Vrtec Gumbek v OŠ Dolenjske Toplice 2018-2019 KAZALO VSEBINE VIZIJA VRTCA.................................................................................................................................................................................................3 ORGANIZIRANOST VRTCA.............................................................................................................................................................................5 ODDELKI VRTCA.............................................................................................................................................................................................5 ČASOVNA ORGANIZACIJA DELA V VRTCU.....................................................................................................................................................6 1. starostno obdobje...............................................................................................................................................................................6 2. starostno obdobje...............................................................................................................................................................................6 Časovna organizacija dela v skupini 1-2 let v dislociranih oddelkih vrtca Gumbek.................................................................................6 Poslovni čas.............................................................................................................................................................................................7 PROGRAMI V VRTCU.....................................................................................................................................................................................7 Dnevni program......................................................................................................................................................................................7 Program za otroke s posebnimi potrebami.............................................................................................................................................7 OBOGATITVENE DEJAVNOSTI........................................................................................................................................................................8 Mali sonček.............................................................................................................................................................................................8 Mali umetniki..........................................................................................................................................................................................9 Športni dopoldnevi.................................................................................................................................................................................9 Teden otroka...........................................................................................................................................................................................9 Medeni teden.........................................................................................................................................................................................9 Sodelovanje s policistom........................................................................................................................................................................9 Sodelovanje z gasilci.............................................................................................................................................................................10 Sodelovanje s krajevno knjižnico..........................................................................................................................................................10 Obisk dedkov in babic...........................................................................................................................................................................10 Izleti oddelkov.......................................................................................................................................................................................10 Glasbene urice......................................................................................................................................................................................10 Angleške urice.......................................................................................................................................................................................10 NADSTANDARDNE OBOGATITVENE DEJAVNOSTI.......................................................................................................................................11 Bivanje v naravi.....................................................................................................................................................................................11 Plavalni tečaj.........................................................................................................................................................................................11 Ogled predstav......................................................................................................................................................................................11 