P a š n i k. Slomšekove vodila za katehete in učitelje. Za cerkvijo je šola, njena hči, človeškemu rodu perva in naj imentnejša odgojilnica in učilnica; z vso močjo in skerbjo delajmo za njo, da se razvija in da more dobrote povemiti cerkvi in deržavi, ker obema odgojuje pridne in zveste delavce. Cerkev naj ji da versko veljavo, deržava naj jo v vnanjih rečeh varuje; duhovni naj jo nikar v nemar ne pusčajo; in naj jo skerbno varujejo. Dušnemu pastirju naj bo šola tako draga, kakor punčica v očesu; on naj bo duša v šoli, da postane blagronosna. Pred vsemi naj imajo dušni pastirji in učitelji pred ocmi dvojni namen šole, da odgojujejo in podučujejo niladost najprej za nebesa; mladost naj izraste v pobožne kristijane, terdne v veri, in potem za časni namen, da izraste v koristne Ijudi in verle deržavljane. Tedaj naj : 1) dušni pastirji razun navadnih šolskih pridig večkrat govore od keršanskp izrpje pri otrocih, kakor tudi od vrednosti šolskega podučevanja, pospbno pa od dolžnosti staršev, da šoli pomagajo, da slarši sprpgledajo, da pri keršanski izreji je njihova in njihovih otrok časna in večna sreča; kajti tega je dan danes posebno potrebno. 2) Da se šolska mladost kersansko izreja, se maša ne sme optisčati; otroci naj ali pojejo, ali glasno molijo, po navodu pobožnih opravil za šolarjp. *) Kjpr ne more šolska maša biti vsaki dan, naj bo po dvakrat na teden, in kjer tudi to ni mogoče, naj učitelji po dvakrat, n. p. v sredo in saboto, mladost v cerkev peljejo, in naj tam z njimi po navodu imenovanih bukvic molijo za starše in dobrotnike, da se tako v mladih sercih vnema in oživlja Ijubpzen do Jezusa, božjega prijatla otrok, in do deviške matere Marije. 3) Solska mladost naj gre naj manj štirikrat v letu k spovedi in k svetpinu obhajilu; tudi nedeljski učenci naj pristopajo z vsakdanjimi k svetimi zakramenti; šolski učeniki in pomočniki naj jim z lepim zgledom svetijo in fari lep zgled dajpjo. Kolikor bolj slovesno se obhaja pervo sv. obhajilo, toliko lepši sad bo obrodilo. Dušnim pastirjem naj bodo posebno priporočeni nezakonski olroci, rejenci, pastirji, dečki in deklice po službah, da ne ostanejo v nevednosti in da se, kolikor mogoce, keršansko izrpjajo. 4) Mladost naj se verskih in nravnih naukov djansko uči z ozirom na vsakdanje življenje ; cerkveni prazniki naj se pri evangelskem razkladanju primerno razlagajo, in tako naj se otroci vpeljejo v cerkveno življenje. Otroci naj se tudi iz glave navadijo kratkih molitvic in jedernatih izrekov, dajihsaboj v živJjenje vzamejo in zrairom Boga pred očmi imajo. Imenitna naloga in sveta dolžnost je za katehele in učenike , da tudi pri drugih naukih otroke napeljujejo, da vse pride od Boga in se zopet k Bogu povrača, da se šola požlahnuje s cerkvijo. Vsaka šola naj ima britko martro, in vsaka hoja k šoli naj bo otrokm tudi hoja k Jezusu. *) Te bukve je Slomšek spisal. ko je bil aoliki poročevaveo pri sv. Andreju. 5) Za nravno izobraženje Ijudstva tudi petje veliko pripomore, in se ne sme v šoli v nemar pusčati. Prav serčno tedaj želim, da se mladost vadi nravnih lepih pesem, ktere jo navdušujejo za vero, resnico in krepost, ktere jo napeljujejo Ijubiti domovino in cesarja, da se cerkveno in Ijudsko petje požlahnuje in zboljša. Da nčenike in učence spodbudim, dolocujeni 10 let vsako leto po 100 g]., tedaj za vsako dekanijo lavantinske škofije po 5 gl. v darilo za tisto šolo v dekaniji, ktera sp v petji naj bolje obnaša. Okrajni šolski ogledniki naj tedaj pri vsakoletnih sporočilili o šolah omenujejo petja, in naj imenujejo tisto šolo, ktera zasluži darilo , in z odloko o sporočilili se bode to podelilo ali učeniku za malo darilo, ali pa se bodo šolske darila za učence nakupile. 6) Za rahlo otročjo starost prav primerno je lepo društvo detinstva Jezusovpga ; mladost se tudi za pozneje Ieta navadi keršanskega življenja. Xamen te bratovsčine je, da se pobožnost goji v otročjih sercih in da mali inolijo za uboge ajdovske otrokc posebno na Kitajskem, in tudi nekaj darujejo za njih otetje. Po več škofijah so radi sprejeli to društvo; tudi pri nas ne bo seme padlo na merzlo, nerodovitno zemljo. K sklepu opominjam v Gospodu vse gospode, ki mladost uče in goje, na njihovo sveto dolžnost, da navadijo šolsko mladost spodobnega, keršanskega življenja v cerkvi, v soli in zunej šole; naj večkrat oprašujejo, kako se obnašajo, naj jih svare slabih drušin in plesisč; naj gledajo na to, da otroci pridejo v šolo snažno oblpčeni in umiti; nove šolske knjigejim dajo v tej reči potrebnega vodila, da šola ne bo le podučevala, ampak s božjo poruočjo izrejala po keršanski boljši zarod. Naj Bog blagoslovi naše delo ! —