GLASNIK OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA Uubljana, 12. novembra 1955 LETO II. ŠTEV. 84 Okrajni ljudski odbor IZ ZAPISKOV SEJE LJUBLJANSKEGA MESTNEGA SVETA V prejšnji številki »Glasnika« so bila objavljena poročila Sta-n°vanjskih uprav to sprejeta Priporočila. Na isti seji je Mest-n' svet razpravljal tudi o osta- lem te objavljenem dnevnem redu. Predsednik Sveta OLO za stanovanjske zadeve tov. Drobeč Franc je dal naslednje: Poročilo o dosedanjem delu stanovanjskih organov in predlog za delo občinskih stanovanjskih organov 2 ukinitvijo rajonov v Ljub-IJani 1. aprila 1952 se je za Postno področje centralizirala tudi distribucija stanovanj, ki J° je od tedaj naprej vršil Sta-novanjski urad kot samostojen Urad pod upravnim vodstvom tajništva za komunalne zadeve. Rajoni so sprejemali prošnje Prosilcev za dodelitev stanovanj ,er se jih je nabralo ogromno •levilo ca. 10.000. Ob ukinitvi so rajoni oddali *°Pice nerešenih prošenj Stanovanjskemu uradu, ki jih Je obravnaval naprej. Pristojno taj-ništvo MLO ni uspelo organi-•Irati takega notranjega refci-jba distribucije, v katerem bi Uril nedostatki odklonjeni. Nepreglednost se Je vlekla naprej. stanje je negativno vplival tudi sistem organizacije dela in evidence stanovanj. Znano je namreč, da je bila leta 1949 napravljena kartoteka stanovanj, ** naj bi omogočila to evidenco. “Južbt prijavnih organov'za notranje zadeve in stanovanjskih °rganov bi v tem pogledu mo-r*li tečt povezano, vendar do ni prišlo, ker s strani notranjih organov ni bilo potrebnega razumevanja, stoječ na •tališču, da mora biti služba no-tfanjlh organov popolnoma lo-Cena. Zato je kartoteka zgubila Sv°J pomen, kajti stanovanjski °rRani niso mogli imeti tekoče evidence nad premiki in zased-r° stanovanj in Je kartoteka za- Postala nekoristna. v takem stanju je Stanovanj-*** urad 1. avgusta 1954 prevzel ba novo ustanovljeno Tajništvo Zu stanovanjske zadeve MLO, °dnoano Svet za stanovanjske tacieve MLO. V organizaciji no-tranjega poslovanja tudi potem ni bilo izvršenih bistvenih sprememb, bistveno pa se Je spre-^nii način distribucije s tem, a «e že v septembru 1954 sklepu Sveta ustanovila Ko-""siia za ugotavljanje nujnosti Prosilcev j.n določanja vrstnega elžni po Uredbi o varstvu javnih cest, obrezati vse veje tako, da ne segajo na cestno zemljišče, ne motijo preglednosti in nc kvarijo estetskega lica ceste. Uprava cest OLO Ljubljana Vilharjeva c. 14. zatij naj bo, da z gradnjami novih itanovanj preskrbijo svojim delavcem in uslužbencem stanovanja. Taka stanovanja mora ljud:ki odbor dodeliti strankam na predlog graditelja. Ako se na tak način Izprazni kako drugo stp-ovanje, naj tudi z njim razpok ga podjetje. Seveda morajo tud: občine same graditi za delavce in uslužbence uradov, ustanov itd., ki nimajo možnosti zidati. Prioritetni red prosilcev bodo občinski ljudski odbori določili po načelih, ki jih bodo uveljavili bodoči občinski ljudski odbori. Do tedaj pa velja prioritetni red. ki je bil za cca (10 prosilcev določen še po prejšnji odborniški komisiji Mestnega ljudskega odbora. Zarodi objektivnosti presoje se priporoča Svetu za stanovanjske zadeve OLO, naj pro- uči in predlaga točkovni sistem, po katerem bi se moglo objektivno presojati stopnjo nujnosti prosilcev. Tak ocenjevalni način nujnosti naj se potem sprejme in objavi pa bo vsak posameznik lahko vsaj približno presodil, ali govori zanj vsaj minimalno predpisano število točk, da bo njegova prošnja prišla sploh lahko v pretres ali celo v poštev pri določitvi prioritetnega reda. To bi zmanjšalo naval prošenj na urade in olajšalo objektivno presojanje stanovanjskim komisijam. Dokler takega sistema ne bo, bodo veljali sedanji predpisi in postopki, ki bodo uveljavljeni z občinskimi odloki. Stanovanjski uradi občin Imajo v tem momentu težko stališče, ki