Štev. 182. rjmrni V Ljubljani, ponedeljek dne 1. julija 1912. Lelo L Posamezna številka 6 vinarjev. „DAN“ izhaja vsnk dan — tudi ob nedeljah k) praznikih — ob 1. uri zjutraj; v ponedeljkih pa ob 8. uri zjutraj. — Naročnina znaša: v Ljubljani v upravniStvu mesečno K 1'20, z dostavljanjem m»*i dom K 1*50; s pošto celoletno K 20'—, polletno K 10'—, četrtletno K 5'—, mesečno K 1'70. — Za inozemstvo celoletno K 30'—. — v"»ro«aiina »e ~ pošilja upravništvu. ~ Telefon Številka 118. s: vil? ••• ••• NEODVISEN POLITIČEN DNEVNIK. Posamezna številka 6 vinarjev. Uredništvo in upravništvo: 3: ska Tiskarna, Frančiškanska ulica št; 8. pošiljajo uredništvu. Nefrankirana pisma lejemajo, rokopisi se ne vračajo. Za oglase | petit vrsta 15 v, osmrtnice, poslana in zahvale Vrsta 30 v. Pri večkratnem oglašanju po-s: pust. — Za odgovor je priložiti znamko. :s Telef.m številka 118. s: Vabilo na naročbo. Slavno p. n. občinstvo vljudno vabimo na novo naročbo, stare p. n. naročnike pa, katerim je potekla ""gJKCin meseca naročnina, prosimo, da jo o pravem čašo ove, da pošiljanje ne preneha in da dobe vse Številke „DAN“ velja v Ljubljani na dom dostavljen Vse leto ... K 18-— Četrt leta ... K 4-50 Pol leta ... K 9-— En mesec ... K 1-60 V upravništvu prejeman na mesec K l-20. S pošiljanjem po pošti v Avstriji velja: Vse leto ... K 20-— Četrt leta . . . KS-— Pol leta ... K I0-— En mesec ... K 1-70 Za Nemčijo vse leto K 24. Za Amerikp in druge dežele vse leto 30 K. Naroča sc lahko z vsakim dnei., a hkratu se mora poslati tudi naročnino, drugače se ne oziramo na naročilo. mdnm0aš Mvede vedno dan zadnjega plačila naročnine. * **t se ustavlja 10. dan po potekli naročnini brez ozira vsakemu, kdor Je ne vpošlje o pravem času. Upravništvo „DNEVA“, Palacky. "Vkljub temu. da slovanska vzajemnost še danes m dosegla onih idealnih ciljev, v katerih so sanjali slovanski voditelji pred sto leti — vendar niso danes nam neznana imena onih pr-Vih buditeljev. In tudi ime Palacky je nam zna- o. le dni odmeva njegovo ime v celi slovanski javnosti. Trije možje so prišli od vshoda in so dvig- 1 u-v t „anski svet iz mrtvega spanja. To so bili Kollar, ^afarik in Palacky. Kollar in oaiarik sta bila Slovaka, Palacky je bil Morgan. Kollar je postal pesnik »Slave«, Šfafik l i!e *?osveti* zgodovini slovanstva — Pa-. V ie odkril zgodovino češkega naroda in ]c postal — »oče domovine« ... Vsa tri imena: Kollar, Šafarik in Palacky so danes znana ne le slehernemu Čehu — ampak vsakemu Slovanu, kajti njih delo ni bilo le icsko bilo je slovansko — dvigniti narod iz narodnega spanja ni mogla le narodna češka ali slovenska ideja —• treba je bilo velike slovanske ideje • ki je dajala sile narodnemu pro-bujenju. Dasi je bilo v onem slovanstvu mnogo idealiziranega in sanjavega — toda veliki cilji delajo velike ljudi in dajejo sil za veliko delo. Palacky je bil rojen 1798. v Hodoslavicah 'T yzll^,dni M°ravi kot sin kmeta. L. 1809 je prišel v Trenem in je tam hodil v šolo. Pozneje je Pnsel v gimnazijo v Požun. Kakor vsi mladi svolp n°f H0be “,se tudi PaIacky ni zavedal do tetra fh «°S- °Se. S,UČaj ga je Predel se fcfJannl ^ ZaVetial & Ceh- L. 1813. ko čele !?l5l°Va a™ada umiRaIa in so se za- nieea mS v S ,e Vt"T fUurpdki tudi na domov v TrP ~ let0.se je Pa,ackV vrači!, oomov v I rencin na pocitnice. Na potu pa ga l<-vjela n^ihta, Bil je prisiljen iskati zavetja v kn£r°i? ečkl ,hiS/ mladega posestnika Ba- Pekfl V-5a Je a ,C, V, poznal izza mladih let. Keka Vag se je vsled stalnega deževja tako tedin|ie/n°r?1 PaI«cky pri kmetu ostati cel 11! ■Bakos 3,e imel nekai čeških knjig. Ker m vsega razumel, je prosil Palackega, da naj Z.rcSfRC,iaS- Cali!cky pa le še manj raz- um el nego Bakoš, kajti v Šoli se je bil naučil nemščine, latinščine itd, svojega materinega je- zika pa se rii naučil. Bilo ga ie sram pred preprostim človekom, ki je čital češke knjige in jih je hotel razumeti. Začel se je učiti in v njem se je vzbudila narodna zavest. Med mladino se je prav v tej dobi začelo narodno gibanje. Ški Študentje, ki so šli v boj proti francoski vojski so budili zanimanje. Po univerzah se je začela zveza mladine na narodni podlagi. L. 1817. so nemški študentje slavno obhajali Lutrovo 300 letnico in so položili temelj svojemu buršovstvu. Palacky je bil takrat v Požu-nu in je videl to gibanje le od daleč. Prišel je v Prago. Tam je našel kmalu krog mladih prijateljev. Postal je pesnik. Toda videl je, da narod potrebuje večjega dela. Zagledal se je nazaj v veliko češko zgodovino. Celo življenje je posvetil temu velikemu delu. Ob času najhujšega boja je dal narodu v roke knjigo: Zgodovina češkega naroda, ki je postala last ljudstva. Ko je ležala odkrita vsa preteklost — se je odkrila tudi pot v bodočnost. Palacky je postal tudi politik. L. 1848 je klicalo narodne zastopnike v drž. zbor. Palacky je postal vodilni duh slovanskih poslancev. On je bil, ki je proglasil: da: ko bi Avstrije ne bilo, bi jo bilo treba ustanoviti — ker je upal na ta način najti rešilno pot za male narode. Palacky je postal