KATOLISK CERKVEN LIST, «Danica» izhaja vsak petek na celi poli in velj* po pošti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za pol leta 2 gl. 20 kr.. za četrt leta t ml. 20 kr V tiskarni sprejemana za celo leto 3 gl.60 kr.. za «, leta 1 gl. 80 kr., za > 4 leta 90 kr.. ako zadeEe na ta dan prazn*.izrte.Danka, dan poprej. Tečaj L. V Ljubljani, 3. decembra 1897 List 48. Adventne slike. Atene in Rim. Ti dve mesti bili ste v dobi pred Kristusovim prihodom prvi in glavni mesti paganstva. Iz njiju je izhajala celemu staremu paganskemu veku olika in omika, vednost in znanost. Z jedno besedo: Atene in Rim, to ste dve središči pa-ganskega sveta. Poglejmo danes nekoliko natančneje, kako je bilo življenje med pogani in, kako je Bog v tem času pripravljal na Odre-šenika Kaj pa so to pogani? Pogani ali po domače ajdje, niso častili jednega samega pravega Boga, Gospoda nebes in zemlje, ampak imeli so veliko število bogov in boginj, ktere so častili. Poganstva bilo je pa več vrst: nekteri so častili skale, drevesa, sploh mrtve stvari; drugi zopet 80 častili živali, tretji pa so molili kipe svojih bogov in boginj. Vsakdo izprevidi, da so bili vsi ti ljudje v veliki zmoti. Kako je vendar prišlo tako daleč? Po izvirnem grehu sta zapustila Adam in Eva raj. Bog j a je blagoslovil z otroki, ki so se hitro množili. Spačena človeška narava pa se je še bolj spridila in ljudje so postajali čedalje bolj hudobni. Slednjič jih je Bog pokončal z vesoljnim potopom, le Noe in njegovi so še ostali. Noetovi trije sinovi narasli so kmalu v velik narod, ki je govoril jeden jezik. Preveč jih je bilo in nič več niso mogli skup ostati. Predno so se pa razšli, hoteli so si zidati babilonski stolp, a Bog jim je zmešal jezike. Tako so se razpršili v vse dele sveta. Seboj so nesli verske nauke in izročila kakor duhovno dedščino očaka Noeta, ob jednem pa so tudi nesli s seboj brez- božnost, ki se jih je bila prijela. Kmalu so začeli na Boga pozabljati, čutili so le še. da biva neka višja moč nad njimi, a ker se jim je zmešal pravi pojem o Bogu. začeli so častiti več bogov, ktere so si vstvarili v svoji domišljiji. Tako je nastalo poganstvo. Ker so se pogači obrnili od jedino pravega Boga, jih Bog sicer ni popolnoma zapustil in zavrgel, toda prav zelo prepustil jih samim sebi, svoji svobodi. Zato pa so zabredli v čedalje večje zmote. Omenimo naj nektere teh zmot. Glavna zmota je zmota o Bogu. Kaj so vse častili mesto pravega Boga! Ne vemo, ali bi se jim smejali ali jih pomilovali. ..Imeli so ogenj ali veter ali hitri hlap ali okrožje zvezd ali veliko vodo ali soince in luno za bogove, ko vladarje sveta" (Modr. 13, 2). „Poseka cedre, vzame bukev in hrast, ki je stal med drevjem v gozdu. Vsadil je smreko, kteri je dež rast dajal: on vzame od nje in se pogreje, in zaneti ogenj in speče kruh, iz ostanka pa naredi boga in ga moli; naredi podobo in se pred njo klanja, moli jo in prosi, rekoč: Reši me, ker si ti moj bog." (Iz. 44, 14—17). Take bogove so imeli pogani. Pripisovali so jim vse človeške lastnosti, ne samo dobrih ampak tudi slabe. Njihovi bogovi so bili pijanci, nečistniki, tatje, roparji, morilci, krvoločni, škodoželjni, lažnjivi. Ravno tako napačno, kakor so si bogove predstavljali, ravno tako gmotno so jih častili. Darovali so jim človeške žrtve; še le 1. 95. pred Kr. r, prepovedali so v Rimu ljudi klati in moriti bogovom na čast. Punci ao darovali svojemu maliku Molohu nedolžne otrok^* Ta malik bil je velika bronasta podoba z bikovo glavo, znotraj votla. To podobo so znotraj razbelili in v razbeljene roke te pošasti metali so uboge otročiče. Častili so jih tudi z vražar-stvom in najgrso ter očitno nesramne stjo in nečistostjo: tako s) mislili, da delajo bogovom popolnoma po volji. Kakoršna je bila njih vera, ♦akošna pa je bila tudi njih nravnost. »Ne drže se nečistega življenja in ne zakona, temveč drug druzega mori iz nevošljivosti ali žali s prešestovanjem: in vse gre križem: Kri, ubijanje, tatvina in goljufija, zapeljevanje in nezvestoba, puntanje in krive prisege, nadlegovanje dobrih, pozabljivost na Boga, omadeževanje duš. spreminjanje, spola, nestanovitnost zakonov, razuzdanost v prešeštvovanju in nesramnosti.41 (Modr. 14 24—2