V. Varstvo kmetijskih zemljišč ZKZ določa oblike varstva kmetijske zemlje in goz-dov pred nesmotrnimi posegi ter predpisuje ukrepe za njihovo uveljavitev. Nekatere oblike varstva kmetijske in gozdne zemlje se zagotavljajo z akti in predpisi občinske skupščine in sicer: — z občinskim prostorskim planom se namenijo zem-ljišča za potrebe kmetijstva in gozdarstva, upoštevajoč pri tem družbene plane, naravne razmere in družbene poirebe ter se glede rabe razvrstijo v 2 skupini, tj. za izključno kmetijsko, večji del organizirano proizvodnjo ter za kmetijsko proizvodnjo in povezavi z ostalimi in-teresi, pri slednji so dopustne spreraerabe namembnosti kmetijskega zemljišča ob izpolnitvi določenih pogojev, — z odloki oziroma upravnirai akti se uvaja in iz-vaja obveznost plačevanja posebnega nadomestila za zmanjšano raožnost pridobivanja, če se kraetu ali kme-tijski organizaciji vzame zemljišča in plača zanje od-škodnina zaradi spremembe namembnosti kmetijskih zcmljišč in gozdov, za izkoriščanje nekaterih mdnin in za onesnaževanje kmetijskih zemljišč, — z dolgoročnim družbenim planom občine se, upo-. števajoč zemljišča, ki so s prostorskim planom name- njena za kmetijstvo, izdela agrokarta, ki obsega razvoj-ne usmeritve kmetijstva v občini in v njej predvidi dol-goročni načrt rabe kmetijskih zemljišč, s čimer bo po-dana dolgoročna podlaga za kontinuirano planiranje kmelijske proizvodnje. KZS sama zagotavlja varstvo kmetijskih zemljišč: — v postopkih za izdajo lokacijskih dovoljenj za gradnjo objektov na kraetijskih zemljiščih, ki so v ob-¦činskem prostorskem planu razvrščena v skupino »druga kmetijska zemljišča« ali pa' tvorijo posebej opredeljena območja, — z izvajanjem ukrepov, s katerimi se izpolnjuje ob-veznost obdelovalcev kmetijskih zemljišč, da le-ta v svojera, skupnem in družbenem interesu obdelujejo kot dober gospodar ter v skladu s predpisi in ukrepi za var-slvo človekovega okolja, obdelovalci zemljišč, namenje-nih izključno za kmetijsko proizvodnjo, pa tudi v skla-du z občinskim družbenim planom. Za plansko obdobje 1981—1985 za področje varstva kmetijskih zemljišč ob upošlevanju, da bodo vsi pred-p;si in akti občinske skupščine s področja tega varstva sprejeti pred pričetkom tega planskega obdobja in ob npoštevanju načela kontinuiranega planiranja ugotav-ljamo za kmetijsko zemljiško skupnost zlasti sledeče naloge: 1. Računati je, da bo z razvrstitvijo kmetijskih zem-Ijišč v prostorskem planu glede na njihovo sestavo, pri-mestno lego, v precejšnjem obsegu obremenjenih s še diugimi nekmetijskimi družbeno priznanimi funkcijami ter posebej socialno sestavo zasebnih obdelovalcev, od kaierih je precejšnje število nekmetov, sorazraerno ve-liko zemljišč v kategoriji »druga kmetijska zemljišča«. Zaradi tega bodo stalno in močno izpostavljena raznim priliskom za nekmetijsko oziroma nesmotrno rabo. KZS je pristojna za izdajanje Soglasij za vsakršne gradnje na teh zemljiščih. V tekstu srednjeročnega načrta je zato polrebno opredeliti politiko in usmeritve KZS pri izva-janju teh zemljišč ter njeno sodelovanje z drugimi pri-slojnimi oziroma zainteresiranimi organizacijami In skupnostmi. 2. V zemljiških kompleksih, ki bodo razvrščeni po zakonu v »prvo skupino«, bodo nekmetje lahko obdr-žali lastnino na kmetijskem zemljišču do 12. 2. 1984. Do takrat lahko to zemljišče prodajo ali pa zamenjajo za drugo zemljišče, razvrščeno v skupino »druga kmetijska zemljišča<:, KZS je po zakonu dolžna tem občanom po-magati, predvsem pa zagotovitimožnost, da bo tem ob-čanom na razpolago dovolj zemljišč za zamenjavo. V srednjeročnem načrtu bo torej potrebno podrobneje na-kazati način razreševanja problemov, ki bodo iz tega izhajali. 3. Obdelovalci so po zakonu v svojem in družbenem inleresu dolžni obdelovati kmetijsko zemljišče kot in v skladu s predpisi zemljišče iz »prve skupine« pa obde-lovati v skladu z občinskira družbenim planom. Obdelo-valci so dolžni ohranjati trajno rodovitnost kmetijskih zemljišč in določena zemljišča obdelovati po družbenem planu. KZS je poleg inšpekcijskih in upravnih organov pristojna in dolžna izvajati ukrepe, s katerimi se zago-tavlja izpolnjevanje te družbene obveze obdelovalcev. Glede na dosedanje izkušnje bi bilo treba v tekstualnem delu načrta oblikovati pristop k izvajanju te naloge, določiti nosilce in povezavo s kmeti v KS. Tudi v naši občini je namreč precej lastnikov, ki zemljišč sami ne obdelujejo, zaradi nelegalnega in kratkoročnega zakupa pa se večji del teh zemljišč slabše obdeluje. 4. Problem kmetijskih zemljišč so tudi razne oblike onesnaževanja predvsera z odmetavanjem raznih od-padnih materialov, ki ovira obdelovalce in kvari okolje. Posamezni obdelovalec je zoper to nadlogo nemočen. Srednjeročni načrt naj bi obsegal ukrepe zoper tako ravnanje. 5. Kmetijska zemljišča, predvsem v hribovitem svetu se zaraščajo z gozdom. Poleg sklenitve sporazuma z območno SIS za gospodarstvo je tudi v tem načrtu na-kazati rešitve glede teh zemljišč, tj. ohranitve prvotnih ali pa uvedbo novih dogovorjenih funkcij teh zemljišč ter ukrepe, ki bodo potrebni. 6. V naši občini je precej hribovitega sveta (Polho-grajski Dolomiti) za kmetije v hribovitem svetu bo po-trebno izdelati in nakazati rešitve o razvoju kmetijstva in gozdarstva.