ga je potrebno takoj popraviti: Na njih se obračajo s prošnjami novi prosilci, pa tudi mnogi prosilci, ki so že enkrat ali večkrat vložili prošnjo na bivši Stanovanjski urad, ki je bil ukinjen. Čeprav je bil v »Glasniku« ob- Vse prošnje, ki so jih prosilci za stanovanja vložili do 1. septembra t. 1. pri bivšem Stanovanjskem uradu odnosno pri bivši Stanovanjski upravi MLO in niso nanje prejeli rešitve, da so sprejeti v prioritetni red, se smatrajo kot negativno rešene. Te prošnje naj se vložijo v arhiv. Ker so sedaj za. dodeljevanje stanovanj pristojne občine, morajo prosilci vlagati prošnje za stanovanja pri občinskih ljudskih odborih v smislu odlokov, ki jih bodo le-ti sprejeli. Prosilci, ki so že vložili prošnje pri bivšem MLO, lahko vložijo po- Poroča Franc Drobež, predsednik Sveta za stanovanjske zadeve OLO, naslednje: Po letnem poročilu Sveta za stanovanjske zadeve MLO Ljubljana ob koncu leta 1954 podaja Svet za stanovanjske zadeve i javljen način, kako se bo postopalo s temi prošnjami, vendar prošnje iz leta 1954 in 1955 niso bile dostavljene občinskim ljudskim odborom. Težava je nastala v tem, da je šele to zasedanje Mestnega sveta razčistilo, ali naj bodo občine pristojne za te prošnje po principu prosilčevega bivališča ali po kraju zaposlitve. Vsako nenačrtno razdeljevanje prošenj na občine bi pa povzročilo le večjo zmedo. S tem v zvezi so člani Mestnega sveta izrazili tudi pomisleke, kako naj bi občine sedaj rešile cca 9.000 že vloženih prošenj, ki so deloma že nerealne, deloma pa večkrat vložene itd. Za sam pretres teh prošenj bt vsaka občina potrebovala nekaj mesecev, preden bi mogla zače(l z določanjem prioritetnega reda. Zato so odborniki predlagali različne načine za kratek postopek, ki so šli vsi za tem, naj se občine ne obremeni s starimi prošnjami, temveč, da se jim omogoči pričeti z novim, urejenim poslovanjem po načelih postopka, ki bo uveljavljen z novimi odloki. Po daljši razpravi je Mestni svet sprejel naslednje 'novno prošnjo za stanovanje pri občini, sklicujoč se na že vložene prošnje pri bivšem MLO. Take prošnje ni treba kolkovati. Občinski stanovanjski organi bodo v takih primerih po službeni dolžnosti dvigali stare prošnje tz arhiva, ki ga je od bivšega MLO sprejelo Tajništvo za stanovanjske zadeve Okrajnega ljudskega odbora. Navodila, ki jih je dala Komisija za prenos poslov bivšega MLO S nerešenih spisih v stanovanjskih zadevah in so bila objavljena v »Glasniku« št. 65, dne 6. septembra t. 1., pa naj se razveljavijo. Mestnemu svetu poročilo o razvoju kreditnega sklada za zidanje stanovanjskih hiš na območju Ljubljane In sklada za stanovanjsko-komunalno graditev na območju Ljubljane, STANJE SKLADOV: 1. Kreditni sklad za zidanje stanov, hiš na območju Ljubljane izkazuje po bilanci na dan 28. oktobra 1955 naslednje stanje: Prejemki: din Predvideni dohodek po družbenem planu (3«/i. sredstev iz proračuna MLO Ljubljana) znaša za leto 1955 68 milijonov din, doslej pa smo prejeli vsoto 61,488.749 ali 71 o/c letne kvote, kar pomeni pravilen dotok sredstev. 3 o/e sredstev od raznih skladov MLO, ki niso bila planirana v družbenem planu, vendar so pravilno odvedena v sklad — znašajo....................... 7,012.190 25"/» sredstev od investicij MLO Ljubljana. Po planu je predviden prejemek 165 milijonov din, prejeli smo vsoto.................................... 123,750.000 ali 75 «/* predvidenega dohodka, kar predstavlja pravilen dotok sredstev v sklad. Del dobička gradbenih in montažnih podjetij Je predviden po planu z vsoto 158.922.000 dinarjev, doslej pa smo prejeli vsoto.......................... 154,860.925 ali 98 % celokupne vsote. Vloge gospodarskih organizacij za dobo poslovanja sklada ............................................... 202,755.360 Posojeno iz. 10 % In 56 «/o sklada za zidanje za posojila hišnim svetom ....................................... 