256 Ventil 23 /2017/ 4 DOGODKI - POROČILA - VESTI NANOAPP 2017 Konferenca, ki je privabila več kot 140 udeležencev iz 26 držav iz znanstvene in gospodarske sfere, je potekala v hotelu Golf na Bledu med 14. in 18. junijem. Znanstveni- kom in industriji je bil tako ponujen forum za predstavitev najnovejših raziskav in naprednih odkritij na področju nanomaterialov in nji- hovih aplikacij. Na srečanju so se predstavili svetovno priznani znan- stveniki s področja sinteze novih nanomaterialov in njihove uporabe v medicini, biotehnologiji, energe- tiki, okolju, senzoriki in tekstilstvu. Velik poudarek je bil tudi na poda- janju informacij o vplivu nanomate- rialov in nanotehnologij na okolje in zdravje ljudi. Naj omenimo samo tri plenarne predavatelje, in sicer prof. dr. Clementa Sancheza iz Francije in prof. dr. Kuroda iz Japonske, pionirja na področju mezoporoznih in hi- bridnih nanomaterialov in njihovih aplikacij, ter prof. dr. Jeffreyja Zinka iz ZDA (UCLA), ki je eden pomemb- nih znanstvenikov s področja tarč- nega prenosa zdravil. Ob tem naj poudarimo, da so svoje prispevke predstavili tudi številni slovenski eminentni znanstveniki s področja nanomaterialov in njihovih aplika- cij, kot so prof. dr. Spomenka Kobe, prof. dr. Barbara Malič z Instituta Jožef Stefan, prof. dr. Miran Gaber- šček s Kemijskega inštituta, prof. dr. Damjana Drobne z Univerze v Lju- bljani. V okviru konference NANOAPP 2017 je tudi SATENA organizira- lo okroglo mizo na temo Ženske v znanosti: interdisciplinarni premi- slek o neenakosti spolov, ki je od- prla vprašanje zastopanosti žensk v akademskih poklicih. Interdisci- plinarni premislek o strukturnih neenakostih so s kratkimi uvodnimi prispevki prispevale gostje okrogle mize: dr. Spomenka Kobe, vodja raziskovalnega odseka na Institu- tu Jožef Stefan ter ena redkih žen- sk v Inženirski akademiji Slovenije, dr. Renata Šribar, soustanoviteljica in vodja Centra FemA Zavoda za transformativne študije in delova- nje ter nekdanja članica komisije Ženske v znanosti, dr. Urša Opara Krašovec, višja znanstvena sodelav- ka na Fakulteti za elektrotehniko in članica komisije Ženske v znanosti, ter Nina Pergar, mlada raziskovalka na Fakulteti za družbene vede, ki je v svoji magistrski nalogi obravnava- la percepcijo seksizma zaposlenih v visokem šolstvu. Naslednja konferenca NANOAPP bo v Ljubljani med 5. in 9. junijem 2019. Na njej kot uvodnega predavatelja pričakujemo tudi Nobelovega na- grajenca s področja grafena. Prof. dr. Aleksandra Lobnik, predsedujoča NANOAPP 2017 Konferenca NANOAPP (nanoa- pp.ios.si) je znanstveno srečanje priznanih in uglednih razisko- valcev, znanstvenikov in stro- kovnjakov na področju nano- materialov in njihovih aplikacij. Nanomateriali in aplikacije je bila že tretja mednarodna kon- ferenca, ki je potekala pod okri- ljem Inštituta za okoljevarstvo in senzorje (IOS) Univerze v Mari- boru in Slovenskega akadem- skega tehniško-naravoslovnega združenja (SATENA). Utrinek iz konferenčnega dogajanja 2 8 Ventil 18 /2012/ 3 I U ND DI I O O I ov n g [1] Anonim: Komponenten für die Automatisierungstechnik – ef- fiziente und nachhaltige Tech- nologien – Strokovni združenji za pogonsko (Antriebstechnik) in fluidno tehniko (Fluidtechnik) v okviru VDMA sta ob letošnjem sejmu v Hannovru skupaj izdali brošuro Komponente za avtoma- tizacijo – učinkovite in trajnostne tehnologije. Težiščne vsebine so predstavitve učinkovitosti čla - stva. Prispevke iz znanosti in o smereh razvoja zaokroža izčrpni seznam izdelovalcev in dobavite- ljev tovrstne opreme. [2] Bock, W.: Hydrau ik-Fluide als Konstruktionselement – Hi- dravlični fluid je kot pomemben konstrukcijski element nujno treba upoštevati že pri načrtova- nju, projektiranju in zagonu hi- dravličnih naprav. Sposob osti hidravličnih tekočin nesporno odločujoče vplivajo na trajnost in zanesljivost delovanja hidrav- ličnih naprav in njihovih sestavin. Žal to mnogi uporabniki pre- večkrat pozabijo. Priročnik na ta vprašanja zanesljivo odgo v rja! Sedaj je na voljo tudi v angleš- kem jeziku. – Zal.: Vereinigte Fach verlage GmbH, Vertrieb, Post fach 10 04 65, 55135 Mainz, BRD; tel.: +06131/992-0, e-po- šta: vertrieb@vfmz.de; ISBN: 978- 3-7830-03628; obseg: 144 strani; cena: 15,00 EUR. BASCOM AVR VISUAL BASIC www.svet-el.si // 01 549 14 00 stik@svet-el.si tecaji za zacetnike programiranja vec znanja vec moznosti... Og v ABB, d. o. o., Ljubljana 198 AX Elektronika, d. o. o., Ljubljana 258 CELJSKI SEJEM, d. d., Celje 189 DAX, d. o. o., Trbovlje 259 DOMEL, d. d., Železniki 244 DVS, Ljubljana 215 ENERGETIKA PEČNIK, Velenje 169 FESTO, d. o. o., Trzin 169, 260 HAWE HIDRAVLIKA, d. o. o., Petrovče 227 HYDAC, d. o. o., Maribor 169 ICM, d. o. o., Celje 231, 247, 251 INEA, d. o. o., Ljubljana 235 IMI INTERNATIONAL, d. o. o., (P.E.) NORGREN, Lesce 169 JAKŠA, d. o. o., Ljubljana 181 KLADIVAR, d. d., Žiri 169, 170 KTS, Ljubljana 197 LOTRIČ, d. o. o., Selca 169, 238 MIEL Elektronika, d. o. o., Velenje 169 MAPRO, d. o. o., Žiri 169 MOTOMAN ROBOTEC, d. o. o., Ribnica 172 OLMA, d. d., Ljubljana 169, 196 OPL AVTOMATIZACIJA, d. o. o, Trzin 169, 239 PARKER HANNIFIN (podružnica v N. M.), Novo mesto 169 PH Industrie-Hydraulik, Germany 185 PPT COMMERCE, d. o. o., Ljubljana 194 PROFIDTP, d. o. o., Škofljica 187, 191, SICK, d. o. o., Ljubljana 169 STROJNISTVO.COM, Ljubljana 238 TEHNOLOŠKI PARK Ljubljana 186, TRC Ljudmila Ličen s. p., Kranj 169, 199 UL, Fakulteta za strojništvo, Ljubljana 209, 221 2 7Ventil 18 /2012/ 3 I U ND DI I O O I Avtor knjige, ki je ustrezno doku- mentirana, je opravil temeljito pre- iskavo nesreče. Najprej je analiziral potnike in se vprašal, kako lahko tako veliko letalo izgine brez sle- du štiri ure in 14 minut po vzletu z mednarodnega letališča Galeao Ant nio Carl s Jobin pri Riu de Ja- neiru. Izginulo letalo je bilo oprem- ljeno z najsodobnejšo avioniko. To pomeni, da je letalo upravljal raču- nalnik, z drugimi besedami pove- dano, da je letalo narejeno tako, da vsako napako v pilotiranju prepre- či. Avtor nadaljuje z razmišljanjem o črni skrinjici, o napakah pilotov in Pitotovi cevi, ki je morda vzrok tragičnemu poletu AF 44 . V vsa- kem primeru je v središču pozor- nosti pri takih nesrečah odnos