JUNIJ - ST. 6 - 1962, XXXVI Z MISIJONA G. ANDREJA MAJCNA, Vietnam, Azija. Gornja slika kaže sestro ene (ja salezijanskih klerikov in njenih pet otročičev-Gospod Majcen je k sliki pripomnil: „Upajmo, da bo koga Bogu posvetila!“ —-Spodnja slika pa kaže skupino malčkov z istega misijona. Kako so nasmejani! Ali so bile njih duše že oblite s krstno vodo? Zlasti slovenski otroci bodo radi molili za poganske otroke, kot udje papeške misijonske družbe Svetega Detinstva. ALI NAJ OSTANEJO ALI PA GREDO Kristus je napovedal, da bo njegova Cerkev preganjana. V dobi apostolov se je začelo in s porazom Antikristovim bo preganjanje končano. V Vsej tej dolgi dobi tisočletij pa bodo Kristusovo nevesto pretresali viharji. Tudi misijonsko poslanstvo Cerkve je zvezano s težavami. Evangelij si le počasi, z žrtvami, solzami in mučeniško krvjo utira pot v poganski svet. Prav kakor je napovedal Kristus, ko je odbral Pavla za apostola med Pogani: „Jaz mu bom pokazal, koliko bo moral trpeti zaradi mojega imena“ (Ap. d. 9, 16). Najhujše je bilo gotovo v prvih treh stoletjih, ko so se Poganski cesarji naravnost zakleli, da bodo iztrebili krščansko ime v svojem cesarstvu. Ali ne doživljamo danes nekaj podobnega? Se mar niso kitajski komunisti zakleli, da bodo uničili stoletna prizadevanja Cerkve med kitajskim narodom? So pretirani nacionalisti raznih azijskih m afriških držav kaj boljši, ko izganjajo tuje misijonarje, brez odškodnine podržavljajo katoliške šole ter jih neredko spreminjajo v središča protiverske vzgoje in z vsemi sredstvi omejujejo apostolsko delo misijonarjev? Se ne bo v Egiptu, Sudanu, Kongu, Cejlonu in še kje drugje ponovilo to, kar smo pred desetimi leti doživeli na Kitajskem? Že sedaj so misijonarji in misijonarke v teh deželah ‘zpostavljeni ne le pritisku, marveč pravemu nasilju. Nekaj jih je bilo na grozovit način pobitih. Nekaterih se polašča malodušje. Misijonarji sami, Pjihovi redovni predstojniki in misijonski prijatelji v domovini sprašujejo: »Ali ne bi bilo primerno, da se jih za nekaj časa odpokliče iz nevarnega ozemlja in odpošlje drugam, kjer je svoboda zagotovljena, misijonsko polje odprto, žetev bogata? Kadar bo nevarnost minila, ko se bo nevihta razdivjala ln polegla, bi se spet vrnili na svoje staro mesto. Na ta način bi rešili ne [c njihova dragocena življenja, temveč tudi bolje izrabili njihove moči za sirjenje krščanstva.“ Če bi šlo res samo za trenutne nevihte in viharje, ki bi se v nekaj mesecih ali vsaj v nekaj letih polegli, bi Cerkev morda res poslušala ta svet m odtegnila večino misijonskih delavcev iz tako ogroženih krajev. Pustila 1)1 le najbolj nujno potrebne za oskrbovanje tamošnjih kristjanov. Izkušnja bn kaže. da tu ne gre le za trenutne viharje. Kitajska že 13 let ječi, pa ni v'deti, da bi že prihajala zarja boljših dni. Prav kitajski primer je silno Poučen in Cerkev trdno vztraja na stališču, ki ga je zavzela v tistih težkih dneh. Ko so kitajski komunisti prodirali od severa proti jugu in uničevali misijonske postaje, so številni misijonarji bežali pred njimi. V njihovih Srcih je zavladal dvom in bolečina, ko si niso mogli dati gotovega odgovora 2a vprašanje: „Smo storili prav, ko smo pustili ovce brez pastirja ?“ Hvala da je bil ta dvom kmalu odstranjen. Tedanji apostolski nuncij Mons. Kiheri jim je, sklicujoč se na izjavo papeža Pija XII., sporočil, naj vsi misijonarji, ki so zaposleni v dušnopastirskem delu, lepo ostanejo na svojem mestu in opravljajo svoje dolžnosti. Večina je ostala. Komunisti so jih prijeli, mnoge obsodili na dve, tri ali štiri leta ječe, nazadnje pa vse kot tujce izgnali. Zakaj Cerkev danes, vkljub izkušnjam na Kitajskem, vztraja pri svoji zahtevi, naj misijonarji ostanejo na ogroženih mestih in v danih možnostih nadaljujejo svoje misijonsko delo? Najprej zato, ker se zaveda, da komunistični val, ki grozi in tu in tam pljuskne čez posamezno deželo, ni samo prehodnega značaja. Velika verjetnost, skoraj prava gotovost je, da se bo