Uredništvo v Gornji Radgoni, Spod. Griz štev. 7, r. nadstropje. Rokopisov ne vrača. Izhaja vsak petek zjutraj in stane s poštnino vred za celo ieto 15Din, za pol leta 7’50 Din, za četrt leta 3’75 Din. Posamezna številka 40 p Poštnina plačana v gotovini. MURSRÜ STR GLASILO OBMEJNIH SLOVENCEV Upravništvo v Gornji Radgoni, Spod. Griz štev. 7, I. nadstropje. Telefon štev. 7. Inserati : Ena šest-stolpna petitvrsta (prostor 3 mm visok irj|42 mm širok) 50p. Fri večkratni objavi primeren popust. Posamezna številka 40 p 27. štev. Bornja Radgona, dne 7. julija 19ZZ. IV. leta. Sv. brata Ciril in Metod. Severna drž. meja, 5. julija 1922. Danes obhajamo praznik slovanskih blagovestnikov sv. bratov Cirila in Metoda. Ta dan je bil za uas Slovence v vseh časih velikega pomena — celo v dneh suženjstva, ko smo prižigali na čast glasnikov mile slovanske besede in vere naših očetov — številne kresove. Iz Soluna sta prišla k obali daljne Morave, da učita severne Slovane evangelij krščanstva v mili slovanski govorici. V poslanstvu sv. bratov Cirila in Metoda se je prvič uveljavilo vseslovansko bratstvo. Ciril — še mlad.in ideaino navdušen je umrl v Rimu-, Metodu pa, starejšemu bratu — je odločil Bog, da ostara v delu za slovanstvo. Zgodovina nam pravi o težkih bojih, ki jih je imel z Rimom; le ti boji so že imeli nacijonalno-politični značaj. Njemu, Slovanu po rodu in krvi se je šlo v prvi vrsti zato, da svobodno oznanuje in razširja besedo božjo v slovanskem jeziku. Borba je bila ljuta in že takrat se je začelo priseljevanje tujcev v zemljo naših očetov, Metod, razumen mož je sprevidel v onih težkih dneh, da je največje zlo v Slovanstvu: nesloga, in da to neslogo izkoriščajo naši sovražniki, ki so v masah naseljevali nemške duhovnike. Metod se je proti temu vprl, za kar je. žel kruto preganjanje. Vendar ga to nikakor ni vznemirjalo in ' z železno odločnostjo ter vstrajnostjo se je postavil v bran proti tujerodnim nasilnikom. Vsled naše nesloge je bilo Madžarom kaj lahko, da so se vsuli na ozemlje, ki predstavlja danes Madžarsko. Veliki blagovestnik Sv. Metod je izginil s površja in nad Slovani je zavladala tema sužnosti. Mi Slovenci, ki smo zgodaj izgubili Samovo kraljestvo, smo izgubili tudi stari prestol na Gosposvetskem polju, Cehi so doživeli bridek udarec na Beli gori, Srbi na Kosovem... Na Češkem so se našopirili Nemci, kakor pri nas in mi smo se razkropili na vse vetrove in smo bili silnemu nemštvu, ki je prodiralo proti sinji Adriji le na potu. Tako so nas mandrali in stiskali iz doline v gore. Na naši zemlji, na zemlji naših očetov sta se srečali dve kulturi: germanska in romanska. Mi, ki smo od pamtiveka navajeni služiti in s'e niti danes ne zavedamo svoje svobode, na katero bi morali biti ponosni — smo se morali za varstvo teh tujih kultur bojevati s Turki, •Tartari, Madžari. Moramo slabi smo še bolj oslabeli in ostanke naših nekdaj silnih in svežih sil je srkal s satansko slastjo nemški grajščak. Potisnjeni na Balkan smo postali žrtev silnejših narodov: potujčili so nas. jedva proti 18. stoletju smo se navidez vzdramili in mnogo, mnogo ^ govorili o vseslovanski vzajemnosti. Žal, da le govorili. — Tako je prišla svetovna vojna, oni strašni, veliki požar, ki je nasejal^ toliko zla v svet, obenem pa uresničil željo sv. bratov Cirila in Metoda : ujediniti južne Slovane. Cirilmetodijska misel ujedinjenja je na zmagovalnem* pohodu: Jugoslovani smo združeni v eno kraljevino, na severu je iz razvalin okrutne Avstrije vstala Vac-lavova država Češi w IP