tlaulM vestnik občin Ormož In Ptuj YU ISSN 0042 - 0778 Leto XVI Ptuj, dne 20. decembra 1979 Številka 21 VSEBINA SKUPŠČINA OBČINE ORMOŽ 199. Statutarni sklep o spremembah in dopolnitvah statuta občine Ormož; SKUPŠČINA OBČINE PTUJ 200. Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o proračunu občine Ptuj za leto 1979; 201. Odlok o določitvi območja in imenu dela katastrske občine Stražgonjca na območju občine Ptuj; 202. Odločba o poimenovanju osnovne šole; 203. Sklep o razrešitvi ravnatelja TOZD Kovinarske in Kmetijske Šole »Veljko Vlahovič« Srednješolskega zavoda Ptuj; 204. Sklep o imenovanju ravnatelja TOZD Kovinarske in Kmetijske šole »Veljko Vlahovič« Srednješolskega centra Ptuj; KRAJEVNE SKUPNOSTI 205. Sklep o razpisu referenduma za uvedbo krajevnega samoprispevka za izgradnjo komunalnih in drugih objektov na območju KS Vitomarci. 199. Po 15. točki 166. člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 4—38/74, 3—26/77 in 3—26/78) ie skupščina občine Ormož na skupni seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 5. decembra 1979 sprejela statutarni sklep o spremembah in dopolnitvah statuta občine Ormož 1. člen Naslova V. in VI. poglavja ter členi 194—214 se nadomestijo z novima naslovoma in členi 194 — 268 tako, da glasijo: »V. IZVRŠNI SVET SKUPŠČINE OBČINE ORMOŽ IN UPRAVNI ORGANI a) skupne določbe 194. člen V mejah pravic in dolžnosti občine opravljajo funkcijo državne uprave izvršni svet skupščine občine Ormož (v nadaljevanju: izvršni svet) kot izvršilni organ skupščine občine Ormož ter upravni organi občine Ormož (v nadaljevanju: upravni organi) v mejah svojega delovnega področja, določenega z ustavo, zakoni, tem statutom in odloki občinske skupščine. Pri uresničevanju funkcije državne uprave v okviru pravic in dolžnosti občine lahko opravljajo določene zadeve kot javna pooblastila samoupravne in druge organizacije ter skupnosti za območje občine, kadar jim je to poverjeno z zakonom, tem statutom ali odlokom občinske skupščine. 195. člen Izvršni svet in upravni organi uresničujejo svoje funkcije na način določen z zveznim zakonom o temeljih sistema državne uprave in o zveznem izvršnem svetu ter o zveznih upravnih organih, (Uradni list SFRJ, št 23—405/78), z zakonom o sistemu državne uprave in izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Ur., list SRS št. 24—1149/79) in tem statutom. Izvršni svet in upravni organi morajo v mejah svojih pravic in dolžnosti z vsem svojim delovanjem zagotoviti popolno, smotrno in učinkovito izvrševanje funkcije državne uprave, spoštovanje ustavnosti in zakonitosti ter ustvarjalno prispevati h krepitvi in razvoju socialističnih samoupravnih družbenih odnosov in političnega sistema v občini. ------—... ici ut umvi 4.ai aui ucmoKraucne izmenja- ve mnenj pri pripravi in sprejemanju družbenih odločitev in zagotavljanju pogojev za njihovo uresničevanje. Izvršni svet in upravni organi sodelujejo z družbenopolitičnimi o bf Ika h "sc ! d ' T ) nePosredno v družbenih svetih in v drugih dogovorjenih Izvršni svet in upravni organi morajo po tisku in drugih sredstvih javnega obveščanja seznanjati javnost o vprašanjih iz svojega delovnega področja, ki imajo neposreden pomen za občane, samoupravne in druge organizacije, skupnosti in društva, ter o ukrepih za njihovo reševanje Razmerja izvršnega sveta in upravnih organov do delovnih ljudi in občanov temeljijo na medsebojnem sodelovanju in zaupanju, na spoštovanju človekove osebnosti in varovanju ugleda organa 197. člen Izvršni svet in upravni organi morajo s svojim delom prispevati k uspešnemu delovanju delegacij in delegatov za skupščine družbenopolitičnih skupnosti in za skupščine samoupravnih interesnih skupnosti, i-a te, en,alcoPravno odločajo s pristojnimi zbori skupščin družbenopolitičnih skupnosti ter jim dajati popolne in točne podatke oziroma pojasnila o vprašanjih, ki imajo pomen za odločanje delegacij in delegà- Izvršni svet in upravni organi obravnavajo pobude delegacij in delegatov, pripravljajo odgovore na njihove pobude in jim zagotavljajo, strokovno pomoč pri oblikovanju pobud in predlogov ter seznanjajo» ■ l 0 PnPrav' predpisov ali drugih splošnih aktov, kot uidi 07 izhodiščih za reševanje vprašanj, kijih bodo ti predpisi urejali. 198. člen Izvršni svet in upravni organi morajo uvajati in razvijati take oblike in metode dela, s katerimi se povečuje učinkovitost njihovega dela, uveljavlja strokovno znanje delavcev v teh organih ter spodbuja njihova, ustvarjalnost m odgovornost za delo. Izvršni svet in upravni organi se pri svojem delu opirajo na znan-svojega1deUr°kOVna d°gnan-’a ter skrbiJ° za tehnološko modernizacijo iyy. cien Izvršni svet in upravni organi so za izvrševanje svojih funkcij odgovorni občinski skupščini, upravni Organi pa tudi izvršnemu svetu. Funkcionarji v izvršnem svetu in v upravnih organih so pri òpra-vljanju svojih funkcij pod družbenim nadzorstvom in so za njihovo opravljanje politično odgovorni v skladu z zakonom. 196. člen Pri izvrševanju svojih funkcij se izvršni svet in upravni organi povezujejo z organizacijami združenega dela, z njihovimi splošnimi ZUU. člen c Dclovm ljudje in občani, organizacije združenega dela, druge samoupravne organizacije in skupnosti ter družbenopolitične in druge organizacije imajo pri uresničevanju družbenega nadzorstva nad delom izvršnega sveta in upravnih organov pravico in dolžnost dajati občinski skupščini pripombe in pobude v zvezi z delom izvršnega sveta, skupščini in izvršnemu svetu pa v zvezi z delom upravnih organov. 201. člen Delo izvršnega sveta in upravnih organov je javno. Način uresničevanja javnosti dela urejajo ti organi s svojimi splošnimi akti v skladu z zakonom. b)Izvršni svet 202. člen Izvršni svet opravlja zadeve, ki so določene v ustavi, zakonih, tem statutu in odlokih občinske skupščine in ima do občinske skupščine in do drugih občinskih organov pravice in dolžnosti, ki jih določajo prej navedeni predpisi. Pri uresničevanju svoje ustavne in statutarne odgovornosti do občinske skupščine za stanje na vseh področjih družbenega življenja v občini, za izvajanje politike in izvrševanje odlokov, zakonov in drugih splošnih aktov skupščin družbenopolitičnih skupnosti, kot tudi za delo upravnih organov izvršni svet zlasti: — spremlja stanje in uresničevanje politike občinske skupščine ter ji predlaga določitev politike; — predlaga odloke, druge predpise in splošne akte in daje mnenja o predlogih odlokov, drugih predpisov in splošnih aktov, kijih občinski skupščini predložijo drugi pooblaščeni predlagatelji; — določa osnutek in predlog družbenega plana občine; — določa predlog občinskega proračuna in zaključnega računa proračuna in skrbi za njuno izvrševanje; — izdaja odredbe in druge predpise za izvrševanje odlokov občinske skupščine in zakonov v okviru občinske pristojnosti; 203. člen — skrbi za izvrševanje določene politike in izvrševanje zakonov, odlokov, drugih predpisov in splošnih aktov skupščin družbenopolitičnih skupnosti v okviru občinske pristojnosti; — usmerja in usklajuje delo upravnih organov, nadzoruje njihovo delo, odloča v sporih o pristojnosti med upravnimi organi, skrbi za to, da ti organi vestno in odgovorno izvršujejo svoje funkcije ter sprejema ukrepe, s katerimi se zagotavljajo zakonitost, učinkovitost in ekonomičnost dela občinskih upravnih organov; — skrbi v mejah pravic in dolžnosti, določenih v zakonu tem statutu ali odloku za izvrševanje obrambne politike občine in za izvajanje obrambnih priprav; — sprejema poslovnik o svojem