kazalo.p65
81 ZAZNAVANJE SEDANJE IN PRIHODNJE VLOGE VISOKOŠOLSKIH KNJIŽNIC: PRIMER KNJIŽNIC FILOZOFSKE FAKULTETE UNIVERZE V LJUBLJANI* Urška Žugelj Vlasta Zabukovec Marko Polič Jasna Maver Oddano: 06.01.2004 – Sprejeto: 02.06.2004 Izvirni znanstveni članek UDK 027.021(078.7) Izvleček Skozi zgodovino so knjižnice pogosto spreminjale svojo vlogo. Iz zgodovine jih pozna- mo v vlogi izobraževalnih središč, v njih so prepisovali in zbirali različne dokumente, nudile so prostor za študij ter različne storitve. Njihova kakovost je odvisna od različ- nih dejavnikov, predvsem strokovne usposobljenosti osebja, storitev, ki jih nudijo, in nenazadnje od prostorskih danosti. Današnji hiter razvoj informacijske tehnologije v veliki meri vpliva na naloge knjižnic in zahteva njihovo stalno prilagajanje. V pričujoči študiji so avtorji želeli ugotoviti, kako 171 študentov in bibliotekarjev Filozofske fakul- tete v Ljubljani zaznava sedanjo in prihodnjo vlogo visokošolskih knjižnic. V ta namen so pripravili vprašalnik na osnovi naslednjih področnih facet ali vidikov: časovni okvir, storitve, tip komunikacije ter oblika gradiva. Predpostavljeni model so avtorji v glav- nem potrdili. V skladu s pričakovanji se v tridimenzionalnem SSA ( S mallest S pace A nalysis) prostoru urejeno razporejajo elementi treh vidikov (časovni okvir in oblika ŽUGELJ, Urška; Vlasta ZABUKOVEC, Marko POLIČ, Jasna MAVER: The percieved roles of academic libraries in present and in future: the case of Faculty of art’s libra- ries. Knjižnica, Ljubljana, 48(2004)3, str. 81-94 * Prispevek vključuje ugotovitve iz raziskave, o kateri je bilo prvo poročilo objavljeno v prispevku: The roles of academic libraries in present and in future: a facet analysis. V Levy, S. in Elizur, D. (Ur.), FACET THEORY: Towards Cumulative Social Science (str. 163-173) Ljubljana: Filozofska fakulteta, Center za pedagoško izobraževanje, 2003.
RkJQdWJsaXNoZXIy