vodilni mož tudi doma na Češkem — dokler ga ni nadomestil veliki Rieger. Palacky je ostal do leta 1861. poslanec in je položil vse svoje delo v naroden boj. S svojimi zgodovinskimi deli ie postavil temelj novemu češkemu narodnemu življenju. Posvetil pa je svoje delo tudi slovanstvu in zato pri odkritju spomenika, ki se vrši danes v Pragi vsi avstrijski Slovani slove spomin velikega Čeha. Narodno-socialni glasovi. iTrsf,fdne 28. junija 1912. Marsikomu se zdi čudno, da prihajaio iz Trsta samo narodno-socialni glasovi. Zlasti Zlasti bodo odpirali oči oni. ki na vse to niso navajeni, ki ne poznajo narodnega socializma. In kaj naj bi se tudi drugega pisalo iz Trsta! Trst je veliko trgovsko mesto v katerem je zaposlenega velikansko število slovenskega in hrvatskega delavstva. Večkrat smo že poudarjali . da je v Trstu 90% slovenskega ljud-. stva. ki pripada k delavskemu stanu Torej? Mi moramo najti sredstva, ki bodo pripomogla k povzdigi tega ubogega delavskega ljudstva. Ker hočemo povzdigniti in osrečiti trpine, zato smo socialni. Narodni smo pa zato. ker je ta množica slovenska in hrvatska in ker je 90% večje število naroda kakor pa 10%. S tem nočemo reči. rda smatramo za potrebno osrečiti samo delavstvo, ne! Na srcu nam leži tudi majhna obrt. trgovina, uradniško itd. Zato pa je naša odločna zahteva, da omenjeii, ctanovi delavstvu ne nassprotu-Lejo. temveč da mu vimaeajo pri njegovi težki borbi. Ako se pa to ne zgodi, ako bodo ti stanovi nasprotovali — kakor se to dogaja LVJff krat — potem pa izključimo teh 10% iz naroda. jih proglasimo za škodljivce in nasprotnike naroda, češ. 90% nadoda hočejo poteptati v prah. po vsej sili hočejo, da se pogrezne 90% ljudi še v večje suženjstvo. Mislimo pa. da se kaj takega ne zgodi. Trdno smo prepričani, da pridejo v našo sredo LISTEK CONAN DOYLE: Zgodbe napoleonskega huzarja , (Dalje.) Se ”e zasveti’« sem odgovoril, »potem vas prosim, gospod maršal, da oskrbite prodajo mojih reči ter pošljete denar moji ma-ten.« Dvignil sem roko k čaku in se obrnil; pi si so se mi dvigale ob misli na dejanje, ki sem ga imel pred seboj. Sedel sem nekaj časa v svoji sobi ter premišljal, kako bi najbolje izvršil to reč. Dejstvo da se niti Cortexu niti Duplessisu, dvema jako .Vnetima in delavnima častnikoma, ni posrečilo Ba SpViiip lih "označenega hriba, je pričalo, cpnf h r lzborno stražijo okolico. Preračunal sem daljavo po zemljevidu. Imel sem nreiahati deset mil, odprtega ozemlja, preden dospem do hribovja Ob njegovem znožju je bil tri ali Štiri milje širok pas gozda, nad njim pa se ie dvigal hrib sam, ki sicer ni bil posebno visok a tudi ni nudil nikakega kritja. To so bile tri etape moje poti. Zdelo se mi je, da pojde vse ostalo brez težave, samo če dospem do gozdnega zatišja V njegovi senci se skrijem, in ko se stemni, preplezam goli svet, ki mi še ostane. Od osmih do dvanajstih sem imel štiri ure časa, da pridem S Obilnega prevdarka je zahteval torej le prvi del. h .s,^0w(r®Jnini ie vodila vabljiva bela cesta; i o K« r t na V!T' da sta t°variša vzela konie iix0^ u5° u • *??a ie bi!o t0 v Pogubo, kajti i razbojnikom lažje, kakor paziti na to o ,n naPastl vsakogar, kdor je prišel po njej iz zasede. Jahati naravnost po polju, bi mi sicer ne bilo delalo težav, posebno, ker sem imel dva izvrstna konja, Violetto in Rataplana, najboljša skakalca v celi armadi, in razen njiju še tistega velikolepega angleškega vranca barona Cotto-na. Toda po treznem prevdarku sem sklenil iti peš, da morem tem laglje porabiti vsako ugodnost, ki bi se ponudila. Vrgel sem torej dolg plašč preko svoje huzarske uniforme in se pokril s sivo čepico, kakršno nosijo furažerji. Čudite se morebiti, zakaj se nisem preoblekel za kmeta, ali, messieurs, povem vam samo, da ka-vilir nerad umre vohunske smrti. Razlika je, ali vas umore ali samo ustrele po vojnem pravu. Takšen konec ni bil po moji želji. Popoldne sem odšel iz taborišča in prišel mimo naših prednjih straž. Pod plaščem sem imel kukalo, pištolo in seveda tudi sabljo, v žepu pa sem nosil gobo, kamen in kresilo. Dve ali tri milje sem korakal skozi vinograde in prihajal tak onaglo dalje, da sem se na tihem že veselil in mislil sam pri sebi, kako je treba imeti samo nekoliko pametnega raz-sodka in prav začeti stvar, pa se posreči: Cor-tex in Du/>les’sis, ki sta enostavno galopirala po cesti, sta obudila pozornost sovražnikov, zviti Gčrard pa, ki se je plazil pod skrivajočimi brajdami, je drugačen fant. Dobrih pet milj sem imel za sabo, ne da bi bil naletel na najmanjšo zapreko. Takrat pa pridem do majhne kreme in zagledam pred njo par kolesnic in nekaj ljudi — prve, ki sem jih videl dotlej. Zdaj, ko sem bil že zdavnaj izven našega dosega, sem vedel, da je vsak človek moj sovražnik. Potuhnem se torej in se splazim na kraj, odkoder sem mogel bolje opazovati, kaj se godi. Videl sem, da so ti ljudje kmetje, ki nakladajo prazne vinske sode. Ker nisem uvidel. tudi majhni obtrniki. trgovci, uradniki itd. in da bodo skupno s proletarijatom neposedu-iočim. s fizično in duševno