OBVESTILA n Predstavljamo: Aktualni razpisi PZS za planinska društva, Članarina PZS, Zapisniki sej Upravnega odbora PZS, Zapisniki zborov komisij, Dokumenti s področja vodništva, Dokumenti s področja planinskih koč, Dokumenti s področja ZVEZA^^ športnega plezanja, Razno... SLOVENIJE Ljubljana, 17. marec 2016, letnik 42, številka 1 VSEBINA Razpis za koriščenje helikopterskih prevozov 4 Seminar za oskrbnike planinskih koč 2016 5 Članstvo PZS v letu 2015 6 Izvleček navodil za izvajanje Pravilnika o članstvu posameznikov 11 Pravilnik o članstvu posameznikov 13 Zapisnik 6. seje Upravnega odbora PZS 16 Zapisnik 7. seje Upravnega odbora PZS 22 Zapisnik 8. seje Upravnega odbora PZS 28 Zapisnik zbora Mladinskih odsekov pri Planinski zvezi Slovenije 37 Zapisnik zbora načelnikov Komisije za gorske športe 39 Zapisnik zbora Gospodarjev 41 Zapisnik zbora Odsekov za varstvo gorske narave 45 Pravilnik o organiziranosti Vodnikov PZS 48 Pravilnik o planinskih kočah, bivakih in planinskih učnih središčih 53 Najvišje cene prenočevanja in osnovne oskrbe v planinskih kočah 62 Merila za vrednotenje kandidatur za sofinanciranje gradnje objektov s področja športnega plezanja 64 Slovenska planinska literatura v letu 2014 66 Izdajatelj Planinska zveza Slovenije, Dvorakova ulica 9 (p. p. 214), 1001 Ljubljana, urednik Matej Ogorevc, obvestila@pzs.si, oblikovanje in prelom Media Center, Marko Gorjup s.p., tisk Fotolito Dolenc d.o.o., naklada 500 izvodov, marec 2016. Spletna stran www.pzs.si, Facebook: http://www.facebook.com/PlaninskaZvezaSlovenije Twitter: @planinskazveza Za Planinsko zvezo Slovenije: Bojan Rotovnik Naslovnica: Prava naveza, foto Matej Ogorevc Program informiranja o planinski dejavnosti sofinancirata Ministrstvo za izobraževanje, gtf Rjrtlliciia >:obivj «■^Jr.I. HHrii-. [^I«IAM i: so ooo r Triglavski narodni park Trt|^n 'TilE)d>*/it|fVjrj Krui'-kjiiiira Tirnu-Uu^ tMu hlni lu^Ubj Ul.i.h.iijiA.« h I -¿¿zf ® 0 Z nakupom prispevate k zbiranju sredstev za obnovo in vzdrževanje planinskih poti. ^ Nazoren prikaz gora na papirju z informacijami o poteh, kočah, turnih smukih, plezališčih, naravnih in kulturnih zanimivostih, brezpotjih ... ^ Stalno preverjamo podatke na terenu in jih redno posodabljamo. # Zemljevidi pokrivajo vsa slovenska hribovita območja. 0 Izbirate lahko med klasičnimi ■ papirnatimi in novimi plastificiranimi zemljevidi. SREČNO IN VAREN KORAK! OBVESTILA SKUPSCINSKA PRILOGA PLANINSKA rkmiiii«/i\n tt i • j • pi v v* r» r Vabilo in gradivo za Skupščino PZS SLOVENIJE „ Črna na Koroškem, 16. april 2016, ob 11. uri Vsebinsko poročilo za leto 2015 je v celotnem obsegu v elektronski oblik objavljeno na spletni strani PZS, v skrajšani in tiskani obliki pa bo objavljeno tudi v Letopisu PZS 2015, ki ga bomo poslali tudi na vsa društva, klube in ostale organizacije članice PZS. Izid Letopisa PZS predvidevamo nekaj dni pred Skupščino PZS. VSEBINA Sklic skupščine 3 Predlogi sklepov Skupščine PZS 2016 5 Poslovnik o delu skupščine PZS 6 Finančno poročilo 2015 s pojasnili k bilanci stanja in izkazu poslovnega izida 11 Poročilo neodvisne revizorke 20 Poročilo nadzornega odbora 22 Okvirni program dela PZS za leto 2017 23 Predlog okvirnega finančnega načrta PZS za leto 2017 41 Predlog za skupščino - statut PZS 52 Obrazložitev predlogov sprememb in dopolnitev statuta PZS - za skupščino 2016 66 Programska vodila PZS 69 Pravilnik o finančnem in materialnem poslovanju PZS 73 PRILOGE Pooblastilo delegatu za ugotovitev sklepčnosti in za prevzem glasovnice 78 Navodilo za glasovanje 79 Prijava k razpravi 80 OBVESTILA ZA UDELEŽENCE SKUPSCINE Pred Skupščino PZS bo ob 9. uri v istih prostorih potekala delavnica: Društvene aktivnosti pod drobnogledom tržne inšpekcije. Planinska društva se v zadnjem času srečujete z nadzori tržnega inšpektorata RS, z vidika turističnega vodenja. Na to temo smo v preteklosti izvedli že več delavnic, zaradi aktualnosti področja pa bomo področje ponovno osvetlili. Gradivo za delavnico bo objavljeno naknadno na spletni strani www.pzs.si. Po skupščini bo možen voden ogled Rudarskega muzeja, Muzeja Olimpijci in Etnološke zbirke. Obvezne so predhodne najave ogleda. Zaradi lažje organizacije vas prosimo za informativne prijave na info@pzs.si do srede, 13. 4. 2016. V Domu na Smrekovcu bo za udeležence Skupščine PZS možna nočitev s storitvijo. Dogovorjene cene: od 15. 4. 2016 do 17.4.2016: večerja 5,60 eur, prenočišče 4,00 eur, zajtrk 3,00 eur. Potencialni kandidati si sami rezervirajo nočitev. Prijavite se direktno upravniku doma Tomo Drolcu na telefonsko številko 041 785 698. Skupščina PZS 2016, ob. 11. uri v Kulturnem domu Črna na Koroškem (Center 153, Črna na koroškem). 2 V skladu z 28. in 43. členom Statuta Planinske zveze Slovenije in v skladu s sklepi 8. in 9. seje Upravnega odbora PZS s k l i c u j e m SKUPŠČINO PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE, ki bo v soboto, 16. aprila 2016, ob 11. uri, v Kulturnem domu Črna na Koroškem, Center 153, 2393 Črna na Koroškem. Predlog dnevnega reda Skupščine PZS: 1. Izvolitev delovnega predsedstva, verifikacijske komisije, zapisnikarja in dveh overiteljev zapisnika Skupščine PZS 2. Vsebinsko in finančno poročilo organov PZS za leto 2015 3. Poročilo Nadzornega odbora PZS za leto 2015 4. Razprava in potrditev poročil PZS za leto 2015 5. Okvirni vsebinski in finančni program dela PZS za leto 2017 6. Spremembe in dopolnitve statuta PZS 7. Programska vodila PZS 8. Pravilnik o finančnem in materialnem poslovanju PZS 9. Razno OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 3 Krajši kulturni program pred začetkom skupščine bo izvedlo Planinsko društvo Črna na Koroškem, v sodelovanju z Mešanim pevskim zborom Markovič Kristl - Mato, Črna na Koroškem in recitacijsko skupino Delavskega prosvetnega društva Svoboda, Črna na Koroškem. V veži dvorane si bo možno ogledati razstavo PD Črna na Koroškem, v dvorani pa bo na ogled razstava MDO PD Primorske. Pred Skupščino PZS bo ob 9. uri v istih prostorih potekala delavnica: Društvene aktivnosti pod drobnogledom tržne inšpekcije. Zaradi lažje organizacije vas prosimo za informativne prijave na info@pzs.si do srede, 13. aprila 2016. Vabljeni: • delegati društev, članov PZS, • člani Upravnega odbora PZS, • člani Nadzornega odbora PZS, • načelniki komisij PZS oz. njihovi namestniki, • vodje odborov PZS oz. njihovi namestniki, • županja občine Črna na Koroškem, mag. Romana Lesjak, • generalnega direktorja direktorata za šport, dr. Boro Štrumbelj, • generalni direktor Uprave RS za zaščito in reševanje, g. Darko But, • generalni direktor Policije, g. Marjan Fank, • organizacije in skupnosti, katerih članica je PZS: o Slovenija: Olimpijski komite Slovenije - Združenje športnih zvez, o tujina: Mednarodno združenje planinskih organizacij (UIAA), Združenje planinskih organizacij alpskega loka (CAA), Združenje planinskih organizacij Balkana (BMU), Evropska popotniška zveza (ERA), Mednarodna zveza za športno plezanje (IFSC), Mednarodno turnosmučarska zveza (ISMF) in Mednarodna komisija za reševanje v gorah (ICAR), • organizacije, s katerimi ima PZS podpisan dogovor o sodelovanju: Gorska reševalna zveza Slovenije, Združenje gorskih vodnikov Slovenije, Slovenski gorniški klub Skala in Rdeči križ Slovenije, • organizacije, podpisnice dogovora o sodelovanju na področju trajnostnega razvoja in pri skupnih prizadevanjih varovanja in ohranjanja biotske raznovrstnosti: Ribiška zveza Slovenije, Lovska zveza Slovenije, Turistična zveza Slovenije, Čebelarska zveza Slovenije in Kinološka zveza Slovenije, • organizacije, s katerimi PZS sodeluje: Fakulteta za šport Univerze v Ljubljani, Triglavski narodni park, Zveza tabornikov Slovenije, CIPRA Slovenije, Združenje vojaških gornikov in Komisija za evropske pešpoti, Zveza za šport invalidov Slovenije - Paraolimpijski komite, • Hrvaška planinska zveza (HPS), Planinska zveza Avstrije (OeAV) in Planinska zveza Italije (CAI). Predsednik Planinske zveze Slovenije Bojan Rotovnik 4 PREDLOGI SKLEPOV SKUPŠČINE PZS 2016 Predlog sklepa št.1/2016: Skupščina PZS potrjuje z vabilom predlagani dnevni red skupščine 2016. Ad.1) Predlog sklepa št. 2/2016: Skupščina PZS na predlog