delu; — ustanavlja svoje organe; — daje mnenja k ustanovitvi medobčinskih upravnih organov ter spremlja njihovo delo; »-■ imenuje in razrešuje sekretarja izvršnega sveta. Izvršni svet zastopa občino kot pravno osebo, če ni glede posameznih vprašanj zastopanja z zakonom, tem statutom ali odlokom drugače določeno. Izvršni svet skrbi za upravljanje nepremičnin v družbeni lastnini, ki so v uporabi občine Ormož in odloča o njihovem razpolaganju. Izvršni svet izvršuje pravice in dolžnosti, ki pripadajo občini Ormož kot ustanovitelju nasproti organizacijam združenega dela, ki opravljajo dejavnosti posebnega družbenega pomena. Izvršni svet lahko sklepa družbene dogovore s katerimi se izvaja v odloku, družbenem planu in na drug način izražena politika, ki jo je določila občinska skupščina in druge družbene dogovore, za katere ga pooblasti občinska skupščina. V mejah pooblastil, kijih ima po ustavi, zakonu tem statutu, lahko izvršni svet prevzema z družbenimi in drugimi dogovori obveznosti za izvajanje politike in za izvrševanje odlokov, drugih predpisov in splošnih aktov občinske skupščine. U.: ■ 204. Izvršni svet mora ugotoviti dejansko stanje in ustrezno ukrepati, če občinska skupščina ali družbenopolitične organizacije opozorijo na nepravilnosti pri delu posameznih upravnih organov ter o tem obvestiti organ oziroma organizacijo, ki je opozorila na nepravilnosti. 205. člen Izvršni svet pri izvrševanju nadzorstva nad delom upravnih organov razveljavi predpis upravnega organa, ki je v nasprotju z zakonom, odlokom občinske skupščine ali s predpisom izvršnega sveta. Izvršni svet odpravi predpis upravnega organa, s katerim so v nasprotju z zakonom, odlokom občinske skupščine, drugim predpisom ali splošnim aktom občinske skupščine ali predpisom izvršnega sveta prizadete svoboščine, pravice ali dolžnosti človeka in občana, neodtujljive pravice delovnih ljudi v združenem delu ali razpolaganje z družbenimi sredstvi, ali s katerimi prihajajo posamezne organiazcije združenega dela ali druge samoupravne organizacije in skupnosti oziroma skupine teh organizacij ali posamezniki neutemeljeno v posebno ugoden položaj, kot tudi v drugih primerih, kijih določa zakon ali odlok občinske skupščine. c)S estava izvršnega sveta pravice in dolžnosti njegovih članov ter način dela 206. člen Izvršni svet sestavljajo predsednik in člani, ki jih izvoli občinska skupščina na predlog kandidata, ki ga je Občinska konferenca Socialistične zveze delovnega ljudstva Ormož predlagala za predsednika izvršnega sveta. Ob izvolitvi članov izvršnega sveta imenuje občinska skupščina na predog predsednika izvršnega sveta izmed članov izvršnega sveta predsednike komitejev in sekretarje sekretariatov. Predsednik izvršnega sveta ima pravico med trajanjem mandata predlagati občinski skupščini razrešitev posameznih članov izvršnega sveta in izvolitev novih. 207. člen • Predsednik izvršnega sveta predstavlja izvršni svet, sklicuje seje sveta in jim predseduje, usklajuje delo v izvršnem svetu, skrbi, da se uresničuje program dela in sklepi sveta kakor tudi, da se organizira sodelovanje z organi krajevnih skupnosti, z organi drugih občin, z organi Socialistične republike Slovenije ter organi v podravski regiji, z družbenopolitičnimi organizacijami, z organizacijami združenega dela in njihovimi združenji ter s samoupravnimi interesnimi skupnostmi in drugimi organizacijami ter izvršuje druge pravice in dolžnosti, ki jih določa zakon, ta statut ali odlok občinske skupščine. Predsednik izvršnega sveta podpisuje predpise, ki jih sprejema izvršni svet. Predsednik podpisuje tudi druge akte izvršnega sveta, kolikor ni za to pooblaščen sekretar izvršnega sveta ali predsednik delovnega telesa izvršnega sveta. 