev lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe (mačeha/očim), - oseba, s katero je lastnik ali solastnik mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe v sorodu v ravni vrsti do prvega kolena (oče, mati, sin, hči), - starši in otroci zakonca ali zunajzakonskega partnerja ali partnerja v registrirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe (tašča, tast, pastorki). Delo osebe se lahko opravlja največ 40 ur mesečno. Pred začetkom opravljanja kratkotrajnega dela je potreb- no družinskega člana prijaviti v zavarovanje za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni na pristojni eno- ti Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) z obrazcem M12 (Prijava/odjava zavarovanja za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni). Potrebno je tudi plačati pavšalni prispevek (trenutno: 4,58 EUR/mesec) Kratkotrajno delo se mora glede zaposlovanja oseb, mlaj- ših od 18 let, delovnega časa, nočnega dela, odmorov in počitkov ter varstva nekaterih kategorij delavcev opravljati v skladu s predpisi o delovnih razmerjih in predpisi o var- nosti in zdravju pri delu. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem krat- kotrajnem delu, ki vsebuje: - osebno ime, naslov in davčno številko osebe, ki opra- vlja kratkotrajno delo, - uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, kot jo je potrdila oseba, ki opravlja kratkotrajno delo, po dnevih, - skupno število ur opravljenega kratkotrajnega dela na mesečni ravni. Evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu predloži de- lodajalec v podpis osebi, ki opravlja kratkotrajno delo, dnevno ob začetku in zaključku opravljanja kratkotrajne- ga dela. Za izvajanje nadzora delodajalec hrani evidenco še dve leti po prenehanju opravljanja kratkotrajnega dela osebe, ki je to delo opravljala. Opombe: * tudi vozniki, ki opravljajo prevoz blaga ali potnikov lahko koristijo navedeno obliko zaposlitve. (obvezni dokument v vozilu: evidenca opravljanja dela ali kopija obrazca M12) ** za voznike avtobusov, shuttle ali avtotaksi prevozov velja, da je navedena oblika zaposlitve možna do 10. 9. 2015 (OZS si prizadeva za podaljšanje prehodnega obdobja oz. za vzpostavitev novih možnih oblik zaposlovanja voznikov) *** kljub temu, da vozniki opravljajo svoje delo le občasno, morajo imeti pri sebi dokazila o svojih dejavnostih za tisti dan in preteklih 28 dni – seveda če opravljajo prevoze, za katere velja obvezna uporaba tahografa ter spoštova- nje pravil glede časa vožnje, odmorov, počitkov Pripravila Natalija Repanšek, spec. Mednarodno poslovno srečanje Obveščamo vas, da Hrvaška gospodarska zbornica iz Pule, v sodelovanju z Evropsko podjetniško mrežo EEN, katere članica je tudi OZS, organizira mednarodno po- slovno srečanje podjetij, ki delujejo na področju: ladje- delništva, ladijske opreme, kovinsko predelovalne industrije, obnovljivih virov energije, strojegradnje, plastične industrije, poslovnih storitev. Srečanje bo v četrtek, 13. oktobra 2016 v marini Veruda v Puli, kjer se bo v istem času odvijal tudi sejem ladijske opreme Pula Boat Fair. Za sodelovanje na poslovnem srečanju se prijavite preko spletne povezave https://www.b2match.eu/pbf2016, kjer je tudi več informacij o srečanju. Udeležba na srečanju je za podjetja brezplačna. Rok za prijavo je 11. oktober 2016! oktober 2016 Krpanov glas Prispevki, dajatve 14 PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic – »popoldanci«, ste obvez- no zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškod- be pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino pla- čate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega po- slovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2016 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2015 znaša 1.540,58 €). Od januarja 2016 do vključno decembra 2016 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2015 oz. 0,53 % od 1.540,58 €, kar znaša 8,17 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2014 oz. 6,36 % od 385,15 €, kar znaša 24,50 €. Od 1. 4. 2016 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 32,43 € (Ur. list RS, št. 21/2016). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za september 2016: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ – 44008 32,43 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2015 – 1.540,58 € 8,17 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2015 – 385,15 € 24,50 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ – 45004 32,67 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ ¾ pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj ¼ delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj ¼ minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri – za september je izračun naslednji: 44 ur september: PIZ 53,04 €, ZZ 31,39 €, zaposlovanje in star- ševsko varstvo 0,87 €, skupaj torej 85,30 €. Lestvica za polno zavarovanje s.p. – 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v septembru 2016: redno delo: 22 dni: 176 ur; praznik: 0 dni: 0 ur; SKUPAJ: 22 dni, 176 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2016 – lestvice veljajo od 1.1.2016 oz. za vsa izplačila v letu 2016. Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2016 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je od- visna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 905,53 543,32 905,53 1.047,57 368,22 1.047,57 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) – ZA IZPLAČILA V LETU 2016 V letu 2016 je sprememba v tretjem davčnem razredu, ki se začne pri 1.700 € (prej pri 1580,02 €) Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 5.908,93 385,47 + 41 % nad 1.700,00 5.908,93 2.111,13 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2016 znaša 790,73 € (Ur. list RS, št. 6/2016) in je, glede na leto 2015, nespremenjena. Definicija minimalne plače (uporablja se pri obračunih za plačilo dela opravljenega od 1. 1. 2016 dalje): Zakon določa, da je minimalna plača mesečna plača za delo opravljeno v polnem delovnem času. Iz tega izhaja, da v minimalno plačo sodijo vsi elementi plače, ki jih navaja Zakon o delovnih razmerjih, torej osnovna plača delavca za določen mesec in dodatki, ki mu pripadajo, razen dodatka za delo preko polnega delovnega časa, dodatka za nočno delo, dodatka za delo v nedeljo, dodatka za delo na praznik in dela prost dan po zakonu. Zaposleni, ki za delo v polnem delovnem času v skladu s pogodbo o za- poslitvi oziroma zakonom prejema minimalno plačo, mora v primeru, da opravlja delo preko polnega delovnega časa, poleg minimalne plače prejeti še plačilo in dodatek za delo preko polnega delovnega časa. V minimalno plačo se ne vštevajo prejemki, ki imajo naravo povračil stroškov v zvezi z delom, kot so npr. dnevnice, terenski dodatki, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, povračilo stroškov za prehrano med delom. Prav tako se v minimalno plačo ne všteva regres za letni dopust. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obra- čunati od zneska, ki v letu 2016 ne more biti manjši od 52% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2016 do 29.2.2016 se upo- rablja povprečna plača za leto 2014 (1.540,25 €; 52% znaša 800,93 €), za izplačila po 1.3.2016 se uporablja povprečna plača za leto 2015, ki znaša 1.555,89 €, osnova za prispevke je 52% in znaša 809,06 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70% cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delo- dajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgor- nji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30% cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov…Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2016: najmanj v višini minimalne plače (790,73 €) povečane za 1% znaša 798,64 €. Izplačan bi moral biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasne- je do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici oktober 2016 Prispevki, dajatve DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2015 (PP): 1.555,89 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2016 znaša 56 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.555,89 x 3,5 = 5.445,62 EUR Zavezanec plača prispevke do 17. 10. 2016; v enakem roku mora davčnemu organu pre- dložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu, ki se odda prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki. PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB – POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate za januar 2016 prispevke od najmanj 70% povprečne plače 2014 (1.540,25 €; 70% je 1.078,18 €), za obračun prispevkov od februarja 2016 dalje pa uporabljate najmanj 70% povprečne plače za leto 2015. Povprečna plača za leto 2015 je 1.555,89, osnova za obračun v višini 70% te plače je 1.089,12 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 265,20 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 146,49 