UUt občin Ormož In Ptuj LETO: XXIV Ptuj, 20. avgusta 1987 VU ISSN 0042—0778 Številka: 19 VSEBINA: KRAJEVNE SKUPNOSTI: 110. Sklep o uvedbi posebnega samoprispevka na območju dela KS Destrnik /a sofinanciranje modernizacije ceste Destrnik — Zasadi SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI 111. Statut Samoupravne interesne skupnosti za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož 112. Samoupravni sporazum o ustanovitvi samoupravne interesne skupnosti za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož 110. KRAJEVNA SKUPNOST DESTRNIK Štev.: 3/87 Datum: 10. 8. 1987 SKLEP O UVEDBI POSEBNEGA SAMOPRISPEVKA NA OBMOČJU DELA KS DESTRNIK ZA SOFINANCIRANJE MODERNIZACIJE CESTE DESTRNIK-ZASADI (Na podlagi 3. člena zakona o samoprispevku (Uradni list SRS, št. 35/85, 32. člena statuta KS Destrnik in izida referenduma z dne 9. 8. 1987, je skupščina KS Destrnik na svoji seji, dne 10. 8. 1987 sprejela) 1. člen Na podlagi odločitve delovnih ljudi in krajanov na referendumu, dne 9. 8. 1987 se uvede samoprispevek v denarju za območje dela KS Destrnik in sicer vas Zasadi v celoti, vas Sve-tinci hišna številka 41, vas Ločki vrh od hišne številke I do 34, vas Vintarovci od hišne številke 30 do 47 in vas Destrnik od hišne številke I do 7 in za vse nove hiše na tem območju 2. člen Posebni samoprispevek se uvede za čas od I. septembra 1987 do 30. marca 1988. 3. člen Posebni samoprispevek se uvaja za sofinanciranje modernizacije ceste Destrnik Zasadi. S posebnim samoprispevkom bo predvidoma zbranih skupaj 10.800.000. din, preostala sredstva za izvršitev programa se zagotavljajo iz drugih virov. 4. člen Samoprispevek v denarju znaša: vsak zaposleni delavec prispeva 120.000,- din, — vsak lastnik zemljišča plača celotni kata-sterski dohodek negozdnih zemljišč predpisani za leto 1987, — vsak lastnik avtomobila plača 50.000. din za vsak avtomobil, vsak upokojenec prispeva 50.000,— din, — vsak lastnik traktorja plača 50.000. - din za vsak traktor. Zavezanci, ki imajo prispevke iz več alinej tega člena plačujejo prispevek za vsak vir posebej. Samoprispevek se ne plačuje v primerih, ki jih določa 12. člen zakona o samoprispevku (Uradni list SRS, št. 35/85). 5. člen Samoprispevek se plača v štirih obrokih in sicer: — I. obrok do 15. 9. 1987 — 2. obrok do 15. II. 1987 — 3. obrok do 15. I. 1988 in 4. obrok do 15. 3. 1988. Položnice za plačilo obveznosti pošlje KS Destrnik. Zavezanci kateri stanujejo ob predmestni cesti plačajo 100% predpisane obveznosti tega sklepa. Ostali zavezanci tega prispevka pa plačajo 50 % predpisanih obveznosti tega sklepa. Samoprispevek se nakazuje na zbirni račun pri SDK Ptuj št. 52400-842-041-8035. 6. člen Zavezanci za posebni samoprispevek so krajani, ki imajo stalno prebivališče na območju za katerega je uveden posebni samoprispevek. Ko stopi v veljavo ta sklep prenehajo veljati obveznosti po sklenjenih pogodbah za modernizacijo ceste Destrnik Zasadi vsem zavezancem za katere veljajo določila tega sklepa. Že vplačana sredstva se obračunajo kot dobropisi in se obračunajo v obrokih. 7. člen Za zbiranje sredstev posebnega samoprispevka je odgovoren svet KS in odgovarja, da se zbrana sredstva uporabljajo za namen, katerega določa ta sklep. Izterjavo zapadlih obveznosti po tem sklepu izvaja uprava za družbene prihodke občine Ptuj. 8. člen Nadzor o pravilnosti izvajanja tega sklepa vrši odbor samoupravne družbene kontrole, ki o ugotovitvah v času trajanja samoprispevka poroča na zboru krajanov in skupščini krajevne skupnosti. 9. člen Vsem zavezancem tega sklepa se skupaj s položnicami pošlje tudi odločba o višini prispevka, ki ga ima posamezen zavezanec za poravnati. Morebitne pritožbe na odločbe po preteku roka obravnava svet KS in jih o rešitvah pismeno obvesti. Ne glede na možnosti pritožbe je vsak zavezanec dolžan poravnati prispevek prvega obroka v višini, ki mu je bila določena ob izdaji odločbe. 10. člen Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, uporablja pa se od I. 9. 1987 do 30. 3. 1988. Predsednik skupščine KS Destrnik: Janez IRGL, 1. r. lil. Na podlagi 19. člena samoupravnega sporazuma o ustanovitvi Samoupravne interesne skupnosti za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine je njena skupščina na seji dne 19. 6. 1987 sprejela STATUT SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI ZA POSPEŠEVANJE PROIZVODNJE HRANE IN ZAGOTAVUANJE OSNOVNE PRESKRBE OBČINE ORMOŽ I. UVODNE IN SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Samoupravna interesna skupnost za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož (v nadaljnjem besedilu: skupnosti) je bila ustanovljena s samoupravnim sporazumom o ustanovitvi skupnosti. 2. člen Ta statut podrobneje ureja: - ime in sedež skupnosti, - delovno področje skupnosti, samoupravno organiziranost skupnosti pristojnost predsednika in podpredsednika skupščine, ter predsedstva skupščine skupnosti, javnost dela skupnosti, opravljanje strokovnih del za skupnost, sredstva za delovanje skupnosti, reševanje sporov. 