Upravnega odbora PZS za predsednika delovnega predsedstva skupščine PZS 2016 izvoli Štefana Kebra (član PD Prevalje in voljeni član UO PZS). Imena ostalih kandidatov za organe skupščine bodo podani na skupščini. Ad.4) Predlog sklepa št. 3/2016: Skupščina PZS potrjuje vsebinsko in finančno poročilo PZS za leto 2015. Predlog sklepa št. 4/2016: Skupščina PZS potrjuje poročilo Nadzornega odbora PZS za leto 2015. Ad.5) Predlog sklepa št. 5/2016: Skupščina PZS potrjuje okvirni finančni načrt za leto 2017 in pooblašča upravni odbor PZS, da sprejme podrobni finančni načrt za leto 2017 po posameznih dejavnostih oz. po stroškovnih mestih. Skupščina PZS pooblašča upravni odbor PZS, da finančni načrt za leto 2017 spremlja in ga na podlagi rebalansa uskladi z dejanskimi prihodki in odhodki. Predlog sklepa št. 6: Skupščina PZS sprejema okvirni vsebinski program dela PZS za leto 2017 in pooblašča, da na podlagi okvirnih programov: - komisije z zbori dejavnosti in MDO PD sprejmejo podroben program dela posamezne dejavnosti za leto 2017, soglasje k programu mora podati upravni odbor PZS, - upravni odbor PZS, na predlog organov PZS brez zborov dejavnosti, sprejme podrobne programe dela PZS na posameznih področjih za leto 2017. Pri sprejemanju podrobnega vsebinskega programa dela za leto 2017 morajo organi upoštevati finančni načrt za leto 2017. Ad.6) Predlog sklepa št. 7/2016: Skupščina PZS sprejema spremenjeni in dopolnjeni Statut Planinske zveze Slovenije. Ad.7) Predlog sklepa št. 8/2016: Skupščina PZS sprejema Programska vodila Planinske zveze Slovenije. OPOMBA: S sprejetjem sklepa št. 8 prenehajo veljati Programska vodila, ki jih je sprejela Skupščina PZS dne 23. 10. 1999. Ad.8) Predlog sklepa št. 9/2016: Skupščina PZS sprejema Pravilnik o finančnem in materialnem poslovanju. OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 5 Na podlagi b) točke 1. odstavka 27. člena Statuta Planinske zveze Slovenije je Skupščina Planinske zveze Slovenije na zasedanju, dne 12. 1. 2013, v Tržiču, sprejela poslovnik o delu skupščine Planinske zveze Slovenije in na zasedanju 11. 4. 2015, v Sevnici, sprejela dopolnitve in spremembe k 22. členu poslovnika. POSLOVNIK O DELU SKUPŠČINE PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem Poslovnikom Skupščina Planinske zveze Slovenije (v nadaljevanju skupščina) določa način svojega dela zlasti: • javnost dela, • priprave na skupščino, • potek dela na skupščini, • odločanje, • vodenje zapisnika. II. JAVNOST DELA 2. člen Delo skupščine je javno. Javnost zagotavljamo z objavljanjem predloga dnevnega reda ter kraja in časa skupščine in gradiv ter objavljanjem sprejetih sklepov in stališč v Obvestilih Planinske zveze Slovenije (v nadaljevanju PZS). Obvestilo o času in kraju sklica skupščine mora biti objavljeno na spletni strani PZS. Javnost dela je zagotovljena s tem, da je skupščina dostopna vsem članom PZS in občanom, ki jim je omogočeno, da se seznanijo z gradivi, sklepi in stališči skupščine. Gradiva so članom PD in občanom na razpolago na spletnih straneh PZS, v strokovni službi PZS, pri meddruštvenih odborih planinskih društev (v nadaljevanju MDO PD) in društvih, ki so člani PZS. 3. člen PZS obvešča javnost o delu skupščine prek Obvestil PZS in spletnih strani PZS. 4. člen Za zagotavljanje javnosti dela skupščine so odgovorni: • predsednik PZS, • predsedstvo PZS, • generalni sekretar PZS. III. PRIPRAVE NA SKUPŠČINO 5. člen Predsednik PZS in generalni sekretar PZS sta odgovorna za priprave na Skupščino PZS. 6. člen V priprave za skupščino spada zlasti: • priprava gradiv za skupščino, • oblikovanje predloga dnevnega reda, ki ga potrdi Upravni odbor PZS (v nadaljevanju UO PZS), • razpošiljanje vabil in gradiva, • druge organizacijske priprave. 7. člen Predlog dnevnega reda, gradivo, čas in kraj za skupščino določi UO PZS. UO PZS določi datum skupščine vsaj 120 dni pred skupščino, kar ne velja za izredne skupščine in hkrati objavi javni poziv za predlaganja tem, ki naj jih skupščina obravnava. Društva podajo predloge tem za obravnavo na seji skupščine najkasneje 60 dni pred skupščino. Predlog za obravnavanje na skupščini mora predlagatelj nasloviti na predsednika PZS. Do predlogov tem za obravnavo na skupščini se opredeli predsedstvo PZS, o njihovi uvrstitvi na dnevni red pa odloča UO PZS. Predsednik PZS skliče skupščino in obvesti društva najkasneje 30 dni pred datumom skupščine. Skupaj s sklicem objavi dnevni red, gradivo in predloge sklepov. Pisna dopolnila na predloge sklepov društva vlagajo najkasneje 10 dni pred skupščino. Do dopolnil se opredeli predsedstvo PZS in na spletni strani objavi dopolnila in stališča najkasneje 5 dni pred skupščino. 6 33. člen Predlog za obravnavo na skupščini mora predlagatelj pripraviti tako, da je kratek in da je iz njega razvidno bistvo. Predlog mora vsebovati tudi predlog sklepa, nosilce naloge in rok izvršitve. Če je več variantnih predlogov, morajo biti vsi navedeni. Predlogi morajo biti pripravljeni tako, da so iz njih razvidne možne posledice in finančne obremenitve. Če je predlog oziroma gradivo obsežnejše, mora biti priložen še kratek izvleček. 9. člen Ko prejme predsednik PZS predlog in gradivo za obravnavanje in odločanje na skupščini, ugotovi ali spada to v pristojnost skupščine in ali je gradivo pripravljeno tako, kot določa ta poslovnik. Če ugotovi, da posamezni predlog ali del predloga ni dovolj dokumentiran, ali strokovno ni razumljivo obrazložen, zahteva od predlagatelja, da ga v določenem roku dopolni. Če predlagatelj tega ne stori, mu vrne predlog. 10. člen Vabilo za skupščino z vsem potrebnim gradivom se pošlje članom PZS , da določijo delegata oziroma da gradivo obravnavajo ter do njega zavzamejo stališče. 11. člen Vabila za skupščino se pošljejo članom UO PZS in Nadzornega odbora PZS (v nadaljevanju NO PZS). Ti imajo pravico razpravljati o poročilih, vendar brez pravice glasovanja o poročilih in sklepih. 12. člen Na skupščino je treba povabiti tudi organizacije in skupnosti, katerih članica je PZS. Predsednik PZS tudi določi, koga je, poleg s tem poslovnikom določenih udeležencev, še potrebno povabiti na skupščino. IV. POTEK DELA NA SKUPŠČINI 13. člen Skupščino prične predsednik PZS. Če je predsednik PZS zadržan, začne skupščino podpredsednik PZS, ki ga določi predsednik. 14. člen Ko se začne skupščina, lahko predsednik PZS pred prehodom na dnevni red poda kratko poročilo v zvezi z zasedanjem skupščine in drugimi predhodnimi vprašanji. Predsednik PZS obvesti skupščino tudi o tem, kdo se jo udeležuje poleg delegatov in organov PZS. 15. člen Skupščina je sklepčna, če so prisotni delegati vsaj tretjine društev, ki so člani PZS. 16. člen Pooblastila delegati oddajo pri vhodu v dvorano. Evidenco o prisotnosti drugih vabljenih na skupščini vodi generalni sekretar PZS. 17. člen Skupščino prične predsednik PZS in predlaga izvolitev delovnega predsedstva. Delovno predsedstvo sestavljajo predsednik delovnega predsedstva (v nadaljevanju predsednik DP) in štirje člani. Ko je delovno predsedstvo izvoljeno, vodi skupščino predsednik delovnega predsedstva. Predsednik DP predlaga skupščini sprejem dnevnega reda. 18. člen Ko je izvoljena verifikacijska komisija, mora takoj pričeti z delom in obvestiti skupščino o tem, ali je sklepčna. Če skupščina ni sklepčna, ne more nadaljevati z delom. 19. člen Sprejeti dnevni red razglasi predsednik DP. Ko je dnevni red sprejet, se preide na obravnavanje posameznih točk dnevnega reda po vrstnem redu, kot so v sprejetem dnevnem redu. Med skupščino se lahko spremeni vrstni red točk dnevnega reda, če je za to upravičen razlog in če skupščina tako sklene. 20. člen Poročilo k posameznim točkam dnevnega reda poda poročevalec, ki v uvodu povzame bistvo obravnavanega gradiva, navede odprta vprašanja in predlaga sklepe. Ko poročevalec konča poročilo, odpre predsednik DP razpravo. Skupščina pa lahko odloči, da podajanje poročila ni potrebno, ker je bilo gradivo že posredovano delegatom, v tem primeru predlaga sklep DP. 21. člen Predsednik DP daje besedo razpravljavcem po vrstnem redu, kot so se prijavili za razpravo. OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 7 43. člen Delegat ali drug vabljeni udeleženec, ki ga k razpravi povabi predsednik DP, lahko razpravlja na skupščini pri vsaki točki dnevnega reda, vendar največ 5 minut. Razpravljavec sme govoriti samo o vprašanjih, ki so na dnevnem redu skupščine ali pa so z njim v neposredni zvezi. Če se razpravljavec oddalji od vprašanja, ki je na dnevnem redu, ga mora predsednik DP opozoriti, naj se drži dnevnega reda. Če se razpravljavec tudi po drugem opominu ne drži dnevnega reda, mu lahko predsednik DP odvzame besedo. 