JAVNA RAZPRAVA V LJUBLJANI O usmerjenjem izobraževanju f redsedstvo MK SZDL Ljubljana je na 20. seji dne 5. marca 1980 razpravljalo o nekaterih vsebinskih vidikih prehoda na usmerjeno izobraževanje v Ljubljani in Ijubljanski regiji in se seznanilo z osnut-kom usmeritev. programov in smeri usmerjenega izobraževanja. Na podlagi gradiva za javno razpravo Izobraževalne skupnosti Slovenije in gradiva komisije za usmerjeno izobraževanje pri SM Ljubljana ter razprave na seji je sprejelo naslednja stališča: Pri preobrazbi vzgoje in izo-braževanja v usmerjeno izobra-ževanje izhajamo v Ljubljani iz sprejetih stališč družbenopoli-tičnih organizacij in skupnosti. Na idejnopolitičnih izhodiščth družbenopolitičnih ofganizacij in skupščine mesta Ljubljana ter predlogu zakona o usmerjenem izobraževanju smo konkretizirali preobrazbo dosedan jega sistema vzgojc ..i izobraževanja vusmer-jen zobraževanje. P MK SZDL Ljubljana spre-jema osnutek usmeritev, pro-gramov in smeri ter mreže usmerjenega izobraževanja v Ljubljani za javno razpravo. Vzvezi z osnutkom usmeritev, programov in smeri, možnostmi vpisa in mreže šol, P MK SZDL Ljubljana poudarja nujnost us-klajene aktivnosti vseh družbe-nih dejavnikov v Ljubljani in re-giji, še zlasti občinskih konfe-renc SZDL. S to dejavnostjo mo- ramo doseči, da bodo usmentve in mreža šol odraz tako dolgo-ročnih potreb združenega dela kot tudi širših družbenih potreb in bodo upoštevale objektivne pogoje posameznih sredin ter materialne, prostorske in ka-drovske možnosti, prav tako pa tudi število otrok na določenem območju. P MK SZDL Ljubljana opo-zarja na lokalistične pojave v ne-katerih sredinah, ki bi za vsafco ceno želele prevzeti posamezne usmeritve in programe, čeprav nimajo ustreznih pogojev. Prav tako so tudi nesprejemljivi po-javi posameznikov na nekaterih šolah, ki želijo na posameznih ustanovah uvajati več progra- mov različnih usmeritev. To po-novno vodi k posplošitvam, sla-bemu strokovnemu delu in drob-•Ijenju že tako pomanjkljivih ka-drovskih in materialnih poten-cialov v srednjem usmerjenem izobraževanju. Pri pripravi dokončnega pred-loga usmeritev, programov in smeri ter mreže usmerjenega izobraževanja v Ljubljani in re-giji moramo izhajati iz: — sprejetih usmciitev sred-njeročnega in dolgoročnega družbeno-ekonomskega razvoja temeljnih samoupravnih organi-zacij in skupnosli, družbenopoli-(ičnih skupnosti in posameznih področij združenega dela; (Nadaljevanje na 2. strani) (Nadaljevanje s 1. strani) — izraženih interesov in spo-sobnosti mladine, delavcev in občanov za njihov skladen, celo-vit in trajen osebnostni razvoj; — potrebe po skladnem in celovitem gospodarskem, so-cialnem in kulturnem razvoju republike in posameznih obmo-eij; — prioritetnih strateških ra-zvojnih usmeritev, opredeljenih v družbenem planu; — načrtovanih strukturalnih sprememb v gospodarstvu in družbenih dejavnikov ter načr-tovanih sprememb v tehnologiji in organizaciji dela v teh dejav- nnstiti! Prav tako predlaga, da se po-novno preuči možnost prenosa določenih usmerilev ali progra-mov usmeritev v drage sloven-ske regije, oziroma zunaj Ljub-Ijane. Posebne izobraževalne skup-nosti in izvajalci posameznih programov in smeri usmerjc-nega izobraževanja morajo, v sodelovanju s komiteji za druž-bene dejavnosti občin in tnesta, pričeti intenzivno usklajevati programe proizvodno-tehnič-nega pouka z organizacijami združenega dela in skleniti za njihovo izvajanje ustrezne sa-moupravne sporazume. Vsi družbeni dejavniki, še zlasti vzgojno-izobraževalne or-ganizacije osnovnega in sred-njega izobraževanja, zavod za šolstvo -- enota Ljubljana, izo-braževalne skupnosti in družbe-nopolitične organizacije so dolžni posvetiti tej problematiki posebno pozornost in voditi us-klajene javne razprave na pod-lagi akcijskega programa P MK SZDL Ljubljana, ki je sestavni del teh stališč. Med javno razpravo moramo zagotoviti dobro obveščenost delovnih Ijudi in občanov o vse-binskih zasnovah zakona o usmerjenem izobraževanju in o vpisu v šole srednjega usmerje-nega izobraževanja v šolskem letu 1980-8 1. Še posebno so za celovito in objektivno obvešča-nje odgovorna sredstva javnega obveščanja. Javno razpravo v Ljubljani načrtujeta in usklajujeta svet P MK SZDL Ljubljana za vzgojo in izobraževanje in komisija za usmerjeno izobraževanje pri SM Ljubljana. Koordinacijski odbor za sprem-Ijanje vpisa v usmerjeno izobra/e-vanje pri PMK SZDL Ljubljana naj že na osnovi objavljenih osnutkov usmeritev in mreže šol pripravi izhodišča za nemoten potek usklaje-vanja vpisa v prvi letnik srednjega usmerjenega izobraževanja v šol-skem letu 180-81. PREDSEDNIK MK SZDL LJUBUANA