3. člen Skupnost je družbena pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih ima po ustavi, zakonu, samoupravnem sporazumu o ustanovitvi skupnosti, drugih samoupravnih splošnih aktih in tem statutom. 4. člen Ime skupnosti je: Samoupravna interesna skupnost za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož. Sedež skupnosti je v Ormožu, Ptujska 3. 5. člen Skupnost ima žig, ki je pravokotne oblike z napisom: Samoupravna interesna skupnost za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož, v spodnjem delu pa je naveden sedež. Skupnost ima kot uporabnik družbenih sredstev svoj žiro račun pri Službi družbenega knjigovodstva. 6. člen Skupnost predstavlja in zastopa predsednik skupščine skupnosti, v njegovi odsotnosti ali zadržanosti pa ga z vsemi pooblastili nadomešča podpredsednik skupščine. II. DELOVNO PODROČJE SKUPNOSTI 7. člen V skupnosti se delavci, delovni ljudje in občani sporazumevajo o zadevah, ki se nanašajo na področje: — družbeno organizirane tržne proizvodnje hrane, — zagotavljanja nemotene osnovne preskrbe in — blagovnih rezerv. III. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST I. Skupščina skupnosti 8. člen Organ upravljanja skupnosti je skupščina. Skupščina skupnosti je enodomna in ima 29 delegatskih mest. V skupščini skupnosti delegati enakopravno in sporazumno oblikujejo politiko na področju pospeševanja proizvodnje hrane, preskrbe in blagovnih rezerv ter sprejemajo programe dela in razvoja ter odločajo o drugih skupnih zadevah, ki so določene v samoupravnem sporazumu o ustanovitvi skupnosti. 9. člen V skupnosti delegirajo delegate delavci, delovni ljudje in občani iz organizacij združenega dela, iz drugih samoupravnih organizacij in skupnosti, iz krajevnih skupnosti ter organizirani potrošniki v občini. Delegiranje delegatov v skupščino poteka v skladu z določili 17. člena samoupravnega sporazuma o ustanovitvi samoupravne interesne skupnosti za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanja osnovne preskrbe. 10. člen Delegati v skupščini skupnosti imajo pravice in dolžnosti, ki jih določajo zakon, samoupravni sporazum o ustanovitvi skupnosti ta statut in poslovnik skupščine skupnosti. Delegati v skupščini skupnosti so pri defU in odločanju skupščine enakopravni. Delegat, ki se izkaže z ustreznim pooblastilom, ima pravico in dolžnost udeleževati se sej skupščine, v katero je delegiran ter v njej sodelovati pri obravnavanju in odločanju o vseh vprašanjih, ki so na dnevnem redu. 11. člen Delegati v skupščini skupnosti imajo pravico in dolžnost: — udeleževati se sej samoupravnih organov in delovnih teles, v katere so delegirani oz. izvoljeni, in sodelovati pri njihovem delu in odločanju, — z glasovanjem odločati o vseh zadevah in predlogih, ki so na dnevnem redu zasedanja skupščine, — voliti in biti izvoljen v samoupravne organe skupnosti in delovna telesa, — predlagati obravnavanje vprašanj, ki se nanašajo na delo skupščine, in na izvrševanje sklepov skupščine, — ob pogojih, določenih s poslovnikom na seji skupščine sprožiti tudi vprašanja, ki niso na dnevnem redu, — sodelovati pri delu skupščine ter redno spremljati delo skupnosti. 12. člen Delegat, kije bil delegiran v skupščino skupnosti, je osebno odgovoren delegaciji, ki ga je delegirala. Delegat, ki je delegiran v skupščino skupnosti, je delegaciji, ki ga je delegirala, dolžan poročati o delu skupščine, o sprejetih odločitvah in o svojem delu v skupščini. Delegati so lahko razrešeni ali odpoklicani pred iztekom mandata, če ne izpolnjujejo svojih obveznosti in če tako odloči članica skupnosti, ki je delegata volila. 2. Način odločanja v skupščini 13. člen Skupščina sprejme svoje odločitve na sejah, ki jih sklicuje in vodi predsednik skupščine. Predsednik skupščine sklicuje seje na podlagi sprejetega delovnega načrta ter glede na potrebe, vendar najmanj dvakrat na leto. 14. člen Skupščina veljavno odloča, če je ha seji navzoča večina vseh delegatov. V skupščini se sprejemajo odločitve s samoupravnim dogovarjanjem in sporazumevanjem oz. z večino glasov vseh delegatov. 3. Način sodelovanja s predstavniki organov drugih organizacij in skupnosti v skupščini. 15. člen Predsednik skupščine lahko povabi predstavnike organov drugih organizacij in skupnosti, da stalno ali občasno sodelujejo v delu skupščine in njenih organov. Udeleženci seje iz prvega odstavka tega člena imajo pravico razpravljati o vseh točkah dnevnega reda, nimajo pa pravice odločanja. 4. Pristojnost predsednika in podpredsednika skupščine ter predsedstva skupščine. 