23. člen Delegati se lahko prijavljajo k besedi takoj, ko se obravnava začne in vse do njenega zaključka. Prijavo k besedi se praviloma poda pisno predsedniku DP, z navedbo imena delegata in koga predstavlja. Predsednik DP zaključi obravnavo, ko ugotovi, da ni več razpravljavcev. Predsednik DP da takoj besedo delegatu, ki želi govoriti o proceduralni kršitvi statuta, poslovnika ali dnevnega reda. Če je delegat zahteval besedo zaradi proceduralnih kršitev, mu predsednik DP da pojasnilo takoj. Če se delegat s pojasnilom ne zadovolji, odloči o spornem vprašanju skupščina. Poročevalec mora zavzeti stališče do vprašanj, ki so bila iznesena v razpravi. Razpravljavec lahko govori o istem vprašanju tudi večkrat, vendar se ne sme ponavljati. 24. člen Skupščina lahko sklene na predlog predsednika DP ali posameznega delegata: • da se razpravlja o več točkah dnevnega reda skupaj, če so te točke med seboj povezane, • da se razprava o posameznem vprašanju z dnevnega reda konča tudi prej, preden so o njem govorili vsi razpravljavci, če je vprašanje dovolj razčiščeno in se lahko o njem odloči. 25. člen Predsednik DP lahko skupščino prekine in določi, kdaj in kje se bo nadaljevala. Predsednik DP prekine skupščino, če se ne morejo rešiti vsa vprašanja, ki so na dnevnem redu, zaradi tega, ker skupščina ni več sklepčna, zaradi potrebnega odmora, zato da se opravijo potrebna posvetovanja in v drugih primerih, kadar skupščina tako sklene. 26. člen Predsednik DP lahko razpravo o posameznem vprašanju prekine, če se pokaže potreba, da je za odločanje o zadevi potrebno dobiti nove podatke, dopolniti obstoječe gradivo, razčistiti posamezna vprašanja ali iz drugih opravičenih razlogov. 27. člen Ko so izčrpane vse točke dnevnega reda, predsednik DP zaključi skupščino. V. VZDRŽEVANJE REDA NA SKUPŠČINI 28. člen Predsednik DP skrbi za red na skupščini. Za kršitev reda sme uporabiti naslednje ukrepe: • opomin, • odvzem besede. Opomin se izreče delegatu ali drugi osebi, ki s svojim obnašanjem, govorjenjem, čeprav mu predsednik DP ni dal besede, seganjem v besedo razpravljavcem ali s podobnim ravnanjem krši red in določbe tega poslovnika. Odvzem besede se izreče delegatu ali drugi osebi, ki krši red v smislu drugega odstavka tega člena in je bil na to že dvakrat opozorjen. Delegat, zoper katerega je uporabljen kakšen ukrep, ima pravico pojasniti svoje ravnanje. O tem ukrepu obvesti PZS društvo, organizacijo oziroma organ, ki ga je predstavljal. 29. člen Če predsednik DP ne more z rednimi ukrepi ohraniti reda na skupščini, odredi po sklepu delovnega predsedstva kratko prekinitev. Če tudi v nadaljevanju skupščine ni mogoče ohraniti reda, predsednik DP po sklepu delovnega predsedstva skupščino zaključi. VI. ODLOČANJE 30. člen Skupščina odloča z večino glasov vseh navzočih delegatov, razen če je z zakonom ali Statutom PZS določeno, da je za odločitev potrebna posebna večina ali soglasje vseh delegatov. 31. člen Delegat ima pravico pred glasovanjem obrazložiti svoje stališče in pojasniti, kako bo glasoval. 32. člen Pred glasovanjem objavi predsednik DP točno oblikovan predlog sklepa. Če je o posameznem vprašanju predlaganih več različnih sklepov, skupščina najprej glasuje o predlogu sklepa poročevalca. Sprejet je predlog, ki je dobil potrebno večino glasov. 8 33. člen Delegati glasujejo tako, da se izjavijo za predlog ali proti predlogu. Glasovanje je praviloma javno. Predsednik DP pozove delegate, kdo je za predlog, nato pa kdo je proti predlogu. Glasovanje z izjavljanjem vsakega posameznega delegata se opravi, če tako odloči predsednik DP, ker je po njegovem mnenju to potrebno, da bi se natančno ugotovil izid glasovanja. Posamezni delegat se izjavi z »za« ali »proti«. Glasovanje se opravi z dvigom kartončka. 34. člen Če je število glasov »za« in število glasov »proti« enako, se glasovanje ponovi, pred tem pa je potrebno v ponovni razpravi dodatno razčistiti vprašanje. Če pride tudi pri ponovnem glasovanju do istega izida, se šteje, da predlog ni sprejet. Ponovno se zadevo obravnava na eni od naslednjih skupščin. Če pa gre za nujno zadevo v zvezi s poslovanjem, mora skupščina sprejeti začasni sklep o rešitvi tega vprašanja. 35. člen Delegati odločajo s tajnim glasovanjem, če je skupščina tako določila. Tajno glasovanje se opravi z glasovnicami z obkrožanjem besed »za« ali »proti« oz. z opredelitvijo za vnaprej znane predloge. Rezultat glasovanja ugotovi verifikacijska komisija. Po končanem glasovanju obvesti predsednik verifikacijske komisije skupščino o izidu glasovanja. 36. člen Izid glasovanja razglasi predsednik DP. VII. VOLITVE 37. člen Volitve predsednika PZS, podpredsednikov PZS, članov UO PZS, predsednika in članov NO PZS ter varuha pravic gora, skupščina opravi na podlagi potrditve kandidatnih list, ki jih je predložila komisija za pripravo volitev. 38. člen Na volilni skupščini se izvoli tričlanska komisija za izvedbo volitev, ki po opravljenem tajnem glasovanju razglasi izid volitev. 39. člen Volitve predsednika PZS in podpredsednikov PZS se opravijo na podlagi enotne liste, o kateri se glasuje tajno. Ostale volitve organov PZS so lahko javne, če tako pred glasovanjem odloči skupščina. Volitve predsednika PZS in podpredsednikov PZS se opravi tako, da se obkroži zaporedna številka pred enotno listo, če pa je lista samo ena, se obkroži besedo »za« ali »proti«. Tajne volitve ostalih organov (članov UO PZS, predsednika in članov NO PZS in varuha pravic gora) se opravijo z obkrožanjem zaporedne številke pred imenom kandidata. Javne volitve se izvedejo z dvigovanjem kartončkov. 40. člen Če je za volitve predsednika PZS in podpredsednikov PZS več list oz. če je za funkcije predsednika in članov NO PZS ter varuha pravic gora več kandidatov in nobena lista oz. kandidat ne dobi potrebne večine, se volitve ponovijo s tistima dvema kandidatoma oz. listama, ki sta dobili največ glasov. Volitve se ponovijo tudi, če so liste oz. kandidati dobili enako število glasov. Izvoljeni so tisti kandidati za člane UO PZS, ki so dobili največje število glasov, vendar najmanj eno četrtino glasov prisotnih delegatov. V kolikor na ta način ni izvoljeno potrebno število članov UO PZS, se volitve ponovijo s kandidati, ki niso prejeli za izvolitev potrebno število glasov. 41. člen Če se na skupščini opravijo le javne volitve (članov UO PZS, predsednika in članov NO PZS ter varuha pravic gora), rezultat volitev razglasi predsednik DP. 42. člen Izredna skupščina PZS se mora sklicati pred potekom šestih mesecev od dneva, ko na redni skupščini PZS ni bil izvoljen predsednik PZS. Če ni izvoljen edini kandidat oziroma nobeden od kandidatov za predsednika PZS, se podaljša mandat vseh organov PZS najdlje za 6 mesecev. OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 9 VIII. VODENJE ZAPISNIKA NA SKUPŠČINI 43. člen O delu na skupščini se piše zapisnik. Zapisnik piše zapisnikar. Potek seje se elektronsko snema. Zapisnik podpišejo predsednik delovnega predsedstva, dva overovatelja zapisnika in zapisnikar. 44. člen Zapisnik mora vsebovati zlasti: • navedbo časa in kraja skupščine, • ime in priimek predsednika delovnega predsedstva oz. predsedujočega, ki je vodil skupščino ter članov delovnega predsedstva, imena in priimke navzočih delegatov ter opravičeno in neopravičeno odsotnost delegatov ter članice PZS, iz katere so, • imena in priimke ostalih vabljenih, ki so se skupščine udeležili, • ugotovitev, da je skupščina sklepčna, • dnevni red skupščine, • sprejete sklepe in podatke o izidu glasovanja o posameznih vprašanjih, • čas prekinitve oziroma zaključka skupščine, • podpis predsednika delovnega predsedstva, dveh overovateljev zapisnika in zapisnikarja ter žig. 45. člen Zapisnik mora biti napisan najkasneje v roku 20 dni po skupščini, overovatelja pa ga morata overoviti v petih dneh po prejemu. Zapisnik se objavi v Obvestilih PZS. Obravnavati ga mora Upravni odbor PZS ter pristopiti k izvršitvi sklepov. 