URN_NBN_SI_DOC-4GRTNMFC

Library Quarterly 1972. Prva številka prinaša poročila z letne konference chikaške bibliote­ karske šole v letu 1971. Na tej konferenci so obravnavali opera­ tivne raziskave v knjižnicah. To­ vrstne raziskave so se že uspešno uveljavile na različnih področjih, kot npr. v industriji in upravi, v zadnjem času pa so začele prodi­ rati tudi v knjižnice. Poročila obravnavajo problem z različnih vidikov, tako teoretičnih kot upo­ rabnih. Aplicirajo ga na različna delovna področja v knjižnici, kot so izposoja, informacijska služba, katalogizacija in vskladiščenje. Operativne raziskave pomagajo iz­ boljšati delovne postopke na teh področjih: kako bi obiskovalec hi­ treje prišel do knjige ali do infor­ macije, na kakšen način bi smotr­ no izbrali revije ali pa rešili probleme vskladiščenja. Posebno poročilo obravnava še problem uvedbe kvantitativnih metod v bi­ bliotekarski šoli. Druge tri številke prinašajo raz­ lične sestavke, ki posegajo na po­ dročja izposoje, bibliotekarske vzgoje, informacij, katalogov, ljud­ skih in šolskih knjižnic ter zgodo­ vine. Med temi sestavki je več raziskav. Raziskava 31 šolskih knjižnic je pokazala, da njihov knjižni fond ni enak. Zato priporočajo bolj sproščeno medbibliotečno zameno. Zanimiva je študija Johna J. Bol- la o problemih bibliotekarske vzgo­ je. Mnoge bibliotekarske šole so v zadnjem času revidirale svoje učne načrte pod vplivom razvoja vede. Vprašanje je, ali bo v bodoč­ nosti bibliotekarski poklic še eno­ ten, ali pa se bo delil na razne specialnosti. Študija opisuje pet eno- in dvoletnih učnih načrtov. Iz njih bi bilo treba izdelati učinko­ vit nacionalno usklajen učni načrt, za katerega daje več priporočil. Še posebej poudarja, da bo potrebna postopna specializacija bibliotekar­ skih šol. Knjižnica 17/1973 187

RkJQdWJsaXNoZXIy