URN_NBN_SI_DOC-4GRTNMFC
Library Quarterly 1972. Prva številka prinaša poročila z letne konference chikaške bibliote karske šole v letu 1971. Na tej konferenci so obravnavali opera tivne raziskave v knjižnicah. To vrstne raziskave so se že uspešno uveljavile na različnih področjih, kot npr. v industriji in upravi, v zadnjem času pa so začele prodi rati tudi v knjižnice. Poročila obravnavajo problem z različnih vidikov, tako teoretičnih kot upo rabnih. Aplicirajo ga na različna delovna področja v knjižnici, kot so izposoja, informacijska služba, katalogizacija in vskladiščenje. Operativne raziskave pomagajo iz boljšati delovne postopke na teh področjih: kako bi obiskovalec hi treje prišel do knjige ali do infor macije, na kakšen način bi smotr no izbrali revije ali pa rešili probleme vskladiščenja. Posebno poročilo obravnava še problem uvedbe kvantitativnih metod v bi bliotekarski šoli. Druge tri številke prinašajo raz lične sestavke, ki posegajo na po dročja izposoje, bibliotekarske vzgoje, informacij, katalogov, ljud skih in šolskih knjižnic ter zgodo vine. Med temi sestavki je več raziskav. Raziskava 31 šolskih knjižnic je pokazala, da njihov knjižni fond ni enak. Zato priporočajo bolj sproščeno medbibliotečno zameno. Zanimiva je študija Johna J. Bol- la o problemih bibliotekarske vzgo je. Mnoge bibliotekarske šole so v zadnjem času revidirale svoje učne načrte pod vplivom razvoja vede. Vprašanje je, ali bo v bodoč nosti bibliotekarski poklic še eno ten, ali pa se bo delil na razne specialnosti. Študija opisuje pet eno- in dvoletnih učnih načrtov. Iz njih bi bilo treba izdelati učinko vit nacionalno usklajen učni načrt, za katerega daje več priporočil. Še posebej poudarja, da bo potrebna postopna specializacija bibliotekar skih šol. Knjižnica 17/1973 187
RkJQdWJsaXNoZXIy