komunizem v taki deželi za nekaj časa utrdil. Da bodo pa verniki, kljub silnemu metodičnemu pritisku komunistov, mogli ohraniti vero, nujno potrebujejo ob sebi duhovnika. Če župnija brez duhovnika že v normalnih razmerah propada, koliko bolj je izpostavljena tej nevarnosti v izredno težkih! Nekateri se kar ne morejo sprijazniti s tem. Sicer priznavajo, da je duhovnik nujno potreben za urejeno in goreče versko življenje v župniji. A tu gre, tako pravijo, za izredne razmere. Duhovnikova prisotnost lahko položaj vernikov celo otežkoči. Čeprav duhovnikovo delo onemogočijo s tem, da ga zapro ali konfinirajo v njegovi sobi ter odrečejo dovoljenje za sveto mašo, pridiganje, pouk katekizma in delitev zakramentov, se neredko dogaja, da od časa do časa v tej strogosti malo popuste. Tako lahko spoznajo, kdo je še navezan na misijonarja, kdo še sledi njegovim nasvetom. Nad takimi bodo izvajali še hujši pritisk. Na te pomisleke odgovarjajo drugi, da je razmeroma malo misijonarjev, ki bi jim bilo za stalno onemogočeno sleherno dušnopastirsko delo. Navadno se dogaja, da se po začetnih nasiljih, izgredih in ljudskih obsodbah, ta srdita gonja proti misijonarjem malo poleže. Zdi se, da se rdeči zadovolje, ko vidijo, da je Cerkev vsaj na zunaj uničena, duhovniki pa pahnjeni v uboštvo in posmeh prebivalstva. Ne stražijo jih več tako strogo in s tem dopuščajo njih delo naskrivaj. Ne pozabimo na to, kaj je duhovnik za krščansko občino. On druži vernike, jih vzpodbuja k zvestobi, pa tudi dejansko pomaga, da ohranjajo vero, kljub težkim dnem. Kakor duša oživlja telo, tako je tudi on med njimi tisti, ki oživlja, zraven pa deli upanje na boljše čase. V njem gledajo verniki zanesljivega delivca božjega usmiljenja, ki so ga v letih preizkušenj prav gotovo pogosto potrebni. Ta ali oni v dneh preganjanja, vsaj na zunaj, zataji vero. Drugi morda porabi ugodno priliko, da se maščuje nad svojimi nasprotniki. Tretji se zaradi trenutnih ugodnosti, ki mu jih nudijo komunisti, zaplete v dejanja, ki nasprotujejo pravici in ljubezni. Kdo bo naštel vse mogoče primere, ko zbegane in pod težo greha izmučene duše kličejo po tistem, ki jih v božjem imenu lahko reši tega bremena? Zlasti še tedaj, ko je morda preganjanje najhujše in je v nevarnosti življenje; kadar pritiska starost in se bliža smrt. Morda res niso živeli ves čas zgledno, a vero so ohranili. Duhovnik jih ne le odveže greha, ampak tudi pripravi do tega, da odpuste sovražnikom, popravijo storjene krivice, se podvržejo vdano sklepom božje previdnosti. Že sam njegov junaški zgled bo za vse svetla luč in neprestan poziv, naj tudi oni vdano sprejemajo in prenašajo križe, ki jih Gospod nalaga na njihova ramena. Včasih res ne hr mogel javno deliti te tolažbe. Pogosto bo moral prihajati med svoje vernike pod krinko zdravnika, trgovca ali celo preprostega tovarniškega delavca. Verjetno ne vsak dan, tudi ne vsak teden. Kadar mu bo pač mogoče. Zato ga bodo pa verniki še tem bolj veseli. Vzemimo primer, da je misijonarju nemogoče priti med svoje vernike, ker je obsojen na več let ječe. Je na ta način docela pretrgan stik pastirja s svojimi ovčicami? Ne. Dokler bo v ječi, ga res ne bodo mogli videti, a Pozabili ne bodo nanj. Vsaj o priliki večerne molitve se bodo spomnili na svojega dobrega župnika v ječi in prosili Gospoda, naj jim ga kmalu vrne. Starejši bodo govorili o njem svojim otrokom in vnukom ter ga jim stavili kot zgled neomajne vere in ljubezni do njih. Tako se medsebojna vez ne bo trgala, marveč celo krepila. Misijonar v ječi vpliva tudi na pogane. Med njimi je tudi mnogo plemenitih duš, ki občudujejo misijonarjeve kreposti, zlasti njegovo junaštvo in zvestobo do svojih, ki jih noče zapustiti niti v najhujši sili. Tako se dogaja, da misijonarji v ječi sprejemajo celo darove od neznanih poganov. Ali ni to znamenje, da je misijonar med ljudstvom še navzoč in vpliven ? Prav posebno je njegova navzočnost potrebna mlačnim kristjanom. Tudi takih ne manjka v