16. člen Predsednik skupščine skupnosti ima zlasti 'naslednje pristojnosti: — predstavlja in zastopa skupnost, — sklicuje in vodi zasedanje skupščine, — organizira delo ter skrbi za izvajanje sklepov skupščine, — skrbi, da skupščina dela v skladu z določili poslovnika, — daje pobude za obravnavo posameznih vprašanj na seji skupščine, — podpisuje sklepe in samoupravne splošne akte, ki jih je sprejela skupščina skupnosti, — skrbi za sodelovanje skupščine skupnosti z drugimi skupnostmi in organizacijami, — opravlja druge naloge, ki mu jih naloži skupščina. 17. člen Predsednik je za svoje delo odgovoren skupščini skupnosti. 18. člen Podpredsednik skupščine lahko po pooblastilu predsednika skupščine trajno opravlja posamezne naloge iz pristojnosti predsednika skupščine skupnosti. 19. člen Če je predsednik skupščine odsoten ali zadržan, ga z vsemi pooblastili nadomešča podpredsednik. 20. člen Za opravljanje nalog, ki so povezane z usklajevanjem dela skupščine se oblikujejo predsedstvo skupščine skupnosti. Predsedstvo sestavljajo predsednik in podpredsednik skupščine ter predsedniki skupnih samoupravnih organov skupščine skupnosti. Predsedstvo vodi predsednik skupščine skupnosti. Predsednika v njegovi odsotnosti nadomešča podpredsednik skupščine. Predsedstvo skupščine skupnosti opravlja zlasti naslednje: — usklajuje planske akte, programe in financira načrte skupnosti, ki jih predlaga skupščini v sprejem, — skrbi za izvajanje skupnih planskih aktov in programov, — poroča skupščini skupnosti o izvajanju programov, — usklajuje programe v skupnosti podravskih občin. — po potrebi druge naloge, ki so potrebne za usklajeno delo skupščine. 5. Skupni samoupravni organi in delovna telesa skupščine. 21. člen Za izvajanje zadev posebnega družbenega pomena, pripravo in izvrševanje samoupravno sprejetih delegatskih odločitev skupščine skupnosti, uresničevanje sistema družbenega planiranja in za izvajanje posameznih nalog oblikuje skupščina skupnosti skupne samoupravne organe. 22. člen Skupščina skupnosti lahko oblikuje stalna ali začasna delovna telesa za zagotavljanje uresničevanja delegatskih odločitev. 23. člen Skupščina skupnosti oblikuje naslednje samoupravne organe: — odbor za pospeševanje družbeno organizirane tržne proizvodnje hrane, — odbor za preskrbo, — odbor za blagovne rezerve. 24. člen Odbor za pospeševanje proizvodnje hrane opravlja zlasti naslednje naloge: — obravnava program pospeševanja družbeno organizirane proizvodnje, — 'skrbi za izvajanje programa pospeševanja proizvodnje hrane, — sprejema ukrepe in predlaga aktivnosti določene v programu pospeševanja proizvodnje hrane, — poroča skupščini o izvajanju programa, — valorizira višino sredstev za posamezen ukrep oz. aktivnosti v skladu s planskimi akti skupnosti in razpoložljivimi sredstvi, — po potrebi druge naloge, ki mu jih naloži skupščina skupnosti. 25. člen Odbor za preskrbo: — obravnava program zagotavljanja nemotene osnovne preskrbe, — poroča skupščini o izvajanju programa zagotavljanja nemotene osnovne preskrbe, — sprejema ukrepe in predlaga aktivnosti določene v programu za zagotavljanje nemotene osnovne preskrbe, — valorizira višino sredstev za posamezen ukrep v skladu s planskimi akti in razpoložljivimi sredstvi, — po potrebi druge naloge, ki mu jih naloži skupščina skupnosti. 26. člen Odbor za blagovne rezerve: — obravnava enotni program občinskih blagovnih rezerv, — poroča skupščini o izvajanju enotnega programa blagovnih rezerv, — skrbi za izvajanje enotnega programa blagovnih rezerv, — sprejema ukrepe in predlaga aktivnosti določene v enotnem programu blagovnih rezerv, — valorizira višino sredstev v skladu s planskimi akti in razpoložljivimi sredstvi, — po potrebi druge naloge, ki mu jih naloži skupščina skupnosti. 27. člen Člane skupnih samoupravnih organov v skupščini skupnosti voli skupščina skupnosti izmed članov delegacij, člani imajo lahko namestnike. Samoupravne organe sestavljajo predsednik, namestnik in 3 člani. Delo skupnega samoupravnega organa vodi predsednik, v njegovi odsotnosti ali zadržanosti pa namestnik, ki ju voli skupščina skupnosti. Predsednik, namestnik predsednika in člani skupnih samoupravnih organov se volijo za 4 leta. 28. člen Predsednika in člane delovnih teles imenuje skupščina izmed svojih delegatov oz. posameznih strokovnjakov. 29. člen Skupni samoupravni organi kot tudi delovna telesa skupščine skupnosti lahko odločajo le v okviru planskih aktov skupnosti in sklepov skupščine. Skupni samoupravni organi kot tudi delovna telesa morajo pri obravnavi predlogov odločitev, ki jih sprejema skupščina, ravnati po njenih smernicah in napotilih. Od drugih organov skupščine ter članic skupnosti lahko zahtevajo poročila oz. podatke, potrebne za spremljanje in izvajanje samoupravnih splošnih aktov in odločitev skupščine skupnosti. Skupni samoupravni organi in delovna telesa seznanjajo skupščino s tem, kako se izvajajo posamezni planski akti, programi in drugi splošni akti ali posamezna odločitev skupščine, v rokih, ki jih določajo ti akti, oz. na zahtevo skupščine. 