46. člen Delegat članice PZS lahko zahteva, da se povzetek njegovega govora, razprave oziroma izjave na skupščini vpiše v zapisnik. Pred objavo lahko zahteva, da se mu zapisnik pokaže zaradi redakcijskih popravkov. 47. člen Vsak delegat ima pravico dati pisne pripombe na zapisnik skupščine, objavljenem v Obvestilih PZS, v roku 15 dni, ki jih pošlje Upravnemu odboru PZS. UO PZS obravnava pripombe k zapisniku in zavzame o njih stališče ter o tem obvesti predlagatelja. 48. člen Izvirni zapisnik in elektronski posnetek s celotno dokumentacijo se hrani v arhivu kot dokument trajne vrednosti. Za hrambo in arhiviranje skrbi generalni sekretar PZS. VIX. KONČNE DOLOČBE 49. člen Ta poslovnik začne veljati takoj, ko ga sprejme skupščina in velja tudi za bodoče skupščine. Spremembe in dopolnitve tega poslovnika lahko predlagajo društva, ki so člani PZS, in morajo biti vročeni najmanj 60 dni pred skupščino. Predlogi sprememb in dopolnitev morajo biti podani v obliki amandmajev. Do predlaganih sprememb in dopolnitev se opredelita predsedstvo PZS in UO PZS, ki hkrati obravnavo poslovnika uvrsti na predlog dnevnega reda skupščine. UO PZS lahko tudi sam predlaga spremembe in dopolnitve poslovnika. Borut Vukovič, predsednik delovnega predsedstva Bojan Rotovnik, Predsednik PZS 10 FINANČNO POROČILO 2015 S POJASNILI K BILANCI STANJA IN IZKAZU POSLOVNEGA IZIDA Planinska zveza Slovenije kot društvo, zavezano k reviziji računovodskih izkazov, uporablja splošne SRS, po potrebi tudi SRS 33, vendar ne pri merjenju in vrednotenju računovodskih postavk, ampak pri pripravi letnega poročila, vodenju poslovnih knjig, uporabi kontnega načrta, knjigovodskih listinah in drugi podporni dokumentaciji. Pravilnik o finančnem in materialnem poslovanju je v postopku sprejemanja in bo v veljavi v letu 2017. Obravnavan bo na naslednji seji Skupščine. Materialno in finančno poslovanje društva je opredeljeno v Pravilniku o računovodstvu. Le-ta bo prenovljen po potrditvi Pravilnika o finančnem in materialnem poslovanju. Konkretno bo opredelil metode vrednotenja sredstev, obveznosti do virov sredstev in prihodkov ter odhodkov. Poslovne knjige vodimo po dvostavnem knjigovodstvu. Pridobitno dejavnost vodimo po kontih ločeno v prihodkovni strani, odhodke pa ugotavljamo po dveh kriterijih: • na osnovi stroškovnih nosilcev (v celoti pridobitni - str. nosilec 5. Planinski vestnik in 6. Planinska trgovina) • ostala stroškovna mesta na osnovi razmerja med preostalimi pridobitnimi in nepridobitnimi prihodki. V obračunu davka od dohodkov pravnih oseb vodimo pridobitno dejavnost po deležu pridobitnih prihodkov tudi na odhodkovni strani. Za leto 2015 je izračunana obveznost po obrazcu davka od dohodkov pravnih oseb v vrednosti 0 € (pri izračunu so bile porabljene investicijske olajšave). Redni letni popis je bil izveden po stanju na dan 31. 12. 2015. Komisija je popisala osnovna sredstva, nepremičnine, drobni inventar, edicije, trgovsko blago in material, denarna sredstva, terjatve in obveznosti Planinske zveze Slovenije. Pri popisu osnovnih sredstev so bile ugotovljene razlike: • odpis neuporabnih, uničenih sredstev v višini nabavne vrednosti 8.747,12 €. Vsa omenjena sredstva so bila v celoti zamortizirana in se je v istem znesku razknjižil tudi popravek vrednosti teh sredstev. Vpliv na rezultat iz tega naslova je 0. Eno osnovno sredstvo v višini nabavne vrednosti 609,81 € je bilo v letu 2015 prodano. Ker je bilo tudi to sredstvo v celoti zamortizirano, se je razknjižil tudi popravek vrednosti v isti višini, prodajna vrednost 98 € pa povečuje prihodke tekočega leta. • seznam drobnega inventarja, ki je bil popisan na terenu, se je vnesel v register drobnega inventarja z vrednostjo 0. Pri popisu zalog so bile ugotovljene spodnje razlike: viški manki kalo stanje 31.12.2015 material 0,00 nedokončana proizvodnja 2.248,84 polizdelki 0,00 gotovi izdelki-edicije 253,02 250,06 209.292,63 trgovsko blago 7,77 148,37 4.614,44 dano v komisijo prejeto iz komisije 35,84 19,04 25.073,93 Med manjki so zajeti tudi odpisi nekurantnih zalog v skupni vrednosti 137,03 €. Pri popisu denarnih sredstev in terjatev ni bilo ugotovljenih razlik med knjigovodsko vrednostjo in dejanskim stanjem. 1. BILANCA STANJA PODATKI IZ BILANCE STANJA NA DAN 31. 12. 2015 31.12.2015 31.12.2014 Koef. 2015/2014 SREDSTVA 1.195.678 1.324.827 0,90 00-05 Neopredmetena in opredmetena osnovna sredstva 706.028 744.616 0,95 06 Dolgoročne finančne naložbe 1.184 6.003 0,20 60,63,66 Zaloge 216.156 239.445 0,90 12,16 Kratkoročne poslovne terjatve 105.400 102.306 1,03 10,11 Denarna sredstva 148.765 168.684 0,88 19 Kratkoročne aktivne časovne razmejitve 18.146 63.773 0,28 99 Zunajbilančna sredstva 36.774 9.516 3,86 OBVEZNOSTI DO VIROV SREDSTEV 1.195.678 1.324.827 0,90 92 Društveni sklad 279.902 275.159 1,02 97 Dolgoročne poslovne obveznosti 508 0 0 96 Rezervacije in dolgoročne pasivne časovne razmejitve 661.538 697.649 0,95 22-28 Kratkoročne poslovne obveznosti 220.851 231.685 0,95 29 Kratkoročne pasivne časovne razmejitve 32.879 120.334 0,27 99 Zunajbilančne obveznosti 36.774 9.516 3,86 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 11 SREDSTVA Osnovna sredstva zajemajo knjigovodsko vrednost opredmetenih osnovnih sredstev (zemljišča, zgradbe in druga oprema), ki je razlika med nabavno vrednostjo in nabranim popravkom vrednosti. Osnovna sredstva se ovrednotijo po dokumentirani nakupni ceni, povečani za dokazljive neposredne stroške, ki jih je mogoče pripisati njihovi usposobitvi za uporabo. Nabavna vrednost osnovnih sredstev se zmanjšuje posredno z letnimi popravki te vrednosti, ugotovljenimi na podlagi letnih amortizacijskih stopenj. Vrednost neopredmetenih in opredmetenih osnovnih sredstev se je glede na leto 2014 zmanjšala za 5 % zaradi obračunane amortizacije. Za leto 2015 je bila obračunana amortizacija v vrednosti 43.850 €. Delno se je amortizacija osnovnih sredstev, nabavljenih pred 1. 1. 2007, krila iz dolgoročnih pasivnih časovnih razmejitev. Večjih investicij v nabavo osnovnih sredstev v letu 2015 ni bilo. Skupna vrednost nabave opreme v letu 2015 znaša 5.262 €. Na osnovi izvedenega popisa so bila izločena sredstva, ki niso več uporabna, bila so pa že v celoti amortizirana, zato niso vplivala na sam poslovni rezultat. Sestavni del dolgoročnih sredstev je tudi za 1.184 € dolgoročnih finančnih naložb: od tega 1.000 € ustanovni delež Ustanove Avgusta Delavca in za 184 € vrednotenih 49 obveznic Slovenskega državnega holdinga, d. d. za denacionalizirano zemljišče pri Štuhecovem domu. Glede na zadnji dan leta 2014 se stanje naložbe Ustanove Avgusta Delavca ni spremenilo. Vrednost Obveznic Slovenske odškodninske družbe pa se je v letu 2015 znižala na dejansko vrednost. V plačilo zapade še en obrok iz naslova obveznic z obrestmi v skupni višini 184 €. Postavka zaloge vsebuje zaloge materiala in trgovskega blaga, edicije in »nedokončano proizvodnjo« (v planinski založbi). Zaloge gotovih izdelkov in nedokončane proizvodnje se vrednotijo po proizvajalnih stroških (zožena lastna cena). Zmanjševanje zalog se vrednoti s pomočjo drsečih povprečnih cen. Prevrednotenje zalog na tržno vrednost se opravi s presojo vsake posamezne skupine zalog. V letu 2015 prevrednotenje ni bilo opravljeno, saj tržna vrednost zalog ni bila nižja od njihove knjigovodske vrednosti. Vrednost vseh zalog na 31. 12. 2015 je 216.151 €, v primerjavi s stanjem na dan 31. 12. 2014 se je zmanjšala za 10 %. Vrednost zaloge nedokončanih proizvodov se je zmanjšala na 2.248,84 € (zemljevid Stol, vodnik Bovec in Vodnik Julijske Alpe južni del). V letu 2015 so se s prehodom na nov informacijski sistem zaloge blaga in lastnih proizvodov uredile do te mere, da se lahko poraba ugotavlja mesečno. V poslovnih knjigah se terjatve izkazujejo kot kratkoročne in dolgoročne. Poslovne terjatve se izkazujejo po knjigovodski vrednosti. Društvo mora terjatve oslabiti, če oceni, da je njihova poplačljiva vrednost manjša od knjigovodske. Postavke, ki se izvorno glasijo na tujo valuto, se preračunajo po tečaju ECB na dan 31. 