| 3 | 2019 | RAZREDNI POUK | 25 Slika 1: Pri skupnem programiranju učenci razvijajo veščine sodelovanja. ViRtualni k Otiček Rubriko ureja Mojca dolinar kako postati računalniški maček ali programiranje na razredni stopnji je zakon! Učenci veliko časa preživijo na internetu, iščejo informacije, sodelujejo, uporabljajo različne aplikacije in igrice. le malo pa jih ve, koliko časa je potrebno, da programer sprogramira program oz. igro. Programiranje je veščina, ki postaja v današnjih časih cenjena in iskana. Pri učencih, ki se učijo programiranja, pa razvija računalniško mišljenje, logično mišljenje in zmožnost reševanja problemov ter znanja in spretnosti za raziskovanje novih zamisli in inovacij. Že na razredni stopnji se učenci lahko naučijo osnov programiranja v okviru interesne dejavnosti, kjer jim učitelj pokaže prve korake v programiranje ali v četrtem in petem razredu pri neobveznem izbirnem predmetu računalništvo. Učitelj ima na voljo kar nekaj aplikacij, ki mu olajšajo prve korake pri učenju programiranja. Pri učencih sta zelo dobro sprejeti aplikaciji, kot sta npr. t eci Marko! (angl. Run Marco!) in light-Bot, kjer se učenci preko zabavne igre učijo osnovnih programerskih ukazov in so podlaga za zahtevnejše programiranje. Za zgodnje učenje programiranja je primeren programski jezik in programsko okolje Scratch, kjer se uči programiranja s pomočjo blokov, ki jih zlagamo kot lego kocke, le da se na koncu nekaj dogaja. Spletna različica Scratcha omogoča, da si učenci izmenjujejo ideje in projekte ter na ta način sami poglobijo in razširjajo svoje znanje. v decembru vsako leto po celem svetu poteka dogodek Ura za kodo (ang. Hour of Code) v organizaciji Code.org, kjer se lahko kdorkoli, tako učenci kot učitelji, preizkusijo v programiranju in preko različnih iger (nekatere so prevedene v slovenščino) spoznajo svet programiranja, saj tu ni potrebno nobeno predznanje, le želja po raziskovanju. Seveda, pa osvajanje digitalne kompetence danes brez informacijske tehnologije ni mogoče, kot tudi učenje programiranja ne moremo učiti brez uporabe svetovnega spleta. Pri tem je nujno potrebno učence ozavestiti o varni rabi interneta ter jim predstaviti, kako naj se varno in odgovorno vedejo na spletu. Z učenjem programiranja učencem pomagamo razumeti delovanje tehnologije in vpliva hitro spreminjajočega se sveta ter jih pripravimo za varno in odgovorno delovanje na spletu in v vsakdanjem življenju. Slika 2: Za zgodnje učenje programiranja je primeren programski jezik in programsko okolje Scratch. Piše: mag. irena gole, OŠ Bršljin