11,719.000 Prejete obresti od posojil za dobo do 31. X. 1955 1,975.865 Vrnjene anuitete in drugi viri sklada........................ 155.378 Skupni prejemki kreditnega sklada do 28. X. 1955 znašajo torej...................................... 563,716.867 Izdatki: din Posojila podjetjem (11 podjetij) .................... 218.628.585 Posojila mulogradltoljem (213 koristnikov) .......... 117,679.700 Priporočilo za prenos poslov v stanovanjskih zadevah POROČILO 0 KREDITNEM SKLADU ZA IZGRADNJO STANOVANJ Posojila stan. zadr. (9 + 2) ......................... 54,700.000 Posojila hišnim svetom (45 koristnikov)...........18+44.780 Posojila Tajn. za gospodarstvo ......................... 20,000.000 Vrnjene vloge vlagateljem............;.................. 73,300.000 6 »/o odvod obvezne rezerve......................... 18,200.814 Materialni izdatki sklada............................... 500 Skupni Izdatki sklada ................................. 521,154.439 Torej je saldo sklada na dan 28. X. 1955 .............. 42,562.428 2. Sklad za stanovanjsko-komunalno graditev v Ljubljani pa izkazuje na dan 28. X. 1955 naslednje stanje: din V sklad prenesena sredstva Iz prejšnjega leta .... 400,000.000 Prejemki od prodaje stanovanj v novogradnjah ... „ 369,900.000 25 % in 10 in 56«/« sklad za zidanje iz 1. 1954 _______ 80,608.797 10 «/» in 56 «/« sklad za zidanje za leto 1955, predvideno po predračunu z vsoto 100 milijonov din doseženo ............................................. 109,615.754 ali 110,9 «/n celotne vsote. Prejeta sredstva od MLO Ljubljana........................ 195,868.969 40 «/o od sklada za prosto razpolaganje gospodarskih organizacij, predvideno po planu 153,514.000 din, doseženo .............................................. 18,732.103 — kar predstavlja le 12 ”/» celoletnega predvidenega dohodka, in pomeni skrajno nediscipliniran odnos gospodarskih organizacij do teh obveznosti po družbenem planu. Ostala sredstva v skladu.................................. b,111.753 Skupni prejemki sklada do 28. X. 1955 ................. 1.179,837.376 Izdatkov Iz sklada pa je do 28. X. 1955 ............... 1.085,883.772 Tako, da znaša saldo prostih sredstev 28. X. 1955 93,953.604 din Promet obeh skladov za celo dobo poslovanja Izkazuje torej dohodkov do 28. X. 1955 ......................... 1.805,252.301 Izdatkov do 28. X. 1955 .................................... 1.668,736.269 Skupni saldo na dan 28. X. 1955 Po stanju na dan 1. okt. 1955 je v Ljubljani skupno v gradnji 466 stanovanjskih objektov z 1186 stanovanji in skupno stanovanjsko površino 135.342 m2. V letošnjem letu pa je poleg tega do 1. oktobra že dano v uporabo 136,516.032 130 stanovanjskih objektov s 322 stanovanji in skupno stanovanjsko površino 32.621 m1. V tej Površini pa niso zajete samske sobe v domovih, ki jih gradijo gradbena podjetja, in študentska naselja. KRATEK PRIKAZ DOGRAJENIH IN NEDOGRAJENIH STANOVANJ LETOŠNJEGA LETA: Splošni družbeni sektor gradi letos: Podjetja 35 stan. objekt, s 190 stan. in 31.482 m8 st. povr. MLO 16 stan. objekt, s -418 stan. in 44.699 m1 st. povr. Ostali (JLA, LRS In zadr. sektor) 10 stan. objekt, s 158 stan. in 16.634 m2 st. povr. Skupaj: 61 stan. objekt, s 766 stan. in 92.815 m2 st. povr. Razen objektov v gradnji pa je splošni družbeni sektor v letošnjem letu do 1. oktobra že dogradil in naselil 39 stanovanjskih objektov z 242 stanovanji in skupno stanovanjsko površino 23.230 m2. Nedograjeni stanovanjski objekti splošnega družbenega sektorja so v ljubljanskih občinah podeljeni takole: naslednjo sliko: Občina stan. hiš stanovanj Bežigrad 16 397 Občina stan. hiš stanovanj Center 8 128 Bežigrad 64 65 Moste — — Center 20 20 Polje 7 58 Moste 58 61 Šentvid 3 26 Polje 64 71 Šiška 15 138 Rudnik 47 50 Vič 11 19 Šentvid 