12. 2015. Kratkoročne poslovne terjatve zajemajo knjigovodsko vrednost kratkoročnih terjatev do kupcev v Sloveniji in tujini, terjatve za DDV, terjatve za refundacije plač, terjatve iz naslova zahtevkov za sofinanciranje, dane akontacije - skupaj v vrednosti 105.400 €. Glede na stanje konec leta 2014 gre za povečanje za 3 %. Denarna sredstva se vrednotijo v skladu s SRS, so gotovina v blagajni, denarna sredstva na vpogled na računu pri Abanki Vipa d. d. in sredstva na prehodnih računih v skupni vrednosti 148.765 €. V primerjavi s preteklim letom je stanje sredstev zadnji dan leta za 12 % nižje. Kratkoročne razmejitve se vrednotijo v skladu s SRS. Nanašajo se na obdobje krajše od 12 mesecev. Kratkoročne aktivne časovne razmejitve zajemajo kratkoročno odložene oz. vnaprej plačane stroške v vrednosti 18.146 € (zavarovanje, podaljšanje domene, članske nalepke za članarino 2016, potne stroške). Glede na leto 2014 so se kratkoročne aktivne časovne razmejitve zmanjšale za 72 %. Zunaj bilančna sredstva in obveznosti zajemajo evidenčno knjiženo vrednosti komisijskega blaga na zalogi na 31.12.2015 v višini 25.073 €, 1.700 € predstavlja zastavitev 10 % deleža na nepremičnini Dom na Črni prsti po kreditni pogodbi PG-1022477 med Planinskim društvom Podbrdo in Novo KBM in 10.000 € za višino odobrenega limita plačilne kartice MC po pog. 068132/6. V letu 2015 je PD Celje dokončno poplačalo kredit po kreditni pogodbo št. 046572/0, sklenjeni med Banko Celje d. d. in PD Celje Matica, zato iz tega naslova ni več knjiženih postavk. OBVEZNOSTI DO VIROV SREDSTEV Društveni sklad je lastni vir financiranja društva. Presežek prihodkov v bilanci stanja na dan 31. 12. 2015 povečuje društveni sklad, porablja pa se za delovanje društva. V knjigah se presežek prihodkov ali odhodkov evidentira po stroškovnih nosilcih komisij. Društveni sklad je sestavljen iz sklada od denacionalizacij e (5.120 €), iz presežka priho dkov in odho dkov iz preteklih ob dobij in presežka priho dkov iz tekočega ob dobj a. Zaradi presežka prihodkov nad odhodki za leto 2015 se je glede na 2014 povečal za 4.744 € oz. za 2 %. Rezervacije in dolgoročne pasivne časovne razmejitve se vrednotijo v skladu s SRS. Dolgoročne pasivne časovne razmejitve se sorazmerno zmanjšujejo za prenos v vrednosti amortizacije osnovnih sredstev, ki so bila nabavljena pred letom 2007, in za porabo proizvodov, nabavljenih leta 2005 in prej. Skupna vrednost na zadnji dan leta 2015 znaša 661.538 €, glede na primerjano stanje je nižja za 5 %. Povečanja v letu 2015 ni bilo. Skupno zmanjšanje pa z upoštevanimi uskladitvami zmanjšanj preteklih let znaša 36.111 €. Preveč zmanjšane razmejitve v preteklih letih - iz naslova amortizacije plezalne stene - smo v letu 2015 popravili (na kar je opozoril revizor) in se bodo sorazmerno črpale v prihodnjih letih. Poslovne obveznosti se izkazujejo ločeno kot dolgoročne in kratkoročne. Zneski dolgoročnih poslovnih obveznosti, ki zapadejo v plačilo v naslednjem obračunskem obdobju, se v bilanci izkažejo med kratkoročnimi poslovnimi obveznostmi. Kratkoročne poslovne obveznosti zajemajo vse obveznosti do dobaviteljev, preplačila kupcev, preplačila članarin (zaradi popustov), obveznosti za decembrske plače zaposlencev, obveznosti za plačilo decembrskega DDV, obveznosti iz naslova obračunanih avtorskih honorarjev in obveznosti za povračila stroškov prostovoljcem. Skupna vrednost na dan 31.12.2015 je 220.851 € in je za 5 % manjša od primerjane. 12 Kratkoročne pasivne časovne razmejitve zajemajo vnaprej vračunane stroške honorarjev za decembrsko številko PV, ki še niso bili izplačani, vnaprej vračunane stroške zaključnega računa, stroške revizije in stroške zamudnih obresti za leto 2015, odložene prihodke iz naslova najema za leto 2016 po pogodbi o najemu št. 15/2015, odložene prihodke iz naslova prodaje naročnine Planinskega vestnika za leto 2016, DDV od danih predujmov in odložene prihodke iz naslova prejetih sredstev Fundacije za šport. Skupna vrednost časovnih razmejitev znaša 32.878 €. Društvo nima pomembnih obveznosti, ki niso prikazane v bilanci stanja, prav tako od dneva bilanciranja do potrditve računovodskih izkazov ni bilo poslovnih dogodkov, ki bi pomembno spreminjali finančni položaj društva. IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA IZ OPRAVLJANJA PRIDOBITNE DEJAVNOSTI ZA LETO 2015 Delež pridobitne dejavnosti v letu 2015 predstavlja 31,74 % celotnih prihodkov. Delež združenih odhodkov po zgoraj omenjenih kriterijih pa predstavlja 31,51 % celotnih odhodkov. Prihodki od pridobitne dejavnosti 583.811 Dotacije iz proračunskih in drugih javnih sredstev 0 Dotacije iz drugih fundacij, skladov, ustanov 0 Prihodki od prodaje blaga, storitev in proizvodov 581.048 Drugi prihodki 2.763 Finančni prihodki (obresti) 0 Odhodki od pridobitne dejavnosti 579.406 Stroški porabljenega materiala in trgovskega blaga 57.336 Stroški storitev 422.821 Stroški dela 78.387 Dotacije drugim pravnim osebam 9.486 Odpisi vrednosti 5.256 Drugi odhodki iz dejavnosti 5.374 Finančni odhodki (obresti) 611 Drugi odhodki 135 Davek od dohodkov pravnih oseb 0 Presežek prihodkov / odhodkov od pridobitne dejavnosti 4.405 2. IZKAZ USPEHA Prihodki in odhodki so vrednoteni s strogim upoštevanjem predpostavke o nastanku poslovnega dogodka, pri čemer v rezultatu sodelujejo le tisti stroški, ki so povezani s prihodki obračunskega obdobja, ter v obračunskem obdobju ugotovljeni prihodki in odhodki prejšnjih let. Stroški, ki so povezani z učinki naslednjega obračunskega obdobja, so razmejeni. FINANČNO POROČILO PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE ZA LETO 2015 PO VRSTAH PRIHODKOV IN ODHODKOV PRIHODKI Poročilo 2015 Poročilo 2014 koeficient Prihodki od dejavnosti por15/por14 1. Dotacije iz prorač. in drugih javnih sredstev 263.328 409.457 0,64 1.1. iz razpisov Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport 200.062 229.702 0,87 1.2. iz razpisa Urada za mladino 23.234 31.243 0,74 1.3. iz razpisa ESS - evropskih socialnih skladov 0 143.199 0,00 1.4. iz drugih javnih sredstev 40.032 5.313 7,53 2. Dotacija iz fundacij, skladov in ustanov 298.549 322.812 0,92 2.1. iz razpisov Fundacije za šport RS po pos. progr. 280.273 310.238 0,90 2.2. črpanje dolgoročnih časovnih razmejitev 18.276 12.575 1,45 3. Donacije drugih pravnih in fizičnih oseb 13.140 15.138 0,87 3.1. za ostalo dejavnost 3.002 5.134 0,58 3.2. od dohodnine fizičnih oseb 10.138 10.004 1,01 4. Članarine in prispevki članov 638.042 602.635 1,06 4.1. članarina in stroški vezani na članarino (bruto) 594.438 581.168 1,02 4.2. prispevek iz reciprocitete 43.604 21.466 2,03 5. Prihodki od prodaje blaga, storitev in proizvodov 541.773 462.750 1,17 5.1. planinska trgovina (brez koledarja) 112.741 122.486 0,92 5.2. Planinski vestnik 128.513 73.544 1,75 5.3. koledar 44.886 39.816 1,13 5.4. usposabljanje kadrov 131.815 123.998 1,06 5.5. sponzorstvo, oglasi 65.680 64.392 1,02 5.6. najemnine 16.068 22.102 0,73 5.7. drug material in storitve 42.070 16.412 2,56 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 13 6. Ostali prihodki od dejavnosti 48.470 49.632 0,98 6.1. prihodki od licenc 10.064 12.064 0,83 6.2. prihodki od vstopnin, registracija 26.604 23.414 1,14 6.3. ostali prihodki iz dejavnosti 11.802 14.155 0,83 7. Finančni prihodki (obresti) 28 373 0,08 8. Drugi prihodki 2.763 1.695 1,63 8.1. od odškodnin, tožb, premij 1.959 8.2. drugi izredni prihodki 804 1.695 0,47 9. Povečanje vrednosti zalog 33.363 SKUPAJ PRIHODKI PO BILANCI 1.839.456 1.864.492 0,99 interni prihodki 238.081 782.354 0,30 PRIHODKI z vključenimi internimi prihodki 2.077.537 2.646.846 0,78 Poročilo 2015 Poročilo 2014 koeficient ODHODKI por15/por14 1. Stroški porablj. materiala in trgov. blaga 126.692 184.407 0,69 1.1. material, trgovsko blago 93.177 140.681 0,66 1.2. oprema 12.025 25.406 0,47 1.3. energija 18.854 16.800 1,12 1.4. drobni inventar 2.636 1.520 1,73 2. Stroški storitev 1.239.786 1.174.155 1,06 2.1. vzdrževanje opreme 59.845 22.803 2,62 2.2. avtorski honorarji in pogodbeno delo 