Ogled Gasilsko-reševalnega centra Ločna Novo mesto........................................................................................................................11 DODATNE DEJAVNOSTI...............................................................................................................................................................................12 Popoldanske športne urice za dve starostni skupini.............................................................................................................................12 Plesne urice...........................................................................................................................................................................................12 PREDNOSTNE NALOGE VRTCA V ŠOLSKEM LETU 2018/2019...................................................................................................................... 13 PROJEKTI.....................................................................................................................................................................................................13 Razvojna naloga v Vrtcu Gumbek: uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivna paradigma v vrtcu.............................................13 Mreža učečih se šol in vrtcev - osebna in funkcionalna učinkovitost strokovnih delavcev...................................................................14 Eko vrtec...............................................................................................................................................................................................14 Pasavček - prometna varnost................................................................................................................................................................15 Beli zajček - Teden mobilnosti..............................................................................................................................................................15 SODELOVANJE S STARŠI..............................................................................................................................................................................15 Roditeljski sestanki...............................................................................................................................................................................15 Govorilne ure - individualni pogovori s starši.......................................................................................................................................16 Obveščanje staršev...............................................................................................................................................................................16 SODELOVANJE Z OKOLJEM..........................................................................................................................................................................16 Sodelovanje z osnovno šolo..................................................................................................................................................................16 Računalniške urice................................................................................................................................................................................16 Sodelovanje s strokovnimi službami.....................................................................................................................................................17 Preventiva za zdravje zob.....................................................................................................................................................................17 Zdravstvena vzgoja za otroke vrtca.......................................................................................................................................................17 SODELOVANJE Z OSTALIMI INSTITUCIJAMI.................................................................................................................................................18 DEJAVNOSTI STROKOVNI DELAVCI - OTROCI - STARŠI................................................................................................................................19 Srečanje družin ali igralno popoldne.....................................................................................................................................................19 Zaključna prireditev - Gumbarija..........................................................................................................................................................19 Predstava staršev za otroke..................................................................................................................................................................19 Predstava delavcev za otroke...............................................................................................................................................................19 Pohod treh generacij............................................................................................................................................................................19 POVEZOVANJE IN SODELOVANJE S STARŠI .................................................................................................................................................20 