Pomoč ubogemu kmetu. Vi, ki Imate ae srce ia Ijabezea do dobrega kmeta, opazajte, kako je žaloatea ajegov položaj, kako je burao ia bedao ajegove življeaje, kako težko ia mučao ajegovo delo! Ubogi kmet . . . od vaega tega svojega trpljeaja ia dela ima le toliko zaae, da ae preživi ia čeatokrat a pomaajkaajem. Mar čada, da vidirao daa za dnevom, kako kmet propada, da propada pa tiati staa, ki je podlaga vseh ataaov, ki je podlaga državi ia ki pridelaje živež drugim Btaaovora. Ia veadar — koliko mladeaičev mora v Ameriko, ker doma ni zaslužka. Eoliko posester je zadolženih, kako mora kmet avoje izdelke voziti v mesto ia tam prodati pod ceao oziroraa brez dobička; celo večkrat ae zgodi, da mora kraet prositi a klobakom v roki, da ma odkapijo blago; aeveda ceao narekuje odjemalec. Ia zakaj je kraetaki staa tako preziraa ia teptaa, torej aa roba ^propada? Teraa ao krivi v prvi vrati brezverci, oai aamreč, &i zaaidajejo Eristasovo vero ia ačajejo proti akofom ia dabova»m. Brezverci hočejo z eao be8edo apraviti iz sveta krsčaasko ljubezea iB pravičaoat med ljadmi. Ejer pa ae vlada ljubezea ia pravičaoat, tam gospodari krivica, izkoriačaaje do krvi ia rop. Da, roparji ao oai, ki obogate z žalji ubogih ia airomašaih kraetov. Brezverci ao torej privedli kmeta do aedaajega aezaoBaega, aevzdržljivega žalostaega ataaja. Emet pa, ki je bil Bekdaj goapodarako močaa ia aeodvisea od oderabov iabrezarčBih pijavk, je zdaj že grozao zadolžea; airna zato več veselja do dela; a atrahom gleda v pribodajoBt ia zato kliče aa pomoč. Vi, ki imate se srca ia krščaasko ljubezea do njega, pomagajte ma, ker aaš kmet ai vendar že izgubjea. A, kako rna je pomagati ? Oe se iraa dobro voljo pomagati bližajeraa, dobi ae tudi vselej aredstvo zato, ker prav v tej zadevi so sredstva razaovrstaa. Toda ea sam človek ae more vaega atoriti; pomagati mu morajo i dragi. Ako ae biao zida, glej, kako edea aoai kameaje, drugi malto itd. Tako je pri vsakem početja: edea dragema mora pomagati. V ediaoati pa je moč ia aapredek! Nasprotnika pa se je treba ogibati ia ga ae poslnaati; očitea aasprotaik je maaj aevarea kakor lokav človek, ki se kaže zadovoljea ia aavdasea za dobro ia koriatao stvar, a zabrbtao pa zvijačno meče poleaa oaim, ki ae s požrtvovalaoatjo prizadevajo pomagati kmeta. Eračaagki demokratje kličejo akupaj vae delavce ia kmete pod Kristusovim praporjem,