1953 Številka 3 cMl homo ves utonili? 1/ ‘predavanja „Zadetki socialnega gibanja na Slovenskem”, ki ga pona tisk ujemo v tem listu, vidimo, v kako težkih razmerah sta živela naš-kmet in delavec \ zadnjih desetletjih preteklega stoletja. Kazalo je, da skoro ni izhoda iz kritičnega stanja. Naše ljudstvo je bilo nesrečna žrtev pohlepov tujcev in vaških oderuhov. Na srečo so vstali možje / Janezom Ev. Krekom na čelu, ki so smatrali za st oje poslanstvo narod dvigniti iz njegove vsestranske revščine in ga navdušiti za skupen nastop pri delu za lejišo bodočnost. Svojo borbo so oprli na večna načeta 'krščanske Pravičnosti in Ljubezni. Ali so uspeli? Pa še kako! kratkem času so ves narod dvignili na noge. To je bila prava revoluci- ja, nekrvava sicer, a zato tem uspešnejša! Kaj podobnega bi težko zasledili pri drugih večjih narodih. Slovenci smo tedaj bili na tem, da svojo domovino vsestransko dvignemo tako visoko, da bi v mnogo-čem postali zgled drugim narodom. Vojne in drugi zunanji dogodki ter komunizem v najnovejši dobi so na žalost Zavrli ta hitri razvoj. Omenjeno obdobje naše narodne zgodovine pa nam more upravičeno služiti kot 'krasen primer, kaj se more doseči, če se delo zgrabi s prave strani tei se resno in složno „pljune v roke". ✓—b branju lega predavanja nam misli, nehote I 1 pohiti med naše brate in sestre, ki so raz-kropljeni po /apadni Evropi in zVngliji. Sprašujemo se, ali bi bilo mogoče med njimi doseči podobne uspehe? # S tesnobo v srcu namreč ugotavljamo silno nevarnost za ta dragi košček našega naroda. Sami niti ne opazimo, kako polagoma podlegamo vplivu tujega okolja in se mu prilagujemo v vsem ter se tako zgubljamo versko in narodno. Kot uveli list odpadamo dmg za drugim od drevesa našega narodnega življenja. In to v času, ko bi domovina najbolj potrebovala naše zvestobe! A kaj bi tožili! To stanje je samo zelo resen opomin, da bomo razumeli, da smo zapisani nagli smrti v narodnem in zelo |>ogosto tudi v verskem ]>o-gledu, če se hitro ne streznemo in usodnemu razvoju ne zastavimo poti. Lepa misel! Toda kako to doseči? Saj je skoraj nemogoče, bo rekel ta ali oni. j e mogoč e, čeprav ni lahko! Za težke naloge je treba vzeti na pomoč učinkovita sredstva. V našem primeru moramo dobiti tako sredstvo, ki bo razkropljene ude našega naroda l>ovczalo med seboj, da se ne bodo več čutili tako osamljeni in zapuščeni. Ustvariti moramo nekaj, kar nam bo pričaralo košček domovine v tujini in nas navdušilo, da sc bomo kot en mož dvignili na delo za naše verske in narodne ideale. Za ta cilj imamo na uslugo preizkušena sredstva, ki so pred 60 leti prizadevanja dr. Kreka in njegovih sodelavcev kronala s tako izrednim uspehom. To so tisk in organizacije. Važnosti tiska in organizacij ne bomo nikdar mogli dovolj preceniti. To so sredstva, ki se jih poslužujejo vsi, ki resno streme za ciljem. In mi? . ' Potožiti moramo, da je večina naših izseljencev v tem pogledu preveč nezavedna. Ali smo morda že tako globoko podlegli vplivu tujine, da za nas ni seč pomoči?! To bi bilo zares žalostno! A upam, da še nismo tako daleč. Mnenja sem, da