močjo delujočim, manifestirali za pravice vsega naroda. O velikih kapitalistih pa sploh ne govorilno. Saj imamo velikih tovarnarjev itd. nekaj jih je že. ampak teh ne štejemo med nas. ker niso narodni. Odkritosrčno povedano, veliki bogataši niso narodni in zato je naše stališče napram njim itak že jasno. Zato ker hočemo pravico, smo stopili na pot narodnega socializma. Socialisti smo. prav revolucionarni socialisti, pri tem pa smo seveda narodni, ker hočemo, da izgine vsako tako narodno kakor socialno suženjstvo! Pri nas^ v Trstu »socialist« še ni popoln, popoln je šele narodni socialist. Nočemo samo enakosti slojev, temveč hočemo enakosti slojev in narodov. Ne moremo videti, da bi imel en človek več pravice kakor drugi, ravno tako pa tudi ne moremc videti, da bi imel en narod več oravic kakor drugi. Torej: enakost narodov in enakost v narodu, to zahtevamo. Zato prihajajo narodno-socialni glasovi iz Trsta. Pa še bodo prihajali. Mi smo si stavili naloge izvršiti vse potrebno, da dosežemo svoj'e pravice. Velike boje bomo sicer imeli: kapitalizem, militarizem, klerikalizem, in vse se bo postavilo proti nam. Vse to pa ne bo pomagalo nič: Mi smo mladini, ki propagiramo te ideje. Kadar pride ta čas ne bo več tuhlobe in s trnjem posute stezice za nas: Mi bliskoma odstranimo vse kar je protinaravnega, kajti naše delovanje ne bo takšno, kakor starih (konservativno), ampak bo revolucijonarno, bo skrajno radikalno. Rekli bomo: dajte nam kar zahtevamo, če ne. bo uolom. ker ta misel — narodno-socialna — ni samo v eni glavi, temveč milijonov in milijonov glav je z njo prepleteno. In ugodili nam bodo. Proletarci, veselite se. za vas vstaja soln- ce! POLITIŠKA KRONIKA Ruska duma. Tretja ruska duma ni imela gotove in zanesljive večine, a ni imela tudi svojega gotovega programa; strankarske razmere v tretji dumi so bile skrajno zamršene, in razmerje glasov se je nagibljalo zdaj na levo zdaj na desno. Začetkom zasedanja so bili oktobristi močna in uplivna stranka, na katero se je upiral tudi umorjeni ministrski predsednik Stolypin. Ker je ta stranka vzdrževala ravnotežje med skrajno levico in desnico. Oktobristi so se vedno držali srednje poti, ker so mislili, da morejo le na ta način vzdrževati stik med dumo in prebivalstvom. Toda ravno zategadelj je prišlo do razporov v stranki sami, ki so povzročili razpad stranke v posamezne skupine. Ko je po atentatu na Stolypina prevzel vodstvo vlade finančni minister Kokovcev se v razmerju med vlado in dumo niso dogodke nikake 'ftfjr.emem-be. Duma je obravnavala mnogo malenkostni!. predJog, a ni se lotila dela in rešitve niti ene pomembnejše predloge. Zato se pa delovanje tretje ruske dun ie ne more ocenjevati posebno ugodno. /\ii krivda ne zadene dume same v toiiKo, KclKor sam vladni sistem, ki preči svobodni izraz ljudske volje dnevnTpregled. Pol leta! Z današnjim dnem nastopi »Dan« drugo polletje svojega bbstanka. Dasi tudi krat- ali mi morejo biti v korist ali v oviro, sem nadaljeval mirno svojo pot. Kmalu pa sem spoznal, da moja naloga ni tako lahka, kakor se mi je zdelo izpočetka. Ko se je svet začel dvigati, je bilo mahoma konec vinogradov; prišel sem na odprto, gri-čevito ozemlje. Zlezel sem v jarek in si ogledal okolico z daljnogledom. Opazil sem kmalu, da stoji na vsakem griču straža in da imajo fi lumpje razpostavljeno celo stražnjo črto, kakor mi sami. Slišal sem bil govoriti o organizaciji tega »Smehljajočega«; tu sem videl praktičen zgled. Med posameznimi griči je bil kordon gue-rillskih straž, in dasi sem jim izkušal obiti boke v velikem polkrogu, vendar sem videl povsod sovražnike pred seboj. Težko si je bilo svetovati v tem položaju. Kritja je bilo tako malo, da še podgana ni mogla nezasačena skoz. Ponoči bi se bilo seveda lažje izmuzniti mimo — kakor sem bil napravil z Angleži pri Torros-Vedras; toda bil sem še predaleč od hriba, in če bi bil počakal teme, ne bi bil na njem pravočasno, da zapalim grmado o polnoči. Ležal sem v svojem jarku in snoval tisoč načrtov, toda eden je bil nevarnejši od drugega. Naposled pa sc mi je zasvetila tista luč, ki nikdar ne izostane hrabremu možu, ako se le up ukloni obupu. Rekel sem vam že, messieurs, rda so nakladali pred krčmo prazne sode. Voli pred vozom so tali z glavami proti vzhodu; bilo je torej jasno, da se odpeljeta voza v smeri, ki je bila tudi moja. Če bi se mogel skriti na enem izmed njiju — ali sem mogel upati, da pridem po enostavnejši in laglji poti skozi guerillske čete? Ta načrt je bil tako dober in tako izboren, da sem nehote vzkliknil od veselja, ko mi je prišel na um. Nemudoma sem stekel nazaj ka doba, vendar pomembna za nas, saj so skriti in javni sovražniki prorokovali le par mesecev življenja »Dnevu«. Ta list jim je bil od nekdaj trn v peti bodisi tej ali oni stranki in reči moramo. da so ga od njegovega rojstva preklinjali in se zlobno nasmehovali, češ, naj bo, pustimo ga pri miru, saj ne bo dolgo. A zmotili so se: »Dan« stoji še in to vedno trdneje in bode stal vzlic vsem napadom in denuncijacijam. Zasigurana