10 pravil za kolesarsko popotovanje in kolesarske izlete 1. Kolesar mora dobro poznati in upoštevati ceslno prometne predpise. Njegovo kolo mora bitf opremljeno z vso potrebno varnostno opremo. 2. Kolo mora biti redno vzdrževano in brezhibno. Pravilno morajo delovati zavore, luč, zvonec in rdeča luč na zadnjem kolesu. Pred vožnjo preveri, če so dovolj polne gume in če nista obroča kolesa zvita. Poglej, če so vsi vijaki pritrjeni in če so dovolj podmazani ležaji. Ne pozabi napribor za krpanje, na zračno tlačilko, potrebnoorodje in kompleta za prvo pomoč. 3. Za vožnjo v mraku in ponoči je potrebno, da imaš poleg zadnje rdeče luči še očiščeni rdeči odsevek. Med napere si pritrdi tudi rumene ali oranžne bočne odsevni-ke. Brez rumenih odsevnikov-v pedalih kolo ni tehnično popolno. 4. Sedež na kolesu mora biti pritrjen tako, da ne sediš oz. se ne ziblješ postrani glede na os kolesa. Pravilna višina sedeža je tudi pogoj za udobno in varno vožnjo. Ko sediš na kolesu moraš doseči s peto iztegnjene noge pedal v njegovi najnižji legi. 5. Za večjo varnost na cesti je pomembna tudi obleka. Barve obleke naj bodo žive tako, da te bodo vozniki pravočasno opazili. Varnosrteetni distančnik z odsevniki ob zadnjem kolesu ni primeren samo za otroke. Obleka mora biti praktična ter udobna in ne sme ovirati varne vožnje. Za kolesarje velja, da ni slabega vremena, kolesar je lahko le slabo oblečen in opremljen. Obleka mora dobro vpijati znoj in varovati pri morebitnih padcih. Zlasti za daljše izlete pa je priporočljiva obleka kakršno uporabljajo tudi tekmovalci. Seveda pa dežnik ne sodi na kolo. 6. Za prevoz malice, dežnega plašča in orodja je za krajše izlete dovolj manjša torba, ki jo prifrdiš na prtljažnik. Za daljše potovanje pa si pripravi kolesarsko torbo na prtljažniku nad zadnjim kolesom. Prtljaga nad prvim kolesom ali oelo na krmilu bo ko-lesarja le ovirala, lahko pa povzroči tudi nezgodo. 7. Za izlete ali popotovanja s kolesom si pripravi načrt poti, ki bo zanimiva in varna. Poišči karto v večjem merilu, ki ima vrisano tudi vso cestno mrežo. Tako se boš lažje orientiral in načrtoval svojo vožnjo. 8. Če je le mogoče se izogibaj bolj prometnih cest v naseljih če niso ob njih kole-sarske steze ter nevarnih magistralnih in regionalnih cest. Po cestah rezerviranih za motorni promet in avtocestah tako ne smeš voziti. Varneje je prevoziti nekaj kilome-trov več po mirnih, neprometnih cestah, kot pa tvegati vožnjo v gostem prometu mo-tornih vozil. 9. Če se pripravljaš na daljši izlet, pred tem postopoma povečuj dnevno število prevoženih kilomelrov. Dobro pripravljen boš na izletu ali rekreativnem tekmovanju užival in vozil varneje. Če boš v grupo vzel tudi otroke ali kolesarje, ki se prvič poda-jajo na daljšo vožnjo, jih razvrsti v sredino skupine, da jim boš lahko sproti dajal po-trebne napotke. 10. Za večjo skupino kolesarjev velja, da se morajo vsi ravnati po najšibkejših udeležencih in če vožnja v koloni ni mogoča, je najbolje določiti počivališče, kjer se zbere vsa skupina. Prehitevanje, vožnja vštric ali vijuganje po cestah je prepovedano in tudi nevarno. Kolesarjenje je lahko zelo zanimiva, koristna in poceni rekreacija, vendar pa se za-vedaj, da boš le z upoštevanjem prometnih predpisov in pametno vožno varno sode-loval v prometu. Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu