Ventil: Spoštovani gospod direktor, podjetje Fuchs mazila LSL, d. o. o., je že dolga leta prisotno na slovenskem trgu z mazivi blagovne znamke FU- CHS. Prosimo vas, da nam na kratko predstavite matiÏno podjetje in vaše podjetje v Sloveniji. B. Planinc:PodjetjeFUCHSPETROLUB AG je mednarodno podjetje, ki pro- izvaja in trži širok program maziv za industrijo in vozila ter zaseda vodilni položaj med neodvisnimi družbami na svetu. Podjetje Fuchs je bilo kot podjetje za uvoz in prodajo visokokvalitet- nih rafinerijskih proizvodov ustano- vljeno že leta 1931 v Mannheimu v Nemïiji, kjer je sedež podjetja Fuchs Petrolub AG še danes. V ob- dobju po 2. svetovni vojni se je pod- jetje usmerilo na mednarodni trg, v širitev palete proizvodov in stra- tegijo prilagajanja individualnim potrebam strank. Dotlej družinsko podjetje se je leta 1972 preobliko- valo v delniško družbo. V 90. letih korporacija Fuchs vkljuïuje že 80 podjetij po svetu, hkrati pa opušïa oddelke, ki ne sodijo k Fuchsovemu osnovnemu proizvodnemu programu – mazivom. Izjemno široka in izpopolnjena po- nudba Fuchsovih olj in maziv je bila slovenskim kupcem v celoti prviï na voljo leta 1996 z ustanovitvijo pod- jetja Fuchs maziva LSL, d. o. o., v Slovenski vasi, kjer je sedaj naše skla- dišïe, sedež podjetja pa se je preselil v Brežice. Skladišïni prostori obse- gajo 1000 m 2 , vedno pa imamo na zalogi preko 160 ton blaga. Osnov- no vodilo, ki mu sledimo pri našem poslovanju, predstavljajo uïinkovita distribucija, hitra dostava, kakovosten servis in zadovoljni kupci. Ventil: Omenili ste, da je FUCHS vodilni proizvajalec maziv. Na katerih podroÏjih? B. Planinc: FUCHS je ponudnik ma- ziv, ki ima v svojem proizvodnem programu rešitve za praktiïno vse aplikacije, še posebej uspešni pa smo na podroïju tekoïin za obdelavo kovin, antikorozijske zašïite, masti, FUCHS – vodilni svetovni proizvajalec maziv Mazivo je konstrukcijski element, kvalitetno vzdrževanje, manj zastojev, višja produktivnost, daljša življenjska doba, manjše trenje – obÏutni prihranki energije, ... O podjetju, proizvodnem programu, viziji in vpetosti v slovenski prostor smo se pogovarjali z direktorjem po- djetja Fuchs maziva LSL gospodom Bogdanom Planincem. 540 Ventil 14 /2008/ 6 VENTIL NA OBISKU specialnih maziv za rudnike, npr. težje vnetljive hidravliïne tekoïine, in pa na vse bolj aktualnem podro- ïju okolju prijaznih, biološko raz- gradljivih tekoïin in maziv. Podjetje Fuchs je opravilo pionirsko delo na podroïju okolju sprejemljivih ma- ziv, ki po svojih zmogljivostih niso v niïemer zaostajala za klasiïnimi. Na žalost pa je povpraševanje kljub vse veïjemu zavedanju glede ohranjan- ja okolja še vedno pod priïakovan- ji. Upamo, da se bo to v prihodnosti spremenilo! Ventil: Konkurenca ponudnikov je na podroÏju maziv dokaj velika. Bi lahko na kratko omenili vašo vizijo in pred- Podjetje FUCHS PETROLUB AG in FUCHS Europe Schmierstoffe GmbH 541 Ventil 14 /2008/ 6 VENTIL NA OBISKU nosti, ki vam omogoÏajo držati korak s konkurenco oz. biti pred njo? B. Planinc: Naše najveïje prednosti so vsekakor širok prodajni program, visokokakovostni izdelki po konku- renïni ceni, ažurna dobava in stro- kovna podpora. Zaradi globalne pri- sotnosti smo našim strankam dose- gljivi vedno in povsod. Zelo velik poudarek dajemo razvoju vrhunskih izdelkov. Naš cilj je biti vodilni v tehnologiji. Zato FUCHS ni brez razloga najpomembnejši pro- izvajalec maziv za prvo vgradnjo v nemški avtomobilski industriji. Tako je FUCHS dobitnik laskavega priznanja avtomobilskega koncerna DaimlerChrysler: dobavitelj Top-10. Podjetje vlaga velik del svojih pri- hodkov v razvoj izdelkov in tehnolo- gij. Zavedamo se, da so raziskave in razvoj kljuï do uspeha. Da podjetje izpolnjuje standarde DIN EN ISO 9001:2000, ISO/TS 16949:2002 in DIN EN ISO 14001, je tako samou- mevno. Ventil: Omenili ste obsežen proizvo- dni program. Ali ga lahko na kratko predstavite? B. Planinc: Naš prodajni program v osnovi delimo na dve podroïji, in sicer maziva za vozila, ki v Sloveni- ji predstavljajo 30 % naše skupne prodaje, ter industrijski proizvodi –70% . Naš program za vozila vsebuje široko paleto izdelkov, ki izpolnjujejo med- narodno priznane standarde ter stan- darde, ki jih predpišejo posamezni proizvajalci vozil. îe se osredotoïim na industrijska maziva, so ta v osnovi razdeljena na naslednje skupine: – RENOLIN (hidravliïna olja in olja za prenosnike), – ECOCOOL ECOCUT (tekoïine za obdelavo kovin), – ANTICORIT (korozijska zašïita), – RENOFORM (sredstva za preob- likovanje), – RENOCLEAN (ïistila), – RENOLIT (masti), – GERALYN (izdelki za prehram- beno industrijo). Veliko blaga iz naštetih skupin je na slovenskem trgu mogoïe dobiti iz redne zaloge, odloïilno vlogo pri doloïanju artiklov pa vsekakor pred- stavljata povpraševanje in specifiï- nost trga. Poleg navedenih glavnih skupin iz- delkov pa obsega proizvodni pro- gram skupine Fuchs še številne spe- cialne izdelke za posebne namene. Globalno je v proizvodni mreži po- djetja Fuchs na voljo preko 10.000 izdelkov, ki jih dobavljamo veï kot 100.000 strankam po svetu. Ventil: Bi lahko našim bralcem ome- nili nekaj najpomembnejših novosti na tržišÏu. B. Planinc: Razvoj in raziskave so klju- ïnega pomena za naš sedanji us- peh in tudi v prihodnosti, zato naši razvojni oddelki nepretrgoma raz- vijajo in preizkušajo nove izdelke. Med zadnjimi dosežki bi omenil nove hladilno-mazalne tekoïine, ki so koži prijazne in ne povzroïajo alergij in draženja. Sredstva za preoblikovanje v prihodnosti ne bodo smela veï vse- bovati klora, težkih kovin ter nevarnih hlapljivih snovi. Naši novi izdelki že ustrezajo tem zahtevam. Prav tako Fuchs že preizkuša izdelke, ki hkrati služijo kot korozijska zašïita ter sred- stvo za preoblikovanje ploïevine, npr. izdelava avtomobilskih karoserij. Izdelek mora poleg tega omogoïiti tudi naknadno spajanje oz. varjenje ter uïinkovito pranje pred postopki barvanja. V vsakem vozilu je do 30 razliïnih aplikacij, v katerih se upora- bljajo razliïne vrste masti. V vsako vo- zilo je vgrajene do 1,5 kg masti. Kup- ci pogosto zahtevajo posebne, na- mensko izdelane rešitve, ki so rezultat obsežnega razvoja in tehniïnega zna- nja, ki ga Fuchs kot eno izmed red- kih podjetij tudi ima. Desetletja so se uporabljala samo reduktorska olja, izdelana na osnovi mineralnih olj, ven- dar pa se vse bolj pojavljajo sintetiïna olja, ki so v nekaterih sektorjih zara- di svojih lastnosti nepogrešljiva, npr. vetrne turbine, kjer se zahtevajo okolju prijazna, visokozmogljiva olja. Glavne prednosti sintetiïnih izdelkov so bolj- ša zašïita pred obrabo, zmanjševan- je trenja, nižje delovne temperature, kar poslediïno pomeni manjše termiï- ne in oksidacijske obremenitve. Res je, da so sintetiïna olja dražja od mine- ralnih, vendar pa je tudi njihova živ- ljenjska doba daljša, podaljšani so intervali menjave, zmanjšajo se stroški vzdrževanja. Ventil: Veliko si prizadevate tudi za promocijo blagovne znamke in iz- delkov. Kje vse ste prisotni? Del široke palete proizvodov blagovne znamke FUCHS B. Planinc: Ker prihaja veïji del naših kupcev iz industrije, je tudi pro- mocija blagovne znamke nekoliko drugaïna kot pri podjetjih, kjer pre- dstavljajo velik del njihove prodaje izdelki za vozila. Poskušamo najti naïin, kako se našemu kupcu naj- bolj približati. Vsekakor so tu na prvem mestu stiki, ki jih vzpostavijo naši prodajni predstavniki, sledijo stiki, vzpostavljeni na razliïnih stro- kovnih sejmih (Terotech, Orodjar- stvo, Sreïanje vzdrževalcev Rogla, Avto in Vzdrževanje, …). Prav tako oglašujemo v strokovnih revijah, kot je npr. vaša, tudi preko strokovnih ïlankov, katerih število želimo v prihodnosti še poveïati. Ne boste pa našli naših oglasov na zunanjih rek- lamnih panojih ali televiziji, ker ja takšno oglaševanje preprosto pre- drago. Vsekakor pa je najboljša pro- mocija zadovoljna stranka. Ventil: Kdo so vaši najveÏji konkuren- ti na slovenskem trgu? B. Planinc: Konkurenca na trgu je moïna in v Sloveniji ni niï drugaïe kot na ostalih razvitih trgih. Prisotne so vse pomembne blagovne znamke z veïino svojega programa in tudi manjša podjetja, ki se pojavljajo s specialnimi izdelki za posebna podroïja. Zaradi razdrobljenosti in velikosti so pogoji na Slovenskem trgu nekoliko drugaïni. Skupne ko- liïine so obiïajno majhne, število razliïnih artiklov, ki jih stranke išïe- jo, pa je visoko. To zahteva vzdr- ževanje precejšnjih zalog, ki so vsekakor finan- ïno breme. Vsak dobavitelj pa se- vedaposkušanaj- ti na trgu podro- ïje, kjer meni, da ima s svojimi iz- delki konkurenï- no prednost! Ventil: Kakšne naÏrte imate v pri- hodnosti? B. Planinc: Tu d i naïrti za priho- dnost predvide- vajo, da bo seg- ment industrijs- kih izdelkov pre- dstavljal veïino naše prodaje. Ši- rok prodajni pro- gram nam omo- goïa, da hitro re- agiramo na novo nastale potrebe trga oz. sledimo razvoju. Trenutna dogajanja na trgu bodo vsekakor nekoliko spremenila razmerja med posameznimi skupi- nami izdelkov, ne priïakujemo pa kakšnih izjemnih sprememb. Ventil: Se vam recesija kaj pozna (primerjava prodanih koliÏin maziv letos in lani)? Utrinek iz laboratorija, oddelka za razvoj in raziskave Utrinek z razstavnega prostora – sreÏanje vzdrževalcev na Rogli 542 Ventil 14 /2008/ 6 VENTIL NA OBISKU Ventil: Kakšna je prihodnost proi- zvajalcev maziv v Evropi glede na globalizacijo in zmanjševanje porabe maziv v razvitih državah? B. Planinc: Zahodna Evropa je do- zorel trg, ni veï prostora za izrazito rast. Nasprotno je v Vzhodni Evropi še dovolj prostora za razvoj. Glo- balizacija predstavlja za Fuchs kot skupino prednost, saj je podjetje manj dovzetno za nihanja, ki jih po- vzroïijo dogajanja v eni regiji. Npr: 2004, 2005 zelo dobri rezultati ZDA, 2006, 2007 Evropa, Azija pa je regija v konstantnem vzponu! Slovenski trg je po mojem mnenju zelo razvit, zato bo konkurenïni boj v prihodnosti trd. Gospod direktor, v imenu bralcev re- vije Ventil se vam najlepše zahvaljuje- mo za pogovor in vam želimo veliko poslovnih uspehov. Dr. Darko Lovrec Masti predstavljajo pomemben delež prodaje podjetja Fuchs VENTIL NA OBISKU B. Planinc: Ker dobavljamo del naših izdelkov podjetjem, ki proizvajajo dele za avtomobilsko industrijo, smo tudi mi obïutili obïuten upad povpraševanja v primerjavi z lan- skim letom. Po naših izkušnjah se je manjše povpraševanje ïutilo že v prvi polovici letošnjega leta in ne šele proti koncu leta, ko je dogajanje na globalnem trgu tudi precej bolj podprto s strani medijev.