mu je bodočnost, saj so se hvala' Bogu našli dobri in značajni možje, ki so uvideli potrebo po neodvisnem jutranjem dnevniku, in ga podpirajo bodisi z naročnino, bodisi z dopisi. Kako pa to, se vpraša morda ta in oni, da ima »Dan« toliko sovražnikov? Saj je list dober, potreben in poceni, in bi posebno nižji sloji, delavci, delavke itd. ne mogli več izhajati brez tega lista. Odgovor na to je lahek: »Dan« je sovražen za to, ker je neodvisen, nehinavsk in pove resnico in graja neresnico ne glede na desno In levo. »Dan« se noče s klečeplazenjem in s hinavskim zavijanjem oči prikupiti temu ali onmu; »Dan« stoji zvesto in trdno na stališču pravice in resnice; »Dan« se zavzema za tlačeno delavstvo; »Dan« stoji na stališču narodne in napredne vzgoje tistih ljudskih mas, ki so bile doslej brezpravne, ki niso imele doslel priliko se izobraziti in so tavale v temi. Zara-ditega j »Dan« pri nekaterih sovražen, pridobiva si pa tal pri nižjih slojih in ima v njih že trdno zaslombo. Obljubljamo, da bo stal »Dan«, vedno trdno in neomajano na teni stališču, držeč visoko prapor resnice in pravice, odpirajoč oči zaslepljencem, preganjavši temo in noseč prosveto med ljudstvo. In v tem bo naša zmaga! Včerajšnja številka »Dneva« je bila slabo tiskana. Vzrok temu je bila pri stroju, ki se ni mogla takoj odpraviti. Cenj. naši naročniki in čitatelji naj blagovole to oprostiti. Poskrbelo se je, da bode »Dan« ne le glede vsebine, ampak tudi glede tiska vedno popoln. Javno mnenje o našem škofu. Preteklo nedeljo so praznovali naši Trnovčani cerkveno proščenje. Ker so i mene, — davno je že, —• vjeli v Oradaščici in oblili me pri krstnem kamnu velikega značajnega pustinjaka, se smatram, kolikor toliko še danes malo za občana trnovskega zvona, dasi že dolga leta bivam drugej. 0 gotovih prilikah jo še zdj mahnem v rodno mi predmestje ljubljansko in posetim stare znance. Veliko mi jih itak ni preostalo, — Vernoma so legli v grob. — Tako sem se tudi to nedeljo napotil v Trnovo. Marsikako smo razdrli v druščini in prerešetali polupretekle čase. Staremu očancu, čislani korenini nikakor ni hotelo v glavo, čemu praznujemo letos Kresovo teden preje, nego včasih. Raztolmačil sem mu, kako je ukrenil sv. oča v Rimu, da se odslej nadalje praznuj rojstvo sv. Ivana na nedeljo pred Petrovim in da velja zdaj Kresovo za takozva-ni premakljivi god. Kako se je razhudil mož! Veste kaj, prijatelj, to pa vendar ni prav, kakor nam zdaj mešajo vero. Čemu nam jemljo naše vkoreninjene šege in stare navade! Jeli s *pm k-oi vpra in sv. T^ez (V v ~ 1 ' • - - . , O« Ulr mo častili na drugdan.nego doslej? Papež je Lah in misli, da se mora vse kuhati v laškem loncu. On pač pozna italijanski čut, razmere in potrebe, naših pa še toliko ne, kot jaz laške. Nam Slovencem gredo v slast zabeljeni žganci, Lahu pa neslana polenta. Kam pa pridemo, Če bodo v Rimu krojili za ves svet škornje po samo laškem kopitu. Altri paesi, altri costumil In naš škof? Ta že dolgo ni več pri zdravi pameti! Odpravil nam je sedem zapovedanih praznikov, na katerih smo viseli še iz starine, dočim proti krčmi. Tam sem mogel opazovati izza grmovja natanko, kaj se godi na cesti. Nakladali so trije kmetje v rdečih lovskih čepicah. S prvim vozom so bili gotovi, na drugem pa je bila šele spodnja vrsta sodov. Kup praznih sodov je ležal še zunaj pred krčmo. Sreča mi je bila mila — saj pravim vedno, da je baba, ki se mlademu huzarju ne more ustav* ljati. Ko čakam tako, odidejo možfe v krčmo, kajti dan je bil vroč, in zažejalo jih je pri delu. Naglo kakor blisk planem jaz iz skrivališča, skočim na voz in zlezem v enega izmed praznih sodov. Imel je dno, a ne pokrova, in je ležal postrani, z odprtim koncem na znotraj. Tičal sem v njem kakor ves v kolibi, jaz pa tudi nisem majhen mož. Jedva sem bil notri, že se vrnejo kmetje, in takoj nato slišim nad sabo ropot, ki mi je pričal, da so vrgli drug sod na mojega. Nakopičili so jih toliko, da nisem vedel več, kako pridem spet na beli dan. Toda zato je bilo še časa dovolj, in zaupal sem neomajno, da me sreča junaška in zdrava pamet, ki me dotlej nista bili zapustili, spravita tudi danes do cilja. Ko je bil voz naložen, se je začel kmalu premikati, in jaz sem se smejal v svojem sodu ob vsakem koraku, ki me je vodil bliže zaželje-nemu kraju. Vožnja je bila počasna, kmetje so stopali poleg voz. Sklepal sem to po -njih glasovih. ki sem jih slišal čisto blizu sebe. Zdeli so se mi jako veseli fantje, kajti smejali so se od srca, ko so šli svojo pot. O čem se razgovarjajo tako zabavno, si nisem mogel razložiti. Dasi govorim njihov jezik jako dobro, vendar nisem slišal v odlomkih, ki sem jih ujtFt ničesar tako smešnega So jih pridržali vsi drugi njegovi avstrijski kolegi. S tem se je le sam hudo osmešil pred vsem Svetom, ker smo na Kranjskem vkljub odpravi i letos praznovali s cerkvijo vred vse one praznike tako, kot doslej! — Včasih se je zahtevalo, da opravimo po večerji svojo pobožnost cloma, potem hajdi spat, da se spočiješ za delo prihodnjega dne; danes pa goni škof utrujene moške še celo o polnočni uri v šenklavško cerkev molit rešnje telo in ne pomisli, da zapoveduje gospod bog poleg : Moli — tudi: Delaj! 