110.569 155.523 0,71 2.3. prevozi 40.170 58.633 0,69 2.4. poštne, telefonske in internetne storitve 61.812 84.019 0,74 2.5. komunalne storitve 1.276 1.379 0,93 2.6. tiskarske storitve 88.898 110.243 0,81 2.7. obrtne storitve 46.293 49.650 0,93 2.8. odvetniške storitve 1.917 16 119,81 2.9. delo preko študentskega servisa 5.174 9.470 0,55 2.10. stroški promocij, oglasi, sponzorstva 52.044 20.640 2,52 2.11. reprezentanca 16.682 2.119 7,87 2.12. stroški na tekmah in treningih 86.094 73.048 1,18 2.13. stroški na odpravah 43.444 43.015 1,01 2.14. stroški na usposabljanjih (brez prehrane in inštruktorjev) 18.860 16.959 1,11 2.15. storitve (kotizacije, prevajanje, lektura, bančne storitve) 14.436 12.782 1,13 2.16. povračila potnih stroškov 159.906 162.435 0,95 2.17. prehrana za usposabljanja in druge planinske dejavnosti 48.207 46.048 1,05 2.18. zavarovanja 197.387 178.208 1,11 2.19. najem prostorov, opreme 43.233 77.188 0,56 2.20. druge storitve 62.513 45.941 1,36 2.21. stroški storitev - edicije 81.026 3. Stroški dela 305.167 282.639 1,08 3.1. bruto plače 229.052 211.254 1,08 3.2. prispevki delodajalca na plače 37.146 34.164 1,09 3.3. drugi stroški dela (regres, prevozi, prehrana) 38.969 37.221 1,05 3.4. povračila stroškov zaposlencev (revizija: v 2.16.) 4. Dotacije drugim pravnim osebam 66.986 73.522 0,91 4.1. odobrena sredstva iz planinskega sklada drugim 1.500 0,00 4.2. sredstva MDO kot dotacije društvom 2.335 4.998 0,47 4.3. sredstva za delo mladinskih odsekov 13.738 13.970 0,98 4.4. dotacije PD in drugim 24.913 21.434 1,16 4.5. dejavnost Slovenskega planinskega muzeja 26.000 31.620 0,82 5. Amortizacija, investiranje 43.850 45.927 0,95 6. Drugi odhodki iz dejavnosti 15.277 15.513 0,98 6.1. članarine mednarodnim in domačim organizacijam 15.277 15.513 0,98 7. Finančni odhodki (obresti, slabitev finančne naložbe) 5.169 78 66,27 8. Drugi odhodki 31.783 75.924 0,42 8.1. popravki vrednosti - odpisi 392 43.125 0,01 8.2. stroški iz preteklih let, preračun DDV 1.145 2.198 0,52 8.3. takse za odprave, tekme, carine, pristojbine 30.246 30.600 0,99 9. Davek od dohodkov pravnih oseb 0 0 SKUPAJ ODHODKI PO BILANCI 1.834.711 1.852.166 0,99 interni odhodki 238.081 782.354 0,30 ODHODKI z vključenimi internimi odhodki 2.072.792 2.634.520 0,79 Presežek prihodkov/odhodkov obračunskega leta 4.744 12.326 0,38 14 Dotacije iz proračuna in drugih javnih sredstev V to vrsto prihodkov so zajeti prihodki Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Urada za mladino, Ministrstva za javno upravo (projekt mreženje nevladnih organizacij, ki je bil zaključen 31. 8. 2015). Vpisan je še delež prihodkov iz časovnih razmejitev za amortizacijo osnovnih sredstev. Dotacije od fundacij, skladov in ustanov Iz razpisov Fundacije za šport smo prejeli manj sredstev kot leta 2014, povečala pa se je vrednost črpanja dolgoročnih časovnih razmejitev. Donacije drugih pravnih in fizičnih oseb Vrednost donacij sestavlja dohodnina fizičnih oseb, donacije za obnovo planinskih poti (sms) ter donacija za Planinski vestnik (skupna vrednost 13.140 €). Vrednost se je glede na leto 2014 zmanjšala za 13 %. Članarine in prispevki članov Vrednost članarine je 591.433 €. Sestavljena je iz prihodkov, s katerimi pokrivamo stroške vezane na ugodnosti članstva (zavarovanje) in pripadajočega dela članarine PZS. Prispevek iz reciprocitete je vpisan za dve leti, in sicer v vrednosti 43.605. Skupna vrednost je glede na leto 2014 zrasla za 6 %. Prihodki od prodaje blaga, storitev in proizvodov Zajeti so vsi prihodki planinske trgovine, revije Planinski vestnik, koledarja, usposabljanja kadrov, sponzorstev, najemnin, drugega materiala in storitev. V skupni vrednosti so zrasli za 17 % glede na leto 2014. Pri Planinskem vestniku je razlika med letoma tako velika, ker je vrednost v 2014 vpisana samo za naročnike, ki niso bili člani društev (ki niso imeli plačane članarine kategorije A oz. A+). Zaradi tega tudi neposredna primerjava ni ustrezna. Ostali prihodki od dejavnosti Vključujejo prihodke od licenc pri komisiji za športno plezanje, prihodke od vstopnin, registracije klubov in druge prihodke iz dejavnosti (povračila za material in storitve), glede na leto 2014 so manjši za 2 %. Finančne prihodke v vrednosti 28 € predstavljajo obresti za sredstva na transakcijskem računu. Drugi prihodki Med drugimi prihodki je zabeležena vrednost prejete odškodnine zavarovalnice Generali zaradi škodnega dogodka pri uporabi službenega kombija in razlika med nakazili Petrola za plačano članarino ter dejansko registriranimi člani, ki so članarino plačali preko Petrolovih servisov. Povečanje vrednosti zalog pomeni razliko med nastalimi stroški edicij, ki so bili preneseni v zalogo (nove edicije 2015 in popravek iz preteklih let), in vrednostjo prodanih edicij v letu 2015. Interni prihodki So posledica prikazanih prihodkov znotraj organov Planinske zveze Slovenije med posameznimi stroškovnimi mesti, komisijami, strokovno službo in so interne narave (za posamezne dejavnosti, delovanje komisij, namenska sredstva deleža članarin, za dejavnost meddruštvenih odborov, za planinski sklad in druge interne prihodke med komisijami). Stroški porabljenega materiala in trgovskega blaga v vrednosti 126.692 € so za 31 % manjši kot leta 2014 in vključujejo stroške materiala, opreme, energije, drobnega inventarja in nabavne vrednosti prodanega trgovskega blaga. Strošek materiala je manjši tudi zaradi spremembe vodenja zalog - vsi stroški, ki nastanejo pri pripravi edicij (avtorski honorarji, tisk, grafične priprave, lektoriranje), so po priporočilu revizijske hiše knjiženi po posameznih vrstah na konte storitev, ne več v stroških materiala tako kot pretekla leta. Zaradi tega so se stroški nekaterih storitev povečali. Kasneje se ti stroški storitev prenesejo v zaloge in učinek prodaje je viden v postavki povečanje zalog. Stroški storitev v vrednosti 1.234.567 € so se glede na leto poprej povečali za 6 %. Vrednost vzdrževanja se je povečala predvsem zaradi vzdrževanja programske opreme ob prehodu na nov informacijski sistem. Vrednost avtorskih honorarjev in pogodbenega dela se je zmanjšala za 29 % glede na leto 2014. Zmanjšali so se stroški prevozov (za 31 %), poštnih in telefonskih storitev (za 26 %), komunalnih storitev (za 7 %), prav tako tudi stroški tiskarskih storitev (za 15 %). Strošek obrtnih storitev je sestavljen iz storitev izdelave diplom in priznanj, grafičnih priprav, fotokopirnih storitev, storitev čiščenja, graviranja, trženja, varovanja, in drugih storitev. Zabeleženo je zmanjšanje za 7 %. Vrednost storitev za delo preko študentskega servisa se je zmanjšala za 45 %. Stroški promocije in sponzorstev so se povečali zaradi sodelovanja pri novih projektih (sejmi, akcija Naj planinska koča ...) Vrednost stroškov reprezentance je precej večja kot leta 2014 (prej so bile tudi pogostitve na sejah in zborih knjižene med gostinske storitve in posledično vključene v postavko 2.17., dejansko pa to spada v reprezentanco). Stroški na tekmah in treningih reprezentanc v športnem plezanju so glede na leto 2014 večji za 18 %, stroški na odpravah pa so ostali enaki. V postavki 2.14. so vključeni stroški usposabljanj brez prehrane in inštruktorjev. Povečali so se za 11%. Storitve pod postavko 2.15. vključujejo stroške prevajanja, lektoriranja, kotizacije, provizije in druge bančne stroške. Glede na leto 2014 so se povečali za 13 %. Za 5 % so se zmanjšala tudi povračila stroškov (članom posameznih odborov in komisij, prostovoljcem). Vrednost stroškov prehrane za usposabljanja in druge planinske dejavnosti je povečana za 5 %. Stroški zavarovanja so sestavljeni iz zavarovanja članov planinskih društev, strokovnega kadra, tečajnikov in tekmovalcev. Vključeno je tudi zavarovanje nepremičnin in opreme. V skupni vrednosti se je postavka povečala za 11 % glede na leto 2014 zaradi nove pogodbe z zavarovalnico za zavarovanje članov, ki vključuje tudi 24 urno asistenco. OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 15 Stroški najema opreme in prostorov so se znižali za 44 %. Vrednost drugih storitev (stroški sejmov, gospodarjenja PUS, revidiranja, spremljanja medijev, soorganizacija prireditev, uredništvo