je med našimi izseljenci še mnogo takih, ki so ohranili zvestobo vsemu, kar je našemu narodu sveto. Vprašanje je le, kako doseči, da b o takih vedno v e č in ne vedno manj. To bomo dosegli pod dvema pogojema. t~v rvi pogoj je, da bo v vsako našo dru-J-^/ino zahajal slovenski kat. list. Hvala ■*" Bogu, v teni pogledu se je zadnje leto veliko zboljšalo. „Naša luč” obiskuje že skoro vse slovenske družine in posameznike \ Zapadni Evropi in Angliji. Toda to še ni dovolj! Jesti moramo vsaj trikrat dnevno, sicer bi omagali. Podobno bomo omagali v borbi .proti vplivu tujine, ee ne bomo vsaj tedensko črpali hrane za našo dušo h jmšte-uih slovenskih listov. Zato radi naročajmo še katerega od listov, ki izhajajo v Celovcu. Gorici, Trstu in onstran morja. Res je, da to nekaj stane. Toda ne pozabimo, da je slovenski časopis naši družini enako potreben kot vsakdanja hrana! Poleg lega se zavedajmo, da je naša dolžnost podpirati dobro stvar. Čudno je to, da imamo pogosto na široko odprto denarnico za manj važne stvari. Za tisk se nam pa zdi škoda vsakega „krajcarja”. Zaradi današnjih razmer je vsak naš svobodni tisk združen z ogromnimi žrtvami. Zakaj ne bi torej / naročnino podprli naših listov?! S tem bi podprli veliko in važno za devo! -p^v rugi pogoj pa je sodelovanje v naših 1 dništvih. Mislim, da so glede društev povsod iste težave. Naši ljudje so veseli slovenskih prireditev in slovenska pesem jim privabi solze v oči. A ne pomislijo, da je vse to skoro vedno sad ogromnega truda male skupine. Zakaj ne Bi vsi sodelovali?! Vsak ,po svojih močeh in sposobno stih! To je naša skupna dolžnost! Premalo mislimo na to! Lahko je stati ob strani in druge, ki delajo, spremljati s kritiko. Ali to ni ravno najbolj častno! Ni nas mnogo. Poda mi bi v naših razmerah mogli žeti podobne uspehe, kot so jih doživeli Krek in n jegovi, 'če bi bilo v nas več smisla za žrtve in več pripravljenosti za složen nastop. # Od vseh strani nas sicer zaliva morje tujine; toda če bomo našim slovenskim katoliškim listom na stežaj odprli vrata naših hiš in če bomo našim društvom z zvestim sodelovanjem omogočili, da bodo mogla uspešno vršiti svoje poslanstvo, bomo glavo obdržali nad vodo in ne bomo z.ginili v tujem morju. Še več! Med nami bo zasijala pomlad novega življenja, da bo svet spoznal, da smo Slovenci narod, ki ve, kaj hoče. Mi smo namreč narod, ki tudi v tujini hoče ostati zvest svoji domovini in vsem njenim sveti n jam! IZ AMERIKE Že četrtič — kar se še nikomur ni zgodilo — je bil izvoljen za guvernerja države Ohio (USA) naš rojak, Slovenec Frank Lau še ! Za ravnatelja Američanov slovenskega porekla je bil imenovan Jožet Zalar, gl. ta jnik Slov. kat. jednote. Kot tak je zastopal Slovence pri ustoličenju novega predsednika Združenih držav. O ton Župančič: ffCmz iuei Odgovori, Ciciban: Kaj je naSa prva luč? Naša prva luč je sonce: L zlato roko svet odgrinja, zlatih ciljev nas spominja. Sonce je zašlo za goro; odgovori, Ciciban: Kaj je naša druga luč? Naša druga luč je mesec: daleč smo se zanočili, v mesečini prav hodili. Sonce je zašlo za goro, mesec je odšel za