41 54 Šiška 79 89 Skupaj:: 61 766 Vič 99 100 Dograjene in v letošnjem letu Skupaj : 490 510 vseljene stanovanjske hiše pa se dele po občinah takole: Občina Bežigrad Center Polje Šentvid Šiška stan. hiš 4 11 4 17 3 stanovanj 25 86 22 80 29 Skupaj: 39 242 Privatni sektor: Malograditelji In stanovanjske zadruge grade letos skupno 496 stanovanjskih hiš s 510 stanovanji in 51.918 m2 skupne stanovanjske površine. Od omenjenega števila stanovanj je v letoš- njem letu do 1. oktobra že dograjeno in naseljeno 90 stanovanj, ostala pa so še v gradnji bodo delno dograjena že letos v veliki večini pa naslednje lct0 in sicer največ v času od 1. Ju' nija do 31. oktobra. Ce podelimo gradnjo dograjenih in nedograjenih stanovanjskih hiš privatnega sektorja P° ljubljanskih občinah, dobim® Podrobnejša analiza bo podano ob zaključnem računu obe1* skladov. Delovanje omenjenih skladov je v tem kratkem času opravičilo svoj obstoj ln dokazalo, d* je možno s takim načinom obiranja finančnih sredstev zag>lt0' viti širšo fronto gradnje vanj. Podjetjem in tudi drugim organizacijam je postala na)_ bližja oblika pridobivanja stanovanj po načinu sporazumevanja s skladom za stanovanjsk^ komunalno graditev, za nalaga nje lastnih sredstev v sklad _ 2 skupno večjo gradnjo, pri * teri za vloženo vsoto podjeti ■tirom. 64 sta: !&lošna »rani ^°rzacij tako močan pritisk, da °anes že vnaprej sklenjene godbe za prodajo stanovanj za /tiovanja, ki so stopila šele v lg ? gradbeno fazo. Tu pridejo ‘traza tudi manjše vsote (na ,Jtier za eno stanovanje), s ka-razpolagajo predvsem a"iša podjetja. , l‘vo poročati o vplačilu 40'Vo e >z skladov za prosto razenje gospodarskih organi-a " *** '3i j'*1 le-te morale v ■’ “U z družbenim planom MLO a organizacija participira novanjih. To je postala že zahteva in obstaja od mnogih gospodarskih or- Na sploh pa ne moremo zado- močju mesta. Mestni svet je sprejel naslednja priporočila: Ker je vsaka občina osnovni nosilec odgovornosti za stano-vanjsko-komunalno izgradnjo, se bo s 1. januarjem 1956 likvidiral skupni sklad za stanovanjsko Izgradnjo in prenesel z vsemi pravicami in obveznostmi na občine na območju mesta, ki ustanovijo svoje sklade. Dalje je Mestni svet sprejel priporočilo, da delavski sveti gospodarskih organizacij nadoknadijo zaostanek svojih obveznosti in vložijo iz sklada za prosto razpolaganje 40 Za stanovanjsko izgradnjo ^Pijani tekoče upravlja s >)e °^ja stanovanjske izgrad-. > bo -—ji—i-»— poročal direktor tega ta./Ozpravt so sodelovali člani 1», 2P'”a sveta: dr. Pretnar Jo-Hrti ma Ostoj, Sitar Franc, H ln^ek Tone, Soba dr. Ste-Ocepek Lojze, Di Batista Cc’ D robež Franc, Jenko Ma-H"', Matelič Alojz, Rožmane t) oh^Ena 30 kila mnenia' da Hl,„ha sklada s svojo uspešno odprla perspektive in lt9tj , ?a možnost še večje iz-stanovanjskih poslopij. Mo arske organizacije naj M^jPoleg občin predvsem po-Ne 1 za zidanje stanovanj za ?ri ZaPoslene nameščence. Hm tehi je bilo ponovno po-Sl^o, da razpolaga gospo-H 8a organizacija kot investi-fcgj. Prostori, ki jih na novo tudi če je svojega člana ■Veti® selila, kar mora upo- H dogovori drugače s naj takoj izpolnijo Ve P'anske obveznosti, v bo-Hga.Pa naj čim več sredstev Nii^ v ta fond. O tem naj bi Hotjj računa tudi ustanove in ■'tinl.v okviru bodočega propadi ‘l plana' naj se ekonomično ln ■ Politika varčevanja naj sta 8radnji omogoči čim i zfJt?0vanl- Pri tem se ne sme l »lat,1 nujnost, da se obenem °vanjskiml naselji gradi iNav • Potrebne komunalne *n druge ureditve, ki so HlijP® stanovalcem v vsakem Marn *takor šole, trgovina, . ln Podobno. . tii,ji'’ Mestni svet razpravljal J»6V1 M]»em bodočem načinu l, ^a tega fonda, so bile ®ne tri možnosti: da in.. «—i - a stano- v bodoče ln dr. Dermastja Marijan. '“let!' t’ o It,,],, vsak Stanovanjski svet, t(U „ 66 v konkretnem pri- rnestni fond za ■•Vli ‘gradnjo tudi v________ lf-Upiee ran na Okraju, ali da |!o z "Obstoječega fonda osnu-C^l' ali>Vim *etom *• občinski C*ntraii se fond popolnoma Utira na občine na ob- P0R0ČIL0 ZAVODA ZA STANOVANJSKO IZGRADNJO V LJUBLJANI ekonomičen, prikladen in cenejši. Potrebno pa bo uvesti boljšo mehanizacijo, pod čemer ni mišljena -samo nabava strojev, marveč tudi pravilno, skrbno in dobro ravnanje in uporabljanje strojev. Posebno vprašanje je pomanjkanje sposobnega obrtniškega kadra vseh strok za izvršitev notranje opreme in obrtniških del na In v stavbi. Ta problem bo treba resno vzeti v pretres. Glede prispevka ljudskega odbora s tem, da graditeljem stanovanjskih prostorov prispeva brezplačne načrte, brezplačno pripravo in opremo gradbišča, električno, vodovodno in kanali- je bilo objavljeno v »Glasniku« štev. 81, dne 2. novembra 1055, uvodne besede pa je na seji Mestnega sveta imel direktor zavoda inž. Leo Skaberne. V razpravi o poročilu so člani Mestnega sveta poudarili med drugim potrebo, da vsa podjetja in organizacije spoznajo delavnost zavoda, ki Je začel z učinkovitim delom in lahko nudi vsem investitorjem izdatno pomoč. V zvezi z uvajanjem novega gradbenega materiala so bili izraženi pomisleki, kajti pri nas je dovolj gline in dobre opeke. Vendar bo potrebno uvesti nov material, če se ta Izkaže bolj zacijsko napeljavo na cesti in ureditev hodnika, se ugotovi, da je ljudski odbor tako izdatno pomoč zagotovil samo in izključno graditeljem, ki se podvržejo vsem osnovnim principom, ki so bili postavljeni v odloku MLO o dodatni pomoči pri zidanju stanovanjskih hiš delavcev ln uslužbencev. Dolžnost zavoda Je, da pazi in odkloni tako subvencijo ljudskega odbora vsakemu graditelju, ki se ne podvrže tem principom. V teh principih je izražena osnovna politika zazidave v mestu. Ta sloni na načelu, da moramo stremeti za večjo gostoto ljudi v mestu, s čimer se zmanjšajo stroški za izgradnjo ln vzdrževanje vseh komunalnih naprav, dočim so ti stroški popolnoma nezmogljivl na prevelikih površinah. Izrečena je bila tudi zahteva za rekonstrukcijo iztrošenih zgradb v mestnem centru, za kar naj bi Zavod pripravil študije. Po razpravi je bilo poročilo soglasno sprejeto In odobreno. Nadalje je Mestni svet sprejel priporočilo, da se predloženi osnutek odloka o postopku pri razdeljevanju stanovanj izpo-poilni v skladu z dopolnitvami, ki so bile predlagane v diskusiji in naj se dostavi občinam s priporočilom, da take odloke sprejmejo in po njih prične poslovati. S tem je bila seja Mestnega sveta zaključena. Občinski ljudski odbori OBČINA DOMŽALE TRETJA SEJA OBČINSKEGA LJUDSKEGA ODBORA (Iz sejnega zapisnika) se je vršila 21. oktobra 1955 pod vodstvom predsednika ObLO tov. Avbelj Franca, lin je obravnavala naslednji dnevni red: 1. Pregled sklepov zadnje seje. 2. Potrditev stalnih komisij. 3. Potrditev obrtnih dovoljenj. 4. Razširitev odlokov občinskega ljudskega odbora Domžale. 5. Potrditev pravil Kmetijske zadruge Jarše, 6. Imenovanje sodnika za prekrške, 7. Obravnavanje sklepov sprejetih na zborih volivcev. 8. Razno. I. Izvršeni so vsi sklepi razen naslednjih, ki so še v postopku: zadeva o osamosvojitvi obrata LIO v Radomljah; nakup hiše SLP po prosilcu iz Slovenj Gradca; sklep o poseku vej na cesti Brezovica—Lukovica — kmetje še niso v celoti izvedli; izveden tudi še ni sklep prejšnjega LOMO, da se uredi razsvetljava v Šolski ulici, kjer zaradi gradnje vodnjaka Lahko pride tfo nesreče. Nato je bil odobren zapisnik II. seje. II. Imenovane so bile naslednje komisije: 1. Komisija za gradbene oglede. Poleg dveh stalnih članov komisije, t. j, Stenovca Ivana, gradbenega tehnika ObLO in Peterca Ivana, sanit. tehnika iz Domžal se za delo te komisije na posameznih območjih občine določijo še naslednji odborniki oziroma državljani: za Radomlje: Pirš Ivan za Ra-iomlje, in Bore Valentin zn mškl predel; za Lukovico: Jemec Franc za Lukjvico, in Lenič Jernej za Krašnjo; za Blagovico: Suša Franc; za Trojane: Novak Drago; za Krtino: Osolin Franc m Lenček Anton; za Ihan: Majcen Lovro; za Jarše: Anžin Janez; za Domžale: Topolovec Peter, Kovač Stane in Bradeško Ivan. 2. Komisija za reševanje pritožb pri izterjatvi davkov v naslednjem sestavu: Bajec Slavko, predsednik, Grošelj Rok. član komisije, Arnež Miha, član komisije. 