Kako naj se nčenci vadijo šteti od 1 do 10. Praktično obdelovanje št. 2. Številjenjo na pamet. Učenik: Otroci! zadnjič ste mi imenovali reči, ki so le enkrat v šoli; kdo nii ve še kaj od tega povedati? — Ktere reči so le po enkratv hiši, v cerkvi, v kleti? — Česa smo se pa še učili? — Zapisite mi to število na tablico! Prav tako! Veseli me , da ste tako dobro zapomnili, kar smo se zadnjič učili; zatorej vam bom pa danes zopet nekaj novega pokazal, toda le tistim otrokom, ki me radi poslušajo. — Morda veste, koliko rok ima človek? Koliko pa nog, oči, ušes, Hc, rama? i. t. d. — koliko pa glav, nosov, ust? i. t. d. (V eni roki bukve) : Kaj je to? koliko bukev imam v roki ? (Še v drugi roki ene:) Kaj imam pa v tej roki? Koliko bukev imam v obeh rokali? Koliko bukev je, če imam ene pa šeene? Ene bukve in še ene bukve so dvoje bukve. Recite to vsi vkup ! Ena roka in še ena roka, koliko rok ? Ena čerta (narejena na tabli) in še ena zraven, koliko je čert ? Koliko je 20* ena in še ena čerta? Recite to vsi vkup! Iiuenujte mi reči, ki so po dvakrat v šoli, v hiši, v cerkvi! — Dve reči ste kolikrat ena reč? Dvakrat ena je koliko reči? Koliko je ena in ena? Dve je kolikrat ena? i. t. d. * ,,TovarŠeva" opoillba. To praktično obdelovanje pervih številk je prav lepo razloženo v pomočni knjigi: »Navod iz glave (na pamet) poštevati z mnogimi vajami in nalogami«, brez ktere ne more in ne sme biti noben učitelj začetnih šol., »Tovaršu« se tedaj zdi, da nosi vodo v Savo, če sc trudi, da bi ta nauk lepše razlagal, kakor je v imenovani izverstni knjigi, in na ktero »Tovarš« svoje mlade g. g. bravce vljudno zavrača, ter odstriže in konča pričujoči sostavek s prošnjo, da bi mn marljivi g. pisavec ne zameril te prederznosti.