A. FAKIN: K besedi o nastavitvah. Tovariš Lj. Potočnik piše v »Učit. Tov.« štev. 23 članek »Beseda o nastavitvah«. V tem članku obravnava smernice. po katerih nai bi se nameščalo učiteljstvo. Jaz sc popolnoma strinjam s temi smernicaini; a z razvrstitvijo istih se D:t ne raorem strinjati. Zato sem mnenja. da nai se pri v shižbi vestnem in ločnem ter moralno živečem učiteljstvu v prvi vrsti upošteva službena starost in še-le v dlragi zmožnost ter v tretii družinske razmere in potem dotakratni prosilčev službeni kraj ter eventuelno druge okolnosti. Tega minenia ie tudi celo okr. učit. društvo za kočevski okrai. ki je dne 9. aprila 1920 na svojem zborovanju v Vel. Laščah soglasno sprejelo r>o meni predlaeano tostvarno resolucijo glasečo se: — V svrho pobiianja konrpcije in protekci.ie med učitelistvorn samim predlagam okrajnemu šolskeituii svetu in višjemu solskemu svetu v gotovo in dosledno uvaževanje naslednjo žetljo: Pri sestavljanju temo-predlogov in nameščanju učiteljstva sploh, naj se okraini šolski svet kakor tudi visji šolski svet dosledno ravna in sklepa dločilne besede pri nameščaaiu. Po zgoraj razvrščenih smeraicah se te vršilo nameščenje učiteljstva v sežanskeni okraju na Primorskem od 1895. 1. dalje. t. i. od kar je postal sedanii kamini?ki okrajni šolsiki nadzornik gosp. Matko Kante. nadzornik za sežanski okrai. pa do italiianske okupacije. G. Matko Kante. ki ie zahteval od učiteljstva brezpogojno vestnost in točnost v službi, ie mpeljal In se držal teh smernic. in učitelistvo ie bilo s teni brez izjeme zelo zadovoljno; zato na je vladala med tovariši samimi in nadzornikom najleipša harmoniia. Kako bi rudi ne: učitelj-kompetent ni prišel k nad zorniku prosit priporočila, amipak prišel ie iskat le infonnacije. če je li za zaprošeno mesto ikak starejši prosilec od njega. Če se je pa ta slučajno ob tej priliki nadzorniku priporočil. mu je slednii v obraz odgovoril: »Jaz bom za vas in gotovo dobite mesto, ako ne bo starejšega prosilca.« Kako l&pe in svobodne so te besede! Zato pa učitelji, ki smo služili v sežanslkem okraju. ne bomo nadzornika Kanteta nikoli pozabili. Pomisliti pa moramo tudi na to. da učitelj, ki prihaja k nadizorniku s prošnjo. ima povsem drugi oboutek nego oni učitelj. ki prihaja le po infonnaciie. Zato glejmo. da se sami sebe čirn boli vsestransko osvobodimo.