SLEPA LETALIŠKA CESTA Nckdanje lelališče je postalo industrijska cona, skozi katero je izpeljana Letalrška cesta. Prebi-valci Polja. Novega Polja, Zado-brove, Zaloga in Vevč so kmalu spoznali, da je možno skrajšati pot po bližnjicah in priti mimo prometnih zagat naravnost na Kajuhovo. Tako smo v Novem Polju dobili tri bližnjice po Cesti I. VII in XI. Prebivalci ob teh ce-stah pa so st začeli pritoževati in tudi kmetovalci upravičeno tar-tiajo nad uničevanjem njihovih polj, kajti bližnjice so postajale iz dneva v dan širše,' tudi asfaltirane ceste pa blatne oziroma prašnc. Kje in kako najti rešitev tega? Možnosti sta dve: ali urediti bliž-njice za normalen prcvoz ali pa prevoz po njih prepovedati. Ce uredimo bližnjice. omogočimo marsikatercmu občanu, da pride hitrejc do nove industrijske cone, kajti ob Letališki cesti so zrasla podjetja Rog, Pletenina, Gradis, pripravljajo pa gradnjo kartonažne tovarne. Zaradi var-čevanja z energijo bi bilo vseka-korsmotrno urediti cesto, ki bi po najkrajši poti pripeljala ljudi do teh novih tovarn in do središča mesta. Razbremenjena pa bi biia tudi Zaloška cesta, ki je postala ozko grlo zaradi novih nasclij od Zaloga do Fužin. Proti taki ureditvi bližnjifc pa govori pomislck, da takšna pove-zava nikoli ni bila predvidena in so v urbanističnem načrtu ter nje-govi izvedbi vse ceste levo in desno od Zadobrovške c. pravza-prav lokalne poti. namenjene samo tamkajšnjim krajanom. O tem problemu so v KS Novo Polje nekajkrat razpravljali. Lani poleti so na pobudo krajanov po-slali občinski komunalni skupno-sti tudi vlogo in predlagali, naj pristojni občinski organi ustano-vijo iz prizadetih komisijo in naj odločijo. ali urediti zvezo med Letališko in Zadobrovško cesto ali pa onemogočiti izvoz na Leta-liško. KS Novo Polje uradnega odgovora še ni dobila, pač pa sta predstavnika občine na zboru ob-čanov 4. novembra lani povedala: »Prometna povezanost Novega Polja prek industrijske cone z Mostami ni predvidena. Cesta I naj bi služila le za manjše potrebe železniškega gospodarstva.« Tako kot jc slepa Letališka cesta, smo še vedno slepi pri bliž-njicah in pri prepovedi prevozov skozi naselje. Ker imam pri roki le najnovejši zemljevid Ljubljane, sem si ogle-dal začrtane trase bodočih ob-voznic. Približno 500 do 600 m severno od sedanjega zaključka Letališke ceste bo bodoča pcnt-lja vzhodne obvoznice. Tam se bo priključila na vzhodno tudi se-verna obvoznica, to je cesta od Dolgega mostu in Celovške, prek Titove in Tomačevega do pred-verij hiš v Zdešarjevi cesti. L zemljevida je razvidno. da bo ve-liko križišče povezano tudi z Za- dobrovško cesto. Toliko mi je znano. Ker pa smo sredi stabilizacije in ker smo gradnjo obvoznic prernaknili na kasnejša leta. je uporaba bližnjic do Letališke ceste še naprej nejasna. Industrij-ska cona je prinesla nov čas in če ljudje iz Polja delajo v tej coni. zakaj ne bi našli rešitve. ki bi biia ustrezna tako prebivalcem ome-njenih cest kot porabnikom Leta-liške ceste. M ^ Občinska komunalna skupnosl nam je poslala naslednje tolma-čenje. . Znan nam je problem pove-zave Letališke ceste z Zadobrov-ško cesto, saj smo o njem razmiš-Ijali že leta 1979. Opravili srao tudi ogled na kraju samem in ugotovili, da je naloga izvedljiva. toda povezana s prevelikimi stro-ški, kajti s to povezavo bi prečkali traso bodoče vzhodne obvoznice jn bi bilo treba na tem delu izvesti zunajnivojsko križanje. Tudi ugotovitve bralca. da Ccste I, VII in XI niso primerne za promet. ki bi nastal s to povezavo, držijo. Glede sedanjega prometa po bližnjicah bo naša komunalna skupnost navezala stike s postajo milice v Polju in predlagala, da bi promet na tcm delu občasno kon-trolirala, saj že dosedanji /naki določajo. da so to le lokalne ceste. Tajnik DUŠAN PIRC