'Kako bomo mogli delati in pridobivati si vsakdanjega kruha, če bomo tičali celo po noči v cerkvah? Še menihi, ki po dnevi pasejo samo lenobo, so se modernizirali in ne hodijo več po noči v kor, — zato naj jih nadomeščajo upehani posvetnjaki! Narobe svet! Na eni strani odpravlja škof stare praznike, ki smo jih držali, na drugi mu pa nikoli ni zadosti molitve! Ce mož ni zrel za Studenec, potem sploh ne vem, kdo bi bil! Trebalo bi, da se danes litanijam vplete nova prašnja do gospoda boga: Šibe naše, škofa Antona Bonaventure, — reši nas o gospod! — S starčevimi izvajanji se je strinja- lo vse. Vspričo take sodbe se nisem prav nič čudil, da 97 odstotkov trnovskih župljanov tako malo spoštuje svojega višjega duhovnega pastirja. Notranje ministrstvo v velikanskih skrbeh. Ob prihodu ruskih Sokolov v Prago je prišlo na t. zv. Grabnu tudi do nekega konflikta z nemškimi študenti, ki so izzivali s frankfurta-ricami. Praška mladina je dva »burša« potegnila malo za uftesa in šla xiato svojo pot na-: Ko *© Nemci zvedeli za ta atentat, so ta- koj na vse strani brzojavili, da so ruski Sokoli pri pohodu napadli nemške študente na Grabnu in jih pošteno pretepli. Dunajski listi so o tem brezpomembnem spopadu prinesli tako strašna poročila, da so notranjemu ministru naprtili velikanske skrbi. V svoji neprecenljivi gorečnosti za Nemce, je baron Heinold takoj brzojavil na praško policijsko ravnateljstvo, naj mu telefo-nično poroča o strašnem atentatu na Nemce v »Pragi. To se je tudi zgodilo. Nemški listi, ki pri ysaki priliki denuncirajo Slovane, so doživeli strašno blamažo. Polic, je Heinoldu odgovorila, 'da je stvar tako malenkostna, da se niti ne izplača o njej govoriti. Rusi s stvarjo sploh niso imeli ničesar opraviti. Notranje ministrstvo je pri tej priliki zopet pokazalo svojo skrajno nemško zagrizenost. Nemci so po Spodnještajerskem že neštetokrat napadli slovenske So-kole, a za te stvari se notranje ministrstvo nikdar ni zmenilo. Seveda, le Nemcem v slo-yanski Pragi se ne sme uičesar žalega storiti. Zmaga St. Vidmarja je zmaga slovenske napredne javnosti, ki jo reprezentira slovensko Sokolstvo! Ko so klerikalni Orli priredili svoje romanje na Vrhniko, je slovensko Sokolstvo praznovalo v Pragi svoje zmagoslavje. Proslavljalo je svojo zmago ono Sokolstvo, ki ga doma hočejo klerikalci uničiti, ki ga mečejo iz šol, ki mu hočejo ukrasti naraščaj! Toda praški dnevi so dokazali, d& napredne ideje, ki je sokolska ne more ubiti tudi klerikalno nasilje! Sprejem slovenskih zmagovalcev bodi jasen dokaz, da ve slovenska javnost ceniti delo okolske organizacije. Nogometna tekma. Včeraj popoldne se je .vršila na dirkališču med celovškim in ljubljanskim moštvom revanche - tekma. Celovško moštvo je nastopilo v sobotni zasedbi, med tem, ko se je ljubljansko drugo moštvo nadopo-polnilo z prvimi močmi prvega moštva. A tudi ta dopolnitev ni pripomogla do uspeha, ker tekma je končala z rezultatom 4 : 0 v korist Ce-lovčanom. Tekmo je vodil kot sodnik s polno nepristranostjo in energijo g. dr. Berce Klerikalci in zmaga slovenskih Sokolov v Pragi. Kako sramotno vlogo igrajo danes slovenski klerikalci, ki so vrgli naše Sokole iz šois.1,,1 teiuVadniJ, se vidi iz tega, da danes slave slovenske Sokole v Pragi vsi narodi, ki so se udeležili slavnosti v Pragi. Vsi slovanski narodi proslavljajo sedaj Slovenki narod in naše zmagovalce v Pragi. Amerikanki Sokoli bodo 0 naši slavi celo v Ameriko. Vsi /večji časopisi vseh narodov omenjajo to zmago. S studom^ pa se mora narod ozirati ob tej priliki na naše narodne izdajalce, ki zatirajo one, ki pridobivajo slavo našemu narodu pred ivsem svetom. Sprejem zmagovalcem našega naroda. Dolžnost naša je, da naše Sokole, ki nam prinašajo zmago iz Prage, tudi dostojno sprejmemo, zato opozarjamo sokolska društva, da se v tem zedinijo in osnujejo morebiti poseben pripravljalni odbor za ta namen. Zmagovalec Vidmar je član »Sokola I.« v jL»iubljani, ki je eno najdemokratičnejših in naj-pgilnejših društev. S ponosom bode pač sprejelo društvo brata, ki jim prinaša zmago s tujine. S ponosom ga mora sprejeti domovina. Japonska bojna ladja »Naniva« se je pri Kurilskih otokih potopila na dno morja. Zadela se je v neke pečine in tako težko poškodovala, da je bila mahoma napolnjena z vodo. Moštvo se je rešilo na otoke. Ladije ne bo mogoče nikdar potegniti iz morja. Strašne povodnji. V okolici Simpropola že tri dni neprestano lije. Vsa okolica je pc vodo. Mostovi so podrti; 50 hiš je povodenj odplavila 6 seboj. Mnogo ljudij in živine je našlo smrt v ■valovih. Ustreljen. Poveljnika rumunske obmejne straže je neki vojak, ko je vizitiral stražo, ustre-jil Poveljnik ni hotel povedati gesla, nakar ga «•- Poročilo »Narodnih Listov«, ' i iz kojega veje pravi duh, ki je vladal na igrišču !»Letna«, karakterizuje najbolje, kako napeto je pričakovalo vesoljno praško slavnostno občinstvo izid te — za slovansko sokolstvo tako važ-he tekme. J - k »Narodni Listy«. sobota, 30. junija. »Dan je bil vreden obiska; kajti poleg tnnogih krasnih vaj je bil izbojevan prvi boj za pn^stvo »Zveze Slovanskega Sokolstva«, t. Tekma je trajala ves dan do sedmih zve- i ~~ Ze dopoludne $© je imenovalo Vidmarja rij^^nega šahista -- kot najresnejšega 1 6ii^ kulmiffcal med Vidmarjem in FnchsomfnCehom — Svobodo. Po nastopu na vseh orodjih je imel Vidmar po privatnem presojanju tri točke nad vsemi. »Prijatelji Čehov se zanašajo na prosto tekmo, kjer Slovenci — kakor je pokazala skušnja v Turinu, naših (Čehov) ne dosezajo. »Ali to jiot so se všteli.