DOGOVOR O USKLAJEVANJU DAVČNE POLITIKE V LETU 1981 ¦'••¦'¦¦¦ . • Lčlen Skupščine občine v SR Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: udeleženke) soglašajo, da bodo pri oblikovanju davčne politike v občinah v letu 1981 izhajale iz naslednjih načel: - da morajo družbenopolitične skupnosti zagotoviti, da bodo obveznosti plačevanja davkov določene tako, da se z njimi trajno vzpodbuja zavezance k večji produktivnosti dela in da ne pride do neutemeljenih razlik v višini obveznosti med posameznimi družbenopolitičnimi skupnostmi, '— da občani prispevajo k zadovoljevanju splošnih družbenih potreb v sorazmerju s svojimi materialnimi možnostmi, — da se zagotovi kvalitetno in učinkovito opravljanje nalog občinskih uprav za družbene prihodke in prizadeva. za učinkovitejše uresničevanje ustavnosti inzakonitosti. 2. člen Udeleženke se bodo v letu 1981 prizadevale, da se tako v republiškem kot v regionalnih okvirih doseže večja usklajenost v davčni politikiobčin in v njenem izvajanju. . ¦¦" ¦ • . 3. člen Udeleženke bodo v letu 1981 predpisale naslednje davke in takse, ki so po zakonu dohodek občin: 1. davek izosebnega dohodka delavcev 2. davek od osebnega dohodka iz kmetijske dejavnošti 3. davek od osebnega dohodka ~iz samostojnega opravljanja obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti 4. davek od osebnega dohodka iz samostojnega opravljanja intelektualnih storitev 5. davek od osebnega dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav 6. davek na dohodke od premoženja in premoženjskih pravic ' 7. davek od premoženja 8. davek na dobitke od iger na srečo 9. davek na promet nepremičnin 10. davekod prometa proizvodov in storitev H.takse 4. člen Udeleženke se dogovorijo, da bodo v letu 1981 uvedle davek iz osebnega dohodka delavcev po stopnji do 0,5 %. . . . . • ' .,.' 5. člen Odeleženke bodo v letu 1981 v skladu z določbami zakona o davkih občanov razdelile zemljišča v štiri skupine katastrskihobčin in predpisale proporcionalne stopnje davka iz kmetijskedejavnosti v naslednjih mejah: za I skupino od 9 do 11 % za 11 skupino od 6 do 8 % za III skuptno od 3 do 5 % za IV skupino od 1 do 25 % Za zavezance, ki se jim ne odmerja prispevek za zdravstveno zavarovanje kmetov razen za kmete kooperante, ki so zdravstveno zavarovani kot osebe v delovnem razmerju, bodo udeleženke v letu 1981 predpisale dodatno stopnjo davka iz krnetijske dejavnosti od katastrskega dohod ka negozdnih površin v višini najmanj 10 %. Stopnje davka iz kmetijske dejavnosti na dohodke'od gozda bodo občine uskladile v regionalnih okvirih. 6. člen Udeleženke se obvezujejo, da bodo preuvrstile na obdavčitev po dejanskem dohodku zavezance, ki dosegajo višje dohodke od kmetijskih dejavnosti, ki niso oziroma so le v manjšem obsegu zajete v katastrskem dohodku. Natančnejše pogoje in merila, vrste ter obseg proizvodnje, iznad katere se zavezanci preuvrstijo na obdavčitev po dejanskem dohodku ter kriterije glede priznavanja stroškov, usklajujejo udeleženke v regionalnih okvirih. 7. člen Udeleženke bodo stopnje davka iz kmetijstva po dejanskem dohodku, ki se plačuje od osnov, ki presegajodohodek, ki sešteje za osebnidohodek, določile stopnjev naslednjiVišini: STOPNJA v % osnova • stonJa v % do 30.000 15)20% od 30.000 do 60.000 1o72oo%o, od 60.000 do 100.000 '¦ 21-28% ;, od 100.000 do 150.000 24-32 % od 150.000 do 20.000 27-36 % nad 200.000 JU-4U % . 8. člen Udeleženke dogovora se obvezujejo, da bodo predpisale vse vrste oprostitev in olaj6Av davka iz kmetijske dejavnosti predvidene v zakonu o davkih občanov. Pogoje, merila in višinc olajšav bodo udeleženke usklajevale v regionalnih okvirih. 