3. Komisija za odmero dohodnine obrtnikom ln svobodnim poklicem: Zanoškar Jakob, Količevo r~ predsednik,' Capuder Franc, čevljar iz Lukovice, Capuder Jože, kolar iz Krtine, Jerman Lovro, mizar iz Ra-domija, Bradeško Ivan, Domžale, Žagar Jože, Kovač Janez, Cerar Maks, tapetnik, Krašnja, * Pavlin Albin, načelnik odd. za gospodarstvo ObLO. 4. Komisija za ocenjevanje kmetijskih površin (za potrebe statistične službe): Lenček Boris, tajnik ObLO — predsednik, Kokalj Ivan, agronom ObLO, Pirnat Anton, Šarc Jakob, Rode Jože, Konjar Franc, Konšek Gregor, mg. Fajdiga Gvido, Plešec Franc. V njenem sestavu so še štiri podkomisije za delo na območju krajevnih uradov: 1. Rode Jože Marinšek F: a: ■■ Mrčun Jakob • 2. Brvar Franc, Konjar Franc, Moneta Tomaž. 3. Košek Gregor. Zajc Pavle, Novak Ivan, 4. Šarc Jakob, Jemc Franc, Gostinčar Janez, Hrovat Franc, Dolinšek Stefan, Šinkovec Pavel, 5. Komisija za potrjevanje tarifnih pravilnikov: Semen Ivan — predsednik, Demšar Stefan, član Pire Alfonz, član Zanoškar Jakob, član Majcen Lovro, član Hercog Janko, tajnik komisije. 6. Komisija za razpis mest direktorjev, poslovodij in upravnikov podjetij: Badovinc Ivan, predsednik Demšar Stefan, član Habjan Franc, član Hvastja Albin, član Pančur Franc, član 7. Odbor za kmetijstvo pri Ob LO: Ing Fdjdiga Gvido, predsednik Absec Matija, član Habjan Vinko, član Jerman Anton, član Smerkolj Janko, član Bevc Valentin, član Pirnat Anton, član Slajpah Dušan ln Kokalj Ivan. Odobrena so bila naslednja obrtna dovoljenja: Trdin Kristina, za potočni mlin v Radomlju, Grčar Janez, . za usnjarsko obrt v Biščah, Matjane Viktor, za čevljarsko obrt v Ožboltu, Orehek Anton, za sedlarsko obrt v Domžalah, Hrovat Jože, za pečarsko obrt Domžalah, Pustotnik Francka bo morala pra-ltl izpit za obrt žganjekuhe. IV. Ljudski odbor je soglasno sklenil razširiti na celo območje občine Domžale dosedanje odloke bivše občine Domžale: Odlok o tržičnem in sej inskem redu, Odlo’ o uredKvi pokopališč. Odlok o hišnem redu. Nato je sprejel odlok o usta«, novitvi sklad« za varstvo otrok. Razveljavijo pa se vsi odloki dosedanjih občin Lukovica, Rad unije in Blagovica, ker se vsebovani že v razširjenih odlokih ObLO Domžale. V veljavi pa ostanejo do nadaljnjega še bivši občinski odloki o občini, skih dokladah in o občinski* prekrških. V. Ljudski odbor je po razpraH potrdil pravila Kmetijski seti ruge Jarše. VI. Do 21. oktobra je bilo oprofc ljenih 15 zborov volivcev od O sklicanih, a došlo je do tedaj le 10 zapisnikov (Ožbolt, Blagovica, Trojane, Krašnja, Lukovica, Gradišče, Homce-Nožice, Radomlje in Dob). Po pretresanju predlogov zbore- volivcev jo ljudski odbor sprejel naslednje sklepe: 1. Ljudski odbor je zavrnil predlog zbora volivcev v Ožboltu, da se odpokliče odbornik iz Blagovice ln namesto njega izvoli odbornik v Cešnjicah. ki doslej v odboru nimajo zastopnika, ker ni vzroka, da bi bil odvzet mandat odborniku iz Blagovice. 2. Ker je večina zborov volivcev v Črnem grabnu predlagala, 1a se delavcem iz Črnega g rab-na omogoči prevoz na delovna mesta, bo občinski LO Domžale i topil v stik s podjetji, da z že razpoložljivimi sredstvi na čim cenejši način omogočijo prevoz delavstva, ki se vozi s kolesi '.udi po 30 km daleč na delo. 3. O nabavi rešilnega avto* m oblila bo občinski LO dokonč* no sklepal, ko bodo znana mne* nja vseh zborov volivcev. 