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 4,36 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 416,05 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2016 je osnova dobiček za preteklo leto brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj, preračunan na mesec, znižan za 28%). Za obračun prispevkov za januar 2016 je minimalna osnova 56% povprečne plače iz leta 2014 (1.540,25 €; 56% je 862,54 €) za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače iz leta 2014 (1.540,25 €; 60% je 924,15 €). Od februarja 2016 dalje je minimalna osnova 56% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 56% je 871,30 €), za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače za leto 2015 (1.555,89 €; 60% je 933,53 €). Zavezanci boste s strani DURS-a obveščeni o višini vaše zavarovalne osnove po oddaji davčnega obračuna za leto 2015 in bo ostala pravi- loma nespremenjena do naslednjega obdobja določanja ZO, oz. do odločitve o morebitnem znižanju ali zvišanju ZO, oz. do morebitne ugotovitve davčnega organa o nepravilni ZO. Če vplačujete prispevke od višje ZO, kot je po izračunu, o tem ni potrebno obveščati DURS, oddate le mesečni obračun na predpisanem obrazcu. Seveda pa ZO ne more biti višja, kot je najvišja določena (3,5-kratnik PP , ki znaša 5.445,62 €) VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika – 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ – 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ – 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe…se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek ne- plačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umet- nostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine do- datne informacije pokličite svojo OOZ. Krpanov glas 15 56 % PP** 3,5 PP*** 871,30 5.445,62 933,53 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 135,05 844,07 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 77,11 481,94 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 212,16 1.326,01 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 59,37 346,34 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 61,24 357,23 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 4,95 28,86 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 125,56 732,43 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,87 5,45 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,87 5,45 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,74 10,90 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,22 7,62 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,52 3,27 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,74 10,89 Skupaj drugi prisp. 3,48 21,79 PRISPEVKI SKUPAJ 341,20 2.080,23 * Povprečna mesečna bruto pla ča za leto 2015 (PP): 1.555,89 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2016 znaša 56 % zadnje znane povpre čne letne pla če; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke pla ča najve č od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.555,89 x 3,5 = 5.445,62 EUR Zavezanec pla ča prispevke do 17. 10. 2016; v enakem roku mora dav čnemu organu predložiti obra čun prispevkov na predpisanem obrazcu, ki se odda prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki.    DŠ pomeni dav čna številka zavezanca Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - SEPTEMBER 2016 Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR Prehodni davčni podračun Referenca Osnova za prispevke ZZ, če je BZO nižja od 60 % od 1.555,89 EUR* oktober 2016 16 Krpanov glas Ne vem če se dovolj zavedamo, da imamo v življenju samo eno možnost in sicer: • lahko se odločimo, da sami kreiramo svoje življenje tako kot si ga želimo • ali pa se prepustimo, da naše življenje kreirajo drugi, okoliščine, situacije, slučaji… Jaz sem se odločila, da vajeti svojega življenja prevzamem v svoje roke in da svoje življenje živim po svojih željah, potrebah, sanjah… Kaj pa vi? Nikoli ni prepozno, v vsakem trenutku se lahko odločite in pri tem vam lahko pomagajo tudi metode, znanja, tehnike in seveda izkušnje, ki jih pridobimo na izobraževanju NLP Praktik (nevrolingvistično programiranje). Pridružite se nam. Začnemo 11. 11. 