soncem; odgovori, Ciciban: Kaj je naša tretja luč? Naša tretja luč je ogenj: gospodarja, vso družino zvabil v svojo je svetlino. ZQODBA O Zaveli so pomladanski vetrovi in nehote mi prihajajo na ustnice besede majniške pesmi: Krasni majnik že razliva po cvetlicah žlahtni cvet in pomlad vsa ljubezniva rojstva god obhaja spet. Ptice glasno po goščavah slavo Jezusu pojo in Mariji po dobravah venec šmarnice pletb.” šmarnice! Kdo bi jih pozabil in 'kdo bi se ob pogledu nanje ne razveselil? Ob čudovitem vonju bi se opijanil, če bi se mogel! Kako radi smo jih hodili nabirat in kako je zadehtelo po sobi, v kateri smo jih postavili. Rastlinsko so v sorodu z lilijami in jih zato Nemci imenujejo „majniški zvončki” Sonce je zašlo za goro, mesec je odšel za, soncem, ogenj v hiši je ugasnil; odgovori, Ciciban: Kaj je nam četrta luč? Luč četrta je beseda: jasna hodi med narbdi, dušo k duši tajno vodi. Sonce je zašlo za goro, mesec je odšel za soncem, ogenj, v hiši je ugasnil, sam ostal si brez besede; odgovori, Ciciban: Kaj je naša zadnja luč? Naša zadnja luč je duh: vse je mračno, duh nam seva, k Bogu pota razodeva. Pesnik je doma iz Itele Krajine (1878—1949). Poleg Franceta Prešerna je največji slovenski pesnik. ŠMARNICI in „majniške lilije”. Verno slovensko srce je pa imenovalo cvetke „Marijine cvetke”, „šmarnice”. Snežno bela barva ga spominja na Marijino čistost in brezmadežnost. Ljubki blagodišeči vonj. se mu zdi kakor dobrota Marijina. In pri vsem tem je ta cvetka skrita in ponižna — kot Marija. Sklanja se k tlom in pozvanja, kakor pozvanjajo zvonovi na Slovenskem in vabijo k šmarnicam . . . Ko je Bog ustvaril cvetice, je vsaki od-kazal prostor, 'kjer na j bi bivala. Tožila je: „Tako sem majhna, pa naj bom med drevesi, ki so sami velikani. 'Lam me nihče ne opazi.” Njena žalost je ganila Stvarnika. Vzel jo je v roko in dahnil vanjo: takoj je zadehtela, njen vonj pa vabi ljudi. Kjer najdejo šmarnice, jih natrgajo in neso domov, da z dehtečimi cveticami okrase Marijin oltar ček. Šopek rož ob 70-lefnici Sredi slovenskih izseljencev v Ameriki je 9. marca obhajal 70 let svojega življenja ljubljanski Škof, prevzvišeni g. dr. Gregorij Rožman. S slovenske Koroške se je moral po prvi vojni umakniti pred Nemci. Na poti mu je bila ukradena vsa prtljaga. Kot odličnega znanstvenika so ga povabili, da bi trčil na ljubljanski univerzi. Postal je profesor, a vsako priliko je porabil, da je bil dušni pastir med ljudmi in zlasti med mladino. Spomladi leta 1930 je bil imenovan za škofa. Kmalu zatem so mu zablesteli sivi lasje. Nadvse vzvišena, a tudi nadvse odgo torna služba ga je zadela. V svoj škofovski gilb si je dal zapisati: „Križa teža in plačilo!” Težko je bilo nastopiti škofovsko službo za neumornim in gorečim nadškofom Jegličem. še težje pa je bilo biti vodnik svojega ljudstva, ko se je zrušila država in so slovenski narod razkosali okupatorji. Tedaj je škof Rožman hodil kakor Mojzes pred Izraelci in neustrašeno, čeprav so mu grozili, če 'bo govoril po resnici, učil, kaj je pravica in kaj je svoboda. Ob koncu vojne se je podal v tujino, ker je