MIROSI.AV ZOR: Rokotvorni pouk. V našo šolo se uvajajo deška ročna dela. Bil je že skrajni čas. da se ie to začelo. kajti malo je narodov. ki imajo toliko različnih narodnih obrti, kakor je ravno naš jugoslovanski narod. Pa tudi pri nas izpodrinja te obrti tujezemska industrija. Svetovna vojna je sicer ljudstvo naučila marsikai zopet doma izdelovati, kar se je preje drugje kupovalo. povojni duh pa se vseeno obrača nazaj — proč od doma. To ni prav. Naloga naše narodne šole. ie. da deluie v to, da se ohranijo in izpopolni.io domače obrti in to ravno je namen uvajanj.i tudi deškega ročnega dela v šole. 1'čitel.istvo pa ne sme "samo otroke učiti dela, delovati mora tudi na to. da se povzdigne ined Ijudstvom zanimanje za domačo obit. da se bo kuipovalo domače izdelke in se jih uporabljalo. Domači izdelki so lepši in mnogokrat uporabnejši, kakor tuji tovarniski produkti in to mora nar.od spoznati ter orimerno ceniti. V šoli naj se poučuje v prvi vrsti praktična dela, Ičenec naj deia to, kar rabi doma v vsakdanjem življenju. Pri praktičnem delu pa mora vladati dober okus. V šoli naj $i učenec pridoibi ta okus --- če ga še nima. Mnogim je sicer že prirojen. treba m.i ga je samo primerno razviti. Ravno to pa lahko napravi ljudska šola. Razvijanje dobrega okusa ,ie precej potrebno širšim slojern. Če stopimo v kmečko hišo — pa tudi v mestno stanovanje — najdemo najčešče na stenah vse polno raznih slik — vsakdo ima rad okrašeno stanovanje. Kako so pa razvrščene te slike? Pribite so ena poleg druge v neredni vrsti. nekatere vise pctstranj, ena je premafhna. dniga je zopet previsoko ali prenizko pritrjena. Kje je tukaj okus? Ljudstvu je treba privzgojiti čut za lepoto in mu tudi pokazati. kako naj si okrasi svoj dom. Šolska soba bi morala imeti na oknih cvetice v lončkih m otroci jih naj bi sami ne^rovali, po stenah na hodniku in v sobi naj bi visele lepe skupine slik in nanje naj bi se učence pri vsaki priliki opozarjalo. Praktični izdelki v Šoli nai bodo izdejani z dobrim okusom. Kaj vse se lahko napravi! V 22. štev. »Učit. Tovariša« je g. Fr. Skul.i prav lepo razpravljal o rokotvornem poviku. Res mnogo za dom pripravnega si pridobi učenec lahko v šoli! S tem. da se je uvedlo deško ročno delo v našo šolo, je ta stopila velik korak bhžje moderni delovni šoli. kakor je o njej razpTavljal g. nadz. P. Flere v 33. št. »Poootnika« in tudi v drugih. Delovna šola zahteva, kakor že ime pove. dela in sicer poučnega dela. Pri delu naj spozna učenec najvažnejse kar