9. člen Udeleženke bodo za davek iz obratnih in drugih gospodarskih dejavnosti ter intelektualnih storitev, ki se plačuje od osnov, k presegajo dohodek, ki se šteje za osebni dohodek, določile stopnje v naslednji višini: osnova stonja v % do 30.000 28-33 % od 30.000 do 60.000 33 - 38 % od 60.000 do 100.000 37 - 42 % od 100.000 do 150.000 41-46 %. od 150.000 do 200.000 45-50%. od 200.000 do 300.000 49-54% nad 300.000 53-58% Udeleženke bodo skladno z določbami 81. in 96. členazakona o davkih občanov predpisale kompenzacijsko stopnjo. davka iz osebnega dohodka od obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti ter intelektualnih storitev za zavezance, ki jim opravljanje take dejavnosti ni glavni poklic. Udeleženke bodo v regionalnih okvirih usklajevale pogoje in merila za priznavanje vseh vrst oprostitev in olajšav pri obdavčitvi dohodka iz obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti ter intelektualnih storitev. ' • 10.čien ' - *:.v Davek po odbitku bodo udeleženke zaradi poenostavitve poslovanja izplačevalcev predpisale enot:- , \- icer: A) Davek po odbitku iz obrtnih dejavnosti (v smislu 89. člena zakona o davkih občanov): 1. Od dohodkov. raznašalcev časopisov, knjig, revij ipd. in od zbiranja naročil za časopise, knjige, revije ipd. 10 % 2. Od prodaje srečk in vplačil pri športni napovedi ter pri lotu, od prejemkov zavarovalnih poverjenikov, od provizij zastopnikov ustanov za varstvo malih avtorskih pravic, od dohodkov deiavcev, doseženih z opravljanjem del ob pretežni uporabi lastne telesne moči, od dohodkov od domače obrti in od dohodkov potujočih zabavišč 20 % 3. Od provizij poslovnih agentov in poverjenikov ter od zbiranja oglasov, od dohodkov, doseženih s prodajo izdelkov uporabne umetnosti ali z razmnoževanjem ali izvajanjem drugih avtorskih del, ki se ne štejejo za izvirnike in od dohodkov doseženih z opravljanjem postranskih kmetijskih dejavnosti 30 % 4. Od dohodkov oseb, ki priložnostno opravljajo storitve za organizacije združeneega dela, državne organe in druge organizacije; od dohodkov, doseženih z opravljanjem del po pogodbi o delu, sklenjenih v skladu s predpisi o medsebojnih razmerjih v združenem delu, če ne gre za dohodke iz prve, druge in tretje točke; od dohodkov, doseženih po 3. točki prvega odstavka 76. člena zakona o davkih občanov 40 % Udeleženke bodo nadaljevale z usklajevanjem oprostitev tega davka v regionalnih okvirih. Udeleženke bodo predpisale oprostitev davka na dohodke, ki jih dosegajo občani z zbiranjem odpadnega materiala in s prodajo izdelkov domače obrti, če se po obrtnem zakonu štejejo za predmete domače obrti. B) Davek po odbitku iz intelektualnih storitev bodo udeleženke določile vvišini ' 40% C) Davek od osebnega dohodka iz avtorskih pravic, patentbv in tehničnih izboljšav bodo udeleženke, predpisale po stopnji20 % Od dohodkov iz avtorskih pravic od reklamnih slik, risb in plastik, reklamnih pisanih in govorjenih besredil, reklamnih filmov, diafilmov in diapozitivov, reklamne glasbe, ter od reprodukcije takih del, od raznih skic in risb, stripov, križank in drugih podobnih del, od dohodkov artistov, plesalcev in podobnih poklicev, doseženih na zabavno glasbenih priredit-vah, od dohodkov izvajalcev glasbenih del na zabavah, plesih, športnih igriščih, kopališčih, razstaviščih, v varietejih, v gostinskih obratih in na podobnih prireditvah bodo udeleženke določile stopnjo 40 % Udeleženke bodo zadrža"le oprostitev tega davka od dohodkov od patentov in tehničnih izboljšav. D) Stopnje davkov po odbitku se objavijo v Uradnem listu SRS v skladu z 22. č lenom zakona o uporabi predpisov in o reševanju kolizij m ed republiškimi oziroma pokrajinskimi zakoni na področju davkov, prispevkov in taks. 11. člen Udeleženke se dogovorijo, da bodo stopnje davka na dohodke od premoženja določile po enakih razponih osnov, kot so s tem dogovorom predvidene za davek od osebnega dohodka iz obrtnih dejavnosti, in sicer tako, da bo stopnja pri osnovah 30.000 din predpisana v višini med 25 in 35 %, pri osnovah nad 300.000 din pa med 50 in 60 %. 12. člen 0 avek na dobitke od igre na srečo bodo udeleženke predpisale po stopnji 10%. 