369 Za poduk konservativcem — za kratek čas liberalcem. Čas antikristov. Menda večini naših bralcev so iz starih tiskanih bukvić aii pa natiskanih pisanj , ki se nahajajo med našim ljudstvom, znana prerokovanja o preganjanji kristijanov in cerkve katoliške, od prihoda antikrista in druzega tacega već. Bravsi taka pisanja že pred 50 in še več leti si je marsikdo, tudi veren Človek, mislil, da vse to so le prazne pripovedke ter ge posmehoval stari mamici, ki je kaj tacega pripovedovala in verjela. No! in dandanes vse one pripovedke ne kažejo se več gole sanjarije, resnica so že postale, če pogledamo na to, kar se dandanes med imenom „kulturkampf" (boj za kulturo, omiko) na Nemškem) pripravlja in odondot po druzih deželah širi in, žalibog, tudi v Avstrijo sega, kjer mnogo po onem „kulturkampfu" okuženih „konfessionsiosmh" Nemcev propagando dela za vničenje katoliškega kristijanstva. Prav Kakor nemška kuga se širi nemška pošast „antikrista" (po naše „protikristijanstvau rečeno) v čedalje veče kroge pod naslovom „liberalizma", o katerem dandanes v nobeni reči ni sledu ne tiru, kakor edino le o tem, da „prosto ti je, verovati kaj ali pa nič", in vse orožje obrniti zoper katoliško vero. To je vsa svoboda; druge ni. Mahomedanske, judovske, luteranske vere nihče ne napada, nihče ne žali z najmanjšo besedico ne, — „vogelfrei" so le svetinje katoliške vere! Korenino svojo ima pa dandanašnji „kulturkampf" v oni starodavni združbi ljudi, ki se „freimaurerji" imenujejo, ki so pred sto in sto leti bili razširjeni po vsem svetu, pa le skrive delali za svoje namene in se shajali v zaprtih sobah, ki so jih „lože" imenovali. Dandanes ne delajo več s kri v 6 in se ne zbirajo več v zaprtih luknjah, ampak očitno ravnajo z besedo in djanjem, še več pa s pisanjem v judovsko-iiberainih časnikih vseh jezikov; judom pa so iiberaici zato najbolj hvaležni, kajti oni so dandaues steber freimaurerije. Da dan današnji „kulturkampf" ima svoje gnjezdo najbolj na Nemškem, in da njegov oče je B is m ar k, cajhuji protikatoličan (antikrist), to ve ves svet. B i s-markov najbolji učenec pa je nemški cesar, 7b) let stari Viljem L, ki je pretekli mesec, ko je potoval na Laško, v Milanu preprijazno sprejel poslance Laških freimaurerjev , ko so prišli poklonit se mu in zahvalit za to, da tako krepko in pogumno se je vstopil v vrsto antikristov. Stari cesar je bil ves ginjen te zahvalnosti ter deputaciji sledečo jako pomenljivo tolažbo na pot dal, rekši: „zahvalujem se Vam za Vaše res frajmavrarske občutke do mene; veseli me izvedeti, da Laški frajmavrerji tako o meni sodijo. Jaz sem že star in ne morem veliko •J več storiti, pa moj sin, katerega sem dal med fraj m avrerj e zapisati, bo moje delo dovrše 1. Izreci t e v si m Lašk i m fr a j m a vr erj em m o j o zahvalo in vedite, da bodem vse storil, kolikor premorem, sebi in Vam v korist." — No, mož ; ae skriva, kar ima pri srcu „na korist" sveta! Sirota pa ne ve, da „mit Gottesfugung" (to je Viljemov priljubljen izraz) se bo njemu in vsem „kulturkampferjem" Da posled vendar-le štrena zmedla!