« »Slovenci, ki delajo z mladeniškim ognjem in navdušenjem, so izravnali razliko, ki jih je ločila od nas v Turinu. »Vidmar in Fuchs, posebno pa Vidmar ni tudi pri prosti tekmi niti za trenutek omagal, tako, da Svoboda ni mogel pridobiti na drogu in krogih izgubljenih treh točk. »Od tekme do tekme raste napetost. Bo li Svoboda dosegel svojega tekmeca? Ali se bo Vidmar vzdržal na dosedanji višini?!! »Svoboda je končal častno, dobil je vse točke v plezanju in teku. »Vidmar, ki je vse težkoče pri prostose-stavljenih vajah premagalz duhovito sestavo in izjieljavo, je dobil pri plezanju 10 točk igraje! »Ostal je še tek. Ali mu bo tudi tu naklonila usoda vse točke in ž njimi — zmago?!! »Ali ta konstanjevolasi 211etni mladenič, ki je stopal z nasmehom na ustnih iz boja v boj, ne f>ozna utrujenosti! Njegovo harmonično razvito mišičevje je sposobno za vsak napor. Pretekel je 100 metrov v 11 *l6 sekundah, dobil je vseh 10 točk in »si pridobil prvenstvo »Zveze Slovanskega Sokolstva« »porazil je Svobodo, in sicer po neuradnih podatkih s tremi točkam iin je dobil — od 22G1/.,, Svoboda Fuchs — Vidmarjev izborni tovariš — 216 točk. »Ko je dotekel cilj, je letel naravnost v naročje svojim rojakom ,ki so mu navdušeno čestitali. »Brat Erben — (učitelj telovadbe na častniški akademiji v Peterburgu) popolnoma zamaknjen v tega krasnega boritelja, ga pritisne na svoje prsi in ga poljublja... trenutek, krasen in -vzvišen... »kajti to je zadnji člen v verigi napornega« dela slovenskega sokolstva in plod energičnega truda postavnega boritelja, ki je po svoji telovadni vzgoji učenec teh, katere je včeraj premagal. »I ekma zahteva »prvega«, »drugega«, »tretjega« itd. — Zmaga!!! »■Vsi zaslužijo enako priznanje, četudi je venec zmage določen za to, da krasi čelo samo—enega!!« * To so pohvalne besede naših učiteljev Slovensko Sokolstvo! Ohrani jih ponosno v svojem srcu! Kot si jih postalo, tako jih bodi vedno vredno!! Dvigaj svoj častni prapor in zbiraj jjod njim borce za našo pošteno slovensko stvar!! Na zdar! Žene danes in nekdaj. Ni še dolgo tega. kar je bilo slišati o verižicah, ki jih imajo dame zaradi ozkih kril med koleni, da ne morejo delati dolgih korakov. nego samo kratke. To ni v teku stoletij prvi slučaj, da so si dame omislile tako novost. Nekako pred 2650 leti, ko je bil Jeruzalem veliko. obljudeno in —■ če je verjeti proroku Je-zaiji — elegantno mesto, so modne dame nosile na nogah verižice, da so v ozkih krilih zadržavalc korake. Dežela Juda je bila bogata vina. rži in čred. Iz vseh. strani dežele so se stekali v mestu kulturni pridelki. Moški so sedeli pri zajutrku. ženske so se pa lišpale. Plemenite kovino in drago kamenje, krasno blago so dovažali čez Morje iz Egipta ali po kopnem iz Babilona in iz Indije. Razvajene Jeruza-lemke so dobile vse, kar je zaželela njihova potreba. 7. veliko vnemo so jeruzalemske dame ugibale, kako bi moška srca razgrele in postavile z dragocenimi oblačili svojo lepoto v pravo luč. Po ponjsu ostrovidnega Jezaije, jih vidimo jasno pred seboj. V prepričanju, da so brezhibno oblečene, kažejo neko ošabnost, stegujejo vratove in koketirajo na vse strani. Tunika iz finega platna je prevezana s krasnim pasom, polnim dragocenosti. Nad tuniko imajo bogate plašče; zapestnice na rokah in verižice na nogah žvenketajo, na uhljih se svetijo dragi biseri, na umetno kodranih laseh bleste polmeseci, čez čelo je povezan trak. Kodri seveda niso zrasli nositeljici na glavi in ker ni mogoče kontrolirati, od kod so ti lasje, dobi marsikaka dama nevarno bolezen. Na glavi nosijo turbane ali pajčolane; prsti, ki niso vajeni nobenega dela. so okrašeni z dragimi prstani, da. lepotica ima v nosu tudi zlat obroček. Da je toaleta popolna, nosi dama seboj taško. v kateri je zrcalce in steklenička parfuma in skrito, kje na vratu, ali drugje, nosi tudi — amulet. Za Jehova (boga) se te dame ne menijo destj. ali tako kak zagovor zoper te in one demone se jim zdi, da ni odveč. Stare ženske, ki dandanes z roke, na kvarte. iz gostega ostanka kave in iz drugih manj okusnih stvari prerokujejo, so takrat delale pri elegantnih damali ravno tako sijajne kupčije, kakor dandanes, kajti modna dama je bila pra-znoverska. Živeli so krasno in v veselju, a niso vedeli, da plešejo na vulkanu... Sam in zapuščen je stal med tein početjem velik mož. prerok Jezaija in je spoznal, da bo velika skušnja našla majhen rod. In