2016 ob 17.00 v Logatcu. Za več info si poglejte na www.harmonija.si ali me pokličite na 041/855 528 ali pišite na natasa@harmonija.si Vas z veseljem pričakujem! Pobuda ustavnemu sodišču Državni svet Republike Slovenije vlaga zahtevo za začetek postopka za oceno ustavnosti dveh členov Zakona o zdra- vstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju ter dveh členov Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarova- nju ter jo dopolnjuje s predlogoma za začasno zadržanje izvrševanja in za prednostno obravnavo. Kaj naj presodi ustavno sodišče? Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem za- varovanju – ZZVZZ ureja povrnitev škode. V 86. členu vsebuje splošno določbo, da ima Zavod za zdravstveno za- varovanje Slovenije (v nadaljnjem besedilu: ZZZS) pravico zahtevati povrnitev povzročene škode od zavarovalnice, ki upravlja obvezno avtomobilsko zavarovanje. V vseh drugih primerih pa od tistega, ki namenoma ali iz malomarnosti povzroči okvaro zdravja zavarovane osebe. Podrobnejše določbe 87. in 88. člena veljajo za odgovornost delodajalca (pri kršitvi predpisov o varnem in zdravem delu in neposre- dovanju resničnih podatkov) ter delavca (za katerega sicer odgovarja delodajalec, ZZZS pa ima neposredni zahtevek v primeru storjenega kaznivega dejanja delavca). Podobno kot v ZZVZZ je urejen regresni zahtevek Zavo- da za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (v nadaljnjem besedilu: ZPIZ) do delodajalcev v Zakonu o pokojnin- skem in invalidskem zavarovanju (v nadaljnjem besedi- lu: ZPIZ-2). Povrnitev povzročene škode in neupravičeno pridobljenih sredstev je urejena v desetem delu ZPIZ-2. ZPIZ-2 vsebuje določila, ki predvidevajo okoliščine, v ka- terih lahko tudi Zavod za pokojninsko in invalidsko zava- rovanje zahteva povrnitev škode: - ZPIZ lahko zahteva povrnitev povzročene škode od tistega, ki je namenoma ali iz malomarnosti povzročil invalidnost, telesno okvaro, potrebo po tuji pomoči in postrežbi ali smrt zavarovanca. Če je to povzročil dela- vec pri delu ali v povezavi z delom, je tako kot v primeru ZZVZZ odgovoren delodajalec. Če pa našteto škodo nekdo povzročil s kaznivim dejanjem, lahko ZPIZ terja povrnitev povzročene škode neposredno od te osebe. - ZPIZ lahko zahteva povrnitev povzročene škode od de- lodajalca tudi v primerih, kadar je do zavarovančeve in- validnosti, telesne okvare, potrebe po tuji pomoči in po- strežbi ali smrti prišlo zato, ker niso bili izvedeni ukrepi za varnost in zdravje pri delu ali drugi ukrepi, predpisani ali odrejeni za varnost ljudi (tudi v primeru, če je škoda nastala zato, ker je bilo delovno razmerje sklenjeno brez predpisanega zdravstvenega pregleda z osebo, ki zdra- vstveno ni bila sposobna za opravljanje določenih del oziroma nalog, kar se je ugotovilo pozneje ipd.- enaki razlogi kot v primeru zdravstvenega zavarovanja). - ZPIZ lahko zahteva povrnitev povzročene škode tudi od zavarovanca, ki mora sam dajati podatke glede zava- rovanja, če je škoda nastala zato, ker ni dal podatkov ali je dal neresnične. Odškodnina lahko zajema stroške pri ugotavljanju inva- lidnosti, stroške zdravstvenih pregledov in invalidskih komisij, potne stroške, stroške poklicne rehabilitacije, ce- lotne zneske pokojnine oziroma drugih dajatev, ki jih iz- plačuje ZPIZ (invalidnina za telesno okvaro, nadomestilo za invalidnost, nadomestilo za čas poklicne rehabilitacije, dodatek za pomoč in postrežbo itd.) Podobno kot v obveznem zdravstvenem zavarovanju, sta prej veljavna ZPIZ/92 in ZPIZ-1 določala regresno pra- vico ZPIZ od tistega, ki je namenoma in iz velike malo- marnosti povzročil invalidnost, telesno okvaro ali smrt zavarovanca. ZPIZ-2 je v 190. členu spremenil dikcijo omenjene določbe. Sedaj določa, da ima ZPIZ pravico zahtevati povrnitev škode od tistega, ki je namenoma ali iz malomarnosti povzročil invalidnost, potrebo po tuji po- moči in postrežbi ali smrt zavarovanca. Razlika se nanaša na izostanek besede »velike« v novem besedilu (ZPIZ-2). Podobno kot ZZVZZ, ZPIZ-2 določa odgovornost delo- dajalca (za delavca, neizvedbo ukrepov za varno in zdravo delo ali neposredovanje resničnih podatkov) in neposre- dni zahtevek, če je delavec povzročil škodo s kaznivim dejanjem. Prav tako v pripravljalnem gradivu ni mogoče zaslediti razlogov za omenjeno spremembo. Zato veljajo podobni argumenti, kot so bili zgoraj že omenjeni. Torej, opustitev ene same besedice iz zakona ima lahko usodne posledice za podjetnike in podjetja, ki se jim ta- kšen dogodek pripeti. OZS se, seveda, zavzema za to, da se takšna definicija ne uveljavi. Za to se je zavzemala že med sprejemanjem sprememb. Žal, ni bila uspešna. Kaj bo reklo ustavno sodišče? Povzeto po osnutku pobude Nataša Kogoj Harmonija.si d.o.o.