mislil, da bo mogel tam svojemu narodu kaj pomagati. Medtem so uprizorili doma ]troti njemu gonjo in ga obsodili v odsotnosti na dolgoletno ječo. Čim bolj se ta leta odmikajo, tem jasnejše postaja, da je imel škof Rožman prav. Kar so mu očitali, je izmišljeno in spretno ponarejeno. Saj za njim očitajo vsem drugim škofom iste stvari, ker pač sovražijo katoliškega škofa in vse, kar je resnično katoliško. Mi omenjamo posebej njegovo delo za izseljence. Kot pokrovitelj Rafaelove zveze je pokazal svoje srce za potrebe Slovencev, ki so šli na tuje „s trebuhom za kruhom” Ni imel dovolj duhovnikov doma, a je rad pustil, da so šli med izseljence. Obiskal je ameriške Slovence. Danes pa je postal pravi misijonar, ki hodi od naselja do naselja in pridiga božji nauk, ljudem v uteho in poučen j e. Prevzvišeni, sprejmite ob sedemdesetletnici tudi čestitke izseljencev raztresenih po Zapadni Evropi! Začetki socialnega gibanja pri nas Ponatiskujemo zadnji del predavanja g. I ranca Kremžarja v Buenos Airesu. Delavske organizacije Zadnjič smo govorili, kako je zadružništvo rešilo kmeta iz krempljev vaških ode ruhov. S kmetom vred je po zaslugi krščanskosocialnega dela tudi delavec postal bolj upoštevan in ugleden.‘Že leta 1894 je dr. Krek ustanovil Katoliško delavsko društvo ter začel izdajati delavsko glasilo „Glasnik", . ki se je pozneje prekrstil v „Našo moč”. Istega leta je bilo ustanovljeno 'katoliško društvo za delavke, čigar članice so postale skoro vse delavke tobačne tovarne v Ljubljani. Medtem ko je delavsko društvo bilo izobraževalno in politično hkrati ter je prirejalo shode po vsej deželi, je bilo društvo katoliških delavk zgolj vzgojno in izobraževalno. Iz tega društva so izšle ugledne socialne delavke, med njimi gospa Marija Manfreda, bivša tobačna delavka, ki je vo \ Fulogu; J. marca je umrla v Chate-Ict 22-letna Marija Pungeršič i/ Dol. Radov ja (Bučka na Dol.), ki je prišla na obisk i/ Slovenije k sestri. Po par dneh so jo peljali v bolnico in je tam po dveh mesecih po več operacijah umrla. V La Bouverie pri Monsu so 18. marca pokopali Julija Mohoriča, roj. 1905, i/. Idrije doma. — Naj v miru počivajo, prostalim naše sožalje. Poročili so so v zadnjem času: g. Anton Pagon in gdč. Antonija Tratnik v Charleroi-Nord; g. Ivan Jerončič in gdč. Poklica Kodeli v Chatelineau; g. Malija Fidler in gdč. Joscanat Bertiaux \ Palm ages. Obilo sreče! FRANCIJA PARIZ Služba božja za Slovence. — Odslej je v sako drugo nedeljo ob 10. uri dopol.dne sv. maša za Slovence v kapeli pri sestrah 80, rue Vaugirard (Metro: Saint-Placide). V mesecu maju bo sveta maša v nedeljo ,‘1. in na praznik Gospodovega vnebohoda 1 1. maja. Na binkoštno nedeljo, 24. maja, ne bo sv. maše dopoldne, pač pa bodo ob pol štirih jiop. slovesne večernice, h katerim so prisrčno povabljeni vsi Slovenci i/ Pariza in okolice, da-skupno počastimo majniško Kraljico in tako poživimo med nami slovensko skupnost. Junija bo sveta maša v nedeljo 7. in 21. Posebna župnija za Slovence, Hrvate in Srbe. — I. avg. 1952. je sv. oče uredil /. apostolsko konstitucijo „Izseljenska družina” („Exul