ZA NOV SAMOPRISPEVEK Konec letošnjega leta se bo iztekel dosedanji samoprispevek, ki ga pla-čujemo Ijubljanski občani za grad-njo 25 osnovnih šol in prav toliko vzgojnovarstvenih zavodov. Razpis samoprispevka v Ijubljanskih obči-nah je narekovalo spoznanje, da je solidarnost ena izmed najboljših in najhitrejših poti za razvijanje tistih področij, kjer so problemi najbolj pereči. Uspehi seveda niso izostali! Tudi zadovoljevanje potreb raz-voja Ljubljane v prihodnjem sred-njeročnem obdobju zahteva maksi-malno angažiranje vseh naših moči in možnih materialnih potencialov. Zato je tudi predlog za uvedbo no-vega samoprispevka za prihodnje petletno obdobje naletel na polno podporo v dosedanjih razpravah, ki so tekle v okviru Ijubljanskih občin in mesta. Da bi bile vse priprave uspešno opravljene in bi akcija za nov samo-prispevek uspela, je treba takoj pri-četi z delom in konkretno opredeliti naloge oziroma cilje te akcije. Pri odločanju ljubljanskih občanov za nov samoprispevek bo zelo pomemb-no, ne le, kakšni in koliko objektov naj bi bilo predvidoma zgrajenih z nadaljnjim samoprispevkom, tem-več tudi to, kako smotrno so bila porabljena sredstva, ki smo jih iz svojih osebnih dohodkov v ta namen združevali doslej. Dosedanje razprave o namembno-sti novega samoprispevka so naka-zale tri možnosti. Po prvi varianti naj bi se zbirala sredstva — tako kot doslej — samo za gradnjo osnov-nih šol in vzgojnovarstvenih zavo-dov. Po drugi varianti naj bi pro- gram razširili še na zdravstvene ob-jekte za osnovno zdravstveno var-stvo. Po tretji varianti pa naj bi sredstva samoprispevka uporabili tudi za gradnjo objektov socialnega, kulturnega in telesnokulturnega zna-čaja. Tudi predlog o višini samoprispev-ka vsebuje tri variante, in sicer: po prvi bi prispevali občani, tako kot doslej, en odstotek neto osebnega dphodka, po drugi 1,5 odstotka in po tretji varianti 2 odstotka neto OD. Pri oblikovanju programa bo zlasti treba upoštevati prednostne naloge, ki jih opredeljuje na pod-ročju družbenih dejavnosti srednje-ročni program razvoja Ljubljane 1976—1980. Končno odločitev, tako o obsegu programa, .kot višini samo-prispevka, pa bodo sprejeli občani sami v široki javni razpravi, ki bo organizirana o predlogu o ponovni uvedbi samoprispevka. Seveda pa ni možno pričakovati, da bi lahko načrtovane objekte fi-nancirali zgolj s sredstvi samopri-spevka. Med ostalimi viri financira-nja je treba računati zlasti in pred-vsem na sredstva skupne porabe, ki jih namenjamo vsako leto za finan-ciranje družbenih dejavnosti, even-tualno pa tudi na prispevke delovnih organizacij iz ostanka dohodka. Prve priprave so se torej že začele; v okviru mesta in občin so predlaga-ni tudi že odbori za izvedbo politič-ne akcije za referendum. Pričakuje-mo lahko, da bo akcija pravočasno stekla in, da se občani Ljubljane ne bomo izognili solidarnostnemu zbi-ranju sredstev. I. C.