4. O ostalih sklepih zborov volivcev, predvsem o možnosti električne napeljave, na predlaganih mestih, naj se seznanijo posamezni oddelki ObLO in na prihodnji seji poročajo o možnostih, t. J. o razpoložljivih finančnih sredstvih, da se spre*« jeti sklepi zborov volivcev i»» vedejo še do konca leta. VII. (Razno) Občinski ljudski odbor M predlagal okrajnemu ljudskemu odboru razlastitev idealnega dela lastninske pravice Pihle:# Leje na hiši Industrijske cesta št. 14 v Domžalah. Ljudski odbor je odobril pre-■g gospodarskega sveta ObLO, ; je izdelal načrt za zamenja* -o parcel kmetom, katerih so-i parcele so prišle v posestvo P šeg, ta. Mali kmetje bodo prejeli < zameno deloma parcele v k. ^ Bregovica in Krtina, deloma obveznice, deloma pa gotovino. Namesto Habjan Franca, ki ja že v okrajni razlastitveni komisiji, je imenovan za zastopnika ObLO v razlastitveni zadevi Pšata tov. Pirnat Anton. V zadevah gasilstva: Za stalnega delegata za sej* občinske gasilske zveze je imenovan odbornik Andrejko Marin; občinska gasilska zveza naj v najkrašem času predloži občinskemu ljudskemu odbora predračun za nainuineite po- Izdaja založništvo »Ljubljen ati dnevnik«. Glavni ln odgovorni urednik Ivo Tavčar trebe gasilskih društev, ki se bo $>o možnosti upošteval ob sestavljanju občinskega proračuna za morebitno subvencijo. Krajevnim odborom naj se pošlje obvestilo da imenujejo enega svojih odbornikov v komisijo za pregled požarnovarnostnih naprav. Pregled naj »e izvrši do konca leta oz. v začetku prihodnjega leta O posameznih pregledih naj se »estav: zapisnik in pošlje v enem izvodu na ObLO, ki bo za strokovno opravljeni pregled članom komisije povrnil Izgubljeni zaslužek oz. izplačali dnevnice. S SAP Ljubljana bo stopila komunalna služba v zvezo, da se Izboljša avtobusna zveza s Črnim grabnom, kjer ostajajo ljudje na cesti od Trojan do Lukovice, ker je avtobus napolnjen že v Celju. i Ljudski odbor bo poslal pred- log Zdravniški zbornici, da do-.oči zdravnika zu Domžale, ki bo Izdaja' tudi uradna zdravniška potrdila, po katera morajo zdaj prosilci v Kamnik. Ker bo grad Krumperk izpraznjen in se bo vanj vselil Dom onemoglih, je imenovana komisija, ki bo pregledala potrebe po večjih popravilih in sestavila predlog predračuna, k; naj ga nato pregleda okrajn' zdravstveni svet v Ljubljani t zaprosilom, da upošteva potrebna tančna sredstva. V krajevnih uradih se uvedejo uradne ure dnevno od 7. do 14. ure. V proračunu 1956 se bo predvidel potreben znesek za higienske naprave v osnovni šoli v Ihanu, ki naj se uredijo v januarju. Jugepetroiu se bo naročilo prestavitev bencinske črpalke izpred osnovne Sole v Domžalah na že predvideno mesto. Pred Solo je predvidena postavitev zaščine ograje. Oddelek za gospodarstvo bo s strokovnjaki ogledal strugo Bistrice v Radomljah pri hom-Skem mostu, kjer voda ogroža most In električne naprave. O tem bo obveščena Vodna skupnost in DES. Podjetje »Kremen« bo opozorjeno, da se za prevoz peska poslužuje glavne caste. Kolikor je njegov promet nujen.po Domžalah samih, pa naj vozi a 15km brzine, o čemer bo obveščena tudi postaja LM. Občinski veterinar Slajpah Dušan je na kratko seznanil odb<*-nlke, z dolom veterinarske službe v preteklosti in poročal o akcijah, ki Jih bo v prihodnjih mesecih ta služba morala izvršiti (cepljenja kokoši, cep- ■jenje psov, ponovna tuberku-linizacija na območjih, kjer obstoja sum za tuberkulozo itd.) Apelira na odbornike, da v teh akcijah z nasveti in prepričevanjem pripravijo občane do tega, da brez strahu pripeljejo svojo živine na pregled oziroma cepljenja, ki so predvidena, Prosi, da bi občinski LO sprejel soglasno predlog zakona, ki se pripravlja in predvideva moralno in materialno odgovornost za lastnike psov, ki lih brez kontrole puščajo na cestah, zaradi česar je že tn bo še prišlo do nesreč. Prav tako predlaga ln njegovemu mnenju se pridružuje tudi občinski agronom, da se pri sestavljanju dnevnega reda bodočih zborov volivce upoštevajo tudi strokovna predavanja ali nasveti veterinarja in agrono- ma, ki bodo volivce vsekakot zanimala. Sklep: Odborniki so poroti0 tov. veterinarja vzeli na znani« n sprejeli sklep, da se dneva red zborov volivcev v bodoč« izpopolni po nasvetu veterin3!