OBVEZNOSTI STARŠEV DO VRTCA...............................................................................................................................................................21 VPIS V VRTEC...............................................................................................................................................................................................22 UVAJANJE V VRTEC......................................................................................................................................................................................23 DODATNE INFORMACIJE.............................................................................................................................................................................24 Izpisi otrok............................................................................................................................................................................................24 Zmanjšanje mesečnega plačila (začasna odsotnost otroka).................................................................................................................24 Vloga za znižano plačilo vrtca...............................................................................................................................................................25 HIMNA VRTCA......................................................................................„.....................................................................................................26 Kvalitetni odnosi vseh udeležencev nas vodijo k uresničevanju otrokovih potreb. Vse, kar moram vedeti o tem, kako je treba živeti, kaj je treba početi in kakšen moraš biti, sem se naučil že v vrtcu. Modrost me ni čakala na vrhu šolanja, ampak v peskovniku na otroškem igrišču. (FulhumJ 3 Vrtec Gumbek v OŠ Dolenjske Toplice Pionirska 35, 8350 Dolenjske Toplice ■Ä. ñJS&i- Ravnateljica Maja Bobnar Pomočnica ravnateljice Andreja Mlakar Svetovalna delavka Tina Hrastar Telefon vrtca spodaj Telefon vrtca za skupino Medvedki Telefon vrtca zgoraj Telefon v dislociranem oddelku Sončki Telefon v dislociranem oddelku Pikapolonice Tajništvo šole in vrtca Računovodstvo šole in vrtca Spletna stran vrtca 38 45 202 38 45 224 38 45 224 38 45 227 38 45 222 38 45 223 0599 29 116 031 706 105 38 45 200 faks: 38 45 210 38 45 213 http://www.vrtec-dt.si USTANOVITELJ JAVNEGA VRTCA GUMBEK V OS DOLENJSKE TOPLICE JE OBČINA DOLENJSKE TOPLICE. 4 ® im © ^ ® ® ® gr®^©^, ©- ORGANIZIRANOST VRTCA • Oddelek Vzgojiteljice in VPO-pomočnice vzgojiteljic 1-2 PIKAPOLONICE Alma IVEKOVIC Katja GIMPELJ • Leonela LEVAK 1-3 SONČKI Simona MOHAR Maša ŠENICA Diana BARTOLJ 1-2 METULJČKI Tatjana MALENŠEK Simona MIKLAVČIČ * Leonela LEVAL 2-3 POLŽKI Nastja BOBNAR Anita JARC H Diana DULAR 2-3 MUCKI Marija PIRNAT Zemira ČERNE Diana DULAR 3-5 MEDVEDKI Maja GIMPELJ PLANTAN Katja ŠENICA 3-4 ZMAJČKI Silva PERKO Tina ŠKEDELJ 4-5 DELFINI Darja MRVAR Suzana AVGUŠTIN 5-6 ZLATE RIBICE Lea TISOVEC t* Irena PEČNIK 4-6 BALONČKI Mateja BEVC Milena ROGLIČ 5 ČASOVNA ORGANIZACIJA DELA V VRTCU 1. starostno obdobje ČAS DEJAVNOST 5.30 - 8.00 prihod otrok, zajtrk, dejavnosti po želji otrok 8.00 - 8.30 malica 8.30 - 11.15 načrtovane dejavnosti v igralnici, telovadnici in na prostem, sadna malica 11.15 - 12.15 kosilo, priprava na počitek, nega 12.15 - 13.30 počitek 13.30 - 16.00 nega, dejavnosti, popoldanska malica, odhod domov 2. starostno obdobje ČAS DEJAVNOST 5.30 - 8.00 prihod otrok, zajtrk, dejavnosti po želji otrok 8.00 - 8.30 malica 8.30 - 11.30 načrtovane dejavnosti v igralnici, telovadnici in na prostem, sadna malica 11.30 - 12.30 kosilo, priprava na počitek 12.30 - 13.45 počitek in aktivni počitek 13.45 - 16.00 dejavnosti, popoldanska malica, odhod domov Časovna organizacija dela v skupini 1-2 let v dislociranih oddelkih Vrtca Gumbek ČAS DEJAVNOST 6.00 - 8.00 sprejem otrok, zajtrk, igra po želji 8.00 - 9.00 priprava na malico, malica, nega 9.00 - 11.15 dejavnosti v igralnici, sadna malica in bivanje na prostem 11.15 - 12.00 kosilo, nega 12.00 - 13.30 počitek 13.30 - 15.30 nega, igra, popoldanska malica, odhod domov 6 Poslovni čas Oddelki v osnovni šoli delujejo pet dni na teden s poslovnim časom od 5.30 do 16.00. Vzgojno-varstvena ustanova je odprta celo koledarsko leto. Po dogovoru s starši racionaliziramo delo (združujemo skupine) v času šolskih počitnic. V dopoldanskem času je vrtec zaklenjen. Ob sobotah, nedeljah in praznikih vrtec ne deluje. Dislocirana oddelka Vrtca Gumbek sta v apartmajskem naselju Hrast in stanovanjski hiši Gimpelj. Delujeta pet dni v tednu od septembra do konca junija, s poslovnim časom od 6.00 do 15.30. V času letnega dopusta ali ob kakšnih drugih racionalizacijah dela so ti otroci v prostorih Vrtca Gumbek na Pionirski cesti 35. V dislocirana oddelka vozimo malice in kosila iz šolske kuhinje. PROGRAMI V VRTCU Starši ali skrbniki ob vpisu otroka v Vrtec Gumbek lahko izbirajo med: dnevnim programom, poldnevnim programom ter dnevnim programom v dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast in družinski hiši Gimpelj. Dnevni program traja od šest do devet ur. Izvajamo ga v času delovanja vrtca od 5.30 do 16.00, v dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast, v stanovanjski hiši Gimpelj pa od 6.00 do 15.30. Namenjen je otrokom od enega leta starosti do vstopa v šolo. Plačilo staršev je vezano na največ devet ur otrokove dnevne prisotnosti. Otrok je lahko v vrtcu več kot 9 ur brez dodatnega plačila le izjemoma. Starši morajo pisni vlogi priložiti tudi potrdilo delodajalca. Vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto. Vrtec lahko sprejme otroka, ki je dopolnil eno leto oziroma, ko je dopolnil starost najmanj enajst mesecev. Dnevni program Vanj so vključeni otroci od 1. leta starosti do vstopa v šolo, katerih starši so zaposleni ali potrebujejo dnevi program vzgoje iz drugih utemeljenih razlogov. Dnevni program traja od šest do devet ur ter obsega vzgojo in izobraževanje, varstvo ter prehrano otrok. Program za otroke s posebnimi potrebami Otroci s posebnimi potrebami so vključeni v redne oddelke vrtca. Dodatno strokovno pomoč jim zagotovimo v okviru odločbe in glede na veljavno zakonodajo. 