misijonskem svetu. Nje bo moral še posebej iskati, utrjevati v veri in spodbujati k žrtvam. Če bi ti odpadli, jih verjetno ne bo yeč mogoče dobiti nazaj za Cerkev. Če bo prost in mu bo dovoljeno potovanje iz kraja v kraj, se bo najdlje mudil v takih družinah. Pa tudi v primeru, da bo sedel v ječi, bo našel kak način, da jim bo od časa do časa pošiljal svoje pozdrave in pobude. Eden kitajskih misijonarjev je prav zaradi teh slabotnih kristjanov prosil svoje predstojnike, naj ga puste na starem mestu. Radi nevarnosti je moral že dvakrat bežati. Bal se je pač za svoje življenje. A ko se je vrnil, je svoje ovčice dobil močno spremenjene. Po drugem begu je porabil celo leto samo za to, da je spet pridobil njihovo zaupanje in popravil dušno škodo, ki so jo zaradi njegovega odhoda trpeli pred kratkim spreobrnjeni kristjani. Zato se je odločil, da bo ostal in raje daroval svoje življenje, kakor da bi jih ponovno zapustil in povzročil tako škodo v njihovih dušah. Nobenega dvoma ni, da so misijonarji v deželah pod komunističnim režimom resni in stalni kandidati za mučeniško krono. Nobene gotovosti ^imajo. Vsak dan jih lahko ne le zapro, tožijo in obsodijo, ampak tudi mučijo in usmrte. Vsekakor mučna misel. Zato je tudi misijonar potreben opore, da ne zdvomi in omahne. Biti junak v sanjah, v domišljiji je lahko: resnično, dejansko junaštvo je pa za našo slabotno naravo vedno nekaj velikega, a tudi težkega. Zato je nujno, da naše ogrožene misijonarje stalno spremljamo z našimi molitvami in žrtvami. J. M. C.M. Vesoljni cerkveni zbor bo obravnaval tudi poživljenje in povečanje misijon-skega dela svete Cerkve. Pod tem vidikom marajo misijonski prijatelji še posebno vneto moliti za njegov uspeh. CERKEV IN KULTURA NA JAPONSKEM Pred 100 leti je Japonska spet odprla svoja vrata tujcem. L. 1859 so stopili na japonska tla spet katoliški misijonarji. V pristaniškem mestu Hakodate so 1. 1860 zgradili prvo cerkev, 1. 1861 pa drugo v Yokohami . Po 100 letih napornega misijonskega dela je danes še vedno silno malo uspeha. Komaj ena tretjina odstotka prebivalstva je katoliške vere. Vpliv katoliške Cerkve se še zelo malo pozna v japonski kulturi in v japonskem javnem življenju. Skušajmo malo globlje prodreti v to vprašanje, in si odgovoriti, kaj vse je že katoliška Cerkev storila, da bi prodrla v japonsko kulturno življenje. Odkritje starih kristjanov Novo misijonsko zgodovino Japonske, odkar so 1. 1859 spet stopili na japonska tla misijonarji, bi lahko razdelili na tri dele. Prvi del sega tja do začetka našega stoletja. V tem času so misijonarili na Japonskem izključno misijonarji pariške Družbe za zunanje misijone ter še nekaj drugih francoskih redovnih moških in ženskih družb. Dogodek, ki najbolj označuje to misijonsko razdobje, je odkritje starih japonskih vernikov, potomcev onih, ki so bili v 16. stoletju tako hudo preganjani. V okolici mesta Nagasaki je 1. 1865 prišlo v novo posvečeno cerkev nekaj mož in žena, ki so izjavili, da so katoliške vere. Ostali so zvesti veri svojih prednikov kljub temu, da ni bilo med niimi ne duhovnikov ne knjig. V teku nekaj let so tako odkrili 14.000 starih vernikov. Misijonarjem te prve dobe gre velika zasluga, da so zopet pridobili nazaj to boječo četico starih vernikov, jo dobro vzgojili in postavili na trdne temelje. Iz njihovih vrst je katoliška Cerkev na Japonskem dobila prve duhovniške in redovniške poklice. Še danes ti verniki predstavljajo eno tretjino vseh japonskih katoličanov. Lepo krščansko življenje teh preprostih kmečkih ljudi in ribičev je vplivalo tudi na druge, da so se začeli počasi zanimati za katoliško vero. Vendar je na žalost treba priznati, da so se misijonarji te prve dobe prav malo brigali za to, da bi prodrli tudi med izobražene sloje in da bi Cerkev imela vpliv na japonsko kulturo. Japonska je v teh desetletjih na stežaj odprla vrata zapadni kulturi in vsem miselnim tokovom ter idejam. Protestantje so znali ta položaj bolje izrabiti kakor pa