208. člen Če je predsednik izvršnega sveta odsoten ali zadržan, ga nadomešča pri vodenju sej izvršnega sveta, kot tudi v vseh drugih njegovih pravicah in dolžnostih, član izvršnega sveta, ki ga določi izvršni svet. Kadar je potrebno v primerih iz 1. odstavka tega člena sklicati sejo izvršnega sveta, jo skliče in vodi do izvolitve namestnika sekretar izvršnega sveta. 209. člen Vsak član izvršnega sveta ima pravico sprožiti obravnavanje in sklepanje o posameznih vprašanjih iz pristojnosti izvršnega sveta, dati pobudo za pripravo odlokov in drugih predpisov, predlagati izvršnemu svetu, da določi načelna stališča ali smernice za delo upravnih organov, ter se udeleževati obravnavanja in odločanja o vseh vprašanjih, o katerih razpravlja izvršni svet. V skladu s poslovnikom izvršnega sveta imajo člani sveta pravico sodelovati pri delu vsakega telesa izvršnega sveta in izrekati svoja mnenja in predloge o vprašanjih, o katerih se razpravlja. 210. člen Člani izvršnega sveta so odgovorni za izvajanje politike in stališč izvršnega sveta v vseh zadevah, ki jim jih poveri izvršni svet, kakor tudi za delo upravnih organov, kijih vodijo. 211. člen Člani izvršnega sveta uživajo enako imuniteto, kot jo imajo delegati občinske skupščine. O imuniteti člana izvršnega sveta odloča izvršni svet. Predsednik izvršnega sveta mora obvestiti občinsko skupščino o odločitvah izvršnega sveta v zvezi z imuniteto njegovih članov na prvi prihodnji seji občinske skupščine. 212. člen Predsednik in člani izvršnega sveta dajo pred prevzemom dolžnosti pred predsednikom občinske skupščine tole slovesno izjavo: »Izjavljam, da bom svoje dolžnosti opravljal vestno in odgovorno, da bom delal po ustavi in zakonih ter da bom varoval družbeni red Socialistične federativne republike Jugoslavije. Z vsemi svojimi močmi se bom boril za razvoj socialističnih samoupravnih odnosov, za oblast delavskega razreda in uresničevanje skupnih interesov delovnih ljudi in občanov ter za napredék in razvoj občine Ormož, socialistične republike Slovenije in Socialistične federativne republike Jugoslavije.« 213. člen Izvršni svet dela in odloča o vprašanjih iz svoje pristojnosti na sejah. Izvršni svet sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina njegovih članov ter sprejema sklepe in druge odločitve z večino glasov navzočih članov. Za odločanje v upravnem postopku in o drugih posamičnih zadevah iz svoje pristojnosti lahko ustanovi izvršni svet posebno komisijo. 214. člen Izvršni svet lahko oblikuje za predhodno obravnavo zadev iz svoje pristojnosti stalna ali občasna delovna oziroma posvetovalna telesa. 215. člen Izvršni svet v skladu z določbami tega statuta s svojim poslovnikom in z drugimi akti samostojno ureja svojo notranjo organizacijo, podrobnejši način dela in druga za njegovo delo pomembna vprašanja. 216. člen Izvršni svet ima sekretarja, ki opravlja zadeve, določene s tem statutom in s poslovnikom izvršnega sveta. Sekretarja imenuje in razrešuje idzvršni svet. Sekretar izvršnega sveta skrbi po navodilih predsednika izvršnega sveta in v skladu s poslovnikom izvršnega sveta za pripravo sej in pošiljanje gradiv, ki so potrebna za delo izvršnega sveta in njegovih delovnih teles; pomaga pri izvrševanju njegovih pravic in dolžnosti v zvezi z organiziranjem in s pripravljanjem sej ter z izvrševanjem sklepov izvršnega sveta, zagotavlja delovnim telesom izvršnega sveta pomoč in sodelovanje strokovnih, tehničnih in drugih služb, skrbi za tehnično usklajenost dela v delovnih telesih izvršnega sveta in opravlja druge zadeve v zvezi z organizacijo dela v izvršnem svetu, ki mu jih poveri izvršni svet ali njegov predsednik. Sekretar izvršnega sveta ima lahko namestnika. d) UPRAVNI ORGAN A) S plošne določbe 217. člen Upravne organe v skladu z načeli tega statuta in zakona ustanovi in odpravi občinska skupščina z odlokom. Z odlokom določi tudi njihovo delovno področje. Upravni organi so samostojni pri opravljanju svojih nalog v okviru pooblastil, ki jih imajo po ustavi, zakonih in tem statutu, ravnati pa se morajo tudi po smernicah občinske skupščine ter po načelnih stališčih in smernicah izvršnega sveta. 