7 i» g • r»-) m r?) £ ® ^ ® J*5®» ® ~ © @ ~ 1 © © © © OBOGATITVENE DEJAVNOSTI V okviru navedenih programov izvajamo tudi obogatitvene dejavnosti, ki so del nacionalnega kurikuluma in ga izvajajo vzgojitelji in pomočnice vzgojiteljev. Izvajamo jih v sklopu dnevnega programa. Z njimi bogatimo vrtčevsko okolje, da bi bilo bolj življenjsko ter prijetnejše za otroke in njihove starše. Načrtujejo in izvajajo jih strokovni delavci vrtca v času predpisane delovne obveznosti in so skladne s cilji in načeli kurikuluma za vrtce. Namen izvajanja obogatitvenih dejavnosti je: • v čim večji meri uresničevati načela predšolske vzgoje (2. člen ZVrt), predvsem načelo enakih možnosti za otroke in starše, upoštevanje različnosti med otroki ter pravice do izbire in drugačnosti, • kakovostna in pestra izvedba kurikuluma, • uresničevati načelo uravnoteženosti, • uresničevati načelo timskega načrtovanja in izvajanja predšolske vzgoje, • uresničevati načelo kritičnega vrednotenja (evalvacije). Obogatitvene dejavnosti se izvajajo v okviru posameznega dne otrokovega bivanja v vrtcu v obliki delavnic v prostorih vrtca, obiskov predstav, knjižnic, muzejev, izvajanja interesnih dejavnosti, projektov, obiskov kmetije, plavalnega tečaja, vsebin Malega sončka in bralne značke. Mali sonček Mali sonček je gibalno-športni program, ki je namenjen otrokom od drugega do šestega leta starosti. Vsebuje 4 stopnje: Mali sonček - modri (za otroke od 2. do 3. leta), Mali sonček - zeleni (za otroke od 3. do 4. leta), Mali sonček - oranžni (za otroke od 4. do 5. leta), Mali sonček - rumeni (za otroke od 5. do 6. leta). Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku. Za vsako uspešno opravljeno nalogo dobi otrok nalepko, ki jo nalepi na ustrezno mesto v knjižici. Program Mali sonček k aktivnemu sodelovanju spodbuja tudi starše. Otroci morajo za vsako stopnjo opraviti določeno število nalog in ob koncu leta prejmejo priznanje. 8 Mali umetniki Ustvarjalni dan je sestavljen iz različnih področij umetnosti: likovna, plesna, glasbena, lutkovna in rajalna. Ta dan je namenjena dejavnostim na določeno temo s skupnim namenom - ciljem. Pri tej obliki dejavnosti pri otrocih spodbujamo splošno ustvarjalnost pri načrtovanju, pripravi, organizaciji in uporabi sredstev in prostora. Izvedemo ga ločeno za prvo in drugo starostno obdobje in pripravimo delavnice, primerne starosti otrok. V dejavnostih se družijo dva ali trije oddelki hkrati po predhodnem dogovoru strokovnih delavcev. Z različnimi motivacijami strokovne delavke otroke popeljejo v ustvarjalni svet. Športni dopoldnevi Športno dopoldne izvedemo ločeno za prvo in drugo starostno obdobje. V času športnega dopoldneva se otroci družijo ob športnih dejavnostih na prostem ali v telovadnici osnovne šole. Pri tem otroci spoznavajo pomen sodelovanja, spoštovanja in upoštevanja različnosti med njimi (starost otrok, spretnosti ...). Načrtujemo in izvedemo ga timsko. Jeseni in spomladi so gibalne dejavnosti zasnovane v obliki vadbe po postajah na športnih površinah v okolici vrtca ali kot pohod v bližnjo okolico vrtca. Pozimi izvedemo športno dopoldne na snegu. Teden otroka Tema tedna otroka v letu 2018 je Prosti čas, in traja od 1. 10. 2018 do 7. 10. 2018. Vzgojiteljice bodo otrokom pripravile zanimiv in aktiven teden z različnimi dejavnostmi, kot so športno dopoldne, mali umetniki, obisk dedkov in babic ... Otroci se bodo v tem času še več družili z otroki iz drugih skupin, se skupaj igrali in zabavali. Medeni teden Tretji teden v mesecu novembru bodo potekale dejavnosti v okviru tradicionalnega slovenskega zajtrka. Namen dejavnosti medenega tedna je spoznavanje življenja in pomena čebel za okolje, seznanjanje z zdravim načinom prehranjevanja s poudarkom na lokalno pridelani hrani ter spoznavanje dejavnosti čebelarja. Sodelovanje s policistom Otroci drugega starostnega obdobja se ob srečanju s policistom starosti primerno seznanjajo s poklicem policista, si ogledajo policijsko vozilo, se seznanijo z varno hojo oziroma z varnostjo pešcev v prometu in z varno vožnjo otrok v avtomobilih in na avtobusu. Policist otroke tudi praktično seznani z varno potjo tako, da otroke pospremi na sprehodu. 9 i» ® © ~ ® r?