planinske založbe ...), se je povečala za 36 %. Sprememba vodenja zalog je prinesla novo postavko 2.21., kjer se bodo zbirali stroški novih edicij. Leta 2015 je tako velika, ker so bili zemljevidi s prenosom na nov sistem vključeni med edicije - pretekla leta smo jih vodili kot trgovsko blago (tega je bilo za 56.772,70 €, stroški novih edicij v 2015 pa so znašali dobrih 24 tisoč €). Stroški dela so se glede na leto 2014 povišali za 8 %, sestavljajo jih stroški bruto plač, prispevki delodajalca, drugi stroški dela za zaposlence v strokovni službi (regres za letni dopust, stroški prevoza na delo in stroški prehrane med delom). Izplačana je bila odpravnina delavki, ki je bila zaposlena za določen čas. Vzrok za povišanje je tudi obračun stroškov neizkoriščenih dopustov za leto 2015. Ob koriščenju dopusta v letu 2016 se bodo ti stroški prenesli v prihodke. Dotacije drugim pravnim osebam vključujejo sredstva za tabore in mladinsko dejavnost po razpisih, dotacijo za Slovenski planinski muzej in druge dotacije (smerne table) ter donacije na osnovi sklepov. Glede na leto 2014 so se skupno znižale za 9 %. Amortizacija: v skladu z računovodskim standardom za društva je obračunana amortizacija od osnovnih sredstev nabavljenih od 2007 dalje knjižena med stroške amortiziranja. Amortizacija od nabav do vključno 2006 pa je knjižena v breme dolgoročnih časovnih razmejitev. Vrednost amortizacije se je glede na leto 2014 zmanjšala za 5 %. Drugi odhodki iz dejavnosti v vrednosti 15.277 € zajemajo plačane članarine za UIAA, IKAR, ISMF, IFSC, CAA, ERA, OKS in druge. Finančni odhodki vsebujejo spremembo vrednosti naložbe v obveznice SOS2E (obveznice Slovenskega državnega holdinga, d. d.) za vsa leta trajanja naložbe. Naložba je vrednotena po vrednosti na dan 31. 12. 2015. V letu 2016 bo iz naslova teh obveznic izplačan zadnji obrok odškodnine in obresti. Drugi odhodki V tem sklopu so obravnavani popravki vrednosti terjatev, ki niso bile izterljive, strošek DDV od popisnih razlik, takse za odprave, tekme in druge pristojbine. Končni poračun (1-9) odbitnega deleža DDV je pokazal zmanjšanje na 22 % (med letom smo poračunavali 23 % odbitni delež), zato so se povečali stroški. Obveznost za davek od dohodkov pravnih oseb po izračunu pridobitne in nepridobitne dejavnosti leta 2015 ni bila izkazana. 3. DRUGO V letu 2015 se je s 1. 10. 2015 prešlo iz sistema odbitnega deleža na vzpostavitev ločenih evidenc za DDV namene. Sprememba je bila priglašena na FURS. Poračun odbitnega deleža za prvih 9 mesecev smo opravili in ugotovili razliko znižanja za 1 %. Ločene evidence vodimo za postavke, ki se v celoti nanašajo na obdavčen promet, in na postavke, ki se nanašajo na promet, pri katerem ni pravice do odbitka. Za skupne stroške oz. tiste, katerih se ne da ločiti med obema vrstama prometa, uporabljamo odstotek odbitka, ki je bil določen na podlagi odbitnega deleža. Prehod na nov način obračunavanja DDV bo imel pozitiven finančni učinek, ki bo še bolj viden v letu 2016. V letu 2015 se je uvedlo tudi dodatna stroškovna mesta za zagotavljanje boljše sledljivosti pridobitnih odhodkov in hkrati tudi rezultata posameznih skupin stroškovnih mest. Sestavni del izkaza poslovnega izida Planinske zveze Slovenije je finančno poročilo po stroškovnih mestih, ki je priloga tega poročila. Za leto 2015 in naprej je bil vzpostavljen nov sistem prikazovanja podatkov po stroškovnih mestih. Le ta so pripravljena na treh ravneh: prva raven predstavlja komisijo oz. odbor, druga in tretja pa natančneje opredelita, za kateri sklop je nastal odhodek. Prihodke smo vpisali na prvo raven, ker vseh ni mogoče razporediti na tretjo raven. Se pa pri prihodkih vidi, iz katerega naslova so nastali (delež iz članarine, lastna dejavnost, sredstva Fundacije za šport, sredstva iz letnega programa športa, sredstva Urada za mladino, sponzorstva, donacije, interne knjižbe in ostalo. V slednjem so vpisani prihodki, ki jih nismo mogli razporediti med prej naštete. Za primerjavo so vpisani podatki iz letnega poročila za leto 2014, in sicer odhodki, kjer je bilo možno, na drugi ravni, prihodki na prvi. Pri komisijah so vpisani presežki prihodkov nad odhodki oz. presežki odhodkov nad prihodki za posamezno leto v sklopu prihodkov - v stolpcu poročilo 2014 je zapisano stanje na dan 31. 12. 2014, v stolpcu poročilo 2015 rezultat tega leta, in v stolpcu finančni načrt 2016 seštevek prejšnjih dveh (če je imela komisija več prihodkov kot odhodkov, je rezultat pozitiven, sicer ima negativen predznak). 1. Članarina V primerjavi z rebalansom so prihodki od članarine za dobrih štiri tisoč evrov manjši, materialni stroški članarine so se v skupni vrednosti povečali za 5 %, stroški zavarovanja članov pa so manjši za 8 % (manjše število članov A). 2. Planinski sklad Te postavke v letu 2015 nismo uporabljali, je pa vpisana zato, ker so leta 2014 na tem stroškovnem mestu obstajali podatki. 3. Splošno V tem sklopu predstavljamo podatke za skupne planinske akcije, informiranje, promocijo, priznanja, sodelovanje s Slovenskih planinskim muzejem, mobilno plezalno steno, službeni kombi, planinske spomenike in izvedene projekte. Glede na rebalans za leto 2015 so 16 se odhodki povečali za 3 %. V letu 2015 smo beležili dve 120-letnici, in sicer Planinskega vestnika ter Aljaževega stolpa. Pri obeležitvi slednje smo naredili pobot za pogostitev s podjetjem Engrotuš. V sklopu promocija je pod postavko marketinške aktivnosti zaveden projekt Naj planinska koča, pri katerem smo sodelovali s TS Media (pobot). V stroškovnem mestu Ostalo pa so zavedeni stroški projekta Slovenija planinari. Zaradi večjega zanimanja za mobilno plezalno steno so povečani stroški iz naslova prevoza. Pri projektu Mreža nevladnih organizacij za rekreacijo v naravi so prihodki prikazani na prvi ravni v rubriki Ostalo. 4. Mednarodna dejavnost V primerjavi z letom 2014 so se stroški povečali za 35 %, vzrok je povečanje vrednosti letne članarine UIAA v evrih (zaračunana je v švicarskih frankih), prenos sodelovanja z mednarodnimi organizacijami s stroškovnih mest posameznih komisij (preneseni so tudi prihodki, vendar na prvi ravni), večji strošek pa je nastal tudi pri predstavitvi PZS na festivalu v Pragi (stroškovno mesto 4.12.3.) 5. Planinski vestnik Planinski vestnik je v skladu z načrtom precej zmanjšal stroške poslovanja (enajst številk, zmanjšanje cene tiska), pozitiven vpliv pa ima tudi spremenjen način obravnavanja davka na dodano vrednost. 6. Planinska trgovina Pri planinski trgovini zdajšnji način prikazovanja podatkov pomeni spremljanje stroškov. V rebalansu za leto 2015 smo porabo načrtovali v postavki Izdelki iz zaloge. Glede na vsebino smo določen del zaloge prenesli na posamezna stroškovna mesta. V prvem letu uporabe novega programa nam to še ni uspelo v celoti narediti, zato je poraba vpisana pri posameznih sklopih na stroškovnih mestih Ostalo. 7. PUS Bavšica Pri PUS Bavšica so sicer povečani stroški glede na rebalans za leto 2015 in poročilo 2014, vendar je višji od načrtovanega tudi prihodek. 8. Skupni materialni stroški Močno povečani stroški glede na rebalansa 2015 so nastali zaradi dodelave sistema za davčne blagajne in povezave z Navezo, dodelava sistema Naveza za nov način obračunavanja članarine (stroški storitev vzdrževanja opreme), večji pa so tudi stroški drugih zunanjih storitev (prehod na računovodski servis, izdelava analize stanj a stavbe PZS na Dvorakovi 9, odvetniške storitve) in večja obračunana amortizacij a od načrtovane (delno je vzrok v tem, da pri rebalansu niso bile upoštevane na novo vpisane stavbe na dan 31.12.2014, ki so se začele amortizirati letošnje leto). 9. Strokovna služba Povečani stroški glede na rebalans 2015 so posledica obračuna stroškov neizkoriščenih dopustov za leto 2015, izplačana je bila tudi odpravnina ob prenehanju delovnega razmerja za določen čas. 10. Organi V skupni vrednosti ni večje spremembe ne pri odhodkih in ne prihodkih, delno pa je spremenjena struktura po posameznih postavkah. Za vzpostavitev enakega sistema pri MDO PD kot je pri komisijah so rezultati preteklih obdobij vpisani v sklopu odhodkov (prej so se vsako leto prenašali preko internih knjižb), rezultat leta 2015 pa je vpisan med prihodki kot pri drugih komisijah, enako prenos v 2016. 