30. člen Predsedniki skupnih samoupravnih organov sklicujejo in vodijo seje ter predstavljajo skupne samoupravne organe v razmerjih s skupščino skupnosti in njenimi organi, kot tudi drugimi organi, organizacijami in skupnostmi. 31. člen Predsednik in vsak član skupnega samoupravnega organa oz. delovnega telesa je osebno odgovoren za svoje delo, v skladu s svojimi pravicami in dolžnostmi pa tudi za dela in odločitve skupnega samoupravnega organa oz. delovnega telesa. Predsednik in člani skupnega samoupravnega organa oziroma delovnega telesa so skupščini skupnosti kolektivno odgovorni za izpolnjevanje nalog organa, kot tudi za smotrnost in zakonitost odločitev, ki jih predlagajo skupščini skupnosti. Upravni organ in delovna skupnost, ki za skupnost opravljajo administrativno-tehnično plansko-analitična in tem podobna dela ter njeni posamezni delavci, ki so pooblaščeni za opravljanje določenih vrst pravnih dejanj, morajo dajati skupnim samoupravnim organom zahtevane podatke, pojasnila in mnenja v zvezi z opravljanjem del in nalog, za katere so pooblaščeni. 32. člen Podrobnejše določbe o načinu dela skupnih samoupravnih organov oziroma delovnega telesa ter o postopku sprejemanja odločitev v teh organih določa poslovnik skupščine skupnosti. 6. Skupni samoupravni organi skupnosti. 33. člen Pri opravljanju nadzora nad uveljavljanjem pravic, obveznosti in odgovornosti delavcev, delovnih ljudi in občanov, združenih v skupnost, opravlja odbor za samoupravni nadzor naslednje naloge: — nadzoruje izvajanje samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupnosti, tega statuta in drugih samoupravnih splošnih aktov skupnosti, nadzoruje izvajanje sklepov skupščine, predsedstva skupščine in skladnost teh sklepov s samoupravnimi pravicami, dolžnostmi in interesi članic združenih v skupnosti, — nadzoruje smotrno uporabo sredstev, s katerimi razpolaga skupnost — obravnava druge zadeve, določene z zakonom. 34. člen Skupščina skupnosti, ter skupni samoupravni organi in delovna telesa morajo sproti obveščati odbor za samoupravni nadzor o sprejetih odločitvah, ki so pomembne za njegovo delo in mu dati zahtevana pojasnila v zvezi s temi odločitvami, Skupščina skupnosti daje odboru za samoupravni nadzor zahtevane podatke in pojasnila v zvezi z izpolnjevanjem obveznosti, sprejetih s samoupravnim sporazumom. O posameznem vprašanju, ki je pomembno za delo odbora za samoupravni nadzor, lahko o.dbor neposredno zaprosi za strokovno mnenje ustrezno organizacijo ali priznanega strokovnjaka. 35. člen Odbor za samoupravni nadzor ima predsednika in 2 člana. Odbor za samoupravni nadzor volijo in odpokličejo članice skupnosti iz enotne liste. 36. člen Odbor za samoupravni nadzor mora vsaj enkrat letno seznaniti delegate v skupščini skupnosti s svojim delom. 37. člen Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito opravlja naloge v skladu s 27. členom samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupnosti. 38. člen Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ima predsednika, in 2 člana. Predsednika in člana odbora voli skupščina skupnosti izmed delegatov skupščine skupnosti. VI. RAZPOLAGANJE S FINANČNIMI SREDSTVI SKUPNOSTI 39. člen Sredstva za izvajanje programa pospeševanja družbeno organizirane tržne proizvodnje hrane in programa zagotavljanja osnovne preskrbe, ki sta skupnega pomena za delovne ljudi in občane v občini, ter za izvajanje enotnega programa občinskih blagovnih rezerv, pa se zagotavljajo s plačevanjem prispevkov na podlagi zakona o pospeševanju proizvodnje hrane in osnovne preskrbe. Za izvajanje programov skupnosti se lahko uporabijo tudi sredstva, ki jih delavci namensko združujejo in tudi sredstva iz drugih virov. 40. člen Finančna sredstva, ki se v skupnosti zbirajo iz prispevka in druge izredne prihodke, je mogoče uporabiti le namensko v skladu s programi za posamezno področje in v mejah, ki jih določa letni plan skupnosti. 41. člen Izplačila finančnih sredstev skupnosti temeljijo na letnem planskem aktu skupnosti. Izplačila, ki so po svoji naravi vezana na sklenitev samoupravnega sporazuma ali pogodbe, so dovoljena šele potem, ko je takšen akt veljavno sklenjen. 42. člen Odredbodajalci za izplačila skupnosti so predsedniki in namestnik predsednika skupščine ter predsedniki skupnih samoupravnih organov skupščine v okviru pooblastil, danih s tem statutom in samoupravnim sporazumom o ustanovitvi. Za likvidacijo računov je pooblaščen vodilni delavecepristojne delovne skupnosti, ki v skladu s tem statutom opravlja finančno računovodska dela za skupnost. 