Status. ^ri rešitvi gmotnega vprašanja kranjskega učiteljstva nas je posebno razveselil status po službenih letih. Na podstavi statusa bo lahko avanzoval vsakdo, najsi službuje v rnestu ali v kakem gorskem zakotju — če bo le izpolnjeval dolžnosti svojega stanu. Pri sestavi statusa nam pa nehote prihaja na misel vprašanje, od katere dobe se bodo štela službena leta. V tem so mnenja različna. Nekateri menijo, da bi se štela službena leta od dne začasnega službovanja na občnih ljudskih šolah. To bi bilo po našem ranenju najbolj pravično, saj prej ali slej bomo niorali priti vendar do tega, da se naša začasna službena leta ne bodo smela prezirati, ampak treba nam jih bo šteti v penzijo in v prvi vrsti v status. Drugi so mnenja, da naj se štejejo službena leta za status od dne prebitega izpita uone usposobljenosti in tretji pa menijo, da naj se priono leta za status od dne definitivnega nameščenja. Mnenje in želja vsega kranjskega učitčfljstva je, če se že ne uštevajo letazačasnega slnžbovanja v status, da bi bilo najbolj pravično, da se prične doba statusa vsaj od dne p r e b i t ega i zp i t a uč ne usp osobljenosti, nikakor pa ne od dne definitivnega nameščenja. Saj je vendar čisto naravno, da bi bil vsakdo rad takoj po prebitem drugem izpitu stalno nameščen. Imamo pa, žal, več slueajev, da se to ni zgodilo. Na Kranjskem je nad 50 učiteljev (učiteijic), ki so čakali nad eno leto na stalno nameščenje; nad 30 je takih, ki so čakali nad dve leti, blizo _0 jih je, ki so cela tri leta po prebitem drugem izpitu še vedno začasno službovali; 10 jih je čakalo štiri leta, 7 pet let, 8 šest let, 9 sedem let na stalno nameščenje. Da — imamo celo take, ki 8, 9, 10, 11, 12 in 14 let niso postali stalni. Ce kdo torej ni bil takoj po izpitu učne usposobljenosti definitivno nastavljen, to gotovo ni bila njegova krivda, in godila bi se niu največja krivica, če bi se mu eas od prebite skušnje učne usposobljenosti do stalnega nameŠčenja ne štel v status. Zato prosimo visoko c. kr. deželno šolsko oblastvo, ki je učiteljske prošnje za povišanje plac tako toplo podpiralo, da bi kazalo tudi pri sestavi statusa naklonjenost do učiteljstva ter uvaževalo njega opravičene želje, da bi se štela leta v status od dne začasnega nameščenja, ali vsaj od dne prebitega izpita učne usposobljenošti — ako je dotičnik služboval na občnih ljudskih šolah.