11. Komisija za alpinizem Pri komisiji za alpinizem je zabeleženo zmanjšanje odhodkov in prihodkov glede na načrtovano z rebalansom in poročilom iz leta 2014. Izveden ni bil začetni alpinistični tečaj v kopnih razmerah, prav tako ni bil pripravljen zbornik o slovenskem alpinizmu, zaradi slabih razmer je odpadlo tudi srečanje Valle dell Orco. 12. Komisija za gorske športe Komisija za gorske športe je v okviru prejetih sredstev izvedla program. 13. Gospodarska komisija Gospodarski komisiji smo po priporočilu revizorja v letu 2015 med prihodke knjižili prispevek iz reciprocitete za dve leti, zato je povečanje glede na leto 2014 tako veliko. Realizirane pa niso bile vse načrtovane postavke (npr. usposabljanje za oskrbnike planinskih koč). 14. Mladinska komisija Pri mladinski komisiji so glede na rebalans povečani tako odhodki kot tudi prihodki. Najbolj je vrednost načrtovanih odhodkov presežena na stroškovnem mestu ostalo pri projektih. Tu so se zbirali dodatni stroški, povezani z razpisi Fundacije za šport. 15. Komisija za planinske poti Usposabljanja so bila izvedena z nižjimi stroški kot je bilo načrtovano, manj od načrtovanih je bilo tudi stroškov za vzdrževanje planinskih poti in druge aktivnosti. 16. Komisija za športno plezanje Kljub temu, da je komisija za športno plezanje zabeležila več prihodkov kot je bilo načrtovano, je končni rezultat za leto 2015 negativen, saj so stroški narasli bolj kot prihodki. Obe reprezentanci sta namreč presegli svoj proračun, enako tudi tekma svetovni pokal v Kranju. 17. Komisija za turno kolesarstvo Prihodki pri tej komisiji so se glede na rebalans zmanjšali, stroški pa povečali. Zato bo komisija črpala del sredstev iz preteklih obdobij. OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 17 18. Komisija za varstvo gorske narave Odhodki komisije za varstvo gorske narave so manjši od načrtovanih za 8 %, prihodki pa za 28 %, zato je komisija zabeležila negativen rezultat, v vrednosti katerega bo porabila sredstva iz preteklih obdobij. 19. Vodniška komisija Stroški tečajev in izpopolnjevanj so le malo presegli načrtovane z rebalansom (4 oz. 1 %), doseženi prihodki pa niso bili dovolj veliki, da bi pokrili še splošne stroške. Datum in kraj nastanka letnega poročila: 29. februar 2016, Planinska zveza Slovenije, Dvorakova 9, p. p. 214, 1001 Ljubljana Poročilo je bilo obravnavano na Nadzornem odboru Planinske zveze Slovenije v marcu 2016. Planinska zveza Slovenije je v skladu s 27. členom Zakona o društvih zavezana k revidiranju računovodskih izkazov. Revizijo je opravila BDO Revizija d. o. o. - novembra 2015 se je izvajala predhodna faza revizije, končna pa marca 2016. Revizorjevo poročilo je sestavni del tega poročila. PRILOGA FINANČNEMU POROČILU: BILANCA STANJA IN IZKAZ USPEHA ZA AJPES PODATKI IZ BILANCE STANJA na dan 31.12.2015 Konto Postaja Oznaka za A OP Znesek Tekočega leta Prejšnjega teta 1 2 3 4 SRTO 5TVA (0 02i- 009+015} 001 1.195.57B 1.324.B27 A. DOLGOROČNA SHH}STVA{(M3 do OOBf 002 707.211 750.513 00, dsl 03, ds) 12 L NEnpfEcrrEtEra srachtua in oci^triEnE dctrvne časovne rsrrejlve r.................. 003 15.590 25.721 02, 03, 04, 05, se) OB, dsl 13 IL C^rEcnrEtEra cnncwne. srecbtva n.................. 00^ SB 9.337 713. BSE 01,-de) C8,-de) 13 IIL Ha bz bere repremčnine r.................. 005 0 0 delOB,dE)Q7 IV. Dbfcjanočnefinancne rabzne r................. 005 1.1 B4 5.003 oe)0B V. Dn ^c 'ncn e p ns Icvne tajatve p................. 007 r............................. 09 VL Cdicze™ terjatvEza davE?: OOB 0 E. KRATKOROČNA 5RH>5TVA{010 do 0141 r.................. 009 470.321 510.43E 57 L Erechtva ¡5 «LpirE za nctLjiEv;. za pr ncaj:: f................. 010 0 30. 31. 15, -30. IL ZabgE r.................. 011 215.135 239.445 dElOe, ds) 07, 17, 10 IIL KTatcncne firančne ralcžbe r.................. 012 0 d El OS. 15, dE) 1314,15 15 IV. k'atcjfösne ncelsvteterptve r.................. 013 105.400 102305 10, 11 V. Etnarrasrecktva 014 14S.765 15B.5B4 19 C. KRAT KOROČ NE AKT IVT-JE Č A SOVNE RAZMEJ n" VE r................. 015 1E.146 53.773 oei b3 Zuna£:ilančna sredstva 015 35774 9.515 OBVEZNOEiTI DO VIROZ SRE>5Tar{(]1BtO2t+fl22+-[]2&»0S1) ' 017 1.195.57B 1.324.B27 A. SKLAD1019 do020f 01S 279.902 275.159 30. 22, 33 L l> iniveni s K)7i;. r............. 072 r............................... 1.B2B.356 r............................... 1.853.366 r................................ 576.660 r............................... 461.673 77 12. Firancn i or r r............. 073 2B 373 7¿ 12. Rnančn i och od-:i *............. 074 5.169 7B 611 20 76 K. [>Lg i pr r od-:i N 075 2.763 1 695 2.763 1.695 7? 15. Oug i och od-:i r............. 076 1.146 0 135- 0 oeJB1 16. Cave« oc oohodíov 07T 0 0 0 oelBI 17. CdlozEni dav<¡ 07B 0 0 0 0 oelBI 1B. Cétí DTES Eze-: anhodíov ; 062-D72+073-074+075-07B- 377-076} r............. 075 w............................... 4.744 r............................... 12.32S- r................................ 4.405 v............................... 2.752 B9 12. Ge ti 3teseze!< ocfrxftav ; 372062073+074-076+076+077+0 7B} r............. 063 0 del 50 20. Krit^ ochodícv oor^navarega abracurtsíEga oooocp iz píesezo prihodih é prejšnji" ofar ačuns (ih s boocij r............. 0S1 0 0 0 0 PODLAGI DB. OVNI H UR V OBRAČ UH SKHvl r............. 062 111,76 10, B5 11,76 10.fi 5 **STBjT_OUESBC Bi PO 3LOVAWJA 053 12 12 12 12 Urša Mali Biro Bonus d. o. o. Matej Planko Bojan Rotovnik strok. del. v rač. računovodski servis generalni sekretar PZS predsednik PZS OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE (marec 2016) - SKUPŠČINSKA PRILOGA 19 |BDO POROČILO NEODVISNE REVIZORKE Ustanoviteljem: Planinska zveza Slovenije Dvorakova ulica 9 1000 Ljubljana Revidirali smo priložene računovodske izkaze Planinske zveze Slovenije, ki vključujejo bilanco stanja na dan 31. decembra 2015 in izkaz poslovnega izida za tedaj končano leto ter povzetek bistvenih računovodskih usmeritev in druge pojasnjevalne opombe. Pregledali smo tudi poročilo o poslovanju društva Odgovornost poslovodstva za računovodske izkaze Poslovodstvo je odgovorno za pripravo in pošteno predstavitev teh računovodskih izkazov v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi in zahtevami Zakonom o društvih, ki se nanašajo na pripravo računovodskih izkazov in za tako notranje kontroliranje, kot je v skladu z odločitvijo poslovodstva potrebno, da omogoči pripravo računovodskih izkazov, ki ne vsebujejo pomembno napačne navedbe zaradi prevare ali napake. Revizorjeva odgovornost Naša odgovornost je izraziti mnenje o teh računovodskih izkazih na podlagi revizije. Revizijo smo opravili v skladu z Mednarodnimi standardi revidiranja. Ti standardi zahtevajo od nas izpolnjevanje etičnih zahtev ter načrtovanje in izvedbo revizije za pridobitev sprejemljivega zagotovila, da računovodski izkazi ne vsebujejo pomembno napačne navedbe. Revizija vključuje izvajanje postopkov za pridobitev revizijskih dokazov o zneskih in razkritjih v računovodskih izkazih. Izbrani postopki so odvisni od revizorjeve presoje in vključujejo tudi ocenjevanje tveganj napačne navedbe v računovodskih izkazih zaradi prevare ali napake. Pri ocenjevanju teh tveganj prouči revizor notranje kontroliranje, povezano s pripravljanjem in poštenim predstavljanjem računovodskih izkazov družbe, da bi določil okoliščinam ustrezne revizijske postopke, ne pa, da bi izrazil mnenje o uspešnosti notranjega kontroliranja družbe. Revizija vključuje tudi ovrednotenje ustreznosti uporabljenih računovodskih usmeritev in utemeljenosti računovodskih ocen poslovodstva kot tudi ovrednotenje celotne predstavitve računovodskih izkazov. Verjamemo, da so pridobljeni revizijski dokazi zadostna in ustrezna podlaga za naše revizijsko mnenje. Mnenje Po našem mnenju so računovodski izkazi resničen in pošten prikaz finančnega stanja Planinske zveze Slovenije na dan 31, decembra 2015 ter njenega poslovnega izida za tedaj končano leto v skladu s slovenskim računovodskim standardom za društva. Poslovno poročilo je skladno z revidiranimi računovodskimi izkazi. MX} Re^zlla loc.