RAZVOJNA PSIHOLOGIJA (uredili Ljubica Marjanovič Llmek in Maja Zupančič) Ljubljana,, Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete, 2004 Knjiga Razvojna psihologija je obsežna znanstvena monografija, ki je prav pred kratkim izšla v založništvu Znanstvenoraziskovalnega inštituta Filozofske fakultete v Ljubljani. Njeni strokovni urednici sta Ljubica Marjanovič Umek in Maja Zupančič, soavtorjj posameznih poglavij ali njihovih delov pa so poleg njiju še Urška Fekonja, Tina Kavčič, Matija Svetina, Tatjana Tomazo Ravnik in Borut Bratanič. Na osemstopetnajstih straneh so avtorji poglobljeno predstavili razvojnopsihološke značilnosti v vseh razvojnih obdobjih človeka: ■ prednatalno - od spočetja do rojstva, ' obdobje dojenčka in malčka - od rojstva do 3. leta, * zgodnje otroštvo - od 3. do 6, ieta, * srednje in pozno otroštvo - od 6. leta do začetka pubertete, * mladostnistvo - od začetka pubertete do 22.-24, leta, ' zgodnja odraslost - od 22.-24. do 40.-45. leta, * srednja odraslost - od 40.-45. do 65. leta, * pozna odraslost - od 65. leta do smrti. V knjigi so podrobno prikazane značilnosti razvoja v vsakem življenjskem obdobju, od gibalnega, zaznavnega in spoznavnega do govornega razvoja, opisane so Čustvene spremembe v vsakem razvojnem obdobju, socialni in moralni razvoj, značilnosti temperamenta, razvoj identitete, osebnostni razvoj ter poklicni in moralni razvoj. V uvodu je zajel zgodovinski pregled razvoja znanstvene discipline razvojna psihologija, prikazane so teorije psihičnega razvoja, metode in tehnike preučevanja razvojne psihologije ter vpliv biološke rasti, dednosti in okolja na ljudi. Predmet prvega poglavja je vse, kar se z zarodkom dogaja v prednatalnem obdobju, od spočetja pa do rojstva. Otrokov razvoj neposredno po rojstvu in do tretjega leta je predmet naslednjega poglavja, ki zajema obdobje dojenčka in malčka: zajema njegov gibalni, zaznavni in spoznavni razvoj. Skozi naslednja poglavja sledi podroben prikaz vsega, kar se s človekom dogaja v vseh kasnejših razvojnih obdobjih. Knjiga je opremljena s seznami literature sproti ob poglavjih, na koncu pa še s povzetkom v angleškem jeziku ter s stvarnim kazalom. Odlike knjige so poglobljenost, preglednost in obširnost, Velja poudariti, da podobnega priročnika Slovenci do sedaj še nimamo. Zaradi svojih odlik bo knjiga zagotovo nepogrešljiv učbenik in priročnik študentom so psihologije, pedagogike, andragogike ter diplomantom teh in sorodnih strok pri nadgrajevanju znanja. Ker je pisana razumljivo in pregledno, bo bogat vir znanja in informacij tudi širšemu krogu bralcev, ki se želijo poučiti o tem, kaj se dogaja s človekom v njegovem razvoju. In zakaj knjigo predstavljamo v reviji, katere osnovni namen je ukvarjanje z andragogike in izobraževanjem odraslih? Zato, ker je del knjige namenjen temeljiti preučitvi značilnosti človekovega razvoja tudi v odraslosti, od zgodnje pa vse do pozne. Tanja Sulak t4