Redno napredovanje utlteljstva V narodni skupščini je poslanec g. Dolenc med razpravo o aktualnih prosvetnih zadevah rekel glede napredovanja učiteljstva naslednje: »G. minister, mnogo se govori o tem, da bi bilo z ozirom na narašča.jočo draginjo umcstno prilagoditi prejemke drž. uslužbencev, ki so zlasti v nižjih plačilnih skupinah silno, silno skromni. Opozoril bi pa gospoda ministra na en način izboljšanja prejemkov, ki je v prvi vrsti odvisen od njega samega. Gospod minister, skrbite za to, da bodo učitelji, ki so izpolnili pogoje za napredovanje, tudi redno napredovali. Danes se dogaja večkrat tole: uradnik z odlično kvalifikacijo je izpolnil vse pogoje za napredovanje, v svojem delokrogu, je res storil ne samo to, kar mu je veleval stan, ampak kar je mogel. Prjde čas napredovanja. Pa čaka mesece in mesece, morebiti več kot leto dni in ne sme misliti na škodo, ki se mu godi, če noče kvariti svojih moči z jezo. Gospod minister, do uradnikov, ki so v izvrševanju svojih dolžnosti do države kavalirski, naj bo tudi ministrstvo kavalirsko. Ne dopuščajte, g. minister, da se zagrenjujejo ljudje, ki tega niso zaslužili. To so tako samo po sebi umevne stvari, da bi želel, da bi v naši javnosti nikdar več ne bilo treba o tem govoriti.« Govor poslanca g. Dolenca potrjuje upravičenost naših teženj po zvišanju prejemkov in boljšem napredovanju. Krivica se godi vsem, ki so izpolnili vse pogoje za napredovanje ter vrši svojo službo vestno in marljivo. Poudarek, da morajo čakati učitelji mesece in mesece morebiti več kot lcto dni ni še zadosten. Stanje je namreč še veliko žalostnejše in hujše. Učiteljstvo napreduje izmed vsega uradništva najslabše. Stotine učiteljev čaka na napredovanje tudi po več let. Radi ilustracije navajam tukaj statistiko učiteljstva, ki čaka na napredovanje. Skupina iz leta: 1931. 1932. 1933. 1934. 1935. Skup. Koliko let v skup.? 8 7 6 5 4 Čaka na napred.: 5 4 3 2 1 VI. 560 130 250 100 70 1110 — 150 310 230 100 790 vsot 20 % (več jih medtem časom ni napredovalo!), vidimo, da čaka na napredovanje nad: 5 let 4 leta 3 leta 21eti lleto 512 uciteljev(-ic) 560 768 664 334 VII. VIII. IX. pripr. 30 260 200 170 110 770 50 160 140 110 50 510 — — 60 220 100 380 640 700 960 830 430 3560 Statistika, ki sem jo napravil ni povsem točna, ker je nekaj učiteljstva med tem časom napredovalo. Če odštejemo od gornjih Skupaj torej 2838. In četudi odračunamo kandidate za V.skup. (ki morajo poleg 3efektivnih let imeti 3 odlične ocene, 30 let službe in 55 let starosti) ostane porazna številka 2000! ali približno 50 % slovenskega učiteljstva. Ni čuda, da je toliko zagrenjenosti med nami. Prvič so prejemki pod eksistenčnim minimom, drugič mora učiteljstvo še čakati leta in leta na napredovanje. K tem dvem točkam moramo prišteti še 1 letno dobo čakanja na višje prejemke. Pravilno je poudaril g. poslanec: Če ni v proračunu predvideno zvišanje obupno nizkih uradniških in učiteljskih prejemkov (upamo, da bo med proračunskim letom našla vlada potrebna sredstva, da zasigura uradništvu prejemke, ki bodo v skladu z draginjo in finančno močjo države!), tedaj je nujno potrebno, da učiteljstvo redno in takoj napreduje in dobi tako.j tudi višje prejemke. Posebno še moram spomniti na brezupni položaj, v katerem se nahaja učiteljstvo v nižjih položajnih grupah. Napredovanje učiteljstva IX. skupine in pripravnikov je življenjske važnosti. Baš pred par dnevi sem slišal pripravnika, ki je prosil neko vplivno osebo za intervencijo: Prosim Vas, pomagajte mi, jaz ne morem več dalje. Za 3 člansko družino prejemam 1000 din in s tem denarjem naj živimo, naj se oblačimo in si naj nabavIjamo inventar. Pomagajte mi, da vsai napredujem, saj čakam že 3 leta na IX. skupino!« In tako vzklika stotine in stotine drugih obupanih družinskih očetov, ki zaman čakajo na višjo skupino, ki jim pripada po zakonu. Upamo, da klic g. poslanca ne bo ostal »klic vpijočega v puščavi« in trdno smo prepričani, da jih je med poslanci še vcč, ki razumejo našo borbo za izboljšanje gmotnega položaja. Pridružujemo se v polni meri izvajanjem g. Dolenca ter upravičeno kličetno, da iskreno želimo, da v bodoče o rednem napredovanju, ne bi bilo treba več govoriti«. -a.