43. člen Izplačila se izvršijo na podlagi nalogov, ki jih podpišejo s tem statutom pooblaščene osebe. Nalogi morajo biti usklajeni s sklepi skupščine in ukrepi za izvajanje programov za posamezno področje. Nalogodajalec je osebno odgovoren za skladnost naloga z zakonom, samoupravnimi akti in sklepi skupščine. Vil. JAVNOST DELA SKUPNOSTI 44. člen Delo skupnosti je javno. Članice skupnosti imajo pravico do rednega informiranja o delu in poslovanju skupnosti, da bi s svojimi stališči lahko tvorno oblikovali stališča skupščine skupnosti, njeno politiko in odločitve in izvrševali nadzor nad delovanjem skupnosti. 45. člen Skupščina skupnosti obvešča javnost o svojem delu, o doseganju rezultatov in izpolnjevanju njenih planov ter o uresničevanju družbenoekonomskih in drugih samoupravnih odnosov v skupnosti. Seje skupnih samoupravnih organov in delovnih teles so javne. Pod pogoji, določenimi s poslovnikom skupščine skupnosti, lahko skupščina oziroma organ sklene, da se ob obravnavi določenih vprašanj izključi javnost. 46. člen Obveznost obveščanja članic združenih v skupnosti uresničujejo delegati skupščine skupnosti in predsedstvo skupščine skupnosti. 47. člen Predsedstvo skupščine skupnosti organizira pretok informacij s tem, da: — organizira potrebno gradivo in zapisnike za razpravo in oblikovanje stališč v delegacijah, — organizira redno obveščanje preko svojih in javnih informacijskih sredstev, — organizira za skupščino skupnosti odgovore na ustna in pisna delegatska vprašanja. 48. člen Predstavniki sredstev javnega obveščanja imajo pravico spremljati seje skupščine skupnosti in njenih organov ter obveščati javnost o njihovem delu, razen če gre za vprašanja, ki se obravnavajo brez navzočnosti javnosti. 49. člen Delegati morajo svojim delegacijam, ki so jih delegirale v skupščino skupnosti, redno posredovati vse informacije o politiki, problemih, stališčih in odločitvah skupščine skupnosti ter o izvrševanju sklepov. 50. člen Javnost sej skupščine skupnosti ter javnost skupščinskih gradiv odločitev in v obravnavi izrečenih stališč se izključi zaradi varovanja podatkov, ki se štejejo kot tajni na podlagi zakona, podzakonskega predpisa ali samoupravnega splošnega akta. Kdor predloži skupščini ali njenemu organu gradivo, ki vsebuje tajne podatke, mora to na gradivu vidno označiti. 51. člen O omejitvi javnosti na sejah skupščine, odločitvah oziroma v razpravi izrečenih stališč zaradi varovanja tajnih podatkov odloča skupščina skupnosti na seji. Vlil. OPRAVLJANJE PLANSKO-ANALITIČNIH, FINANČNO-RAČUNOVODSKIH DEL DRUGIH STROKOVNIH DEL IN ADMINISTRATIVNO TEHNIČNIH DEL 52. člen Plansko-analitična in druga strokovna dela, finančno-računovodska dela in admjnistrati-vno-tehnična dela opravlja za potrebe skupnosti delovna skupnost skupnih služb SIS materialnih dejavnosti, razen plansko-analitičnih del za blagovne rezerve, ki jih opravlja Komite za družbeno planiranje, razvoj in gospodarske zadeve. 53. člen Delovna skupnost in upravnj organ iz prejšnjega člena pri opravljanju strokovnih nalog ter administrativno-tehničnih in finančno-raču-novodskih opravilih: — pripravlja gradiva za uresničevanje nalog skupnosti; — pripravlja analize, poročila, informacije in druga gradiva za delo skupščine skupnosti, — pripravlja osnutke samoupravnih splošnih aktov in pogodb, — zagotavlja nemoteno delovanje organov skupnosti, — organizira seje in izdeluje zapisnike. Gradiva za uresničevanje nalog skupnosti lahko po dogovoru v skupščini skupnosti pripravijo tudi ustrezne organizacije združenega dela oz. njihove asociacije in druge strokovne ter znanstveno raziskovalne organizacije. 54. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti med skupnostjo in delovno skupnostjo organov in organizacij iz prejšnjega člena se določijo s samoupravnim sporazumom o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih. 55. člen Sredstva za financiranje plansko-analitičnih in drugih strokovnih del, finančno-računovod-skih ter administrativno-tehničnih del, se zagotovijo iz sredstev skupnosti. Sredstva potrebna za opravljanje del iz 1. odst. tega člena se zagotavljajo vsako leto z letnim finančnim načrtom, ki ga sprejme skupščina skupnosti. 56. člen Člani skupnosti so soglasni, da bodo medsebojne spore reševali sporazumno na podlagi sporazumevanja in dogovarjanja v organih skupnosti in skupnih delovnih telesih. 57. člen Za reševanje sporov, ki jih ne bo možno rešiti na sporazumni način v smislu prejšnjega odstavka v skupnosti, je pristojno Sodišče združenega dela v Mariboru. IX. KONČNE DOLOČBE 58. člen Spremembe in dopolnitve tega statuta sprejme skupščina skupnosti po enakem postopku kot velja za njegov sprejem. 59. člen Za razpolago oz. tolmačenje določb tega statuta je pristojna skupščina skupnosti. 60. člen Ta statut je sklenjen, ko ga sprejme skupščina skupnosti in začne veljati osmi dan od njegove objave v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, ko da poprej soglasje Izvršni svet Skupščine občine Ormož. Številka: 320-1/87 Datum 19. 6. 