katoličani. Angleški in ameriški protestantski pastorji so prihajali v deželo in začeli ustanavljati svoje lastne šole, od ljudskih pa do univerz že okoli leta 1870. Razvili so mogočno šolsko omrežje in iz njihovih šol so izšli mnogi vodilni izobraženci in spreobrnjenci. Posvečali so se ti protestantski misijonarji tudi prevajanju sv. pisma in drugih verskih knjig na japonski jezik in s tem prišli v stik z japonsko kulturo. Katoliški misijonarji pa so se posvečali dušnemu pastirstvu preprostih vernikov in morda zagrešili usodno napako, da niso poskrbeli za svoje lastne šole in izdajali knjige in časopise. Edina katoliška šola te dobe je bila gimnazija za dečke, ki so jo imeli bratje maristi v Tokiu. Japonski duhovnik pred moderno japonsko slikarijo. £*>'Ugo razdobje Drugo razdobje misijonske zgodovine na Japonskem sega od začetka Našega stoletja pa do konca druge svetovne vojne. Če so v prvi dobi delovali skoro izključno francoski misijonarji in milijonarke, so pa na začetku novega stoletja začele prihajati nove moči tudi iz drugih dežel. Tako so prišli misijonarit španski dominikanci, nemški fran-C)skani, jezuitje in misijonarji Družbe božje besede. Misijonske metode so v glavnem ostale iste. Vendar so storili velik korak naprej. Začeli so ustanavljati svoje lastne šole in s tem začeli prodirati tudi v višje sloje in med izobražene kroge. Zlasti so bile velikega pomena višje dekliške šole po ve-hkih mestih. V tej dobi se je ustanovila tudi prva katoliška univerza v Tokiu in sicer Hä pobudo sv. očeta Pija X. Prevzeli so jo nemški jezuitje. Resnici na ljubo l)£l je treba priznati, da je ta univerza v prvih desetletjih svojega obstoja le H°lj životarila in ni mogla razviti v polni meri svoje delavnosti. In to iz več Razlogov. Nemčija ni mogla veliko zalagati svojih misijonarjev, ker je bila y yojni, po prvi svetovni vojni pa je nastopila velika inflacija in gospodarska kriza, za časa Hitlerja pa prepoved izvoza deviz. Še usodneje je bilo za razvoj te prve univerze, ker na Japonskem še ni bilo katoliških izobražencev in je katoliška Cerkev imela tedaj jako malo ugleda v javnosti. Zato so se tudi študentje zelo malo vpisovali na to univerzo. Tretji razlog pa je bil; ker so v letih po prvi svetovni vojni bili Japonci precej bojno razpoloženi proti vsemu, kar je bilo tujega. Vladala je vojaška diktatura z vsemi svojimi žalostnimi posledicami. Vse misijonske šole in tudi univerza so bile izpostavljene mnogim neprilikam in težkočam od strani javnih oblasti, kar vse je onemogočalo njihov razvoj. Vendar Cerkev na Japonskem je tudi te čase prestala in ob koncu druge svetovne vojne so tudi zanjo nastopili lepši časi- Tretje razdobje Poraz Japonske I. 1945 je prinesel popolnoma novo dobo ne samo Japonski kot taki, ampak tudi Cerkvi. Ob padcu atomske bombe so videli svoje nemoč in so se vdali. Priznali so svoj poraz in morali odpreti na stežaj vrata zmagovalcem, ki so deželo za nekaj let zasedli. Številni japonski katoličani so ob vsem tem ponižanju in razočaranju videli poseben prst božji in tudi posebno božje varstvo za Japonsko. Ni bile brez pomena zanje, da se je vojna začela na Marijin praznik, 8. decembra 1941 in končala ravno tako tudi na drug Marijin praznik, 15. avgusta 1945. To zaupanje v božjo Previdnost je navdajalo vernike in njihove pastirje, da so pogumno zrli novim časom naproti in šli spet na delo. Nekateri so v tistih letih po vojni sicer trdili, da je Japonska zdaj zrela za krščanstvo in da milijoni prosijo za sv. krst, vendar je kasnejši razvoj pokazal drugače. Katoliška Cerkev je res po vojni dosegla velik razmah. Število spreobrnjencev se je podvojilo in doseglo število 270.000, največ v primeri z drugimi sektami, po podatkih ministrstva za vero. Vendar pa je treba tudi povedati, da se je število misijonarjev in misijonskih moči po drugi svetovni vojni ne samo podvojilo, ampak popetorilo. Preko tisoč novih misijonskih moči iz vseh dežel in družb je prišlo delovat na Japonsko. Silno je tudi narastlo število katoliških šol: od 127 pred vojno na 646 in število učencev od 40.000 na 150.000. Tudi že obstoječe šole so se izpopolnile. Med njimi tudi katoliška univerza v Tokiu, ki ima zdaj že pet fakultet in ji bo sledila še ena ter ima vpisanih okoli 4.000 akademikov, ravno toliko, kolikor jih je prej imela v 40 letih svojega obstoja. Gotovo lep napredek in lepo znamenje porasta ugleda katoliške Cerkve med izobraženimi japonskimi krogi. S tem je Cerkev naredila velik sunek v japonsko kulturo in tako deloma nadomestila, kar je zamudila v prvih desetletjih svojega delovanja. Ako bodo razmere še naprej tako ugodne, je upati, da bo z božjo pomočjo Cerkev lahko še ogromno storila na tem polju. Ovire misijonskega dela Po sto letih misijonskega delovanja na Japonskem Cerkev še od daleč ni dosegla prav velikih uspehov in prodrla v javno življenje. Ni katoličanov na vodilnih mestih. V neki knjigi, ki obravnava sodobne miselne tokove Povojne dobe, avtov niti enega poglavja ne posveti katoliški Cerkvi. V 16. stoletju so takratni misijonarji sorazmerno dosegali veliko večje uspehe, kakor Pa danes. Imeli so katoličane tudi na vplivnih mestih. Kako si moremo to ^zlagati ? Ko so 1. 1859 spet stopili na japonska tla francoski misijonarji, so našli zelo drugačne kulturne razmere, kakor so vladale v 16. stoletju. Tokugavva ^°sruni, ki so vladali od 1. 1614 naprej, niso samo iztrebili krščanstva, ampak 80 si podredili tudi vse budistične sekte in jih vpregli v svoj jarem. Uradni državni nauk, ki so ga zastopali šoguni, je bila zmes pragmatizma in Kon-lucijevega nauka, kar sicer ni imelo vpliva na vero preprostega ljudstva, Pač pa je popolnoma spremenilo mišljenje izobraženih slojev. Postali so tipični racionalistični agnostiki, ki niso več verovali v ničesar. La-icizem in vera v napredek Ustvaritelji moderne japonske države so otroci istega duha. Strmoglavili 80 z vlade Tokugawa Šogune in njihov fevdalni sistem, ohranili so pa njihov Gnosticizem in laicizem, ki so se ga navzeli v šolah. Njihova vera je bila ^'era v napredek. Na stežaj so odprli vrata zapadnemu svetu in bili priprav-'Jeni sprejeti vse, kar je prihajalo od zapada, naj bi bilo to tehnika, znanost, UlHetnost, liberalizem, komunizem. Dobro je označil to japonsko teženje za Povim in modernim eden najboljših poznavalcev japonskih razmer Robert ^phinzinger, ko je zapisal: „Japonski izobraženci živijo v stalni skrbi, da hl zaostali; odtod njihov obupen napor, da sprejemajo vedno to, kar je naj-Povejše in teženje (morda z izjemo umetnosti), da zametujejo vse, kar je starega.“ Večno hlepenje po novem zastira izobraženim slojem pogled v duhovne klobine, da ne vidijo ozadja svetovnonazornih idej zapada, pa tudi ne svoje astne tradicije. Zato tudi pri Japoncih tako velik prepad med preprostim dudstvom in med izobraženimi sloji! Izobraženec smatra, da mu je pod čast, Pa bi se družil s preprostim ljudstvom in da bi priznal vero, čutenje in Pavade preprostega ljudstva kot sestavni del japonske kulture. Zato lahko zdaj razumemo, da so ti izobraženi japonski sloji, vrženi ven 'z tradicije in zaverovani samo v to, kar je novega in modernega, tako težko P°stopni za vsako vero, zlasti pa še za katoliško. Zato se ne smemo čuditi, Pa tudi po tej zadnji vojni misijonarji vkljub znatnemu porastu moči in S°1 še zdaleč ne dosegajo med izobraženci uspehov, kakor bi jih pričakovali. haloga Cerkve danes in jutri Ali je tedaj sploh vredno, da se Cerkev na Japonskem še naprej prizadeva Prodreti med izobražence? Ali ne bi bilo bolje, da bi se posvetila samo prepustemu ljudstvu, ki je bolj sprejemljivo za vero? v Gotovo bi bilo zgrešeno, ako bi se Cerkev omejila samo na preproste ‘P Tokio, so po misijonski sotrudnici A. Z-darovali za nabavo kipa Srca Jczusovdja v njegoven misijonu naslednji rojaki iz Clevelanda, ZDA: A. Z., 49 dolarjev; po 5 dolarjev: Marija Otoničar, Marija Končar in Marija Pokelšek; po 3 dolarje: Francka Mošnik