v tej ljuti jezi popisuje gizdavost jeruzalemskih dam. Dotični odstavek sv. pisma, ki obsega označbe takratne mode. se glasi v Japljevem prevodu: »Za to, ker se sionske hčere povišujejo, s iztegnjenim vratam stopajo, s migajočimi očmi hodijo, v hoji s nogami terkajo inu drobne; bo Gosjiod teme sionskih hčer oplešil inu Gospod bo njih lase pobril; taisti dan bo Gospod odvzel snago na čevljih (t. j. drage okraske’ inu lunice (t. j. polmesece v laseh), inu ovratnike, po vrati doli visioČe ketnice, naročnice inu kape; vple-denke, podveze (t. j. verižice med nogama), spletene ketnice, dišavnice inu navušnice, per-stane inu po čeli viseče pengelce, praznične oblačila, plajške, peče inu jigle, špegle, tančico glavne obvezivnice inu polejtne oblačila.« Prerok Jezaja potrjuje torej, kak razkošni velikanski luksus je vladal med ženskim svetom v Jeruzalemu. In kot prorok, ki je obenem videl, da se bliža polom, je grmel: »Inu bo namesti lepiga duha semrad, namesti paku verv, namesti krišpanih las pleša, namesti neškelna (t. j. dragocen plašč) ojstru oblačilu« ... A modre dame jeruzalemske ga niso poslušale in njih možje tudi ne. — In ako bi se danes oglasil tak prerok, naše dame ga tudi ne bi poslušale. 2ena, ljubezen in drugo. Koketne žene se ne vesele zmage, temveč Zmagoslavi ja. Prva ljubezen ima le nekako spominsko vrednost. Mnogokrat je ljubezen že zdavnaj umrla, ko ljubosumnost še vedno živi. Žene in sreča imajo največ kapric. Mnogo žena je odkritosrčno le takrat, kadar se potvarja. Mnogo je žen, ki store več nego so obljubile. Žena pravi vedno pred »da» -— »ne«! Kdor si je v ljubezni enkrat osmodil prste, išče še vedno ognja. Žene zmagujejo s smehom ali s solzami. Navidezna ljubosumnost je pogosto zadnja udvornost umirajoče ljubezni. 44AJv4A4ylvk4.i4.4wlwiA.4i4 Sirite, kupujte in naročajte „Ban“! Prijavljajte nove naročnike! ra. £>. sumbc Ljubljana Stari trg 9 Ljubljana priporoča kot prvi slovenski izprašani In oblastveno koncesljoniranl optik In strokovnjak svoj optični zavod. Daljnoglede, toplomere, in zrakomere vseh vrst. Očala, ščipalnlkl natančno po zdravniškem receptu. Cenike pošiljam na zahtevo zastonj in poštnine prosto. Poskusite! i w. I Naročite si »Slovenski Ilustrovani Tednik in zadovoljni bodete, ker to je najbolj zanimiv in zabaven časopis s slikami. JJ 11 nilNUIIHIUIII HltNMtlltHlill === v Ljubljani r. z. z o. z. Frančiškanska ulica štev. 8 je najmoderneje urejena in opremljena za tisk vsakovrstnih tiskovin: knjig, brošur, urad. tiskovin, not, lepakov, vizitk, in kuvert. Litografija. - Stereotipija. - Najmodernejše črke in okraski. Tisk v različnih barvah. Najfinejša izvršitev. Solidna in točna postrežba. u. Odgovorni urednik Radivoj Korene. m\ Last in tisk »Učiteljske tiskarne«. A —- o60 —. mi popadel In ju izgnal iz Hiše Sainf Pot. kamor sva šla zaklinjat in zdravit Njega Veličanstvo na vaš poziv. Molila sva angelje. blažene. svetnike, arhangelje. mater božjo,' pre-čisto devico Marijo in Jezusa Krista in prosila za nesrečno dušo kraljevo. Skončavši dolgi svoj govor, je Tosant zopet pokril glavo s kapico in prekrižal roki na prsih. Enako je storil Lancelot. Ivan Neustrašni se je zamislil. Polagoma ie začel hoditi po orožarnici gor in dol in je mislil. V njegovi glavi je brez prestanka brnelo ime Odettino, Šepetal je; — Vnovič mi je pretekla usoda pot. Vse je bilo pripravljeno. Le znamenje sem imel dati Caboche - u. Mesto bi se pobunilo. In med tem. ko bi se ljud zagnal nad Armanjčane, bi jaz marširal nad Hišo Saint Pol... kjer bi ne bilo več kralja... Usoda, usoda, kako me tepeš! ... Ustavil se je, ves bled. in je tiščal brado y. roko ter urno trepal z očmi. — In kdor ve. če se ne izve danes, jutri, cementiilm škriljem (Eternlt) pnteut Ifatschefe, z izbočeno in ploščnato opeko, lesno-cementno in strešno opeko. Vsa stavbinska in galanterijska kleparska JUŽNI KOLODVOR, na peronu. DRŽAVNI KOLODVOR. BLAŽ, Dunajska cesta. SEVER, Krakovski nasip. PICHLER, Kongresni trg. ČEŠARK, Šelenburgova ulica. DOLENC, Prešernova ulica. FUCHS, Marije Terezije cesta. MRZLIKAR, Sodna ulica, ŠUBIC, Miklošičeva cesta. ZUPANČIČ, Kolodvorska ulica. PIRNAT, Kolodvorska ulica. ŠENK, Resljeva cesta. KOTNIK, Šiška. TIVOLI, na žel.prel.pri Nar. domu. KOŠIR, Hilšerjeva ulica. STIENE, Valvazorjev trg. SUŠNIK, Rimska cesta, UŠENIČNIK, Židovska ulica. KLEINSTFIN, Jurčičev trg. KRIŽAJ, Sp. Šiška. WISIAK, Gosposka ulica. KUŠTRIN, Breg. TENENTE, Gradaška ulica. VELKAVRH, Sv. Jakoba trg SITAR, Floijanska ulica. BLAZNIK, Stari trg. NAGODE, Mestni trg. KANC, Sv. Petra cesta. TREO, Sv. Petra cesta. KUŠAR, Sv. Petra cesta. PODBOJ, Sv. Petra cesta. ELSNER, Kopitarjeva ulica. BIZJAK, Bohoričeva ulica REMŽGAR, Zelena jama, SVETEK, Zaloška cesta. KLANŠEK, Tržaška cesta. JEZERŠEK, Zaloška cesta. LIKAR, Glince. STRK0V10, Dunajska cesta. ŠTRAVS, Škofja ulica. TULACH, Dolenjska cesta. m dela v priznano solidni izvršitvi. Poprave točno in ceno. 245 »Angleško skladišče oblek“ O. Bernatovii, Ljubljana, Mestni trg št. S. naznanja okasijsko prodajo poletnih oblek in slamnikov za gospode in dečke, ter poletne damske kon fekcije z globoko reduciranimi cenami. M poleti V M SL o ta Dl N< c "O EU =3 (/> X“ C m cu Ol. 3 mmm Zn" pc* o c < a n> OJ i ■— ■ (/>” t** r OJ 7T “T Ut &! 