KDAJ VZHODNA LJUBLJANSKA OBVOZNICA? Poslanec Združene liste in podpredsednik Državnega zbora dr. Lev Kreft se je v svojem predvolilnem programu med drugim zavezal, da bo ena izmed prioritet njegovega dela tudi zavzemanje za dokončanje obvoznic okoli Ljub-Ijane, še posebno na moščanskcm koncu, kjer je bil izvoljen. V prilogi vam posredujemo del njegove razprave na seji Državnega zbora dne 23/3-1993 o tej problematiki. Odgovora vlade pa na žalost še ni. Naslov zakona, ki ga v obliki pred-loga za izdajo obravnavamo danes, je dovolj dolg, da se ga splača porioviti v celoti: to je zakon o pogojih konce-sije za modernizacijo ceste na trasi državna meja pri Šentilju, Maribor, Celje, Ljubljana, Postojna, drŽavna meja pri Novi Gorici z odseki za Ko-per in državno mejo pri Sežani (mejni prehod Fernetiči) ter državno mejo pri Lendavi. V takem naslovu zakona se skriva več kot le geografija našte-vanja, skriva se strategija komunika-cijske usmeritve Republike Slovenije, toliko aktualnejša danes, ko nam po-časi, upam, prihaja do zavesti, da so odnosi med suverenimi državami si-cer drugačni in podležejo drugačni lo-giki in pravilom kot odnosi med repu-blikami v federaciji, niso pa zato nič bolj prijazni ali dobronamerni. Kdor si kljub suverenosti ne more vsega oskrbeti sam, mora dajati, koncesije, in suverena država Slovenija bo mo-rala dati celo vrsto dobro premišljenih koncesij, da ne bo ogrozila razlogov za svoj nastanek in svobodnega življe-nja tistih in tistega, kar naj bi ščitila in varovala. Zato menim, da je naslov tega zakona s stališča strateške usme-ritve Slovenije kar pravšen. Je pa tu neka beseda, ki zbode v oči, ker pravzaprav, na žalost, v na-slov tega zakona ne sodi, čeprav ne moremo brez nje, in to je beseda - ime mojega rodnega in nam vsem glavnega mesta: Ljubljana. V geo-grafski opis poteka trase Ljubljana seveda sodi, vendar obvoznic okoli Ljubljane ne bo mogoče graditi s kon-cesijami, ker na njih ne bo cestnine. Prepričan sem, da je opisano traso dejansko treba najprej dograditi s sklenitvijo cestnega kroga okoli Ljubljane, torej z izgradnjo odseka Šentvid-Koseze in vzhodne Ijubljan-ske obvoznice, zdi pa se mi, da ta zakon tega ne omogoča. V informa- • 3. maja 1993 bo poslanec dr. LEV KREFT odpri poslansko pisarno in sicer v KS Nove Fužine (Dom obča-nov Nove Fužine), Leninov trg 4 - pritličje. Volilkam in volivcera bo na razpo-lago vsak ponedeljek med 13. in 15. uro osebno ali po telefonu 106-349. ciji, ki je zakonu priložena (tudi ta informacija se ni spremenila od 6. oktobra 1992), piše, da je bil osnutek lokacijskega načrta za prvi odsek po-sredovan Ministrstvu za varstvo oko-lja in urejanje prostora maja 1990 in da do danes še ni šel v obravnavo vladi Republike Slovenije. Piše tudi, da je bil osnutek lokacijskega načrta za vzhodno ljubljansko obvoznico iz-delan in predan istemu ministrstvu avgusta 1992, to pa je organiziralo sestanek, na katerem se je občina z rešitvami strinjala, ministrstvo pa je imelo svoje predloge glede priključ-kov. Ob tem, ko se strinjam, da se pripravi koncesijski zakon, že zaradi jasnosti glede slovenske komunikacij-ske strategije sprašujem vlado: 1. kdaj in kako bo v okviru svojih pristojnosti omogočila izdajo lokacij-skih dovoljenj za izgradnjo ljubljan-skih odsekov avtoceste in 2. kako si predstavlja finančno kon-strukcijo izgradnje Ijubljanskih odse-kov. Obvoznico, ki jo mesto Ljubljana uporablja tudi kot svojo komunikacij-sko mrežo, je treba prednostno skle-niti, in mesto Ljubljana je k njeni izgradnji zagotovo sposobno in pri-pravljeno prispevati svoj delež. Glede na nov pogled na našo državo, ki mora nastajati iz njenega središča navzven, in se torej ne bomo več gle-dali kot obrobje in prehodno deželo, ampak se bomo gledali z lastnega sta-lišča, tako kot vse države na svetu gledajo nase in tudi kilometre raču-najo iz središča proti meji, ne pa obratno, kot se nam še vedno pri-meri, bi moralo biti jasno, da Slove-nija ne bo tnogla avtocestno komuni-cirati sama s seboj, če Ljubljana ne dobi sklenjenega prstana, ki je od vseh Še nenarejenih avtocestnih odse-kov najbolj transverzalno slovenski in potreben vsem delom Slovenije. Vem, da smo dobili državni prora-čun, ki na moje vprašanje kaj žalostno odgovarja, vendar menim, da ob predlogu za izdajo zakona potrebu-jemo vladni odgovor in obvezo glede ravnanja v naslednjih letih, da bo pr-stan okoli Ljubljane vldjučen še v tem mandatnem obdobju in pod to vlado. dr. LEV KREFT