* ia oz. agronoma. Pred zaključkom seje Por0^ agronom ObLO o denar*3* sredstvih, ki so še na razp°'a» pri OZZ za pospeševanje tijstva, predvsem zg jE!®1--; zemlje. I*rav tako so še na r3* polago denarna sredstva za 0 novo sadjarstva in Moravč; n* vedejo ugodnosti, Id jih Inj13 S. *^ kmetovalci, ki žele koristiti sredstva prt obnovi sadovi« kov. Ljudski odbor je obravnaval ^ nekatere prošnje posamezni* in manjše zadeve notranj«^ značaja, s tem je bila seja k08 * 10 čarna. Izvleček iz poročila o poslovanju podjetja »TESNILKA«, tovarna tesnil in plastičnih mas, Medvode, v letu 195/ Tovarna obstaja od leta 1946 ter proizvaja parovodna tesnila, vse vrste tesnil za avtomobilsko Industrijo ln proizvode lz plastičnih mas. Proizvodni plan li leto 1954 je bil Izpolnjen po količini 94.5 •/«, po vrednosti pa Je bil za 7.7 o/e prekoračen. Zaposlenih je bilo povprečno 88 delavcev in uslužbencev. AKTIVA BILANCA na dan SL decembra 1954 Z,^P' Naziv postavke st Znesek v 000 dtp Naziv postavke Znesek v 000 din A. Osnovna in izločena sredstva 1. Osnovna sredstva 111,004 A Viri osnovnih ln Izločenih sredstev L Sklad osnovnih sredstev 107,523 2. Investicije v teku 27,616 1 Dolgoročni kredit za dokončane Investicije — 2. Izločena sredstva tn druga investicijska 3. Razni skladi 26,810 sredstva 25,072 t Dolgoročni kredit za finansiranje investicij 14,589 B. Obratna sredstva 5. Drugi viri finansiranja investicij 16,696 4. Skupna obratna sredstva 99,321 B. Viri obratnih sredstev 62,776 C. Sredstva v obračunu ln druga aktiva 8. Viri obratnih sredstev (skupno) 5. Kupci ln druge terjatve 20.30$ C. Viri sredstev v obračune 1» druga pasiva 30,264 8. Druga aktiv« 11,374 I. Dobavitelji tn druge obveznosti O. Finančni uspeh t Druga pasiva 16,039 7. Razporejeni dobiček 121,292 D Finančni uspeh 121,29* 8. Izguba •a. 9. Dobiček Skupaji 415,933 10. Kritje Izgube Skupaj: 415,983 Vodja računovodstva: Gabrijel Thaler Predsednik upravnega odbora: Janez Bertoncelj Lojze Dobrovoljc Izvleček Iz poročila o poslovanju podjetja »»JAMBOR«, industrija elektrostrojnih konstrukcij, Črnuče, v letu 1954 Podjetje Je bilo od leta 1935 obrat bivših KDE. po osvoboditvi pa obrat DES pod Imenom EMD. Osamosvojilo se je leta 1949. Leta 1953 se je podjetje * ločbo sekretariata za gospodarstvo preimenovalo v »Jambor« Črnuče. Povprečno število zaposlenih v letu 1954 je znašalo 142 delavcev in 20 uslužbencev. AKTIVA BILANCA na dae tl. decembra 1954 Zap. 1L Naziv postavke A Osnovna ln Utečena e-edslva Osnovna sredstva Investicije v teko Izločena sredstva tn druga investicijska sredstva B. Obratna sredstva Skupna obratna sredstva O Sredstva v obračana la droga aktiva Kupci ln druge terjatve Druga aktiva O Finančni ospeh Razporejeni dobiček Izgube Skuoaji Znesek v 000 din Zap. it Naatv poetavke 102,338 6.424 20.019 82,145 8 18,200 57,884 287,018 A. Viri osnovnih In Izločenih sredsttv L Sklad osnovnih sredstev Z. Dolgoročni kredit ta dokončane investicije S. Razu! skladi 4. Dolgoročni kredi« za finansiranje Investicij 5. Drugi viri finansiranja investicij B Viri ebratnlb sredstev g Viri obratnih sredstev (skupne) Cl Viri sredstev v obračunu In druga pasiva ?. Dobavitelji m druge obveznosti •. Druga pasiva D. Finančni uspeh L Dobiček 10. Kritje izgube Skupaj! Znesek v 000 din 86.377 10,78» 11.58* ' ll.5»7 82,178 20.188 5.734 Vodja računovodstva! Franc Repov! Predsednik upravnega odberai Vinko Jakopič Direktor podjetjiti Marcel Kronegger