Prostorska problematika osnovnih šol kliče po samoprispevku S tremi Ijubljanskimi samoprispevki smo zgradili v ob-čini 14 objektov in prizidkov s skupno 140 novimi učUni-cami, iz drugih virov pa še OS Rakitna, prizidek k OS Skofljica. OS Vič (Tržaška) ter OŠ Horjul. Žal ob lem ostaja odprta problematika iol z velikim številom voza-čev kot so VeUke Laiče. Polhov Gradec in Brezovica. Do konca leta 2000 se predvideva na območju občine izgradnja 11.342 stanovanjskih enot, kar pomeni 35 od-stotkov vse stanovanjske gradnje planirane v tem obdob-ju v Ljubljani. Giede na to, naj bi število prebivalcev v občini poraslo za 35.160 odnosno število šoloobveznih otrok se bopovečalo za 4200. To pa pomeni, da bi morali za izvajanje osnovnošolske dejavnosti zagotoviti 131 no-vih učilnic ali izgradnjo 7 novih Sol. Ker bo stanovanjska gradnja razprkna po vsej občini. je težko predvideti, katera obmoija bodo najprej poseljena. Nedvomno se prostorski pogoji v obstoječih šolah hkrati z rastjo prebivalstva slabšajo. V OŠ Vič. Oskar Kovačič in Ig se že napoveduje druga izmena, na trnovski šoli pa je že uvedena. Tako se predvideva, da bo v bodo-ie vetina tol preSlo na dve izmeni, na nekaterih Jolah pa bo celo onemogočeno izvajanje dejavnosti. Posamezne iole že dajejo predloge za gradnjo prizidkov s iemer bi reševali prostorsko stisko, predvsem kratkoročno. Tak pristop pa je prej kot ne neustrezen, saj je potrebno opredeliti dolgoročen program razvoja mreže osnovnih Sol na obmofju občine. Velikost posameznih novih šol bi morali doreči na podlagi ie podrobnejših podatkov pred-vsem v kraju stalnega bivališča šoloobveznih otrok ter Stevilu šoloobveznih otrok zajetih v posameznih Solah po krajevnih skupnostih. Kaj vse to pomeni? Ocene in izračuni kažejo, da bi za obdržanje doseženega slandarda morali zgraditi 34 novih učilnic in spremljajoče prostore, za zagotovitev enoiz-menskega pouka v vseh šolah 64 učilnic ter spremljajoče prostore, za obdržanje in dosego ene izmene v celodnev- ni osnovm Soli ter šolah z velikim Stevilom vozačev ter zagotovitev enoizmenskega pouka vsem šoiarjem prvega in drugega razreda 46 novih učilnic ter za zagolovitev pogojev osnovnega šolarja v novozgrajenih soseskah naj-manj 5 novih osnovnih k>l. To pomeni, da je nujno nadaljevati z izgradnjo osnovnoSolskih objektov, kar po-meni, da se bo potrebno v Ljubljani dogovoriti za stan-dard, ki ga bomo enakopravno zagotavljali ter za zagoto-vitev vira financiranja. Ta problematika bo pred delegati že v decembru sku-paj s stališčem obdnskega izvršnega sveta. Ta ugotavlja, da je problematika izjemno pereča in se zavzema za ohranjanje in dosego enoizmenskega pouka v celodnev-nih osnovnih šolah ter šolah z izjemno velikim štenlom vozačev ter šolarjev prvega in drugega razreda. To pome-ni zgraditi dodatno 36 novih učilnic s spremljajotimi prostori. Zelo trdno je stahSče, da gradnja novih velikih sosesk ni možna, če ni soiasno s stanovanjsko gradnjo zagotov-ljena tudi gradnja objektov družbenega standarda. Kako pridobiti sredstva oziroma zagotoviti vire finan-ciranja Izvrtni svet smatra za potrebno. da se prouči moznost uvedbe samoprispevka z anketo FSPN ali spre-membo zakonodaje, ki bi omogoLala zbiranje sredslev za razširjeno reprodukcijo tudi iz sredstev OD izven limiti-rane porabe. Mestni izobraževalni skupnosti pa je pred-lagal izdelavo naloge. ki bo opredelila razvoj osnovnega šolstva na območju Ljubljane v celoti in na tej osnovi opredelila vrstni red naložb. Opozoril je tudi na izredno knlično stanje v OŠ Velike LaSče. za kar more mestna izobraževalna skupnost tudi zaradi varnosti učencev in možnosti nadaljevanja pouka nemudoma zagotoviti sredstva za sanacijo strehe pa tudi za nadzidavo objekta. Do konca šolskega leta pa je potrebno opredeliti nadaljnji obstoj podruzniinih iol Mohorje in Veliki Osolnik, kjer se je število učencev zelo znižalo.