BESNICA Na področju KS Besnica smo imeli štiri uspele zbore občanov glede odločanja o samoprispevku, obenem pa so se povsod pogovar-jali še o lokalnih problemih. Naj-več razprav je bilo o cestah, vodo-vodih, elektriki, pokopališčih, šolah in prevozih. Na zelo obšir-nem ozemlju imamo 55,2 km cest, ki so potrebne nenehnega popra-vila. Poleg teh cest je še mnogo lo-kalnih poti. Vsako večje deževje uničuje — zaradi visečega terena — še tako dobro vzdrževane ceste. Prometna povezava z me-stom ali z okolico je silno slaba. Redno avtobusno zvezo z Ljubl-jano imamo le z avtobusom, ki odhaja ob 4.40 s Trebeljevega. Z njim se lahko vozijo le tovarniški delavci, kajti šolarji, ki se preva-žajo v mesto, morajo nato po dve uri zmrzovati in tavati po mestu, če nimajo sorodnikov, kamor bi se zatekli. Šolski avtobus, ki prevaža otroke na centralno šolo v Sostro, ne sprejema drugih potnikov, a bi bil za srednješolsko mladino tudi prekasen. Na zborih so vaščani predlagali, naj bi vozil še drug av-tobus okoli pol sedmih zjutraj iz Besnice in se vračal okoli trinaj-stih iz Ljubljane. Potrebovali bi tudi avtobus, ki bi odhajal iz Be-snice okoli poldneva in se zvečer vračal iz mesta. Ojačati bi kazalo tudi nedeljski avtobus, ki prevaža izletnike. V primerjavi s sosedno dolino Reko, ki ima dnevno štiri avtobusne zveze v smeri Ljublja-na—Lipoglav in obratno, se čutijo naši prebivalci precej zapostavl-jeni. Cesto v Besnici bodo do republi-škega praznika modernizirali do odcepa na Janče. Največ preglavic so delavcem povzročali mostovi in stranski odcepi v Besnici. Vse gostejši promet se odvija v smeri proti Podgradu, ki pa zahteva re-šitev pri tovarni Arbo in pri želez-niškem podvozu; oboje pa bo ure-jeno šele v okviru predvidene re-konstrukcije železniške proge Zalog—Jevnica. Ker so ti kraji pa-sivni, se je skoraj od vsake hiše kdo zaposlil po bližnjih tovarnah in je cesta zanje življenjskega po-mena. Vsi vozači so zato po tovar-nah in podjetjih z razumevanjem podpisali posojilo za ceste, pa tudi med drugimi vaščani je kar 114 podpisnikov. Lokalne ceste do-mačini večkrat popravljajo tudi z raznimi delovnimi akcijami. Elektrika bo močno izboljšana s transformatorskima postajama v Besnici in na Vnajnarjih. Predvi-dene so še gradnje v Volavljah, na Prežganju in na Trebeljevem. Ne-katere oddaljene kmetije so še brez napeljave. Pri transforma-torskih postajah so polovico stro-škov krili vaščani s tem, da sopri-pravili drogove za novo napeljavo, jih postavili in pomagali z udarni-škim delom. Občinska skupščina nas je po možnostih doslej vedno z razumevanjem reševala iz komu-nalne zaostalosti. Pokopališče na Prežganju in Jančah nujno potrebujeta obnove pokopališkega obzidja in boljšega dovoza, a tudi v Javoru je še po-trebna dokončna ureditev. Tu šo si vaščani sami nabavili mrliški vo-ziček. Učenci podružničnih šol v Be-snici in Javoru še nimajo central-nega ogrevanja in ob hudem mrazu zmrzujejo, ker prostorne sobe z navadho pečjo ni moč d<> volj ogreti, stranski prostori pa sploh niso ogrevani. Vodovodi so problem zase in bomo o njih poročali prihodnjič. A. B.