3C- Ekl f-H Ou n> at 3C- o 3C" tz c/» -* =3 o 3 &J TJ <* O M 3 a> r— Imi ■ * C zs O" 3" r\ fl> 3 OJ =T 3 m ■ Prihod vlakov v Ljubljano iz: Dunaja Trsta Trbiža Kamnika Rudolfovega Kočevja Vrhnike 12“ 12-22 •23 8'1® 4-oo 1-51 6- 42 g.5 S' 59 >38 IV 00 3- oo 3*1 oo 10 '38 ■48 9« 11 2- 41 9-12 9-1» 7.23 5-5S 11 •n 6-i® 1.50 ..51 7’22 10- 30 12 .47 ,•21 9*12 8-1® 8-“ 11-ft 11-2 » Brzovlak. ** Vozi ob nedeljah in praznikih. Odhod vlakov iz Ljubljane proti: Dunaju Trstu . Trbižu Kamniku . Rudolfovem Kočevju Vrhniki 12 .08 1‘22 t5-47 '.27 7.; 82 32 .85 12-12 3-22 li- so !*3i .81 •18 4-OT 5-12 .12 7.44 .30 ,.03 ll-8 7*22 7-44 8 .10 11 •26 10 02 3.88 11-22 3-1! .00 6-S 6-22 5- 41 10®£ 9-2 8-“ 10 « , Brzovlak. Vozi ob nedeljah in praznikih. t Od 26. maja oziroma 1. julija. " Najflnejšl ŠPIRIT Rez. fond nad K 800.000. iz žita oddaja na debelo od 60 litrov naprej po nizki tovarniški ceni veležganjarna 250 M. ROSNER Co. v Ljubljani, poleg pivovarne „UNION“. 1 “iSSS Llabl|anska kreditna banka v Ljubljani Stritarjeva miiea štev. 8. (lastna hu-a) Podružnice v Spijeta, Celovcu, Trsta, Sarajevu, Gorici, Celju in agencija v Gradežu. Sprejema vloge na knjižice in na tekoči račun ter jih obrestuje od dne vloge po čistih 4' A 2 0 — 558 sem dejal kralju: »Sire. ta pijača prihaja !z Rima«.. Brat Lancelot pa je pristavil: »In morebiti celo. iz Jeruzalema!« —^»Križ božji!«, nama je odgovoril kralj pobožno, »dolga je pot od tam k nam in tiste svete kraje bi tako rad videl z lastnimi očmi.« — »Sire. je zopet dejal brat Lancelot, »izpiti je treba to čašo in ozdravljeni bodete,« — »Jeli dobro vino?«i tako je vprašal nato kralj, zakaj dobro mu do beseda, ki napelje v smeh. Zasmejala sva se z njim iz vsega srca in on je vzel čašo v roko... — Ah. ah! je ušlo vojvodi, ki je poslušal 5 potnim čelom. Tedaj sta meniha pospešila svoje kričanje In ploha nerazumljivih molitvic se je vsula iz njiju ust Stala sta kakor zamaknjena s svojimi jižganimi očmi. Levi roki sta tiščala k prsom, 2 desnimi pa sta se udarjala po želodcu in pri vsakem udarcu ponavljala: mea culpa. mea culpa. , — Kralj je vzdignil kelih in pritisnil rob na ustnice, je izpregovoril Tosant. še vedno Se bijoč po želodcu. Pa v: tem hipu se je prikazal hudič... — Hudi? je vztrepetal Ivan Nevstrašnl« — Pekla pomočnica! •>— Coprnica hudičeva! — Odposlanka Belcebubova. poslana nama na vrat na nos. da prepreči ozdravljenjel — Torej kdo vendar? je zatulil vojvoda Iresoč se po celem telesu. Govorite, pasje Sduše... — Gospodična Champdivers!... — Prokletstvoi je kriknil Ivan Nevstrašni In se opotekel. — 559 — Ljubezen in besnost sta sc grozno spoprijeli v njegovi duši. Proklinjal jo je, pa če bi stopila predenj, bi se je zgrudil k nogam ... — Vstopila je, je govoril Tosant, stekla h kralju, iztrgala mu kupo iz rok in izlila pijačo v pepel. Kralj je zrl vanjo in ni niti mignil; ubiti bi ga mogla in ne mrknii bi. Le smehljal se je. Visokost, spoznal sem. da je le ena možnost* izgnati iz kralja zlega duha... To dekle se mora odstraniti od njega, ta ... — Stoj! je zagrmel vojvoda. Niti besede mi ne zir.i nihče od vaju čez njo! Tosant in Lancelot sta se prestrašena spogledala, češ: tudi ta bi bil potreben zagovarjanja. Hudičeva pomočnica je povsod pričujoča .... : , — Nadaljujta! je dejal vojvoda, ko se je malo umiril. — Gospodična torej je izlila pijačo v pepel nato pa je stopila k nama in je dejala po tihem: »Kar sta hotela storiti je zverinsko!« — »Kako!« je vzkliknil brat Lancelot, pa ni mogel k besedi. — »Molčita!« je ukazala, in zahvalita Boga, da si nočem nakopati na svojo vest vajine smrti in ne naznanim vajine nakane. Ali izginita takoj od tod in ne prikažita se nikdar več!« — Stala sva kakor od strele zadeta, vsa preplašena in nisva vedela kaj hoče. Med tem pa se je obrnila ona h kralju in je dejala. »Sire. prosim vas. da na mestu izženete ta dva človeka iz Hiše Saint Pol.« In kralj čegar duša je zapadla tej hud... ne, tej gospodični, je rekel; »Bodi. kakor si želite!« Poklical je kapitana, ki nas je s svojimi ljud- V y> Dan Dan“ Dan' a n ,Dan Dan“ V Dan je edini slovenski neodvisni politiški dnevnik, je najinformativnejši slovenski dnevnik. je edini slovenski dnevnik, ki izhaja tudi ob nedeljah in praznikih. je najodločnejši neodvisni jutranji list. je najcenejši napredni dnevnik; posamezni izvodi po 6 vinaiev, s pošto mesečno le K 170. je razšir en v najširših ljudskih slojih, ker ga vsakdo rad čita in je zato jako uspešno oglaševanje v njem. Učiteljska tiskarna priporoča v nakup vsemu učiteljstvu, vsem učiteljskim društvom in vsem okraj, učiteljskim knjlž-nicam ::: po vsebini in opremi krasno Ganglovo knjigo: Beli rojaki. Elegantno vezana knjiga stane 3 K, — broširana 2 K 60 vin., s poštnino ::: 26 vinarjev več. ::: Naroča se v Učiteljski tiskarni v Ljubljani.