Usposobljenostno ocenievanie učiteljstva v sloveniji. Za 30. april smo dobili novo odredbo, ki naj ustreže večni želji po javni kvalifikaciji. Poskusimo to zmes malo oceniti! § 1. Naši šefi so dobili novo oblast nad podrejenim učiteljem. Zmožnosti, metode, marljivost, točnost, vestnost, uporabnost in — vedenje, vsc to bodo smeli m morali ocenjevati. S tera §-om je vržena nova pušica za nicdsebojno preklanje. Sedaj se bodo lahkc znašali voditelji nad svojimi političnimi nasprotniki, še bolj pa nad »nepokoraeži«. Vsestranske pritožbe bodo irčale. Treha zopet posebnih komisij, ki bodo vse to prercšetavale in popravljale spričevala, rojena v svobodni Jugoslaviji. Šolska oblast se bo kmalu prepričala, oziroma prepričati se bo morala, da ji bo § 1. dajal preveč dela. § 2. Zmož-tiost in metodo b« marsikje ocenjeval mož, katcremu ni všcč zmožrtost in metoda podrejenega učitelja. Pri marljivosti, točnosti, vestnosti in uporabnosti bo marsikje bežala objektivnost pred domačo subjektiv*ostjo. Čez leto dni se bo dalo o tem govoriti, ker bomo mnogo slišali o ,,službeni oceni". Zmožnost in metodo more presojati le nadzornik, ki vidi in sliši marsikaterega učitelja. Ta tnorc šele napraviti spričevajo o uporabnosti učitelja. Siccr pa, čemu toliko ..predmetov". Če je nčitelj marljiv, potem je tudi točen, vesten, zmožen, uporaben in bogve kaj še vse! § 3. Koctnisija kratka in jedrnata, učitelj bo mogel tnalo ali nič govoriti, saj bo vedno v niaTijšini. Ta § naj kar črtajo v naredbi, saj bo itak eden odpravil za vse! §4. Drugače ni mogoče kot t?ko. Začetnika na enorazrednici bo ocenjeval eden, učitelija s 30—40 službenimj leti pa dva, mogoče oba precej mlajša po duši in telesu. — Kdo pa bo kvalificiral učlteIJIco — ženo vodlteljevo? Na vodilnem mestu niso ,,pogruntali" tega, ubogi zemIjani so pa hitro našli ta ,,bene". Sedaj bo lahko marsikatera tovarišica blažena, če Pa bo blažen tudi sad njenega truda, o tem naj premišljujejo zopet — drugi! § 5. .,Petic" ravno ne bo, ampak po ,,ne-" bo le dišalo. Posebna opornba pa bo za izredno delovanje. To bo tarča. Torej kdor bo samo učitelj, četudi marljiv, točen, vesten itd. itd..a se ne bo hotel za drugo delovanje brigati, kar je edino prav za učltelja (glejte na uradnike!), potem bo marsikdo od svojega šefa, ki je organizator, telovadec, pevec, vrtnar, čebelar, zadrugar itd. in učitelj med mar.j uporabnimi. Vedenje, to, to! Klečeplazci „1", drugi „3", korenjaki pa .,4". Gojiti hočejo klečeplastvo. Kar nas ni Kaltenegger upognil, nas hočejo sedaj po šolskih voditeljih! § 7. Pritožiti se sinem, toda zoper „2" flikakor ne. Potem je umevno, da kdor ni iz srca krotak in ponižen, bo dobil najboljši rsd „2". O srečni svet zdaj muzam šolskim pride! Odkritosrčnost bo zeinjala in v naše vrste se bo naseljevala ostudna hinavščina. § 8. Malo boljša komrsija kot okrajna, ampak politika bo marsikdaj odločevala. 2e vnaprej se je bati v tem oziru ravsauja in kavsanja po časopisih. § 9. Pametno! Domači šefi naj si zaPišejo v prv© vrsto svojega uradovanja! § 10. Konec! Tudi učitelj si ne bo želel dalje drezati, saj vemo še iz Avstrije, da vrana vrani oči ne izkljuje Prrtrijmo! Učitelj imej svojega Javnega kvalifikatoTja le v nadzornUtih. vse drugo }fe nonsens! Le vkup, le vkup . . . ! Caokarjev Jerman. tako *etx> ia