> £ ® ^ ® ® ~ ® @ ~ i © •¿^••©t © © •¿^#•4 © © Sodelovanje z gasilci V tednu požarne varnosti v oktobru, se otroci vrtca srečajo z gasilci. Ob tem se seznanijo z opremo gasilca, si ogledajo gasilsko vozilo in se preizkušajo v gašenju. Sodelovanje s krajevno knjižnico V maju bodo otroci drugega starostnega obdobja obiskali krajevno knjižnico. Na oddelku jih pričaka knjižničarka, ki se z njimi pogovarja o odnosu do knjige, jim predstavi knjižnico, nekaj novih pravljic ter jim omogoči ogled knjig in igro. Knjižničarka krajevnega oddelka obišče vse oddelke vrtca. Otrokom 1. starostnega obdobja predstavi različne knjige, ki so primerne njihovi starosti. V oktobru v oddelkih 2. starostnega obdobja otrokom predstavi predšolsko bralno značko Mavrična ribica. Obisk dedkov in babic Po dogovoru s starši se v skupinah izvede srečanje z dedki in babicami. Seznanijo se z vključevanjem svojih vnukov v skupino in preživijo z njimi dve uri v različnih dejavnostih in igri. Izleti oddelkov Izleti so organizirani v maju. Namen izleta je spoznavanje bližnje in daljne okolice in njenih znamenitosti preko različnih dejavnosti. Udeleženci so otroci in strokovni delavci vrtca po dogovoru na prvem roditeljskem sestanku s starši. Glasbene urice Otroci zelo radi prepevajo, igrajo na instrumente in se igrajo glasbeno-didaktične igre. Zelo hitro se naučijo novo pesem, z igranjem na lastne in Orffove instrumente pa dobijo občutek za ritem. Z nudenjem takih dejavnosti si otroci razvijajo glasbene sposobnosti, se sprostijo in družijo. Kaj znamo, bomo prikazali tudi na šolskih in vrtčevskih koncertih ter drugih prireditvah. Pevski zbor bo v času aktivnega počitka potekal za otroke, ki so v vrtcu zadnje leto pred vstopom v šolo. Vodila ga bosta učitelj glasbene umetnosti Robert Ko-hek, ki poučuje na šoli, in strokovna delavka vrtca Lea Tisovec. Angleške urice V dopoldanskem času bodo imeli 5 in 6-letni otroci našega vrtca možnost vključiti se v angleške urice, ki jih bomo izvedli preko igralnih dejavnosti: iger, pesmi, gibalnih rim in animacij lutk ... Glavni cilj pri poučevanju tujega jezika v predšolskem obdobju je razumevanje govorjenega, predvsem pa je pomembno, da se otroci počutijo sproščene in domače v okolju, kjer pogovor poteka v angleškem jeziku ter da pri dejavnostih uživajo. 10 i» ® @ ® ^ ® Jp«* ® ^ ® ® - ® © ~ i ©•¿^#•©1 © © © © NADSTANDARDNE OBOGATITVENE DEJAVNOSTI Izvedbo nekaterih nadstandardnih obogatitvenih dejavnosti bo sofinancirala tudi občina ustanoviteljica. Naš vrtec želi oblikovati lastno podobo in prepoznavnost v okolju z naslednjimi dejavnostmi obogatitvenega programa. Bivanje v naravi Tudi v letošnjem šolskem letu bomo za najstarejše otroke vrtca v času od 17. 10. 2018 do 19. 10. 2018 organizirali bivanje v naravi. Cicidnevi je poimenovano tridnevno bivanje, ki bo letos v CŠOD v Črmošnjicah, v domu Lipa. Namen takšne oblike dela je razvijanje otrokove samostojnosti, spoznavanje tamkajšnjega okolja, žive in nežive narave in gibanje na prostem, ki je povezano z različnimi športnimi dejavnostmi z rekviziti in brez njih s poudarkom na tistih dejavnostih, ki niso v programu v vrtcu in so primerne za letni čas bivanja na Cicidnevih. Prespimo v vrtcu je dogodek, ki je otrokom zanimiv in vznemirljiv in ki ga izvedemo pred bivanjem v naravi. Namen dejavnosti je otroke pripraviti na bivanje v naravi v smislu ločitve od doma in staršev za eno noč. Plavalni tečaj Izvajali ga bomo v povezavi s programom Mali sonček, ki je namenjen otrokom, ki zadnje leto obiskujejo vrtec. Izvedba bo potekala v Termah Dolenjske Toplice v terminu, ki nam bo na voljo (predvidoma v aprilu). Izvajali ga bodo strokovni delavci vrtca in šole. Ogled predstav Otroci posameznih skupin si ogledajo lutkovno ali gledališko predstavo, ki je primerna njihovi starosti. Ogledi potekajo v vrtcu v času kulturnega tedna. Otroci dveh najstarejših skupin si bodo v mesecu decembru ogledali predstavo Juri Muri v Afriki pleše v Kulturnem centru Janeza Trdine v Novem mestu. Obisk Gasilsko-reševalnega centra Ločna Novo mesto V letošnjem šolskem letu bodo otroci najstarejših skupin po dogovoru z Gasilsko brigado Novo mesto obiskali gasilski center Ločna v Novem mestu. 11 DODATNE DEJAVNOSTI Izvajanje dodatnih dejavnosti sodi med storitvene dejavnosti in ne sodi v kurikulum vrtca, zato se tudi izvaja izven izvedbenega kurikuluma vrtca.-V vrtcu se dodatne dejavnosti izvajajo predvsem na željo staršev. Omogočajo druženje in sodelovanje otrok s sorodnimi interesi, hkrati pa je to priložnost za razvijanje otrokovih močnih področij oziroma specifičnih sposobnosti. Dodatne dejavnosti izvajajo zunanji sodelavci ali strokovni delavci vrtca in jih starši v dogovoru z izvajalci sami financirajo. Popoldanske športne urice za dve starostni skupini Za otroke vrtca Gumbek od 3. leta starosti naprej in njihove starše bodo tudi v letošnjem šolskem letu v popoldanskem času, predvidoma od novembra do marca, tedensko organizirane športne urice. V telovadnici Osnovne šole Dolenjske Toplice jih bodo vodili strokovni delavci vrtca. Namen popoldanskih športnih uric je spodbujanje otrok h gibalni aktivnosti, pri kateri jim aktivno pomagajo starši, zavedanje lastnega telesa in doživljanje ugodja v gibanju kot tudi omogočanje, da spoznajo svoje gibalne sposobnosti. To bomo uresničevali preko elementarnih iger, sklopa gimnastičnih vaj, dela po postajah, vadb na stezi, dela v skupinah ter zaključnega dela - igre za umirjanje in sprostitev. Vadbena ura bo potekala v dveh skupinah, ob sredah od 16.00 do 18.00, za vsako skupino po eno uro, odvisno od prijav otrok. Plesne urice Otrokom, starim 4-6 let, so ponujene plesne urice, ki bodo, če bo dovolj prijav, potekale v popoldanskem času v prostorih vrtca ali šole. Izvajal jih bo Plesni studio Novo mesto. Namen dejavnosti je razvijati sposobnosti otrok in bogatiti poznavanje glasbe. Program poteka celo šolsko leto, razdeljen je v 3 semestre po 8 vaj. Vsak semester se zaključi z nastopom za starše. 12 i» ® © ~ ® r?