lamilia”) dušno pastirstvo med izseljenci po svetu in želi, da bi izseljenci vsa- kega naroda pov sod imeli sv o jega lastnega duhovnika. V skladu s tem je 31. jan. 1953. Konzisto-rijahta papeška kongregacija v Rimu imenovala za pariško nadškofijo č. g. Naceta Čretnika kot dušnega pastirja za vse katoličane jugoslovanskih narodnosti. Pariški BRATA T SČE K. V. Royen, F. Krašovec, F. Pihler. — I.indenhcuvel: A. Kropivšek, S. Reberšek, A. Kropivšek ml., S. Haussen, A. Knez st., F. I.amniers. — Hoensbroek: J. Resnik, R. Škorc, F. Pobežin, F. Markon, F. Železnik, I Britovšek, F. Vodeb,-S. Hariš. V odboru pev. društva „Zvon" so: A. Robek st., 1). Omerzu, F. Ciril, A. Robek ml., I.. Korber, R. Garaj. — „škrjanček" v F.vgelshovenu vodijo: A. Papež, Mici Konte, I . Jančič, Mici Čebin, P. v. Rooyen. Upamo, da bodo kakor v preteklosti tudi v bodoče odborniki in člani naredili vse, da ostanemo vsi skupaj zvesti, terni in zavedni Slovenci, ki bo mo v ponos svoji domovini. 'J. marca smo se spomnili 70-letnice jžie-vzvišenega g. škofa Rožmana ter mu po radiu na kratkih valovih poslali v pozdrav našo pesem in čestitke pevcev, naše mladi- ne in naših društev. Temu velikemu škofu, ki je pred vojsko preko Rafaelove zveze skrbel za izseljence in sedaj osebno dela med njimi v Sev. Ameriki, želimo iz srca: Na mnoga leta! Našemu nepozabnemu patru Teotimu smo s pomočjo belgijskih Slovencev postavili lep nagrobni spomenik z napisom: „Slovencev zvesti dušni pastir, uživaj pri Bogu plačilo!” U m r 1 je rojak Hribar, roj. 1902 v Hoch-heide-Homberg v Nemčiji. Pokopan je v Hoenbroeku. Umrl d je 23. marca vsled raka na želodcu ga. Frančiška OgrajenšCk, stara skoraj 70 let. Pogreb je bil v Heer-lenu. Oba naj počivata v miru! NASTOP IZSELJENCEV NA TELEVIZIJI Svet gre mijirej in z njim podjetnost naših rojakov. Začenja sc televizija. Nova pri lika se nam nudi, da pokažemo drugim narodom lejžotf) naših narodnih noš in slovensko veselje ob lepi jr es mi in melodiji. Tako so nastopili 3. marca na holandski televiziji slovenski pevci in jrev'ke v narodnih nošah. Daleč naokoli, vsem, ki so gledali [tri televizijskih ajraratih so se jroka-zali. Oglasila se je naša jresem, zaigrala je harmonika. Kakor v opereti je bilo — pokazano in zapeto, dokler ni pesem izzvenela v' končni „živio!” — Čestitamo! NEMČIJA Werl (Westfal.) — V Mariannenhospita-lu je umrla 15. januarja, previdena s sv. zakramenti, ga. Pavla Smrekar, roj. Jevni-kar 1891 v Trbovljah, še pred prvo svet. vojno je jnišla v Nemčijo. Zapušča svojce jro raznih deželah, v Nemčiji in Belgiji. Naj počiva v miru! Gremo v Kevelaer! J udi letos mislite na to, da se tudi vi pridružite slovenskim romarjem v Kevelaer, kamor smo v prejšnjih Jetih toliko romali. Vsi, ki so bili lansko leto tam, so bili tistega dneva zares veseli. Marsikaterega znanca dobiš tam pri Marijinem svetišču, kjer Marija deli milosti in tolažbo. Najboljši dar Izza palestinskih gora je zasijalo sonce in z zlatimi žarki ožarilo kamenilo pokrajino. Ako hi imelo oči, hi si jih pomelo in zagledalo človeka, Iti na samotnem hribu kleči m moli. Sinoči so ga videle zvezde, kako se je zgrudil na kolena. Vso noč je prečni v molitvi. Poiskal je samoten kraj, da se je umaknil množici in učencem. Ko je prišel zjutraj k njim, je z njegovega obraza odseval sijaj molitve. Vedeli so, da se je razgovarjal z Očetom. Nekdo je stopil predeni in ga prosil: ..Gospod, nauči nas moliti!” Učenikove oči so se zaiskrile v radosti. Prišel je trenutek, ko bo dal človeku najlepši dar. Dar, ki ne bo minil vse do konca dni. Sami so ga prosili zanj. Prošnje ne more odreči. Saj ho ustanovil daritev, ki bo približala Boga človeku. Dokler bodo stali oltarji za daritev, se bo tu4i molitev dvigala k Bogu. Osrečevala bo ljudi, dajala jim poguma in moči. Vodila bo tiste, ki iščejo Boga . . . Takrat je Kristus prvič izrekel: „Oče naš, kateri si xi nebesih . . .” Vsak dan za njim ponavljamo. Morda kdaj izgovarjamo besede brez prave misli, morda nam je prevsakdanje, da bi mislili o globini, o kateri govore besede. Veliko ]e bilo o očenašu že napisanega. Ako bi zbrali vse, bi vendar zopet in zopet spoznali, da njegova globoka vsebina še ni izčrpana. K I aša narava kliče po molitvi. Tudi J pogani molijo, sicer po svoje in svo- jim bogovom, toda njihove molitve ne moremo niti malo primerjali Gospodovi. Äe dva tisoč let človek moli očenaš in vendar ga ni do dna doumel. Mož se je pred prijateljem pohvalil, da je poročen z ženo, ki je brez vsake vere. Ne samo, da ničesar ne veruje, temveč vero še sovraži. Prijatelj ga vpraša: „Ako smem vprašati, kaj bo pa otroke učila?” Vprašanje je zaprlo usta. In prijatelj je še to dodal: „Ako smem svetovati, naj tvoja žena nauči otroke moliti. Moliti in razumeti očenaš. Mora pa sama najpreje poznati, kaj molitev obsega.” Očenaš je najboljši dar, ki ga more dati mati otroku. Otrok se bo te molitve hitro naučil. A mati mu mora nuditi še več: vzgojiti ljubezen do molitve. Otrok bo moral nekoč na isto pot kot mi vsi: v življenje. Življenje pa nikdar ne more postati raj na zemlji. Otrok bo potreboval moči in opore. Oboje bo našel v molitvi. V stari zavezi svetega pisma beremo, kako je peljal Mojzes svoje ljudstvo v obljubljeno deželo. Zadeli so na Am.alečane, ki jih niso pustili dalje. Jozue je vodil boj. Mojzes pa je na gori molil in prosil božje pomoči. Pismo pove: „Ko je Mojzes dvignil roke, so Izraelci zmagovali; ko jih je spustil, pa Amalečani” (Izh. 17, 2). Tudi mi smo v življenjskem boju in naše roke so preveč utrujene, da bi jih dvigali v molitvi. Ako hočemo zmagati, mora naša prošnja biti: „Gospod, uči nas moliti!” Ne le besed, ampak tudi duha molitve. G. Materina molitev V tujino odšel je, izginil je v nji kot žar, ki v teminah ugasne, in dan na dan mati ga klicala je, naj vrne čez griče se jasne. In njena ljubav je šla križem svet, po tujem povsod ga iskala in slednji večer v hrepenečih solzah je trudna, potrta zaspala. In njena ljubav je šla križem svet, povsod od ljudi ga prosila in vsako jo jutro je nova bridkost obupano, plaho vzbudila. In slednjič je mati z molitvijo na vrata nebeška potrkala: „Vsaj en večer naj sirota bi se nebeške tolažbe nasrkala .. Ni trkala dolgo; zaupanje ji odprlo nebeška je vrata: v tlomačih je vratih sinko obstal jedjaje: „O mamica zlata!” Leopold Turšič j—NAŠA LUČ—, bratom in sestram slovenske krvi širom Zapadne Evrope v razvedrilo, veselje in podučilo. V' zadevah lista (darovi, oglasi-in dopisi) se obračaj na poverjenika v tvoji deželi, l ahko pišeš tudi na naslov: NAŠA LUČ, Viktringer Ring 2(i, Celovec - Klagenlurt, Austria. Če ti list pošiljajo naravnost iz Celovca, sume letno (ft štev.) 15 šilingov, ozir. 470 lir; 35 bfrs; 350 ffrs; 3 RM; 70 amer. centov. SIRITE VSI - NAŠO LUČI IZ POŠTNE TORBE Rešitev postne križanke v 2. štev.: vodoravno: 1 pepelnica, li teta, 7 mana. — Navpično: 1 prt, 2 pot, 3 la, I Iva, .V aba. Rešitev „Velikonočnega pirha” se glasi: „Zveličar naš je vstal iz groba. Aleluja!” Dopisnikom: Branimir Pistiv.šek, Nemčija: Hvala za Vaše pismo. Ker smo sredi leta, bo Vaša pesmica bolj aktualna za letošnjo decembrsko številko. Takrat jo objavim. — Bog Vas živi! V r e d n i k. Voščilo (Za 70-letnico msgr. Zupančiča zložil upokojeni rudar Rud. Kolenc v Bruay-en Artois v Sev. Franciji.) Bog Vas živi še med nami in poplača Vas obilo! Mi Vam bomo vedno vdani — naše Vam je to darilo. Dober, zvest ste nam učitelj, to Vam radi vsi priznamo. Najboljši naš ste pa voditelj, zato mi vsi Vas radi imamo. Slavo, čestitke, zahvalo — izrekamo danes Vam vsi. Ljudstvo slovensko ostalo Vam bo hvaležno vse dni! Vesti iz Anglije Opozorilo: Vsem, ki prihajate k blagoslovu in sestankom na Golders Green v Londonu: V maju ne lx> blagoslova in sestanka na prvo nedeljo, temveč bo na drugo nedeljo, t. j. 10. maja in sicer bodo točno ob 5. uri pop. šmarnice v Cerkvi, potem pa sestanek v dvorani. Iz matičnih knjig: V cerkvi Sv. Marije Blackbrook (St. Helens) sta sc 21. marca poročila Deborah Lyon in Franc Fekonja. — Poroka Otona llujncla in Junc ilc Wilde je bila 31. marca v cerkvi sv. Jakoba, Twickcnham (Middx) in ne, kot je pomotoma poročalo „Pismo”. — Vsem: Obilo sreče! Velika noč: Lepo smo jo praznovali, čeprav pogrešamo naših navad in naše domačnosti. Zlasti je bilo lepo na veliki petek v Rochdale, kjer smo m-zbrali k skupnemu križevemu potu ter govoru in potem na veliko nedeljo v Londonu, kjer se nas je zbralo skoraj sto. Prihiteli so tudi pevci iz S. Wa-lesa, ki so lepo zapeli v cerkvi in jiotem tudi v dvorani. Po blagoslovu je bil „žegen” že pripravljen v dvorani. Igralci so za te prilike, kol so tu, dobro podali svoje vloge v komediji „Teta na konju” ter tudi želi zasluženo priznanje. V prijetni domači zabavi in razgovorih je potekel večer, dokler se nismo razšli z obljubo, da se bomo spet kmalu zbrali. Darovi: Za misijone je darovala gospa M. Zebli lova 1 funt. — Za Dom v Gorici pa g. A. žele I liint. — Po 8 angl. šil.: G. Vidmar, M. Fras, v žele in J. Grčar obenem z naročnino na „Kat. misijone' Bog povrni! (Opomba uredništva: Sporočilo prejeli prepozno, ko je bil list že skoraj dotiskan, zato je na zadnji strani ovitka.) Odgovorni urednik: Dr. Janko Hornböck. - Založba Družbe sv. Mohorja v Celovcu. - 'Liska tiskarna Družbe sv. Mohorja v Celovcu. - Prinled in Austria.