Frančiška Perme, Janez Kander, Rozi Krall, Margaret Griffy; 2 in pol dolarja je darovala Lucy Gnidica; po 2 dolarja: Tončka Krajc, ga. M. Rožič, g-in ga. Damjan Tomazin; po 1 dolar: Lojzka Kovačič, Jennie Rutar, Rozi Baškovič, ga. Frank J. Železnikova, ga-L. Oblak, Pavlina Cvetko, Francka Mrhar, Jožica Zakrajšek, ga. Škander, Karolina Mramor, Francka Kotnik in Marija Penko; 50 centov je darovala neimenovana. — Skupaj 100 dolarjev! naslovi slovenskih misijonarjev Na željo mnogih prijateljev in dobrotnikov slovenskih misijonarjev ob javl j a-1T1o njih naslove, s prošnjo misijonar-'*ein> da vsak svoj naslov pregleda in nam pošlje morebitne popravke kakor ndi vsako nadaljno spremembo naslo-va,vkar je važno radi pošiljanja „Ka-°*iških misijonov“, še bolj pa radi mo-lebitnih denarnih in drugih pošiljk njim JAPONSKA Rev. p. Vladimir Kos S. J. Catholic Social Settlement Machita 2 103 Arakawa-kii Tokyo - JAPAN Rev. S. Jančar Osaka Shi Higashi Sumiyoshiku Yamasaka cho 5 Chome 26 - JAPAN Rev. S. Benjamina Kardinar Rarat Home, Hyogo Ken Takarazuka Shi Obayashi Aza Tanig-uchi 106 - JAPAN Rev. S. M. Macnise Luževic FMM Seibo Byoin Shinjisku-ku Shimoschiari 2.670 Tokyo - JAPAN Rev. S. Anica Miklavčič Meiko Gakuen Okushi Shi, Kagoshima JAPAN Rev. S. Jožefa Zupančič 1752 Maiko I. Chome Tarumi-ku Kobe ski - JAPAN v pomoč. Naslovi so tu navedeni po deželah oziroma kontinentih in v okviru leLteh po abecednem redu. Prosimo misijonarje, da nam ob priliki sporoče, katera beseda je (poleg njih imena) v naslovu najvažnejša zaradi podčrtavanja, ki ga terja preglednost naslova. Uredništvo OTOK FORMOZA Dr. Janez Janež St. Mary’s Hospital L-o - t u n g FORMOSE (Free China) Rev. S. Rosaria Brilej Catholic Mission Hsinchu - Peipu FORMOSE (Free China) Rev. M. M. Kalista Langerholz Franc. Miss, of Mary 398 Chung Hua Lu Hsinchu FORMOSE (Free China) Rev. Francis Rebol MM. Catholic Mission Y u a n 1 i (Miaoli) FORMOSE (Free China) AZIJA Rev. Joseph Ceder SDB Tang King Po School Tin Kwong Road 16 Kowloon - HONG KONG Rev. M. Ernesta Kosovel “Canossa Hospital” HONG KONG Rev. Stanko Pavlin SDB Salesian School S.K.W. HONG KONG Rev. Jože Kramar Lafon Memorial School M a n d a 1 a y - BURMA Rev. M. Marie Xavier Pirc, OSU Regina Coeli Chieng mai - THAILANDIA Rev. M. Frančiška Novak OSU Mater Dei Institute Ploen Chite Road 584 Bangkok - THAILANDIA Rev. Andrei Majcen SDB Les Peres Salesiens Thu Duc - Saigon VIETNAM SUD Rev. M. Deodata Hočevar OSU Djalan Nusantara 29 Djakarta - INDONESIA Rev. Ss. M. Agnes S.C.M.M. Holy Family Hospital Saidpur Rd Rawalpindi - WEST PAKISTAN Rev. Pavel Bernik SDB The Retreat Y e r c a u d Salem Dt. S. INDIA Rev. Juže Cukale S.J. Cath. Church - M o r a p a i Via Magrahat 24 Parg. West Bengal INDIA Rev. Alojzij Demšar S.J. 30 Park Stret Galcu ta 16 - INDIA Rev. France Drobnič S.J. St. Joseph’s College North Point Darjeeling - INDIA Rev. p. Janez Ehrlich S.J. 30 Park Street Calcuta 16 - INDIA Rev. Br. J. Germek S.J. St. Aloysius College Mangalore S. Kanara - S. INDIA Rev. Ivan Kespret SDB Salesian House Tirupat*. ur N. Arcot - INDIA Rev. M. Magdalena Kajnč Catholic Mission M o r a p a l Via Magrahat P. O. 24 Parg. West Bengal INDIA Rev. Ignatius Kustec SDR Bon Bosco Bombay 19 - INDIA Rev. M. Theresa Medvešček St. Joseph’s Orphanage T e z p u r Assam - INDIA Rev. p. Stanley Poderžaj S.J. Catholic Church Chandernagore - E. Ry. West Bengal - INDIA Rev. S. Corradine Resnik St. Joseph-s Convent B a n d r a Bombay 20 - INDIA Rev. P. Viktor Sedej S.J. Baidyapur P. O. Dakshin Chondipur 24 Parganas West Bengal - INDIA Rev. Br. Janez Udovč S.J. St. Joseph’s College North Point Darjeeling - INDIA Rev. Br. Leopold Vidmar S.J. St. Joseph’s College North Point Darjeeling - INDIA Rev. Ludvik Zabret SDR Agriculture Treining School Sog-oya Totam Tokolam P. O. N. A. Dt. - S. IND1A Rev. M. dr. Miriam Zalaznik St. Francis Convent Ih an si U. P. - INDIA AFRIKA Rev. p. Franc Bratina FSC P. O. G 1 e n C o w i e Middelburg - Transwaal SOUTH AFRICA Rev. S. Brigita Bregar O.S.U. (Zaenkrat isto kot m. Lesjak) Rev. Sr. M. Xaveria Černič O.S.U. Mission Catholique Ursuiine Boke GUINEA (Africa) Rev. p. E. Chiuch c/o Chinala Hotel Box 711, Mbeya Tanganyika - B. E. Afrika Rev. Marcel Kerševan C.M. Miss. Cathol. I r e b u Equateur - CONGO Rev. Karel Kerševan C.M. Mission Catholique I t i p o Via Coq. - Bikovo - CONGO Rev. Albin Kladnik FSC Roman Catholic Mission P. O. Box 140 Belfast - Transvaal SOUTH AFRICA Rev. M. Ksaverija Lesjak O.S.U. P. O. Box 213 Randfontein - Transvaal SOUTH AFRICA Rev. S. Marjeta Mrhar Pille de la Charite Maison Centrale Pord-Dauphine MADAGASCAR SUD Rev. S. Vincent Novak R. C. Mission B 1 a w s k o p Mission P. O. Kanoneiland Gordonia Dt. SOUTH AFRICA Rev. S. Elizabeta Pogorelc Roman Catholic Mission P e 1 1 a Via Kakamas SOUTH AFRICA Rev. Br. Valentin Poznič FSC P. O. G 1 e n C o w i e Middelburg - Transvaal SOUTH AFRICA Rev. Br. Franc Pregelj S.J. Silveira House P. O. Box 545 Salisbury S. RHODESIA Rev. P. Radko Rudež S. J. Katondwe Mission P. B. E. 16 Lusaka N. RHODESIA Rev. Maria Silvester Auxiiiatrice du Purgatoire Mission Catholique Kabalay Ford-Lamy - TCHAD* Rev. S. Theresie A. Steh Roman Cath. Mission V r e d e n d a I C. P. UNION OF AFRICA Rev. S. Theresie B. Šteli Roman Cath. Mission P. O. Box 37 Aughrabies Via Kakamas UNION OF S. AFRICA* C. P. JUŽNA AMERIKA Gendarmeria Nacional Grupo Pilcomayo (para Hna. Serafina Černe Misiön San Jose) Las Lomitas ARGENTINA S. Polh in s. Fideršek isti naslov. Poročilo o skladu 1961 za vse slovenske misijonarje V letu 1961 se je zbralo (v dolarjih oziroma preračunano v dolarje) skupaj 6.469,54 dolarjev. Izdano za razne pošiljke misijonarjem, naročnine, za propagando in pisarno 173,71 dolarjev. Ostane za denarne pošiljke misijonarjem 6.295,83 dolarjev. Od tega že oddano oziroma odposlano v teku leta 1.205,83 dol., v odpošiljanju pa 5.090 dolarjev. Posamezne pošiljke misijonarjem pa so bile oziroma bodo sledeče: Misijonar in dežela Posebej zanj darovano Iz skupnega mu določeno Že oddano v teku leta Za poslati Skup») Japonska o. Vladimir Kos, S. J .. 10 161 21 50 171 s. Maknisa Luževic, FMM . ... 50 50 50 s. Anica Miklavčič, kanos . . 99 70 99 70 169 s. Jožefa Zupančič, usm 5 70 5 70 75 s. Benjamina Kardinar, usm. . .. 70 70 70 s. Katarina Jančar, usm 70 70 70 Formoza dr. Janez Janež, m. zdr s. Rosaria Brilej, p. v. duš 100 100 100 70 70 70 m. Kalista Langerholz, FMM . . 70 70 70 č. g. Franci Rebol, Marykn . . 10 100 10 100 110 Hongkong č. g. Joško Geder, SDB 100 100 100 s. Ernesta Kosovel, p. v. duš . . 60 60 60 č. g. Stanislav Pavlin, SDB .... 96 6 90 96 Burma, Siam, Java, Vietnam br. Joško Kramar, SDB . . 60 90 60 90 150 m. Ksaverija Pirc, OSU . . 20 70 20 70 90 m. Frančiška Novak, OSU . . . . 70 70 70 č. g. Andrej Majcen, SDB .... . . 27 233 110 150 260 m. Deodata Hočevar, OSU . . . . .. 100 70 100 70 170 Pakistan in Indija s. dr. Agnes žužek, mis. zdrav. 70 70 70 č. g. Pavel Bernik, SDB 150 150 150 o. Jože Cukale, S. J . . 42 150 42 150 192 o. Lojze Demšar, S. J 150 150 150 Misijonar in dežela Posebej Iz skup- že oddano zanj nega mu v teku Za poslati Skupaj darovano določeno leta br. France Drobnič, S. J........ ?■ Janez Ehrlich, S. J.......... J’1-- Janez Germek, S. J........ br- Ivan Kešpret, SDB ......... v' Magdalena Kajne, loret. s. .. c> g- Ignacij Kustec, SDB ...... Sl Terezija Medvešček, hči M. P. Stanko Poderžaj, S. J........ s- Konradina Resnik, Drag. Kr ?• Viktor Sedej, S. J........... br- Janez Udovč, S. J.......... br> Leopold Vidmar, S. J....... br- Ludvik Zabret, SDB ........ bl- dr. Miriam Zalaznik, angl. s. Afrika °- Franc Bratina, FSC .......... s- Brigita Bregar, OSU ......... Ksaverija Černič, OSU........ ?• g- Emil Čuk ................... br- Marcel Kerševan, C. M......... br- Karel Kerševan, C. M.......... °- Albin Kladnik, FSC ........... 70.50 Pp Ksaverija Lesjak, OSU ........ 