> £ ® ^ ® ® ~ ® @ ~ i © •¿^••©t © © •¿^#•4 © © PREDNOSTNE NALOGE V ŠOLSKEM LETU 2018/2019 Vsebinska prednostna naloga vrtca: Letos bomo izvajali tudi dejavnosti v okviru projekta eko vrtca, zato bomo večjo pozornost namenili prednostni nalogi vrtca z naslovom Eko dežela v vrtcu. Cilji prednostne naloge: • spodbujati različne pristope k spoznavanju narave in ohranjanju le te, • vzgajati za zdrav način življenja v zdravem okolju, • vzgajati za okoljsko odgovornost, • razvijati dobre in prijazne medsebojne odnose. Vključitev posameznih skupin v prednostno nalogo se kaže v izboru prednostnih nalog, katerih vsebine so vzgojiteljice podrobneje opredelile v letnem delovnem načrtu oddelka glede na starost in sposobnosti ter interese otrok. Dejavnosti prednostne naloge bomo v krajših ali daljših časovnih obdobjih izvajali skozi vse letne čase. Zaključili pa jih bomo s celovito predstavitvijo na zaključnem roditeljskem sestanku. PROJEKTI Razvojna naloga v Vrtcu Gumbek: uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivna paradigma v vrtcu S septembrom se vključujemo v novo dveletno razvojno nalogo kot nadaljevanje formativnega spremljanja v sodelovanju z Zavodom za šolstvo. Koncept formativnega spremljanja smo v prejšnji razvojni nalogi udejanjali preko članic razvojne skupine za vrtce. Le te bodo sedaj strokovno vodile razvojni tim vrtca in v sodelovanju z ZRSŠ implementirale vsebine na strokovne delavce v svojem vrtcu ter izvajale še druge aktivnosti v okviru razvojne naloge. Pridobljene izkušnje in znanje bomo iz enega oddelka širili na tri oddelke našega vrtca. Formativno spremljanje bomo udejanjali kot koncept, pri katerem vzgojitelj sistematično podpira otroka pri učenju. Pomembno je, da vzgojitelj prilagaja strategije učenja ob upoštevanju individualnih posebnosti in potreb vsakega otroka, učenje otrok od otrok, samovrednotenje lastnega dela in da vključuje otroke v proces načrtovanja in vrednotenja. Delo bo pogosto potekalo tudi v manjših skupinah, kar bo omogočalo, da je otrok bolj »viden«, »slišan« in jim tako lahko nudimo več in bolj pogosto povratno informacijo v podporo njihovemu napredku in razvoju. 13 L ® # •• @ ® ✓-f9** • (D £ JFm0 • X JP90 ® X ^P«® ® o t © ® © © © Mreža učečih se šol in vrtcev - osebna in funkcionalna učinkovitost strokovnih delavcev Učinkovita povezava in ravnovesje med osebnim in profesionalnim življenjem strokovnih delavcev je v današnjem času zelo pomembna. Profesionalni uspeh je povezan z uspehom v osebnem življenju ali drugače povedano - če se znamo organizirati v osebnem življenju, se bomo znali tudi v profesionalnem. Teme, ki jih bomo v mrežah obravnavali, nas bodo nagovarjale tako individualno kakor tudi v odnosu do ljudi, s katerimi profesionalno sodelujemo ter s tem izboljševali medsebojne odnose ter nadgradili osebno in profesionalno učinkovitost. Eko vrtec Eko vrtec je projekt evropskega združenja in je sestavni del prizadevanj Evropske unije za okoljevarstveno izobraževanje, programske vsebine pa so znotraj programa Ekošola. Vsebine so usmerjene v otrokovo ustvarjanje v ustvarjalnem okolju, to okolje je tam, kjer otrok živi, ob vzpodbudnih starših in vzgojiteljih. Okoljsko opismenjevanje se začne že zelo zgodaj, zato je skrb za varovanje okolja v našem vrtcu že dalj časa del vsakodnevnega kurikula. Problematika nas spodbuja, da na tem področju delujemo usklajeno, poglobljeno, inovativno ter da skupaj in vsak zase tudi kaj izboljšamo. Eko vrtec bogati čustvene vezi otroka do narave. Preko različnih (otrokom primernih) vsebin se otroci seznanjajo s pomenom varčevanja na različnih področjih življenja. Uči jih spoštovati drugačnost in ceniti naravne dobrine. Otroke spodbuja, da pridobijo občutek povezanosti z okoljem, zaradi katerega bolj cenijo naravo in vse, kar se v njej skriva. Ker smo nekaj let aktivno izvajali eko vsebine v sodelovanju z osnovno šolo, smo se odločili, da zeleno zastavo pridobimo tudi v vrtcu. Cilji : • Razvijamo spoštljiv in odgovoren odnos do žive in nežive narave. • Spodbujamo pozitivne medsebojne odnose. • Pridobivamo spoznanja o zdravem načinu življenja v zdravem okolju. • Spodbujamo kreativnost, inovativnost in izmenjavo idej ter učinkovito rabo naravnih virov (voda, odpadki, energija). • Otrok ustvarja iz naravnega in odpadnega materiala. Nekaj vsebin za pridobitev zelene zastave: • projekt ekobranje za ekoživljenje, • projekt zgodnjega naravoslovja: učimo se poslušati zvoke vetra, petja ptičev in deževnih kapelj, 14 L ® # •• @ ® ^f9®* ® r?) £ • r->, 1 JFm0 • r* 1 ® o L © © ® © © • aktivnosti v tematskih sklopih voda - energija, odpadki - krožno gospodarstvo ter podnebne spremembe in mi, • zbiranje starega papirja (jeseni in spomladi) in zbiranje pokrovčkov skozi celo šolsko leto, • zbiranje plastenk za humanitarni namen, stara plastenka za novo življenje (do 22. 4. 