URN_NBN_SI_doc-4UWBTYW9

200 UDK 930.271(497.4):37 1.02 Pregledni znanstveni članek Prejeto: 7. 9. 2015 Julijana Visočnik* Didaktični potencial epigrafskih spomenikov – nekaj primerov iz slovenskega prostora The didactic potential of epigraphic monuments – a few examples from the Slovenian territory Izvleček Pouk latinščine v Sloveniji in drugod po svetu je že nekaj časa na preizkušnji, saj potrošniška družba, v kateri živimo, nima veliko posluha za klasično izobrazbo, ki pač ni naravnana pridobitniško. Učitelji morajo tako uporabi- ti vsa razpoložljiva sredstva, da pritegnejo učence in dijake. Še neizkoriščen didaktični pripomoček predstavljajo latinski napisi, ki so jih Rimljani zapustili po vsem imperiju. Avtorica predstavi nekaj primerov latinskih napisov (nagrobnih in votivnih) s slovenske- ga prostora, ki bi jih bilo mogoče porabiti pri pouku latinščine. Ta pa bi s tem postal bolj privlačen, saj bi osebe na spomenikih zelo živo vstale pred učenci in dijaki ter povedale vsaj del svoje življenjske zgodbe. Ključne besede : epigrafika, latinski napisi, antika na Slovenskem, didaktika. Key words : epigraphy, Latin inscriptions, Antiquity in Slovenia, didactics. Uvod Spomladi leta 2009 sem sodelovala na seminarju za učitelje latinščine s preda- vanjem na temo možnosti, ki jih prav tem učiteljem ponujajo latinski napisi, ki jih je mogoče najti v skoraj vsakem slovenskem mestu kakor tudi po vsem nekdanjem rim- * doc. dr. Julijana Visočnik, Nadškofijski arhiv Ljubljana, e-pošta: julijana.visocnik@rkc.si Abstract Latin lessons in Slovenia and around the world have for quite some time been facing problems since the consumer society we live in does not place a great deal of value on classical education, which is not very profit-orientated. Teachers are thus forced to use every availa- ble means to attract pupils and students. Latin inscriptions left by the Romans around their empire represent a hitherto unused teaching aid. The author shows a number of examples of Latin inscriptions (on graves and votive ob- jects) from Slovenia, which could be used in Latin lessons. These would become more at- tractive as the people on gravestones would then come to life in front of the students and tell them at least a part of their story.

RkJQdWJsaXNoZXIy