med človekom in strojem. Zato je simu- og r ort o r s s s r ts d n n êt d t ons nov r str n Založba ALTIPRESSE že nekaj časa izdaja temeljna dela s pod- ročja letalstva. V zbirki je mogo- če najti številne dokumentirane izdaje, ki se nanašajo na različne dogodke v letalstvu (nesreče, srečni pristanki, napake pilotov, črna skrinjica, neobvladljivi pot- niki, letalske karte in podobno). Ena takih izdaj je posvečena tudi nesreči letala AIR FRANCE 447 (Airbus330, registriran F-GZCP), ki je 31. maja 2009 strmoglavilo v Atlantski ocean. Avtor je Ame- ričan, raziskovalni novinar, ki je opravil vzporedno preiskavo te tragične nesreče, v kateri je iz- gubilo življenje 216 potnikov in 12 članov posadke. lacija nesrečnega poleta potreb- na, čeprav piloti simulacij nimajo preveč radi (cit. str. 67: »Les pilotes détestent les simulateurs.«). Simu- laciji sledi proučevanje pilotov. Če- prav je po mnenju predstavnikov Evropske agencije za letalsko var- nost (EASA) težko sklepati o tem, kaj se je dejansko dogajalo v kabini letala (kot je znano, so obe skrinjici že našli, vendar po izidu knjige), če ni podatkov iz snemalnika zvoka, t. i. »voice recorderja«, je vse bližje sklep, da je bila v tem primeru od- ločilna človeška napaka. Seveda se človek lahko vpraša, čemu tako velik interes ameriške javnosti. Med ponesrečenimi potniki sta bila tudi Američana. Po mednarodnem letalskem pravu je mogoče, da v preiskovalni komisiji sodelujejo tudi predstavniki držav, iz katerih so po- nesrečenci. Ali so piloti res samo šo- ferji taksijev in nič več, se sprašuje avtor? In dodaja: ali morda tehno- logija presega človeško znanje/spo- sobnost? Kaj pa glavni računalnik na letalu? Zakaj ta ni preprečil napake in opo- zoril pilota, kako naj pravilno vodi letalo? Nadaljuje z vprašanjem, po kakšnih pravilih se ravnamo pri pre- iskovanju letalske nesreče v morju? Gre morda za kaznivo dejanje – kdo je kriv? In spet se postavlja vpraša- nje: kaj se zgodi, ko se srečata civilna in kazenska preiskava letalske nesre- če? Kdo ima prednost, kar z drugimi besedami pomeni iskati vzroke za nesrečo ali iskati krivce za nesrečo? Zdi se, da se v primeru letal četrte generacije postavlja vprašane, kdaj popolnoma odklopiti računalnik in kdaj mu popolnoma zaupati? Avtor se dotakne tudi poročanja medijev in se vpraša, ali je letalo narejeno tako, da ga je mogoče odkriti v vodi? Avtor zaključi knjigo s trditvijo, da je 228 razlogov, da se spomnimo poleta letala Air France 44 . »Mais n'était-ce qu'une erreur de pilotage.« Ali mor- da res ni šlo za napako v pilotiranju? Knjiga, ki te drži v napetosti vse do konca, odličen študijski pripomoček, in knjiga, ki je ne bo mogoče prezre- ti francoskim preiskovalcem nesreče letala Air France 447. Mag. Aleksander Čičerov, univ. dipl. prav., UL, Fakulteta za strojništvo EL MaticTM PPT commerce d.o.o., Celovška 334, 1210 Ljubljana-Šentvid, Slovenija tel.: +386 1 514 23 54, faks: +386 1 514 23 55, e-pošta: info@ppt_commerce.si, www.ppt-commerce.si PPTcommerce d.o.o. HIDRAVLIKA IN PROCESNA TEHNIKA PRODAJA • PROJEKTIRANJE • SERVIS www.ppt-commerce.si