2019), • urejanje okolice šole in vrtca in skrb za čistočo skozi celo šolsko leto. Pasavček - prometna varnost Osnovni namen projekta Pasavček je spodbujanje pravilne uporabe otroških varnostnih sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo, spodbujanje staršev k opazovanju in spremljanju vedenja njihovih otrok v prometu in pridobivanje veščin, povezanih s prometno varnostjo otroka kot pešca. V projektu bo letos sodelovala skupina 4-5 let. Beli zajček - Teden mobilnosti Beli zajček je igra, ki spodbuja trajno mobilnost in razvijanje vrednosti, ki so povezane z zdravim življenjskim slogom. Namenjena je starejšim otrokom vrtca, starim od 3-6 let. SODELOVANJE S STARŠI Sodelovanje staršev in vseh zaposlenih v vrtcu ter otrok ima namen prispevati k približevanju vzgojnih metod, boljšemu poznavanju življenja in dela v vrtcu, povezavi staršev otrok skupine in celotnega vrtca, premagovanju morebitnih težav pri vzpostavljanju odnosov med starši in zaposlenimi. Sodelujemo preko naslednjih oblik. Roditeljski sestanki Na uvodnem roditeljskem sestanku se starši seznanijo s prednostno nalogo vrtca, časovno organizacijo dela v vrtcu, seznanijo se s programom vzgojno-izobraževalnega dela ter z obogatitvenimi in dodatnimi dejavnostmi. Vzgojiteljice po skupinah predstavijo program dela vsake skupine in se s starši dogovorijo o oblikah medsebojnega sodelovanja. Drugi roditeljski sestanek (februar 2019) je tematsko zasnovan in ga izvajajo strokovne delavke. Na zaključnem roditeljskem sestanku v maju in juniju 2019 se starši seznanijo s pregledom opravljenih dejavnosti v skupini. 15 i» ® @ ® ^ ® Jp«* ® ^ ® ® - ® © ~ i ©•¿^#•©1 © © © © Govorilne ure - individualni pogovori s starši Starši se seznanijo z vključevanjem otroka v skupino ter z napredkom otroka na različnih področjih razvoja. Govorilne ure potekajo vsak 2. četrtek v mesecu. Termin je enoten za vse skupine. Triplastno srečanje je srečanje ob zbranih oziroma izbranih otrokovih dokazilih. Enakovredno vključuje otroka, strokovne delavce in starše. Skupaj pregledamo otrokov portfolio. Ob tem izberemo izdelke, ki kažejo njegov razvoj, napredek in učenje. Vzgojitelj na srečanju zapisuje otrokova razmišljanja in njegove komentarje. Obveščanje staršev Oglasne deske so pred vsako igralnico. Namenjene so informiranju staršev otrok o vzgojno-izobraževalnem delu in aktualnim obvestilom. Aktualne informacije so objavljene na spletni strani vrtca. SODELOVANJE Z OKOLJEM Sodelovanje z osnovno šolo Vrtec zelo dobro sodeluje s šolsko knjižnico, ki jo vodi knjižničarka Marija Andrejčič. Šolsko knjižnico enkrat mesečno obiščejo skupine drugega starostnega obdobja. Otroci drugega starostnega obdobja si bodo knjige izposojali domov. Otroci prvega starostnega obdobja (skupini od 2 do 3 let) začnejo z obiskovanjem knjižnice v januarju. Skupine 1. starostnega obdobja bodo domov prinašale bralne nahrbtnike, v katerem bodo knjige za otroke in strokovna literatura za starše. Knjige bomo izposojali samo otrokom, ki bodo vrnili že izposojene knjige, in sicer le ob prisotnosti otroka v vrtcu. Starši pa lahko skupaj z otrokom obiščete šolsko knjižnico vsak dan med 12.00 in 14.00. Tudi tisti otroci, ki bodo želeli na mesec več kot eno knjigo, si jo lahko dodatno izposodijo z vzgojiteljico ali s starši vsak dan po kosilu. Računalniške urice Za skupine 5 in 6-letnih otrok izvedemo računalniške urice, ki potekajo v računalniški učilnici. Otroci s pomočjo didaktičnih iger spoznajo prostor, računalniško opremo in osnove delovanja računalnika. Z vzgojitelji sodeluje organizator informacijskih dejavnosti, učitelj Dejan Žnideršič, ki: ureja spletno stran vrtca, ureja fotografije, računalniško ureja dokumentacijo vrtca, skrbi za IKT- opremo. 16 i, ® @ ® • £ «S'«® ® ^ ® Jp«® ® ^ ® ,<*"•• © ~ i ® © © © © Tako vzgojiteljice kot otroci občasno sodelujejo z različnimi strokovnimi delavci šole in tehničnim osebjem. Njihovo sodelovanje je vezano na uresničevanje različnih nalog in ciljev. V času šolskih počitnic izvajamo vadbene ure v šolski telovadnici. V veliki telovadnici imajo otroci možnost spoznati različna športna orodja in pripomočke ter razvijati svoje gibalne sposobnosti. V času šolskega pouka pa izvajajo posamezne aktivnosti na galeriji, ob torkih 9.15-10.00 izvajamo vadbene ure v šolski telovadnici. Otroci, stari 5-6 let, se seznanijo s prostori, kjer bodo obiskovali 1. razred. Sodelovanje s strokovnimi službami Letos bomo sodelovali z zunanjimi institucijami, ki jih bomo potrebovali pri delu z otroki s posebnimi potrebami in za delo s tistimi otroki ter starši, ki jim ne moremo svetovati v okviru svojih strokovnih služb. Redno sodelujemo s timom iz Razvojne ambulante, Zavodom za šolstvo - s sektorjem za OPP, Avtistično ambulanto v Ljubljani in s Centrom za socialno delo Novo mesto. Po potrebi se povežemo tudi s strokovnjaki v ostalih institucijah. Preventiva za zdravje zob V skrbi za zdravje zob sodelujemo s sestrami iz preventivne ambulante iz Zdravstvenega doma Novo mesto. Sestre nas bodo obiskale dvakrat letno po dogovoru (v jesenskem in spomladanskem času). Otrokom preko zgodbe predstavijo pomen zdrave prehrane in čiščenja zob. Preko nazorne predstavitve s ponazorili otrokom prikažejo pravilen način umivanja zob in individualno z vsakim otrokom očistijo zobe. Posameznike usmerjajo k pravilnemu načinu umivanja zob. Sodelujemo pa tudi z domačo zobozdravstveno ambulanto. Otroci pred vstopom v šolo skupaj s starši opravijo sistematski pregled. Zdravstvena vzgoja za otroke vrtca Zdravstveni dom Novo mesto pripravlja različna predavanja za vrtce. Vzgojiteljice glede na starost in potrebe otrok izberejo temo predavanja, ki jo predavatelji Zdravstvenega doma Novo mesto predstavijo v oddelku. 