1987 PREDSEDNIK SKUPŠČINE SKUPNOSTI Franc Trstenjak I. r. 112. Na podlagi 60. člena Ustave SR Slovenije in 4. člena zakona o pospeševanju proizvodnje hrane in zagotavljanju osnovne preskrbe (Uradni list SRS, št. 46/86) sklenejo delavci, delovni ljudje in občani po temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter po krajevnih skupnostih, SAMOUPRAVNI SPORAZUM O USTANOVITVI SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI ZA POSPEŠEVANJE PROIZVODNJE HRANE IN ZAGOTAVLJANJE OSNOVNE PRESKRBE OBČINE ORMOŽ I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Zaradi opravljanja zadev posebnega družbenega pomena na področju pospeševanja proizvodnje hrane in zagotavljanja osnovne preskrbe delavci, delovni ljudje in občani v organizacijah združenega dela, drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter v krajevnih skupnostih ustanovijo samoupravno interesno skupnost za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož (v nadaljnjem besedilu: skupnost). 2. člen Člani skupnosti so temeljne in druge organizacije združenega dela, druge samoupravne organizacije in skupnosti ter krajevne skupnosti v občini. 3. člen Skupnost bo svoje planske akte, ki vsebujejo program pospeševanja družbenoorganizirane tržne proizvodnje hrane in program zagotavljanja osnovne preskrbe usklajevala z drugimi skupnostmi v Podravju. Usklajevanje bo v mejah že sprejetih planskih aktov agroživilstva opravil Odbor za agroživilski kompleks in preskrbo pri MGZ za Podravje vsako leto do 30. 11. za prihodke leto. 4. člen Skupnost je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih ima na podlagi ustave, zakonov, družbenih dogovorov, samoupravnega sporazuma o ustanovitvi interesne skupnosti (v nadaljnjem besedilu: samoupravni sporazum), drugih samoupravnih sporazumov ter statuta in drugih samoupravnih splošnih aktov te skupnosti. 5. člen Ime skupšnosti je: Samoupravna interesna skupnost za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož. Sedež skupnosti je v Ormožu, Ptujska 3. 6. člen Skupnost ima statut. Statut in drugi samoupravni splošni akti skupnosti morajo biti v skladu s tem samoupravnim sporazumom. 7. člen Skupnost predstavlja predsednik skupščine, v njegovi odsotnosti pa podpredsednik skupščine. 8. člen Skupnost zastopa predsednik skupščine, v njegovi odsotnosti ali zadržanosti ga z vsemi pooblastili nadomešča podpredsednik skupščine. II. NALOGE SKUPNOSTI 9. člen V skupnosti se delavci, delovni ljudje in občani sporazumevajo o zadevah posebnega družbenega pomena, ki se nanašajo na področje pospeševanja družbeno organizirane tržne proizvodnje hrane v občini, zagotavljanje nemotene osnovne preskrbe občanov in na področje blagovnih rezerv, pri čemer zlasti: — sprejemajo planske akte, — upravljajo sredstva za financiranje programov, — upravljajo s sredstvi za izvajanje planskih aktov, — pripravljajo planske akte v sodelovanju z drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe, — sprejemajo ukrepe določene s planskimi akti, — skrbijo za napredek in boljše organiziranje proizvodnje hrane, predelave in trgovine. III. PLANIRANJE 10. člen Planski akti občinske skupnosti so: — samoupravni sporazum o temeljih plana, — srednjeročni plan, — letni planski akt. 11. člen Samoupravni sporazum o temeljih plana skupnosti vsebuje zlasti: — program za področje pospeševalne proizvodnje hrane, zagotavljanje osnovne preskrbe in blagovnih rezerv, —. pogoje za dodelitev sredstev po programih, — obseg sredstev za izvajanje posameznih programov in skupni obseg sredstev ter delež sredstev za posamezni program, — stopnjo prispevka za srednjeročno obdobje. 12. člen Na osnovi samoupravnega sporazuma o temeljih plana sprejema skupščina skupnosti v skladu s planskimi akti družbenopolitičnih skupnosti srednjeročni plan in letni planski akt. 13. člen Srednjeročni plan skupnosti vsebuje zlasti: — srednjeročne cilje v pridelavi hrane, zagotavljanja nemotene preskrbe in oblikovanja blagovnih rezerv, — naloge in obveznosti iz samoupravnega sporazuma o temeljih plana, — naloge, ki jih prevzema skupnost po drugih samoupravnih sporazumih, dogovorih in predpisih ter ukrepe in sredstva za njihovo uresničevanje, — organizacijske ukrepe za uresničevanje samoupravnega sporazuma o temeljih plana. 14. člen Na podlagi srednjeročnega plana samoupravne interesne skupnosti se v skladu s planskimi akti družbenopolitične skupnosti, v letnem planskem aktu samoupravne interesne skupnosti za programe za posamezno področje podrobneje določijo: — ukrepi za izvajanje nalog iz programa, — obseg sredstev, potrebnih za posamezne aktivnosti in ukrepi za izvajanje posameznega programa, — pogoji, ki jih morajo izpolniti izvajalci programov, da se jim dodelijo sredstva, — obseg sredstev za izvedbo posameznega programa in skupni obseg sredstev ter delež sredstev za posamezni program , 15. člen Skupščina skupnosti sprejme tudi program za opravljanje dejavnosti, s katerimi se določijo načini financiranja za opravljanje dejavnosti skupnosti. IV. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST V SKUPNOSTI 1. Skupščina skupnosti 16. člen Organ upravljanja skupnosti je skupščina. Skupščina skupnosti je enodomna in ima 28 delegatskih mest. 17. člen V skupščino skupnosti delegirajo delegate delavci, delovni ljudje in občani iz organizacij združenega dela in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti, iz krajevnih skupnosti v občini ter organizirani potrošniki v občini. V skupščini skupnosti imajo članice skupnosti delegatska mesta, kot sledi: Organizacija Nosilec Število združenega konference deleg. dela delegacij mest KS Kog 1 KS Miklavž 1 KS Ivanjkovci I KS Tomaž I KS Podgorci 1 KS Vel. Nedelja 1 Občinska konferenca svetov potrošnikov 1 Organizacija Nosilec Število združenega konference deleg. dela delegacij mest TJ K Ormož X 1 TOZD PPM TOZD Optvl DSSS 2 Merkator - Ograd Ormož 1 / Droga - TOZD Gosad Središče ob Dravi 1 ABC POMURKA Tovarna sladkorja Ormož 2 GG Maribor TOZD Gozdarstvo Ormož 1 MERCATOR - ZARJA Ormož 2 SLOVI N - TOZD Kmetijstvo x — TOZD Vinogradništvo — TOZD Gostinstvo — DSSS 2 3 SLOVIN - TOK Kooperacija 2 Komunalno podjetje Ormož AMD Ormož KS Ivanjkovci - zaposleni x 3 1 Samostojni obrtniki Delavci pri obrtnikih Obrtno združenje Ormož x 4 1 TOZD Psihiatrična bolnica Ormož TOZD zdrav, postaja Ormož x 5 1 OŠ Ormož DU Ormož Glasbena šola Ormož OŠ Središče KS Središče — zaposleni OŠ Miklavž OŠ Tomaž KS Tomaž — zaposleni OŠ Vel. Nedelja KS Vel. Nedelja - zaposleni KS Podgorci - zaposleni OŠ Stanka Vraza Ormož WZ Ormož x 6 1 Upravni organi SO Ormož Sodnik za prekrške Občinski štab TO SS SIS družbenih dejavnosti SS SIS mat. dejavnosti Skupnost za zaposlovanje x 7 'l Ormož D PO (OK SZDL, OK ZKS, OK ZSMS, OS ZSS) KS Ormož | KS Središče 1 17. člen Delegate delegirajo v skupščino skupnosti delavski sveti oz. drugi ustrezni organi upravljanja za posamezno zasedanje skupščine. V skupščino skupnosti je lahko delegiran vsakdo, ki je izvoljen v delegacijo za delegiranje delegatov v skupščino skupnosti. 2. Delovno področje ter način dela in odločanja v skupščini skupnosti. 19. člen Skupščina skupnosti odloča na seji zlasti o naslednjih zadevah: — določa besedilo samoupravnega sporazuma o temeljih plana, — sprejema srednjeročni plan in letni planski akt, — določi predlog sprememb in dopolnitev tega sporazuma, — sprejme poslovnik skupnosti, — sprejme statut skupnosti, — določi predlog samoupravnega sporazuma o temeljih plana skupnosti, — sprejema letni finančni načrt in zaključni račun skupnosti, — voli in razrešuje predsednika in podpredsednika skupščine, — voli in razrešuje predsednika in člane skupnih samoupravnih organov, — imenuje in razrešuje predsednika in člane delovnih teles skupščine, — odloča o sklepanju samoupravnega sporazuma o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih med skupnostjo in delovno skupnostjo upravnih organov oziroma samoupravnih organizacij ali skupnosti, ki zanjo opravlja administrativno-tehnična, plansko — analitična, finančno-računovodska dela in druga potrebna dela, — sklepa o zadevah s področja splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, — sprejema ukrepe za celovito stalno obveščanje javnosti o delu skupnosti, — odloča o drugih zadevah, če tako sklenejo delegati skupščine. Skupščina skupnosti veljavno sklepa, če so odločitve sprejete z večino glasov vseh delegatov. 20. člen Skupščina skupnosti obvešča Članice skupnosti o pripravah predlogov za skupščino, o sklepih skupščine in o njihovem izvajanju. 21. člen Podrobnejše določbe o obveščanju članic združenih v skupnost ter o neposredni odgovornosti skupščin skupnosti in delegatov v skupščini določa statut skupnosti. 2. Skupni samoupravni organi 22. člen Za izvajanje zadev posebnega družbenega pomena, za pripravo in izvrševanje samoupravno sprejetih delegatskih odločitev skupščine skupnosti, uresničevanje sistema družbenega planiranja in za izvajanje posameznih programov oblikuje skupščina skupnosti skupne samoupravne organe. Skupščina skupnosti oblikuje naslednje skupne samoupravne organe: — odbor za pospeševanje družbeno organizirane tržne proizvodnje hrane, — odbor za preskrbo — odbor za blagovne rezerve. 23. člen Skupščina skupnosti lahko oblikuje stalna ali začasna delovna telesa za zagotavljanje uresničevanja sprejetih delegatskih odločitev. 24. člen Člane skupnih samoupravnih organov voli skupščina skupnosti izmed članov delegacij članic skupnosti. Člani imajo lahko namestnika. Skupne samoupravne organe sestavljajo predsednik, namestnik in 3 člani, v kolikor ni pri posameznem organu s tem sporazumom drugače določeno. Delo samoupravnega organa vodi predsednik, v njegovi odsotnosti ali zadržanosti pa namestnik, ki ju voli skupščina občinske skupnosti. Predsednik, namestnik predsednika in člani samoupravnih organov se volijo za 4 leta. 25. člen V skupnosti se oblikujeta: — odbor za samoupravni nadzor, — odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. 