Vsfrajajmo v borbi za načela! Bori)a, ki jo vodi naša r.tranlia, je načelna. Mi se borimo za načela, ki si jih je izbral in za katere se zavzema naš narod. Drugega cilja naša stranka nikdar ni imela, kakor da dovede program in s tem življenjske zahteve našega naroda do zmage. Ker je naša borba usmerjena v stvarnem pravcu in ker se vsi osebni oziri in interesi puščajo v nemar, naša stranka ni nikdar zagrešila takega izdajstva nad pravicami slovenskega naroda, kakor demokratska stranka in stranka slovenskih samostojnežev, ki sta glasovali za centralistično ustavo, ali pa hrvatshi voditelj Stjepan Radič, ki je zapustil hrvatski federailstični narodni program ter se pridružil krogu centralislov v naši državi. Slovensko ljudstvo dobro ve, da je borba, ki jo vodi naša stranka, borba za slovenski narod in njegove pravice, in zato ohranjuje zvestobo SLS ier vztraja pod njeno zastavo. Zbor zastopnik-ov SLS iz mariborskega okrožja v nedeljo, 20. septembra, v Mariboru je to sijajno dokazal. Vsi delegati so z živahnim odobravanjem potrdili politiko vodstva SLS. Niti eden glas se ni dvignil proti. Vsi so klicali dr. Korošcu in drugim našim poslancem: »Vztrajajte! Mi se borimo z Vami.« To je bila tako enoglasna potrditev politike, ki jo vodi SLS in njen parlamentarni klub v narodni skupšfcini, da je morala tudi na naše politične nasprotaike napraviti najjačji titis. In ga je napravila. Vse želje in nade naših političnih protivnikov na razfahljanje, razmajanje in oslabljenje ^vrst SLS so se izjalovile. Vrste naše stranke so stnijene in drže čvrsto skupaj, kakor pre jin še bolj ko prej. Cim dalje, tem večja in popolnejša je sloga med voditelji stranke in med ljudstvom. To je dejstvo, mimo katerega ne ruorejo iti naši nasprotniki. Neprijetno je naše neprijatelje tudi dirnilo soglasje, s katerim je zbor delegatov potrdil vse temeljne točke strankinega programa. Piredvsem to velja o kulturno-političneia programu. Poslanec dr. Hohnjec je med splošnim odobrava»jem zbora delegatov nanovo-fornniliral ta program ter raztolmačil načela, po katerih se mora urediti šola v naši državi in razmerje države do cerkve. Glasilu samostojno demokratske stranke, ljubljanskemu »Jutru« ta načela ne ugajajo in zato je takoj po mariborskem shodu napadlo ta program in tudi poslanca dr. Hohnjeca kot tolmača tega programa. To je dokaz, da so samostojni demokratje v istini to, za kar veljajo, nasprotniki cerkve, njene svotiode in njenih življenjskih zahtev. Po mišljenju naših. gospodov liberalcev in njihovih somišljenikov v vrstah Pucelj-iPrepeluhovega priveska Radičeve stranke v Sloveniji, bi razmerje med državo in Cerkvijo moralo biti to-le: Država je vir vseh pravic. Druge pravice nimajo ne poedinci ne narod, kakor samo tisto, ki jo njim priznava država. Tudi cerkev ima samo toliko in tiste pravice, katere ji d-aje država. Država vodi nadoblast nad cerkvijo iu njenim delovanjem. Država ima odločilno besedo pri nameščanju škofov, župnikov in katehetov. Država ima kontrolno oblast nad občevanjem škofov z rimskim papežem in nad občevanjem škofa s svojimi verniki. Taka naziranja se naravnost protivijo postanku, bistvu in nalogi katoliške cerkve, ki je od Boga ustanovljena popolna družba, da vodi vse ljudi k večnemu zveličanju. Ako hoče kaioliška cerkev izvršiti svojo otl Boga prejeto nalogo tudi v naši državi, mora biti od državne oblasit neodvisna ter mora imeti neovirano možnost, da vrši svoje zvanje in delovanje, kakor to zahtevajo njena lastna pravila. V tem njenem delu jo država mora podpirati, iu to v svoj lasten prid, Najboljše in za naše razmere najpripravnejše razmerje med državo in cerkvijo je torej složno sodelovanje med državo !ti eerkvijo. To zahtevo dr. Hohnjeca je naša liberalna gospoda hudo zamerila. Pred njenimi očmi biva kot ideal razmerja med državo in cerkvijo francoska ločitev države od cerkve, ki je pogazila bistvene in neoddatne cerkvene pravice. Državi popolnoma podvržena cerkev brez gmotnih sredstev: to bi bil ideal naših takoz\!anih svobodomislecev. Istotako in še bolj odklanjajo gospodje liberalci in svobodomisleci izvajanja dr. Hohnjeca o katoliškem stališču v šolskem vprašanju. Dr. Hohnjec je tozadevno zahtevo naše stranke kratko in jedrnato izjavil: »Za slovensko katoliško deco — slovenska katoliška šola!« Pri tem piše ljubljansko,-»Jutro«: »Ali se more kdo najti, ki v naših razmerahVftsno vzame to zahtevo?« Resno jemlje to zahtevo slovensko ljudstvo. Mariborski shod SLS je to dokazal jasno in sijajno. Slovenski starši si svojih pravic nad svojimi otroci ne bodo dali nikdar in od nikogar vzeti, tudi od države ne. šola je in sme biti samo namestnica familije ter mora mladino vzgojevati po načelih in zahtevah staršev. Od tega stališča se slovensko Ijudstvo ne da premakniti. V tem vprašanju vlada popolno soglasje med zahtevami vseh katoliških narodov. Isti dan, ko je bil v Mariboru zbor delegatov SLS, so se vršila na Dunaju zborovanja katoliških roditeljskih in vzgojnih organizacij. Na enem teh zborovanj je 21. septembra govoril znani dr. Marx, voditelj katoličanov v Nemčiji, ki je bil pri letošnjih volitvah za predsednika republike Nemčije kandidat ne samo katoliškega centra, marveč tudi socialnih demokratov, in vseh resničnih demokratov. Dr. Marx je na Dunaju vzkliknil: »Katoliški otroci v katoliške šole! Hočemo katoliško koniesionelno šolo. Naša obljuba mora biti, da katoiiški otroci spadajo v katoliške šole. Otroci se morajo vzgojiti Bogu v čast in sebi f. dobro!« Ali je to klerikalizem? »Jutro« se dne 25. septembct povrača na izvajanja dr. Hohnjeca ter jih imenuje klerikalizem. Ako je to klerikalizem, potem je toliko klerikalcev na svetu, kolikor je svestnih katoličanov, ki se zavedajo svojih dolžnosti do Boga, do cerkve in do mladine in ki hočejo dobro svojim otrokom. Kakor našim liberalcem ni po godu naš katoliški program, tako tudi odklanjajo naš slovenski, program in zato zavračajo jbesede dr. Korošca na mariborskem shodiu. S tem dokazujejo, koliko jim je do obrambe verskih in narodnih svetinj slovenskega ljudstva. Slovenski narod pa, ki je tako impozantno izjavil svoj« mišljenje na mariborskein shodu, bo svojim načelom dal še učinkovitejši izraz pri volitvah. Mi se držimo nasveta dr. Korošča: »Vztrajati!« Mi vztrajamo pri svojik načelih, v borbi za svoj program. In ker, vztrajamo, bomo tudi zmagali.