218. člen V zadevah iz svoje pristojnosti sodelujejo upravni organi z drugimi upravnimi organi občine in drugih družbenopolitičnih skupnosti ter z drugimi državnimi organi. Delovnim ljudem in občanom dajejo upravni organi pri uresničevanju njihovih pravic in interesov potrebne podatke, obvestila in napotke ter jim zagotavljajo pravno in drugo strokovno pomoč v zadevah, zaradi katerih se delovni ljudje in občani obračajo nanje. 219. člen Upravni organi morajo s svojim delom v okviru svojih pristojnosti zagotavljati pogoje za učinkovito in hitro uresničevanje pravic in pravnih koristi ter izvrševanje obveznosti delovnih ljudi in občanov. Upravni organi, ki imajo neposredno opravka s strankami, morajo temu ustrezno organizirati delo in ustvarjati pogoje, da morejo stranke pri njih čim lažje in v čim krajšem postopku uveljavljati svoje pravice in izvrševati obveznosti. 220, člen Upravni organi morajo s svojim delom prispevati k uspešnemu delovanju delegacij in delegatov za občinsko skupščino in za skupščine samoupravnih interesnih skupnosti, kadar te enakopravno odločajo s pristojnimi zbori občinske skupščine ter dajati popolne in točne podatke oziroma pojasnila o vprašanjih, ki imajo pomen za odločanje delegacij in delegatov. Gradivo morajo upravni organi pripraviti pregledno in razumljivo, • z nakazanimi posledicami možnih odločitev, ter na način, ki omogoča delegacijam in delegatom obravnavo teh gradiv ter dajanje mnenj, pripomb in predlogov. 221. člen Upravni organi so za izvrševanje svojih funkcij odgovorni občinski skupščini in izvršnemu svetu. Vodilni delavci, delavci s posebnimi pooblastili in odgovornostmi ter drugi delavci v upravnih organih so v skladu z zakonom in tem statutom odgovorni za svoje delo ter za pravočasno in strokovno opravljanje del in nalog, ki so jim poverjene. 222. člen Za opravljanje določenih upravnih zadev se lahko ustanovi krajevni urad za območje posamezne krajevne skupnosti ali za območje več krajevnih skupnosti oziroma naselij. Krajevni urad opravlja zadeve s svojega delovnega področja pod strokovnim vodstvom in nadzorstvom občinskih upravnih organov, s katerih delovnega področja opravlja določene zadeve. Krajevne urade, njihovo delovno področje in položaj določi z odlokom občinska skupščina. V krajevnem uradu se opravljajo administrativnotehnična opravila tudi za delovanje delegatskega sistema v krajevni skupnosti, lahko pa tudi druga opravila za krajevno skupnost in za družbenopolitične organizacije v krajevni skupnosti. S sporazumom med izvršnim svetom, krajevno skupnostjo in organizacijami iz prejšnjega odstavka se določijo opravila, ki naj krajevni urad, in način njihovega financiranja ter uredijo druge medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti. èr 223. člen Upravni organi poslujejo v slovenskem jeziku. Vsakdo ima v skladu z zakonom pravico v postopku pred upravnim organom uporabljati svoj jezik in pisavo. Upravni organ ga je dolžan seznaniti z gradivom, in s svojim delom v njegovem jeziku in mu po potrebi omogočiti, da spremlja potek postopka po tolmaču. B) Organizacijske oblike 224. člen Upravni organi in upravne organizacije se ustanovijo za opravljanje upravnih nalog iz pristojnosti občine. Upravni organi in upravne organizacije se ustanovijo z odlokom občinske skupščine, ki temelji na tem statutu. 225. člen Upravni organ se ustanovi za več med seboj povezanih področij, na