13. člen Udeleženke se dogovorijo, da bodo stopnjo posebnega občinskega davka od prometa proizvodov, za katere se plačuje davek po splošni stopnji določile v višini 3 %. Udeleženke soglašajo, da v letu 1981 ne bodo izvajale orpostitev ali olajšav pri plačevanju tega davka. Udeleženke bodo določite poseben občinskidavek od prometa rabljenih motornih vozil v višini 4 %. Merila za oprostitev bodo udeieženke uskladile v regionalnih okvirih. 14. člen Udeleženke bodo stopnje posebnega občinskega davka na promet alkoholnih pijač uskladile v naslednjih okvirih: 1. Od alkoholnih pijač, proizvedenih z več kot 50% iz domačih surovin, računano po vrednosti — vdoločenem znesku od litra dinarjev — od naravnega vina, vina tipa ,,Biser" in vinskosadnih pijač ^ . • 4,00 — od penečenga vina najmanj ¦ ' ' 8,00 2. Od alkoholriih pijač, proizvedenih z več kot 50% iz domačih surovin računane po vrednosti — v odstotku od davčne osnove , . odstotek — od medice V 15% — od piva med . - ^ 15% -----od naravnega žganja in vinjaka najm anj 40% — od drugih alkoholnih pijač najmanj 45 % 3. Od alkoholnih pijač vseh vrst, proizvodenih z manj kot 50 % iz domačih surovin, računano po vrednosti — v odstotku od davčne osnove najmanj 45 % 15. člen Udeleženke bodo v regionalnih okvirih nadaljevale s prizade-vanji za uskladitevobdavčitve prometa nepremičnin. ... 16. člen Udeleženke so soglasne, da je potrebno nenehno analizirati in spremljati izvajanje davčne politike in na tej podlagi sprejeti konkretne ukrepe, ki bodo zagotavljali večjo učinkovitost in doslednost pri izvajanju davčnih predpisov. Pri oblikovanju ukrepov iz prejšnjega odstavka bodo udeleženke zagotovile večjo aktivnost zlasti na naslednjih področjih: — okrepljen neposreden nadzor nad tem, kako davčni navezanci izpoinjujejo svoje davčne obveznosti, — zagotovitev ugotavljanja realnih dohodkov in davčnih osnov, — dosledna izterjava davčn ih in drugih družbenih obveznosti, — učinkovito in dosledno ukrepanje zoper kršitelje davčnih predpisov. '¦¦- 17. člen Udeleženke bodo v okviru prizadevanj za kadrovsko krepitev uprav za družbene prihodke skrbele za ustrezno štipendijsko politiko in si prizadevale, da se uprave za družbene prihodke organizacijsko usposobijo tako, da bodo lahko učinkoviteje izvajale svojo družbeno funkcijo. 18. člen Udeleženke so soglasne, da bodo uprave za družbene prihodke zaradi racionalnosti še nadalje sodelovale pri zbiranju družbenih obveznosti, katerih odmera in izterjava po veljavnih predpisih ni osnovna funkcija uprav za družbene prihodke. Udeleženke se dogovorijo, da bodo nadomestila za to delo znašala do 10% cxi pobranih sredstev. Tako zbrana sredstvane uporabijo za modernizacijo dela uprav za družbene prihodke. 19. člen Udeleženke se dogovorijo, da bodo v letu 1981 nadaljevale s prizadevanji za uveljavljanje avtomatske obdelave podatkov, upoštevajoč pri tem načelo tesnejšega medsebojnega sodelovanja in skupnega organtziranja tistih akcij, kjer je to zaradi racionalnosti ali drugih razlogov potrebno. 20. člen Izvajanje dogovora o usklajevanju davčne politike spremlja poseben odbor (odbor udeleženk), ki ima 10 članov in njihove namestnike. Predstavnike občin in njihove namestnike v odbor udeleženk imenujejo izvršni sveti skupščine občine sporazumno. 21.člen Odbor udeleženk spremlja in analizira uresničevanje tega dogovora in predlaga udeleženkam ustrezne ukrepe. 22. člen Odbor udeleženk obravnava morebitne kršitve tega dogovora, obvesti o tem skupščino prizadete občine in družbenopolitične organizacije ter predlaga ustrezne ukrepe. O kršitvah tega dogovora lahko odbor udeleženk obvešča javnost z objavo v sredstvih javnih informacij, 23. člen Udeleženke soglašajo, da bo administrativno—tehnične posle za odbor udeleženk opravljala republiška uprava za družbene prihodke. Udeleženke se zavezujejo, da bodo republiški upravi za družbene prihodke v skladu z določbami tega dogovora zagotavljale potrebne podatke za spremljanje izvajanja dogovora, in sicer v rok ih, ki jih doioči odbor udeieženk. 24. člen Dogovor se objavi v Uradnem listu SRS. Številka: Ljubljana, dne