26. člen Samoupravno delavsko kontrolo uresničujejo delavci, delovni ljudje in občani v skupnosti po svojih delegatih v njeni skupščini, njenih skupnih samoupravnih organih in delovnih telesih kot tudi v odboru za samoupravni nadzor. Odbor za samoupravni nadzor nadzoruje izvajanje sprejete politike, uveljavljanje pravic in obveznosti delegatov skupnosti, uresničevanje sprejetih samoupravnih odločitev, nadzoruje uporabo sredstev ter delovanje organov skupnosti. .Odbor za samoupravni nadzor ima predsednika in 2. člana. Predsednika in člana odbora za samoupravni nadzor volijo in odpokličejo delavci in drugi delovni ljudje po svojih delegatih v skupnosti po postopku, ki ga določi statut skupnosti. Način dela odbora za samoupravni nadzor ter obveznost organov skupščine skupnosti, da sproti obveščajo odbor o odločitvah, ki so pomembne za njegovo delo ter dajo na voljo podatke, ki jih potrebujejo pri delu, določa statut skupnosti. 27. člen Za neposredno uresničevanje in izvajanje nalog s področja ljudske obrambe in družbene samozaščite ima skupnost odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito opravlja zlasti naslednje naloge: — pripravlja samoupravne akte, ki jih na področju ljudske obrambe in družbene samozaščite sprejema Skupščina skupnosti in skrbi za izvajanje teh aktov, — pripravlja predlog obrambnega načrta skupnosti, — neposredno uresničuje druge na področju ljudske obrambe in družbene samozaščite v skladu z zakonom, predpisi izdanimi na njegovi podlagi in planskimi akti družbenopolitičnih skupnosti. Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito ima predsednika, in 2 člana. Predsednika in člana odbora imenuje skupščina skupnosti izmed delegatov skupščine. V. OPRAVLJANJE PLANSKO-ANALITI-ČNIH IN DRUGIH STROKOVNIH DEL, FINANČNO RAČUNOVODSKIH DEL IN ORGANIZACIJSKOADMIN1STRATIVNO-TEHNIČNIH DEL 28. člen Plansko-analitična in druga strokovna dela, finančno-računovodska dela ter administrati-vno-tehnična dela opravlja za skupnost. Delovna skupnost skupnih služb SIS materialnih dejavnosti razen plansko-analitičnih del za blagovne rezerve, ki jih opravlja Komite za družbeno planiranje, razvoj in gospodarske zadeve. 29. člen Gradiva za uresničevanje nalog skupnosti po tem sporazumu pripravlja delovna skupnost oz. upravni organ iz prejšnjega člena tega sporazuma. Po dogovoru v skupnosti lahko gradiva pripravljajo tudi ustrezne organizacije združenega dela in druge strokovne ter znan-stveno-raziskovalne organizacije. 30. člen Delovna skupnost oz. upravni organ opravljata oz. zagotavljata: — opravljanje strokovnih nalog ter admi-nistrativno-tehničnih opravil, — opravljanje analiz, poročil, informacij in drugih gradiv za delo skupščine skupnosti. — pripravljanje osnutkov samoupravnih •splošnih aktov in pogodb, — nemoteno delovanje organov skupnosti, — opravljanje drugih nalog, določene s sporazumom med upravnim organom in skupnostjo. 31. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti med občinsko skupnostjo in pristojno delovno skupnostjo oz. upravnim organom ter način zagotavljanja sredstev se določijo s samoupravnim sporazumom o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih. VI. URESNIČEVANJE DRUGIH SAMOUPRAVNIH ODNOSOV Samoupravni splošni akti 32. člen Skupnost ima naslednje samoupravne splošne akte: — statut skupnosti — samoupravni sporazum o temeljih plana skupnosti, — srednjeročni plan in letni planski akt, — poslovnik skupščine skupnosti, — druge samoupravne splošne akte, ki so potrebni za nemoteno delovanje skupnosti. 33. člen Statut skupnosti podrobneje ureja: — ime in sedež skupnosti, — delovno področje skupnosti, — samoupravno organiziranost skupnosti, — pristojnost predsednika in podpredsednika skupščine, — javnost dela skupnosti, — opravljanje strokovnih del in drugih del za skupnost. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 34. člen Ta samoupravni sporazum kot tudi njegove spremembe in dopolnitve se sprejmejo in sklepajo po postopku določenem v statutih članov skupnosti. Pravico do pobude za spremembo in dopolnitev samoupravnega sporazuma ima vsak član skupnosti. 35. člen Ta samoupravni sporazum je sklenjen, ko ga sprejmejo člani skupnosti in ko ga podpišejo njihovi pooblaščeni podpisniki. 36. člen Ta sporazum začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj po poprejšnjem soglasju Izvršnega sveta Skupščine občine Ormož. UDELEŽENCI Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj Izhaja praviloma en* 5. Urejuje uredniški odbor — odgovora! urednik FRANC krat mesečno, in to v četrtek. Naročniki Tednika ga prej- PG.OČNIK. Sedet uredništva Ptuj, Srbski trg 1/1. Tlaka mejo brezplačno, naročniki posameznih številk pa le eku- Časopisno grafično podjetje Večer, Tržaška 14, Maribor, paj e Tednikom. Izdajatelj Radlo-Tednlk Ptuj, Vošnjakova