17 i, ® £ «S'«® ® ^ ® Jp«® ® ^ ® ,<*"•• © ~ i ® © © © © OBVEZNOSTI STARŠEV DO VRTCA • na dan vstopa otroka v vrtec vzgojiteljici oddajo potrdilo pediatra o zdravstvenem stanju otroka, • ob sprejemu otroka v vrtec opozorijo vzgojiteljico na posebnosti otrokovega zdravstvenega stanja, če te niso razvidne iz zdravniške dokumentacije, • redno obveščajo vzgojiteljico o spremembi podatkov (telefonski številki, naslovu..), da vas lahko dobimo v nujnih primerih, • v vrtec pripeljejo zdravega otroka, ki ne ogroža zdravje drugih otrok, če otrok zboli v vrtcu, pridejo po njega v najkrajšem možnem času, • upoštevajo navodila in obvestila na oglasnih deskah, • s pisno izjavo soglašajo s prevozom otrok z javnimi sredstvi, • vzgojiteljici javijo izostanek otroka, • s svojim ravnanjem, vedenjem in delom prispevajo h kvaliteti programa in k ugledu vrtca, • redno plačujejo ceno programa na osnovi pravilnika o plačilih vrtca, • upoštevajo prometne znake in svoja vozila pustijo na parkirišču, • ob izpisu otroka izpolnijo obrazec in upoštevajo izpisni rok, • upoštevajo poslovni čas in 9-urno bivanje otroka v vrtcu in ne zamujajo, vsaka ura nad 9 ur prisotnosti se obračuna po vrednosti 4,17 €, • otroka primerno oblečejo in obujejo, ker bo tako varen in sproščen pri igri v vrtcu in na prostem (v vsakem vremenu), • ob prihodu v vrtec so starši oziroma tisti, ki spremljajo otroka, dolžni otroka pripeljati do vzgojiteljice ali VPO-pomočnice vzgojiteljice, prav tako morajo obvestiti vzgojiteljico ali njeno pomočnico, da so prišli po otroka (ob odhodu iz vrtca), • v vrtec ni dovoljeno prinašati stvari, ki bi lahko ogrozile zdravje in varnost otrok (žvečilni gumi, ogrlice, frnikule ...), • dragocenih predmetov in igrač naj otrok ne nosi v vrtec, ker ne moremo odgovarjati zanje, • starši, prebirajte naša obvestila in sporočila, ki jih dobite osebno ter tista na oglasnih deskah in spletu, • svetujemo, da se sproti pogovorite o morebitnih težavah in problemih v zvezi z bivanjem vašega otroka v vrtcu - probleme najlažje in uspešno rešujemo takrat, ko nastanejo in tam, kjer se pojavijo. 21 % ® @ ® 9 ~ ® ® ^ ® ® ^ ® © ~ I © © © © © VPIS V VRTEC Po razpisu, ki ga v marcu ali aprilu objavimo v lokalnem časopisu, starši ali skrbniki prijavijo otroke v ponujene programe. Že vpisanim otrokom se ni treba ponovno vpisovati. Če je v vrtec vpisanih več otrok, kot je prostih mest, odloča o sprejemu komisija za sprejem otrok. Sestavo komisije za sprejem otrok ter kriterije za sprejem otrok v vrtec določi občina ustanoviteljica na predlog Sveta šole. Komisija se ravna po Pravilniku o sprejemu otrok v Vrtec Gumbek, ki ga sprejme Občinski svet Občine Dolenjske Toplice. Pravilnik ureja postopek sprejemanja otrok, sestavo in način dela komisije za sprejem otrok, kriterije za sprejem in izpis otrok iz vrtca. Starši ali skrbniki ob vpisu otroka v Vrtec Gumbek lahko izbirajo med: dnevnim programom, poldnevnim programom ter dnevnim programom v Dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast in družinski hiši Gimpelj. Dnevni program traja od šest do devet ur. Izvajamo ga v času delovanja vrtca od 5.30 do 16.00, v Dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast in družinski hiši Gimpelj pa od 6.00 do 15.30. Namenjen je otrokom od enega leta starosti do vstopa v šolo. Plačilo staršev je vezano na največ devet ur otrokove dnevne prisotnosti. Otrok je lahko v vrtcu več kot 9 ur brez dodatnega plačila le izjemoma. Starši morajo pisni vlogi priložiti tudi potrdilo delodajalca. Vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto. Vrtec lahko sprejme otroka, ki je dopolnil eno leto, oziroma, ko je dopolnil starost najmanj enajst mesecev. Starši lahko vpišejo otroka tudi med letom. Otrok je sprejet, če je še prosto mesto, oziroma po Pravilniku o sprejemu otrok v vrtec Gumbek. V juniju imamo s starši novincev prvi roditeljski sestanek. Na uvodnem roditeljskem sestanku konec avgusta pa se s starši novincev dogovorimo o poteku uvajanja otroka. Prve tedne bivanja otrok v vrtcu dajemo velik poudarek postopnemu uvajanju. OTROKE, KI SO ŽE SPREJETI V VRTEC, V ČASU VPISA NE VPISUJETE PONOVNO ! 22 i, ® £ © ~ ® © ,,, ® © ~ i © •¿^••©t © © © © Dodatno olajšavo lahko uveljavljajo starši, ki imajo v vrtec vključenega samo enega otroka, in starši, ki imajo v vrtec vključenih več otrok hkrati, vendar le za starejšega otroka, za mlajše otroke pa olajšave ne morejo uveljaviti. Če boste v času počitnic otroka izpisali iz vrtca, bo pri ponovnem vpisu razporejen v oddelek, če bo še prosto mesto. Vloga za znižano plačilo vrtca Starši vloge za znižano plačilo vrtca oddajo na obrazcih, ki jih dobijo na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Centrih za socialno delo, kupiti pa jih je možno tudi v knjigarnah. Na podlagi vloge Center za socialno delo izda odločbo o uvrstitvi v plačilni razred in o tem obvesti starše in vrtec. Višina plačila se določi na podlagi lestvice, ki starše razvršča v razrede, upoštevaje bruto mesečni dohodek na družinskega člana v primerjavi s povprečno plačo na zaposlenega v RS in upoštevaje premoženje družine. Vlogo za znižano plačilo vrtca se odda samo prvič (ob vstopu otroka v vrtec), nato centri za socialno delo po uradni dolžnosti odločijo o nadaljnji upravičenosti do pravice do znižanega plačila vrtca (Zakon o spremembi in dopolnitvi ZUPJS-H), potrebno pa je javiti vsako spremembo, ki bi lahko vplivala na višino plačila. Starši so dolžni redno poravnavati oskrbnino, v nasprotnem primeru zaračunamo zamudne obresti in pričnemo s postopkom za izterjavo pri pristojnem sodišču. 25 7 © © . © •¿^«•©t © •¿^«•©t © 4--°®*©t HIMNA VRTCA SO LEPE ROŽICE IN SONČEK, IN LEPA, LEPA JE POMLAD, IN DOBER, DOBER JE BONBONČEK, ŠE LEPŠI PA JE VRTEC NAŠ. NAŠ VRTEC JE GUMBEK, NAŠ VRTEC JE ZLAT, OKROGEL KOT GUMBEK, GA VSAK IMA RAD. 27 Publikacijo sta pripravili ravnateljica Maja Bobnar in pomočnica ravnateljice Andreja Mlakar, lektoriranje Vesna Kastelic, računalniška obdelava Dejan Žnideršič. Natis: 70 izvodov Vrtec Gumbek v šolskem letu 2018 / 2019 28