100 s' Marjeta Mrhar, usm............ s" Vincencija Novak, oblat.......... ?' Elizabeta Pogoreli:, oblat....... br- Valentin Poznič, FSC............ br- Franc Pregelj, S. J............. °" Marijan Rudež, S. J.............. s- Marija Silvester, p. v. duš .... s- Alojzija Šteh, oblat............. Benigna šteh, oblat.............. &az7io *°lske sestre med čulupi ........... 10 °' Taffarel ..................... 125 h1; Angelina, Jeruzalem ............. 2 h118- Zagorec .................... 90 90 90 90 90 90 70 70 70 90 90 90 70 12.50 70 82.50 150 2 150 152 70 70 70 150 53 150 203 70 70 70 150 150 150 90 90 90 70 70 70 90 50 90 140 70 70 70 100 100 100 60 60 60 60 60 60 150 150 . 150 90 90 90 111.48 21.48 90 111.48 411.35 331.85 150 481.85 100 100 100 200 105 35 70 105 60 60 60 60 60 60 80 80 80 50 50 50 100 100 100 70 70 70 60 60 60 60 60 60 210 220 220 125 125 50 52 50 50 60 12.50 2 53 50 798,— 5.497.83 1.205.83 5.090,— 6.295.83 V tem ,.Skladu 1960“ niso upoštevane vsote, ki so bile darovane in potom naših /•O.sijonarjev oddane za vzdrževanje domačih bogoslovcev (Poročilo o tem objavimo Prihodnjič). K razdelitvi sklada pripominjamo, da smo upoštevali okoliščine delokrogov, misijonarjevo korespondenčno žrtev z nami in primere, da ta ali oni mi-'Jonar prejema pomoč še iz kakega drugega slovenskega vira (v kolikor nam je 2nano). Vsem darovalcem in posredovalcem teh darov še enkrat v imenu obdarovanih •P'sijonarjev in misijonark: TISOČKRAT BOG POVRNI! Slika na prvi strani: Novomašnik J°ze Fu, ki ga je vzdrževala leta bogoslovnega študija slovenska misijonska akcija, po slo j vesnosti nove maše 30. novembra 1961, v. krogu svojih domačih. Slika na levo: Nov9 cerkev Brezmadežne in pod njo učilnica 981 300 aspirantov, na misijonu g. Andrej9 Majcena S.D.B. v J. Vietmanu. Jz vsebine: Ali naj ostanejo ali pa gredo. Cerkev in kultura na Japonskem poti k občestvenemu človeku — Zakaj set9 se vrnil v krščansvo — Novice iz Tanga^ njike — Po misijonskem svetu — Znatni karski kotiček — Naslovi slovenski misijonarjev — Sklad za vse slovensk misijonarje, razdelitev. Director responsable: Lenček Ladislao C M' Domicilio legal: Cochabamba 1467, Bueno Aires. O “ TARIFA REDUCIDA si z 3 s. < - CONCESION 5612 tn Registro de la Prop. Int. No. 528.26 „KATOLIŠKI MISIJONI“ so splošen misijonski mesečnik, glasilo papeških misijonskih družb, slovenskih misijonarjev, „Slovenske misijonske zveze“. Izdaja ga „Baragoy0 misijonišče“. Urejuje in upravlja Lenček Ladislav C.M. — Naslov uredništva i” uprave: Loubet 4029, Remedios de Escalada, prov. Buenos Aires, Argentina. Tisk9 Slovenska tiskovna družba „Baraga“, Pedemera 3253. S cerkvenim dovoljenjem NAROČNINA: V Argentini in sosednjih deželah: navadna 150, podporna 36®' dosmrtna 2.000 pesov. V ostalih deželah Južne Amerike: 200 (400, 2,600) arg. pesoV-V TJ.S.A. in Kanadi: 3 (6, 40) dolarjev. - V Italiji 1.600 (3.200, 20.000) lir. - .. Avstriji 60 (120, 800) šilingov. - V Franciji 12 (24, 160) NF. - V Angliji in Avstrali)'•, 1M (2V2, 16) funtov. PLAČUJE SE NA SLEDEČIH NASLOVIH: Argentina: Baragovo misijonišče, Loubet 4029, Remedios de Escalada, prov. Bueno Aires.— Dušnopastirska pisarna, Ramon L. Falcön 4158, Buenos Aires. U.S.A.: Rev. Charles A. Wolbang C.M., St. Joseph’s College, P. O. Box 351, Princetoh' New Jersey. - Rudi Knez, 679 S., 157 St., Cleveland 10, Ohio. - Anica Tuširan Box 731, Gilbert, Minn. Kanada: Za župnijo Marije Pomagaj: Rev. Stanislav Boljka C.M. 611 Manning A v®' Toronto 4. Ont. - Za vse ostale: Rev. John Kopač C.M. 229 Brown’s Lif ’ Toronto 14, Ont. Italija: Dr. Kazimir Humar, Corte San Ilario 7, Gorizia. 'Trst: Oddajati na naslov: Marijina družba, Via Risorta 3. Francija: Louis Klančar C.M., Rue de Sevres 95, Paris (VI). Avstrija: B. Seelsorgeamt, Viktringer Ring 26, Klagenfurt. - Rev. Alojzij Luska ’ Kamen 14, P. St. Kanzian i. J. Kärnten. - Rev. Miklavčič Anton, Spittal a/Drä D. P. Camp. Kärnten. . Avstralija: Franc Vrabec, Archbishop’n House, West Tee. Adelaide, S. AustraliJ